Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi
-
- Aktywny
- Posty: 85
- Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
- Reputacja: 1
- Imię: Mateo
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
- LPG: BRC Sequent 32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi
Czy wg Was problem zwiększonego zużycia oleju (ostatnio 1l na 1000km) może wynikać z zapieczonych pierścieni? Czy może uszczelnienie poszło jedynie?
Widać tu wg Was nagar (rant głowicy już przetarłem - w dolnej części przy zderzaku miałem przy uszczelce nieco "sadzy", która zeszła gładko po użyciu szmatki)?
Zdjęcie można powiększyć:
Świece niestety (zwłaszcza 3, a szczególnie 4) wyglądają tak:
Widać tu wg Was nagar (rant głowicy już przetarłem - w dolnej części przy zderzaku miałem przy uszczelce nieco "sadzy", która zeszła gładko po użyciu szmatki)?
Zdjęcie można powiększyć:
Świece niestety (zwłaszcza 3, a szczególnie 4) wyglądają tak:
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi
ja bym zaczął od uszczelniaczy zaworowych.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 85
- Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
- Reputacja: 1
- Imię: Mateo
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
- LPG: BRC Sequent 32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi
@etac
Myślisz, że ten problem może powodować wzrost zużycia LPG?
Czy przed spodziewaną trasą (3,5 tys. km) warto wymienić olej? Mam obecnie przejechane na tym oleju 8,5 tys. km - raczej nie widzę, aby był brudny, ale obawiam się tego "syfu" i pewnie warto by było najpierw przepłukać silnik, a potem dopiero zalać go olejem? Zwłaszcza, że mam świeże świece?
Myślisz, że ten problem może powodować wzrost zużycia LPG?
Czy przed spodziewaną trasą (3,5 tys. km) warto wymienić olej? Mam obecnie przejechane na tym oleju 8,5 tys. km - raczej nie widzę, aby był brudny, ale obawiam się tego "syfu" i pewnie warto by było najpierw przepłukać silnik, a potem dopiero zalać go olejem? Zwłaszcza, że mam świeże świece?
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi
A jaki jest przebieg silnika ogólnie i czy jestes pierwszym wlascicielem ?
Widze ze jak ja zmieniasz na czas olej u mnie tez jest pod klawiaturą tak czysto i te spalanie oleju nie koniecznie moze byc przez zapieczone pierścienie ale warto zrobić to czyszczenie (napisalem Ci w drugim temacie )
Bardziej musi Ci sie gdzies pocic olej
Pokrywa zaworów, miska olejowa, wał od strony rozrządu lub sprzęgła.
Widze ze jak ja zmieniasz na czas olej u mnie tez jest pod klawiaturą tak czysto i te spalanie oleju nie koniecznie moze byc przez zapieczone pierścienie ale warto zrobić to czyszczenie (napisalem Ci w drugim temacie )
Bardziej musi Ci sie gdzies pocic olej
Pokrywa zaworów, miska olejowa, wał od strony rozrządu lub sprzęgła.
-
- Aktywny
- Posty: 85
- Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
- Reputacja: 1
- Imię: Mateo
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
- LPG: BRC Sequent 32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi
@lukaslacetti
Przebieg realny, 150 tys. dosłownie kilka dni temu stuknęło - jakieś 60 tys. zrobione na LPG. Auto mam "prawie" od nowości - kupiłem, jako 2-latka po leasingu, z przebiegiem 43 tys. km (poprzedni właściciel kupił sobie BMW 5 i oddał Cruze'a do salonu - stan był igła).
A wycieków "na betonie" nie mam - praktycznie przez wiele tygodni w garażu nie przybywa plam. Jedynie może "zapocony" silnik pod spodem i gdzieś w okolicy lekko mokrej skrzyni "wisi" czasem kropla oleju (ale nie kapie...). Ogólnie, branie oleju zaczęło się niedawno. No i te świece - zawsze wyglądały po 15kkm jak te 1 i 2, a te o numerach 3 i 4 widzę po raz pierwszy (tak usyfione). Pewnie uszczelniacze zaworowe... Doleję środek LIQUI MOLY 2671 na "zmiękczenie" uszczelniaczy i może na jakiś czas pomoże...
Przebieg realny, 150 tys. dosłownie kilka dni temu stuknęło - jakieś 60 tys. zrobione na LPG. Auto mam "prawie" od nowości - kupiłem, jako 2-latka po leasingu, z przebiegiem 43 tys. km (poprzedni właściciel kupił sobie BMW 5 i oddał Cruze'a do salonu - stan był igła).
A wycieków "na betonie" nie mam - praktycznie przez wiele tygodni w garażu nie przybywa plam. Jedynie może "zapocony" silnik pod spodem i gdzieś w okolicy lekko mokrej skrzyni "wisi" czasem kropla oleju (ale nie kapie...). Ogólnie, branie oleju zaczęło się niedawno. No i te świece - zawsze wyglądały po 15kkm jak te 1 i 2, a te o numerach 3 i 4 widzę po raz pierwszy (tak usyfione). Pewnie uszczelniacze zaworowe... Doleję środek LIQUI MOLY 2671 na "zmiękczenie" uszczelniaczy i może na jakiś czas pomoże...
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi
No to taki przebieg świeży sam mam Lacetti od nowości i przebieg 145 000
W Cruzach jest chłodniczka oleju chyba nie znam się na tym silniku ale były z nią problemy poczytaj
Ale to chyba wtedy się olej dostaje do ukladu chłodzenia.
W Cruzach jest chłodniczka oleju chyba nie znam się na tym silniku ale były z nią problemy poczytaj
Ale to chyba wtedy się olej dostaje do ukladu chłodzenia.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2022, o 23:16 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Zmieniono na język polski, bo robić laske to co innego niż robić łaskę
Powód: Zmieniono na język polski, bo robić laske to co innego niż robić łaskę
-
- Aktywny
- Posty: 64
- Rejestracja: 8 paź 2018, o 07:07
- Reputacja: 10
- Imię: Witek
- Samochód: Cruze 2.0 163Km
- Silnik:
- Lokalizacja: Glinik
- Kontakt:
Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi
`Możliwe że pieścienie olejowe zostały zablokowane, przy wymianie oleju płukanka 2662 LM lub wlać na tłoki po wykręceniu świec przed /wymianą oleju/ na parę godzin wtedy środek popracuje przeciskając się w dół zmiękczy nagar.
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi
Najprościej na początek tak zrobić także do dzieła tylko najlepiej jak by auto postało tak na weekend
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi
Jak bierze 1l na 1000km i nie ma wycieków to może zacznij od pomiaru kompresji.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Aktywny
- Posty: 85
- Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
- Reputacja: 1
- Imię: Mateo
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
- LPG: BRC Sequent 32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi
@kochar
Hm... Kompresja? Raczej jest dobra - czuję pod nogą, że idzie tak samo, jak szedł, nie ma spadków mocy. Nie telepie silnikiem, ani nie jest głośny. Pracuje równo i cicho. Przy spadkach kompresji pewnie by było już czuć to przy ruszaniu, czy na biegu jałowym?
Hm... Kompresja? Raczej jest dobra - czuję pod nogą, że idzie tak samo, jak szedł, nie ma spadków mocy. Nie telepie silnikiem, ani nie jest głośny. Pracuje równo i cicho. Przy spadkach kompresji pewnie by było już czuć to przy ruszaniu, czy na biegu jałowym?
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi
Benzyna to nie diesel i spadek kompresji itd. Miernik do pomiaru ciśnienia sprężania to mały koszt itd.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi
Pierścienie mogą stać lub być zużyte, a pomiar kompresji może być książkowy. Tym bym się nie sugerował. Możesz zastosować płukankę, ja polecam Oilsyn Flush, ale widzę że masz czyściutki silnik, więc tutaj bym się nie doszukiwał problemu. Czasami uszczelniacze potrafię zrobić większy bałagan niż pierścienie i raczej na tym bym się skupił. Pytanie jeszcze jak wyglądała uszczelka pokrywy zaworów, jeśli była już plastikowa, to uszczelniacze będą w podobnym stanie.
-
- Aktywny
- Posty: 85
- Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
- Reputacja: 1
- Imię: Mateo
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
- LPG: BRC Sequent 32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi
@Arbi
Uszczelka pokrywy zaworów była już 2x wymieniana - zazwyczaj daję nową, po każdym sprawdzeniu luzów zaworowych, czyli co 20.000 km. Ta z montażu fabrycznego miała przejechane 90.000 km i wtedy montowałem LPG - faktycznie, była już twarda. No cóż, kupię może najpierw płyn do "zmiękczania" uszczelniaczy (LIQUI MOLY 2671), bo koszt ich wymiany na nowe, to u mnie jakieś 1200-1600 zł. A skoro to "tylko" uszczelniacze, to przy poprawie po tym płynie pojeżdżę do remontu jeszcze ze 2 lata...
Uszczelka pokrywy zaworów była już 2x wymieniana - zazwyczaj daję nową, po każdym sprawdzeniu luzów zaworowych, czyli co 20.000 km. Ta z montażu fabrycznego miała przejechane 90.000 km i wtedy montowałem LPG - faktycznie, była już twarda. No cóż, kupię może najpierw płyn do "zmiękczania" uszczelniaczy (LIQUI MOLY 2671), bo koszt ich wymiany na nowe, to u mnie jakieś 1200-1600 zł. A skoro to "tylko" uszczelniacze, to przy poprawie po tym płynie pojeżdżę do remontu jeszcze ze 2 lata...
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi
Ciekawa teza.
Nie zdziwiłbym się jak w tym przypadku była by walnięta uszczelka pod głowicą między 3 i 4 cylindrem.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Aktywny
- Posty: 85
- Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
- Reputacja: 1
- Imię: Mateo
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
- LPG: BRC Sequent 32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi
@kochar
Jeżeli byłaby walnięta uszczelka, to przy ubytkach ok. 1 litr na 1000 km chyba powinno to być już widać np. w postaci "mazi/masła" na korku i jakichś objawach związanych z dymieniem, etc.?
Ale UWAGA! Test wykrywający uszkodzenie uszczelki kosztuje na allegro 20 zł - dlaczego o tym prawie się nie mówi? To super patent!
https://allegro.pl/oferta/tester-szczel ... 6777972902
Jeżeli byłaby walnięta uszczelka, to przy ubytkach ok. 1 litr na 1000 km chyba powinno to być już widać np. w postaci "mazi/masła" na korku i jakichś objawach związanych z dymieniem, etc.?
Ale UWAGA! Test wykrywający uszkodzenie uszczelki kosztuje na allegro 20 zł - dlaczego o tym prawie się nie mówi? To super patent!
https://allegro.pl/oferta/tester-szczel ... 6777972902
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi
Ten środek raczej nic da, ale możesz spróbować.leszek1204 pisze: ↑18 cze 2022, o 22:34@Arbi
No cóż, kupię może najpierw płyn do "zmiękczania" uszczelniaczy (LIQUI MOLY 2671), bo koszt ich wymiany na nowe, to u mnie jakieś 1200-1600 zł.
Mało widziałeś. Takich przypadków jest mnóstwo. Wystarczy, że pierścienie olejowe stoją i juz będziesz mieć zużycie, a kompresja będzie ok. A bywa, że i w kompletnych trupach kompresja wychodzi ponad normę, bo tak się doszczelni nagarem i przedostającym się olejem do komory spalania (brak odpływu oleju spod pierścieni poprzez zatkane kanaliki, sytuacja podobna do próby olejowej).
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi
Większych głupot nie słyszałem ale jak piszesz może mało jeszcze widziałem.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5799
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 341
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi
Arbi ma rację, w przypadku niesprawności samych pierścieni olejowych kompresja może być prawidłowa jednak zużycie oleju dość wysokie.
Pierścienie olejowe są najbardziej narażone na zapieczenie w przypadku dużej ilości zanieczyszczeń w oleju.
Pierścienie olejowe są najbardziej narażone na zapieczenie w przypadku dużej ilości zanieczyszczeń w oleju.
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi
Pytanie czy idzie to naprawić bez rozbierania silnika?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi
A ja twierdzę że dopóty kompresja jest w normie to pierścienie olejowe nie staną dopiero jak uszczelniające puszczają na olejowych powstaje nagar i stają. Jeszcze raz, jak jest duży pobór oleju ja bym zaczął od pomiaru kompresji a nie od "szuwaksów"
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Aktywny
- Posty: 85
- Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
- Reputacja: 1
- Imię: Mateo
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
- LPG: BRC Sequent 32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi
Na pewno zrobię we wtorek test szczelności uszczelki pod głowicą - zestawik do testu już jedzie. Przynajmniej jedną rzecz będę miał wyjaśnioną. Jeżeli nie uszczelka pod głowicą, to będziemy już prawie w domu - pierścienie, uszczelniacze, itd.
Dodano po 41 minutach 28 sekundach:
Pytanie, czy zrobić płukanie silnika (Liqui Moly Engine Flush Pro Line 2662), a następnie zalać nowy olej i dopiero zalać "uszczelniaczem" (LIQUI MOLY VERLUST STOP USZCZELNIACZ SILNIKA 2671)? Czy może podarować sobie na razie płukanie silnika (widać, że na zdjęciach jest tam relatywnie czysto, a olej ma kolor miodowy) i zalać tylko "uszczelniaczem i w drogę?
Zastanawia mnie, czy "uszczelniacz" działa tak samo, gdy jest trochę nagaru, czy może lepiej byłoby oczyścić silnik od wewnątrz i dopiero wtedy zalać "uszczelniacz"?
Dodano po 41 minutach 28 sekundach:
Pytanie, czy zrobić płukanie silnika (Liqui Moly Engine Flush Pro Line 2662), a następnie zalać nowy olej i dopiero zalać "uszczelniaczem" (LIQUI MOLY VERLUST STOP USZCZELNIACZ SILNIKA 2671)? Czy może podarować sobie na razie płukanie silnika (widać, że na zdjęciach jest tam relatywnie czysto, a olej ma kolor miodowy) i zalać tylko "uszczelniaczem i w drogę?
Zastanawia mnie, czy "uszczelniacz" działa tak samo, gdy jest trochę nagaru, czy może lepiej byłoby oczyścić silnik od wewnątrz i dopiero wtedy zalać "uszczelniacz"?
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi
Nie lej żadnych uszczelniaczy bo zaraz wykończysz KZFR
Wlej jak juz musisz Płukankę i zostaw niech popracuje nawet godzinę ale bez jeżdzenia i czasem podwyż troche obroty
Jak stoi delikatnie któryś pierścień w tak czystym silniku to powinno to dać radę tylko potrzebuje troche czasu a nie 10mim jak to jest na opakowaniu napisane.
Wlej jak juz musisz Płukankę i zostaw niech popracuje nawet godzinę ale bez jeżdzenia i czasem podwyż troche obroty
Jak stoi delikatnie któryś pierścień w tak czystym silniku to powinno to dać radę tylko potrzebuje troche czasu a nie 10mim jak to jest na opakowaniu napisane.
-
- Aktywny
- Posty: 85
- Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
- Reputacja: 1
- Imię: Mateo
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
- LPG: BRC Sequent 32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi
Już po teście na szczelność uszczelki pod głowicą...
Nie wiem, na ile dobrze robię ten test (w instrukcji jest napisane, że powinny się wydobywać pęcherzyki powietrza - u mnie tego nie widziałem, nie było jakiegoś przesadnego "parcia" ciśnienia na ciecz, żeby nie powiedzieć - prawie żadnego przepływu powietrza, ciecz stabilna).
Wyszło mi, że ciecz nie zmieniła koloru (ale i też nie "kipiała" pod wpływem gazów ze zbiorniczka - po prostu tych gazów tam nie było na tyle, aby poruszyć ciecz).
Silnik chodził na wolnych obrotach jakieś 3-4 minuty i dodatkowo "podgazowałem" kilka razy, trzymając obroty na poziomie 3-4 tys. przez 20-30 sekund.
Czy to prawidłowy wynik? Wyglądałoby na to, że ciecz pozostała niebieska, więc nie ma problemu z uszczelką pod głowicą?
Może korek nie siedział zbyt szczelnie? Ale tu nawet dociskałem go ręką i pewnie po 1-2 minutach takiego dociskania powinno powstać wystarczające ciśnienie, aby poruszyć płyn testowy?
Cieczy chyba nie jest za mało?
Nie wiem, na ile dobrze robię ten test (w instrukcji jest napisane, że powinny się wydobywać pęcherzyki powietrza - u mnie tego nie widziałem, nie było jakiegoś przesadnego "parcia" ciśnienia na ciecz, żeby nie powiedzieć - prawie żadnego przepływu powietrza, ciecz stabilna).
Wyszło mi, że ciecz nie zmieniła koloru (ale i też nie "kipiała" pod wpływem gazów ze zbiorniczka - po prostu tych gazów tam nie było na tyle, aby poruszyć ciecz).
Silnik chodził na wolnych obrotach jakieś 3-4 minuty i dodatkowo "podgazowałem" kilka razy, trzymając obroty na poziomie 3-4 tys. przez 20-30 sekund.
Czy to prawidłowy wynik? Wyglądałoby na to, że ciecz pozostała niebieska, więc nie ma problemu z uszczelką pod głowicą?
Może korek nie siedział zbyt szczelnie? Ale tu nawet dociskałem go ręką i pewnie po 1-2 minutach takiego dociskania powinno powstać wystarczające ciśnienie, aby poruszyć płyn testowy?
Cieczy chyba nie jest za mało?
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
-
- Aktywny
- Posty: 85
- Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
- Reputacja: 1
- Imię: Mateo
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
- LPG: BRC Sequent 32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi
Płukanka zalana, silnik czyściutki. Po wymianie oleju na bagnecie przez dłuższą chwilę szukałem śladu poziomu oleju - taki jasny (jak woda) nie był chyba nigdy...
No, ale... 14 litrów LPG w mieście wziął... Trochę dużo... Wcześniej brał 11-12 litrów. W każdym razie nie widzę, aby cokolwiek z olejem na razie się działo (po 200km), ale zobaczymy... Może będzie trzeba dać jeszcze Liquid Moly na "rozmiękczenie" uszczelniaczy zaworowych...
No, ale... 14 litrów LPG w mieście wziął... Trochę dużo... Wcześniej brał 11-12 litrów. W każdym razie nie widzę, aby cokolwiek z olejem na razie się działo (po 200km), ale zobaczymy... Może będzie trzeba dać jeszcze Liquid Moly na "rozmiękczenie" uszczelniaczy zaworowych...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości