Błąd P0458
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 gru 2021, o 21:27
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Aveo t250
- Silnik: 1.4 74Kw, benz.
- Lokalizacja: Islandia, Keflavik
- Kontakt:
Błąd P0458
Cześć,
Zapala się kontrolka check engine, komputer pokazuje błąd P0458 "Evaporative Emmision System Purge Control Valve Circuit Low ".
Grzebiąc po internetach znalazłem informacje odnośnie zapchanego / niedziałającego poprawnie ( wydaje dość głośne dzwięki podobne do cykania, coś jak zawory ale 100x głośniej ) zaworu sterowania par paliwa. U mnie brak takiego dźwięku ale i tak sprawdziłem.
Po skasowaniu błędu, brak check engine. Wypiąłem wtyczkę z zaworu i wpiąłem po chwili. Check się zapalił ale po paru minutach zgasł. Po czym ponownie po kilku minutach się pojawił.
Czy problem może być w uszkodzonym zaworze, czy gdzieś indziej szukać problemów?
Dodatkowo czasami podczas wysprzęglania, obroty delikatnie wyskakują do góry i bardzo długo opadają. Nie jest to wina linki od gazu, ponieważ ta działa płynnie bez zawieszania się. Jakieś pomysły co to może być?
Zapala się kontrolka check engine, komputer pokazuje błąd P0458 "Evaporative Emmision System Purge Control Valve Circuit Low ".
Grzebiąc po internetach znalazłem informacje odnośnie zapchanego / niedziałającego poprawnie ( wydaje dość głośne dzwięki podobne do cykania, coś jak zawory ale 100x głośniej ) zaworu sterowania par paliwa. U mnie brak takiego dźwięku ale i tak sprawdziłem.
Po skasowaniu błędu, brak check engine. Wypiąłem wtyczkę z zaworu i wpiąłem po chwili. Check się zapalił ale po paru minutach zgasł. Po czym ponownie po kilku minutach się pojawił.
Czy problem może być w uszkodzonym zaworze, czy gdzieś indziej szukać problemów?
Dodatkowo czasami podczas wysprzęglania, obroty delikatnie wyskakują do góry i bardzo długo opadają. Nie jest to wina linki od gazu, ponieważ ta działa płynnie bez zawieszania się. Jakieś pomysły co to może być?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Błąd P0458
Możliwe że sam zawór się przycina.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 gru 2021, o 21:27
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Aveo t250
- Silnik: 1.4 74Kw, benz.
- Lokalizacja: Islandia, Keflavik
- Kontakt:
Re: Błąd P0458
Tzn, problem z utrzymującymi się obrotami silnika jest połączony z ww. zaworem i wymiana załatwi problem? Czy mówisz o innym zaworze lub odnośnie tylko pierwszego pytania
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Błąd P0458
Mówię właśnie o zaworze par paliwa.
Chociaż u mnie też zdarzały się takie skoki obrotów, szczególnie przy zatrzymaniu na światłach, i dopiero wymiana sondy lambda wygląda że to naprawiła.
Warto najpierw wymienić ten zawór EVAP bo od niego jest błąd a jego koszt jest niewielki.
Sonda to już droższa sprawa, szczególnie że większość zamienników nie będzie działała prawidłowo.
P.S. W silniku F14D4 jest elektroniczna przepustnica a nie na linkę.
Chociaż u mnie też zdarzały się takie skoki obrotów, szczególnie przy zatrzymaniu na światłach, i dopiero wymiana sondy lambda wygląda że to naprawiła.
Warto najpierw wymienić ten zawór EVAP bo od niego jest błąd a jego koszt jest niewielki.
Sonda to już droższa sprawa, szczególnie że większość zamienników nie będzie działała prawidłowo.
P.S. W silniku F14D4 jest elektroniczna przepustnica a nie na linkę.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 gru 2021, o 21:27
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Aveo t250
- Silnik: 1.4 74Kw, benz.
- Lokalizacja: Islandia, Keflavik
- Kontakt:
Re: Błąd P0458
No mój błąd
miałem na myśli ze pedał od gazu chodzi płynnie i się nie zawiesza… hehe
Poza tym pokazał się błąd P0171 „system too Lean bank 1”.
Zawor działa okej po wpięciu na krótko otwiera i zamyka, sprawdzę jeszcze filtr koło baku paliwa czy jest czysty
Poza tym pokazał się błąd P0171 „system too Lean bank 1”.
Zawor działa okej po wpięciu na krótko otwiera i zamyka, sprawdzę jeszcze filtr koło baku paliwa czy jest czysty
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błąd P0458
ale czy zamyka się całkowicie? Nie przepuszcza?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 gru 2021, o 21:27
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Aveo t250
- Silnik: 1.4 74Kw, benz.
- Lokalizacja: Islandia, Keflavik
- Kontakt:
Re: Błąd P0458
Przy wyciągnięciu go i wpięciu na krótko otwiera, ale jak spinam przewody i podpinam wtyczkę to jest zamknięty mimo napięcia około 10v na wtyczce
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błąd P0458
to nie dowód, że nie przepuszcza. A taki właśnie najczęściej jest powód ich niesprawności.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 gru 2021, o 21:27
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Aveo t250
- Silnik: 1.4 74Kw, benz.
- Lokalizacja: Islandia, Keflavik
- Kontakt:
Re: Błąd P0458
Zrobiłem dodatkowy skan:
OBDCOND:333 IGNCNTR:1405 CATCOMP1:195 CATCOND1:284 CATCOMP2:0 CATCOND2:0 O2SCOMP1:275 O2SCOND1:287 O2SCOMP2:0 O2SCOMP2:0 EGRCOND2:0 EGRCOMP:0 EGRCOND:0 AIRCOMP:0 AIRCOND:0 EVACOMP:0 EVACOND:129
Filtr węglowy EVAP czysty, brak problemów z przedmuchem
Co do zaworu, kiedy jest wpięta rurka która zasysa do zaworu, oraz wtyczka z napięciem, zawór jest zamknięty cały czas. Sprawdzałem mokrym palcem z drugiej strony zaworu i ani odrobinki powietrza nie zaciąga. Czy to wina zaworu czy problem z sygnałem, skoro po wpięciu na krótko normalnie się otwiera? Widziałem na necie żeby sprawdzić jeszcze filtr, ale filtr jest czysty więc nie wiem gdzie dalej uderzać.
Po kasowaniu błędów póki co nie pojawia sie P0458, ale nadal widnieje P0171.
OBDCOND:333 IGNCNTR:1405 CATCOMP1:195 CATCOND1:284 CATCOMP2:0 CATCOND2:0 O2SCOMP1:275 O2SCOND1:287 O2SCOMP2:0 O2SCOMP2:0 EGRCOND2:0 EGRCOMP:0 EGRCOND:0 AIRCOMP:0 AIRCOND:0 EVACOMP:0 EVACOND:129
Filtr węglowy EVAP czysty, brak problemów z przedmuchem
Co do zaworu, kiedy jest wpięta rurka która zasysa do zaworu, oraz wtyczka z napięciem, zawór jest zamknięty cały czas. Sprawdzałem mokrym palcem z drugiej strony zaworu i ani odrobinki powietrza nie zaciąga. Czy to wina zaworu czy problem z sygnałem, skoro po wpięciu na krótko normalnie się otwiera? Widziałem na necie żeby sprawdzić jeszcze filtr, ale filtr jest czysty więc nie wiem gdzie dalej uderzać.
Po kasowaniu błędów póki co nie pojawia sie P0458, ale nadal widnieje P0171.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość