Błąd "czujnik wałka" + szarpanie + gaśnięcie

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
michciu96
Świeżak
Posty: 44
Rejestracja: 29 kwie 2021, o 23:00
Reputacja: 4
Imię: Michał
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.4 95KM 16V
LPG: LPG Tech
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Błąd "czujnik wałka" + szarpanie + gaśnięcie

Post autor: michciu96 » 26 paź 2021, o 13:30

Dzięki za wiadomość. Też dotarłem już na skraj internetu rosyjskojęzycznego i śmiało przyznam, że jest tam znacznie więcej informacji niż gdziekolwiek po polskiej stronie. Na sam problem P0341/P0342 jest mnóstwo filmików na YT.

Dzisiaj będę grzebał właśnie przy poruszaniu czujnikiem. Kolejny etap to pomiar przewodów i ewentualne trzy masy. Oprócz tego wymienione świece, kable, MAP Sensor i wężyk do niego idący. Efektów absolutnie żadnych, ale też się tego nie spodziewałem.

michciu96
Świeżak
Posty: 44
Rejestracja: 29 kwie 2021, o 23:00
Reputacja: 4
Imię: Michał
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.4 95KM 16V
LPG: LPG Tech
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Błąd "czujnik wałka" + szarpanie + gaśnięcie

Post autor: michciu96 » 2 lis 2021, o 15:42

Aktualizacja. Doszedłem dzisiaj do wniosku, do którego powinienem dojść znacznie wcześniej. Przy jeździe na benzynie samochód znacznie mniej szarpie, płynniej przyspiesza. Przy biegu 2 i 3 szarpanie jest bardzo mocno wyczuwalne, jak kaszel. Przy biegu 4 i 5 już mniej, ale wciąż delikatnie. Podczas przełączenia na benzynę objawy natychmiast ustają, a przy ponownym włączeniu turbogazu znowu wraca problem.

Gdzie w takim razie szukać przyczyny?
krzych1b pisze:
7 paź 2021, o 21:56
chrobot pisze:
3 paź 2021, o 08:13
z tym czujnikiem to tak jak wróżenie z fusów od kawy.
czasami pomaga zastosowanie przewodu sygnałowego w ekranie
Lub dodatkowy przewód masowy , jak w przypadku MAP Sensora -sprawdzone z pozytywnym wynikiem.
Jesteś w stanie podlinkować jakiś materiał, na którym mógłbym się wzorować?

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Błąd "czujnik wałka" + szarpanie + gaśnięcie

Post autor: krzych1b » 2 lis 2021, o 17:24

Może coś pomoże na stronce RU . Nie jestem w stanie podać dokładnie , ale sprawdź co tutaj jest https://gra911.ru/
ew. na tych stronach https://moylacetti.ru/category/remont-lachetti/
Coś mi "dzwoni w uszach" , że trzeba go jakoś ustawiać przy montażu , ale nie jestem pewien.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Piotr123
Aktywny
Posty: 62
Rejestracja: 17 sie 2021, o 10:59
Reputacja: 11
Imię: Piotr
Samochód: Captiva
Silnik: 2,2 135kW, diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Błąd "czujnik wałka" + szarpanie + gaśnięcie

Post autor: Piotr123 » 3 lis 2021, o 16:46

Mialem podobnie w Santafe 1, kilku mechanikow szukalo, wymieniali czujniki, sprawdzali rozrzad. w koncy okazalo sie ze rozrzad zle ustawiony, po naprawie sprzedalem auto w rodzinie, jezdzi bezawaryjnie do tej pory.

michciu96
Świeżak
Posty: 44
Rejestracja: 29 kwie 2021, o 23:00
Reputacja: 4
Imię: Michał
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.4 95KM 16V
LPG: LPG Tech
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Błąd "czujnik wałka" + szarpanie + gaśnięcie

Post autor: michciu96 » 4 lis 2021, o 10:53

Co nazywasz "naprawą"? Wymiana paska rozrządu? Ja na obecnym rozrządzie mam równo 2 lata i ok. 45 tysięcy kilometrów. Mógłbym go wymienić i zobaczyć efekt. Zastanawiam się czy jest sens? Jest jakaś szansa, że mechanik go źle ustawił.
Inna sprawa, która mnie zastanawia to, że silnik pracuje normalnie na benzynie, a szarpie na LPG. Podejrzewam, że sterownik gazu bierze dane z ECU, ECU chodzi na mapach awaryjnych, więc i gaz chodzi źle, bo jest inaczej zestrojony.

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Błąd "czujnik wałka" + szarpanie + gaśnięcie

Post autor: krzych1b » 4 lis 2021, o 18:14

michciu96 ponawiam pytanie . Jakiego masz TECH-a ? O jakich ty piszesz mapach awaryjnych? {:/
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
papieju
Fachman
Posty: 2040
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 68
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Błąd "czujnik wałka" + szarpanie + gaśnięcie

Post autor: papieju » 4 lis 2021, o 21:16

Jeśli chodzi o to że sterownik auta z błędem czujnika wałka chodzi na domyślnych ustawieniach to tak, ale nie są to żadne mapy awaryjne. Sterownik gazu tylko odczytuje czasu wtrysków benzynowych i dostosowuje wtryski gazowe i z grubsza tyle, chyba że masz LPG po obd to wtedy ma więcej informacji z ECU auta. Ale - jeździłem z wywalonym czujnikiem wałka i jedynym objawem było zdecydowanie wyższe spalanie ale dynamika i kultura pracy na obu paliwach bez zarzutu. Pisałem wcześniej o sprawdzeniu rozrządu czy pokrywają się znaki - sprawdziłeś? Gaz jest bardziej czuły i wszelkie usterki silnika zawsze będą na gazie bardziej odczuwalne

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Błąd "czujnik wałka" + szarpanie + gaśnięcie

Post autor: krzych1b » 4 lis 2021, o 21:32

No sie nie mogę dopytać co ma za TECH-a ;)
VIN >KL1NF35BJ6K335315

michciu96
Świeżak
Posty: 44
Rejestracja: 29 kwie 2021, o 23:00
Reputacja: 4
Imię: Michał
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.4 95KM 16V
LPG: LPG Tech
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Błąd "czujnik wałka" + szarpanie + gaśnięcie

Post autor: michciu96 » 9 lis 2021, o 09:10

krzych1b pisze:
4 lis 2021, o 18:14
michciu96 ponawiam pytanie . Jakiego masz TECH-a ? {:/
Sterownik mam na pewno TECH-224. Co do innych komponentów to jeszcze się nie dokopałem do oznaczeń. Nie ja montowałem instalację, kupiłem już z nią samochód.

Dołożyłem kabel masowy z minusa do obudowy silnika. Można powiedzieć, że autko chodzi troszeczkę płynniej, ale tylko na benzynie. Generalnie na benzynie nie można się do niczego przyczepić. Szarpie wyłącznie na gazie.

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Błąd "czujnik wałka" + szarpanie + gaśnięcie

Post autor: krzych1b » 9 lis 2021, o 10:32

No to masz prosty sterownik , tu masz zestawienie setrowników (co potrafią) do poczytania.http://lpgtech.pl/do-pobrania/
Jak sam teraz piszesz , że się poprawiło na Pb ( poprawienie masy) i nie masz zastrzeżeń , a szarpie na lpg . to lpg masz do sprawdzenia i regulacji . Program do ogarnięcia w 30 minut ( mnie to zajmuje do tej pory rozkminianie :lol: ) . Masz kupę możliwości regulacji w tym sterowniku. Poszukaj na lpg-forum.pl , dlaczego szarpie na gazie i tam może ci polecą w twojej okolicy dobrego gaziarza.
Moje odczucia , to masz brudne wtryskiwacze , albo powiedziały pa ,pa , za uboga mieszanka , trzeba sprawdzić korekty itp. ( sterownik 224 powinien obsługiwać OBD). Załóż nowy temat na naszym lpg forum , znajdź w papierach , jakie masz założone komponenty w instalacji lpg i coś będziemy radzić.
Podstawy strojenia lpg (ew.poprawy) , to dobrze działająca praca silnika na benzynie .
P.S Tak jak pisałem wcześniej , kup sobie kable ściągnij programy Techa i Cheviexpl. i sam się nauczysz stroić i sprawdzać swoją instalację.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

michciu96
Świeżak
Posty: 44
Rejestracja: 29 kwie 2021, o 23:00
Reputacja: 4
Imię: Michał
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.4 95KM 16V
LPG: LPG Tech
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Błąd "czujnik wałka" + szarpanie + gaśnięcie

Post autor: michciu96 » 9 lis 2021, o 12:03

Czy takie interfejsy będą w porządku?
1) LPG
https://allegro.pl/oferta/interfejs-lpg ... 7149865966
2) Chevrolet Explorer
https://allegro.pl/oferta/interfejs-dia ... 7210763642

Czytałem, że zwykły interfejs trzeba podlutować żeby łapał błędy poduszki, ale ten powyżej ma przełączniki? Będzie okej? Zależy mi żeby kupić "na gotowe", ponieważ nie mam za bardzo czasu jeszcze na przeróbki elektroniczne. :)

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Błąd "czujnik wałka" + szarpanie + gaśnięcie

Post autor: krzych1b » 9 lis 2021, o 12:06

Tak . Kabel Techa kup bezpośredni o od ... Producenta .Wszystko co trzeba zrobić z kablem i z programem do Chevi expl., znajdziesz na forum.
Zanim sam zaczniesz robić "eksperymenty" z lpg , pojedź do gaziarza i niech ci wszystko poprawnie posprawdza i poustawia . Będziesz miał jakiś punkt odniesienia i zawsze możesz wrócić do ustawień ,jak coś później pójdzie nie tak. Zestroić trzeba auto na trasie , zapisać ustawienia i tyle. Podstawy strojenia masz na lpg-forum.pl Powodzenia.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2021, o 12:23 przez krzych1b, łącznie zmieniany 1 raz.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

michciu96
Świeżak
Posty: 44
Rejestracja: 29 kwie 2021, o 23:00
Reputacja: 4
Imię: Michał
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.4 95KM 16V
LPG: LPG Tech
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Błąd "czujnik wałka" + szarpanie + gaśnięcie

Post autor: michciu96 » 9 lis 2021, o 12:21

Miałem "przegląd" u jednego z mocniej polecanych w Gliwicach i w zasadzie dopiero on mi zwrócił uwagę na szarpanie. Z tym, że on twierdził, że tylko na zimnym silniku szarpie i to nie wina gazu. Z kolei ewidentnie temperatura silnika nie ma nic do rzeczy, a auto źle chodzi na LPG. Poszukam innej gazownika, ale chciałbym uniknąć sytuacji "200 zł, nic nie działa, do widzenia".

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Błąd "czujnik wałka" + szarpanie + gaśnięcie

Post autor: krzych1b » 9 lis 2021, o 12:30

No to poczytaj , jak to się robi prawidłowo przy lpg i sam się zorientujesz . Po polsku filmiki zniknęły, ale masz tu po rosyjsku . Translator daje radę .https://www.youtube.com/watch?v=vnkeQhYNP6I Zapisz sobie to gdzieś na nośniku , aby ci nie zginęło w czeluściach internetu. Na zimnym odpalasz na Pb , dopiero jak reduktor złapie ustawioną temp. np. 30-35*C , to wtedy silnik przechodzi na lpg.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

michciu96
Świeżak
Posty: 44
Rejestracja: 29 kwie 2021, o 23:00
Reputacja: 4
Imię: Michał
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.4 95KM 16V
LPG: LPG Tech
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Błąd "czujnik wałka" + szarpanie + gaśnięcie

Post autor: michciu96 » 9 lis 2021, o 17:59

Check engine po poprawie masy nie znika. Zmienił się tylko z P0342 na P0341 (jest jakaś różnica?). Pomimo błędu, na benzynie nie czuje się żadnego dyskomfortu, ale żaden gazownik nie zabierze się za LPG widząc check engine.

Powoli tracę siły i motywację.

Awatar użytkownika
papieju
Fachman
Posty: 2040
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 68
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Błąd "czujnik wałka" + szarpanie + gaśnięcie

Post autor: papieju » 9 lis 2021, o 19:31

Kup naprawdę oryginalny czujnik - ASO, Potak. On z tym błędem będzie jeździł ale będzie palił zauważalnie więcej.

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Błąd "czujnik wałka" + szarpanie + gaśnięcie

Post autor: krzych1b » 10 lis 2021, o 07:24

Marcin ale kolega pisał wyżej , że mechanik założył najpierw DElPHI a potem oryginał GM-a . Jak sprawdzisz rozrząd na znaki ,to potwierdź w temacie . Co do czujników innych firm , to u mnie MAP NTY działa poprawnie do tej pory. Chyba się powtórzę . Sprawdź dokładnie te kable od wtyki do czujnika . Może trzeba je podoginać aby był lepszy styk. Bo tu cudów nie ma .
VIN >KL1NF35BJ6K335315

michciu96
Świeżak
Posty: 44
Rejestracja: 29 kwie 2021, o 23:00
Reputacja: 4
Imię: Michał
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.4 95KM 16V
LPG: LPG Tech
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Błąd "czujnik wałka" + szarpanie + gaśnięcie

Post autor: michciu96 » 10 lis 2021, o 07:56

Okablowanie u mnie jest w bardzo dobrym stanie i w zasadzie do niczego nie można się przyczepić. Zapytam jeszcze w ASO o czujnik i jego wymianę, mam salon bardzo blisko. Bardziej zastanawia mnie to, że wszystkim, którzy montowali nieoryginalne czujniki, wszystko chodziło fajnie nawet przez kilka tygodni. U mnie nawet tego samego dnia problem nie znikał. Sprawdzę w najbliższym czasie opór i te znaki, ale trudno mi jest znaleźć wolną chwilę po jasności. Macie jakiś schemat odnośnie tych znaków przy rozrządzie?

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Błąd "czujnik wałka" + szarpanie + gaśnięcie

Post autor: krzych1b » 10 lis 2021, o 08:03

Mnie chodziło o same blaszki stykowe , czyli kołeczki we wtyczce i otworki żeńskie tzw."pipeczki " w gnieździe .
VIN >KL1NF35BJ6K335315

michciu96
Świeżak
Posty: 44
Rejestracja: 29 kwie 2021, o 23:00
Reputacja: 4
Imię: Michał
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.4 95KM 16V
LPG: LPG Tech
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Błąd "czujnik wałka" + szarpanie + gaśnięcie

Post autor: michciu96 » 10 lis 2021, o 09:11

Wypiszę tutaj, bo może ktoś kiedyś odkopie ten temat.
1) ASO - 425 zł, po ewentualnym rabacie 400 zł
2) Potak - 220 zł
Zastanawiam się jeszcze czy nie wziąć się samemu za wymianę po tym jak mechanik wcisnął mi Delphi jako rzekomy oryginał.

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Błąd "czujnik wałka" + szarpanie + gaśnięcie

Post autor: krzych1b » 10 lis 2021, o 12:48

Ja bym się pokusił aby zrobić samemu . Zawsze to nauka na przyszłość i satysfakcja z dobrze wykonanej ( przez siebie ) roboty. viewtopic.php?t=2937 .Coś zawsze pomoże :Y
No i tutaj jest przestroga dla nas wszystkich użytkowników Chevroletów . https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3176267.html . Czyli nie ma co kombinować z zamiennikami . :(
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
papieju
Fachman
Posty: 2040
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 68
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Błąd "czujnik wałka" + szarpanie + gaśnięcie

Post autor: papieju » 10 lis 2021, o 13:05

Jak masz numer GM części to sprawdź z jakimi numerami GM jest zamienny. U mnie w t18sed okazało się że jest zamienny z kilkoma innymi i dedykowany kosztował 250-300, zamienny GM po numerach do Lanosa niby kosztował 150zł z wysyłką a więc połowę. Tez oryginał, to samo, pasowało błędów nie sieje od dłuższego czasu

michciu96
Świeżak
Posty: 44
Rejestracja: 29 kwie 2021, o 23:00
Reputacja: 4
Imię: Michał
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.4 95KM 16V
LPG: LPG Tech
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Błąd "czujnik wałka" + szarpanie + gaśnięcie

Post autor: michciu96 » 26 lis 2021, o 10:38

Podsumowanie. Czujnik wymieniony na oryginał GM. Dotychczasowy okazał się podróbką, ale wykonaną perfekcyjnie. No, poza tym, że nie działa. Założę do tego osobny temat. Po wymianie w MM Cars Opel Katowice (bardzo polecam) wszystko wróciło do normy. Check zniknął, objawy ustały. Czuć dalej minimalne szarpanie przy puszczaniu gazu na biegu, ale to chyba normalne i nieporównywalnie lżejsze szarpnięcie niż wcześniej. Jeżdżę jeszcze w miarę nowym samochodem i pewnie mam zakrzywione postrzeganie pracy Lacettika.

Oprócz samej wymiany czujnika to w międzyczasie:
+ Wymiana świec i przewodów zapłonowych
+ Wymiana MAP sensora
+ Dołożenie przewodu masowego z minusa akumulatora do obudowy silnika

Dzięki wszystkim za pomoc!

michciu96
Świeżak
Posty: 44
Rejestracja: 29 kwie 2021, o 23:00
Reputacja: 4
Imię: Michał
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.4 95KM 16V
LPG: LPG Tech
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Błąd "czujnik wałka" + szarpanie + gaśnięcie

Post autor: michciu96 » 9 gru 2021, o 11:27

Dodam małą aktualizację. Check engine zniknął na amen, więcej się nie pojawił i myślę, że raczej się nie pojawi. Spalanie spadło, ale trudno powiedzieć o ile. Na porównywalnym dystansie robię około 30-40 km więcej niż podczas awarii.

Szarpanie i gaśnięcie nie ustąpiło, ale jest to na pewno związane z gazem. Prawdopodobnie kojtnęły mi wtryskiwacze, które zresztą mają już 100 tysięcy przebiegu.

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Błąd "czujnik wałka" + szarpanie + gaśnięcie

Post autor: krzych1b » 9 gru 2021, o 16:40

Jaka listwa wtrysków? Może trzeba je umyć denaturatem ? Jest tego sporo jak to zrobć na you tube.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość