Opony na nowy letni sezon

Modyfikacje i inne tematy dotyczące nadwozia i wnętrza
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sempu97
Bywalec
Posty: 186
Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
Lokalizacja: Pilica
Kontakt:

Re: Opony na nowy letni sezon

Post autor: Sempu97 » 15 kwie 2021, o 09:13

Teraz tylko założyć na alufelgi i niech czekają na odejście ujemnych temperatur.
Załączniki
received_231136682088570.jpeg
Chevrolet Cruze 1.8

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Opony na nowy letni sezon

Post autor: konradoo » 15 kwie 2021, o 12:18

Rainsport 5 dobry wybór.
O partsy pisz PW.

Freshu08
Świeżak
Posty: 49
Rejestracja: 22 wrz 2020, o 18:39
Reputacja: 2
Imię: Maciek
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0 Diesel, 150KM
Lokalizacja: Zgorzelec
Kontakt:

Re: Opony na nowy letni sezon

Post autor: Freshu08 » 17 kwie 2021, o 12:43

Cześć.
Co sądzicie o oponach wielosezonowych do Cruza? Mam 2,0 150KM. Czy ktoś może podzielić się swoimi doświadczeniami z używania wielosezonów? Docelowo chciałbym je mieć na felgach 17 cali. Słyszałem opinie, że przy mocy +200KM lepiej pozostać zimą na zimowych i latem na letnich - ktoś coś?

matyj2
Stały bywalec
Posty: 224
Rejestracja: 20 sie 2017, o 19:20
Reputacja: 1
Imię: Marcin
Samochód: Captiva
Silnik:
Kontakt:

Re: Opony na nowy letni sezon

Post autor: matyj2 » 17 kwie 2021, o 13:07

A po co się martwisz co bedzie powyzej +200 km jak masz 150

Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4592
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 126
Imię: Dorota
Samochód: Jaguar E-Pace 2020
Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Opony na nowy letni sezon

Post autor: dokia » 17 kwie 2021, o 13:08

Freshu08 pisze:
17 kwie 2021, o 12:43
Cześć.
Co sądzicie o oponach wielosezonowych do Cruza? Mam 2,0 150KM. Czy ktoś może podzielić się swoimi doświadczeniami z używania wielosezonów? Docelowo chciałbym je mieć na felgach 17 cali. Słyszałem opinie, że przy mocy +200KM lepiej pozostać zimą na zimowych i latem na letnich - ktoś coś?
Ale z tego Twojego opisu wynika że masz 150KM więc mieści się to w tym co słyszałeś.

Powiem tak, bo akurat też dziś była o tym rozmowa na Fejsie. Ja mam 220KM u siebie, mam też dwa komplety opon , letnie Pirelli P-Zero 18", zimowe z dolnej półki już bo Matadory 17". Jest Ok. Ale inni w tych autach mają wielosezony, polecają Michelin. Wielosezony spokojnie dają radę i latem i zimą. No oczywiście jazda po lodzie już tu nie wygląda dobrze, ale to na zimowych jest tak samo przecież.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Freshu08
Świeżak
Posty: 49
Rejestracja: 22 wrz 2020, o 18:39
Reputacja: 2
Imię: Maciek
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0 Diesel, 150KM
Lokalizacja: Zgorzelec
Kontakt:

Re: Opony na nowy letni sezon

Post autor: Freshu08 » 17 kwie 2021, o 13:23

Dzięki za opinię. Spieszę z wyjaśnieniami i przeprosinami: użyłem skrótu myślowego - mam drugi samochód 240KM i myślę nad zmianą opon dla obu pojazdów. Mogłem rozdzielić pytanie, ale pośpiech i wygoda zrobił swoje ;)

matyj2
Stały bywalec
Posty: 224
Rejestracja: 20 sie 2017, o 19:20
Reputacja: 1
Imię: Marcin
Samochód: Captiva
Silnik:
Kontakt:

Re: Opony na nowy letni sezon

Post autor: matyj2 » 17 kwie 2021, o 13:30

Według mnie to lepiej mieć dobre opony na lato i na zime a nie całoroczne do wszystkiego czyli do niczego zimowka to zimowka a lato to lato ja tak mam i tez mam mocne auto (320km)

Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4592
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 126
Imię: Dorota
Samochód: Jaguar E-Pace 2020
Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Opony na nowy letni sezon

Post autor: dokia » 17 kwie 2021, o 13:43

Tu są różne opinie. Ci co jeżdżą na wielosezonach to je chwalą też. Wg mnie na plus wielosezonów to ich czas użytkowania. Ja te zimowe latem składuję w garażu, ale to nie są najlepsze warunki, powinno być kilkanaście stopni, chyba 70% wilgotności i brak nasłonecznienia czego przy oknach dość dużych nie sposób uniknąć. Uważam że kwestia ich przechowywania też znacząco wpływa na właściwości tychże opon. Dwa-trzy lata używania wielosezonów i można takie zmienić na nowe. A często jest tak że 3-4 sezony jeździ się na parach letnich i zimowych, więc będą one starsze. No i cena wymian. Ja mam dwa komplety alufelg więc 2x w roku 60zł za przerzucenie i wyważenie kół.

No jednak są opinie że jak coś do wszystkiego to do niczego. Tu bym polemizowała bo przecież kiedyś były tylko uniwersalne. Potem weszły nawet obowiązkowe zimowe, tak że towarzystwa ubezpieczeniowe nawet dąsały się o wypłatę odszkodowań jeśli były letnie opony zimą podczas zdarzenia.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Opony na nowy letni sezon

Post autor: pool80 » 17 kwie 2021, o 17:49

Nie ma jednej odpowiedzi.
Region Polski, miasto czy trasa, przebiegi, masa pojazdu, moc, teren, preferencje, te wszystkie zmienne powodują różne, czasem i skrajne opinie.
W moich rejonach, jak i przypuszczam w większej części kraju, w miastach całosezonowe opony się sprawdzają.
Minusy: jeżdżąc w lecie na całorocznych Klebel, mam odczucie za miękkich opon poddających się przy dynamicznej jeździe. Przy tym, przy manewrach, odgłos mielących się lameli. Nawet ubytki bieżnika, reklamacja. Ale to konkretny model.
Kolejny minus, to Navigator całoroczny, na drugi czy trzeci sezon ultra śliski. Niebezpiecznie. Na Klebelach tego nie zauważyłem.
Głównie na te dwa aspekty zwracał bym uwagę wybierając całoroczne.
Inna sprawa to to, że typowa letnia w lecie daje większy fun przy sportowych zapędach.
Teoretycznie lato powinno też lepiej odprowadzać wodę, a mokrych dni jest multum.
Pozostaje jeszcze kwestia z trafieniem pogody przy zmianie opon, koszty zmiany i przebiegi. Czy lepiej w piwnicy trzymać stare sparciałe gumy z wysokim bieżnikiem, czy częściej zmieniać na świeże. (A ile jeszcze chcemy mieć ten samochód?)

szewcio
Profesjonalista
Posty: 581
Rejestracja: 14 lip 2017, o 17:08
Reputacja: 27
Imię: Eligiusz
Samochód: Cruze 1.8 LTZ + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
Kontakt:

Re: Opony na nowy letni sezon

Post autor: szewcio » 18 kwie 2021, o 08:36

Od kilku lat myślę o oponach wielosezonowych i po przeczytaniu wielu artykułów opinii i testów zupełnie nie wiem jaka jest ich przewaga nad rozwiązaniem tradycyjnym?
Opona wieolosezonowa, co pokazują testy, zawsze jest gorsza od letniej w lecie i od zimowej w zimie (wiem, banał).
Ktoś wyżej wspomniał coś o mniejszych kosztach wizyt u wulkanizatora, a wg mnie będą takie same jak przy dwu kompletach na felgach. To nie jest tak, że raz się założy i jeździ do ich technicznej śmierci, przecież i tak trzeba co pół roku zrobić przekładkę z wyważeniem, żeby opony równo się zużywały.
Cena zakupu mniejsza niż 2-ch kompletów? Też nie - przecież jeden komplet 2x szybciej się zużyje, niż 2, a jednostkowa cena opony wielosezonowej jest wyższa niż letniej, czy zimowej.
Rozwiązanie dobre dla kogoś kto niewiele jeździ, a na 1 listopada zawsze może sypnąć śniegiem. :D)

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Opony na nowy letni sezon

Post autor: pool80 » 18 kwie 2021, o 16:58

Co do testów: nawet jeżeli im dajemy wiarę, to one odnoszą się do warunków typowych dla danego sezonu. Przewagą całorocznych jest ich uniwersalność. Przy nagłych zmianach pogodowych, żeby było super jak w teście, należało by co chwilę zmieniać opony. Przykład już podnosiłem w poprzednich wpisach. U mnie: większość zimy to w miarę ciepła i mokra aura, gdzie letnie nowe opony były dużo lepsze od zimówek. Na suchym pomimo niższych temperatur również.
Więc co mi z testów jak nagle w kwietniu po zmianie opon pada śnieg?
Co do kosztów to fakt, trzeba policzyć indywidualnie ile będą kosztować 2 komplety. Ile się i w jakim czasie na nich przejeździ. Owszem koncerny odbijają sobie na wyższej cenie opon całorocznych.
Moim zdaniem nie trzeba co pół roku lecieć na ważenie kół, przekładki owszem, ale też nie tak często...
*i jeszcze dodam, kwestia jak teraz szybko zużywają się ścierają opony. Coraz częściej słyszę, że nowe opony potrafią bardzo szybko się ścierać. Przykład to w/w Rainsporty. Opony ładnie zbierają wodę, ładnie się kleją ale szybko ścierają. Przeciwieństwo Hankook te co dostałem na 1szy montaż. 8 lat, 110kkm razem z zimowymi na których zawsze mniej jeździłem, bieżnika jeszcze było, ale kołkowane i w końcu boczne przebicie spowodowało wymianę. Ogólnie od początku się ślizgały przy ruszaniu.
Całoroczne, też ponoć szybciej się ścierają. Trzeba policzyć. Ja też mocno przymierzałem się do całorocznych, ale pewnie wcześniej założył bym po prostu i dokończył zimówki...

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Opony na nowy letni sezon

Post autor: pawelwaw84 » 19 kwie 2021, o 10:23

Szewcio musisz przeanalizować jeszcze raz te wszysykie testy, bo najnowsze opony całoroczne klasy premium nie odbiegają od letnich jak i zimowych opon. Oczywiście jedne są lepsze w takich drugie w innych parametrach, ale nie ma jednoznacznej przewagi. Wypróbuj i sam oceń. Ja od 2001 roku jeździłem na letnich/zimowych, a odkąd wypróbowałem premium całoroczne raczej przy nich zostanę a testowałem już 4 komplety!!! Ja w Captivie mam 19 calowe felgi. Za wymianę z wyważeniem płacę 200zł a za składowanie 120zl. Opłata 2 razy w roku czyli koszt rocznej zmiany opon letnie/zimowe: 640zł. Koszt zmiany calorocznych z przodu na tył raz na rok z wyważeniem 120zł. Daje to 2500zł oszczędności raz na 5 lat, a za tę kwotę kupuję opony całoroczne z najwyższej półki 19 cali.
Ok caloroczne szybciej się zużyja, ale nie miałeś tak że letnie/zimowe miały już 5 lat guma już w średniej kondycji a bieżnika 5-6mm? Ja w zimowych (zima mniej jeżdżę)po 4 latach niemal 7mm bieżnika a na mokrym już się ślizgały...więc argument zużycia nie zawsze ma sens, bo co mi z tego że zaoszczedziłem bieżnika?

jatzoo
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 20 sie 2013, o 14:02
Reputacja: 1
Imię: Jacek
Samochód: Cruze LS+ 2009
Silnik:
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Re: Opony na nowy letni sezon

Post autor: jatzoo » 7 maja 2021, o 18:47

Czy ktoś może poratować informacją o homologacji opon dla Cruze LS+, benzyna 113 KM, 2009 rok? Jak już wcześniej było wspomniane, żadnej informacji nie ma ani na samochodzie ani w instrukcji obsługi. Oryginalne letnie Hankooki miały indeks 92V, zimówki z kolei 92H.

Chciałbym kupić nowe letnie opony ale z dostępnych (nie budżetowych) 92V są tylko zeszłoroczne. Z tegorocznych 92H jest do wyboru do koloru (no tak mniej więcej ;-)) Wolałbym kupić tegoroczne 92H niż zeszłoroczne 92V. Ktoś może przerabiał już ten temat?

szewcio
Profesjonalista
Posty: 581
Rejestracja: 14 lip 2017, o 17:08
Reputacja: 27
Imię: Eligiusz
Samochód: Cruze 1.8 LTZ + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
Kontakt:

Re: Opony na nowy letni sezon

Post autor: szewcio » 8 maja 2021, o 10:15

pawelwaw84 pisze:
19 kwie 2021, o 10:23
Szewcio musisz przeanalizować jeszcze raz te wszysykie testy, bo najnowsze opony całoroczne klasy premium nie odbiegają od letnich jak i zimowych opon. Oczywiście jedne są lepsze w takich drugie w innych parametrach, ale nie ma jednoznacznej przewagi. Wypróbuj i sam oceń. Ja od 2001 roku jeździłem na letnich/zimowych, a odkąd wypróbowałem premium całoroczne raczej przy nich zostanę a testowałem już 4 komplety!!! Ja w Captivie mam 19 calowe felgi. Za wymianę z wyważeniem płacę 200zł a za składowanie 120zl. Opłata 2 razy w roku czyli koszt rocznej zmiany opon letnie/zimowe: 640zł. Koszt zmiany calorocznych z przodu na tył raz na rok z wyważeniem 120zł. Daje to 2500zł oszczędności raz na 5 lat, a za tę kwotę kupuję opony całoroczne z najwyższej półki 19 cali.
Ok caloroczne szybciej się zużyja, ale nie miałeś tak że letnie/zimowe miały już 5 lat guma już w średniej kondycji a bieżnika 5-6mm? Ja w zimowych (zima mniej jeżdżę)po 4 latach niemal 7mm bieżnika a na mokrym już się ślizgały...więc argument zużycia nie zawsze ma sens, bo co mi z tego że zaoszczedziłem bieżnika?
Wszystko jest podyktowane rachunkiem ekonomicznym - składuję w domu czyli 0 zł, a koszt wymiany 2x w roku, to 80 zł netto (2x56 brutto). Przy całorocznych zaoszczędziłbym na jednej wymianie (de facto przekładce) rocznie, czyli 56 zł brutto.
Eksperymenty z całorocznymi, skoro są obecnie tak Waszym zdaniem doskonałe, odłożę już po kupnie kolejnego samochodu.
Letnie mają rok, a teraz jednak kupię nowe zimówki, mimo, że te 7-mio letnie są wg oponiarza w doskonałym stanie.

Ponadto do jesieni opony mają potwornie zdrożeć, nawet kilkadziesiąt procent :zdegustowany: :baty: :shock:
Więc nie ma co odwlekać z zakupem. Chyba nokian .....

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Opony na nowy letni sezon

Post autor: pool80 » 20 maja 2021, o 22:40

Uniwersalna marki Klebel.quardax? Młoda opona, muszę sprawdzić ile dokładnie ma.
Polecam powiększyć foto. Co tam się dzieje.
Załączniki
IMG_20210520_223246.jpg

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Opony na nowy letni sezon

Post autor: bubu1769 » 20 maja 2021, o 23:17

Tak średnio coś wygląda na "młodą" oponę.

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4592
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 126
Imię: Dorota
Samochód: Jaguar E-Pace 2020
Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Opony na nowy letni sezon

Post autor: dokia » 20 maja 2021, o 23:34

No. Jakieś diabły gryzły ją już
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Opony na nowy letni sezon

Post autor: pool80 » 21 maja 2021, o 18:53

kleber quadraxer 2
Dot 2X/19.
Około 20kkm przejechała.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Opony na nowy letni sezon

Post autor: wszim » 21 maja 2021, o 20:11

Jakiś problem ze składem chemicznym opony. Znam takie wpadki Continental w oponach rowerowych. Rozłaziły się i kruszyły po roku. Jaki jest czas gwarancji na te opony?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Opony na nowy letni sezon

Post autor: pool80 » 21 maja 2021, o 20:59

Nie wiem. Nie moje. Pokazałem tylko, że trzeba uważać. W tym wypadku z całorocznymi.

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Opony na nowy letni sezon

Post autor: pool80 » 8 lip 2022, o 23:53

Goodride z-107. Po 18kkm, nie ściąganiu w zimie, nominał 7,5mm mają obecnie:
Przód 5mm, tył 5,5mm.
Moim zdaniem płacę za dobrą przyczepność szybka ścieralnością. A może zima im pomogła zetrzeć się? Co sądzicie?
I jeszcze: musiałem ostatnio wymienić oponę 1szt. I mam na jednej osi 7,5mm i 5,5mm. Będzie z tym jakiś problem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Nadwozie / Wnętrze”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość