Ciężko pali

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Andre123
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 25 sty 2021, o 11:54
Reputacja: 1
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando
Silnik: 2,0,163KM
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: Andre123 » 19 mar 2021, o 18:03

A no właśnie dopóki na ssaniu Jet to kopci a potem ciepły to jest ok może mieć trochę racji z tymi świecami tylko błędów nie było jak odbierałem

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: pawelwaw84 » 19 mar 2021, o 18:12

W niektórych autach wykrywa błędy już przy 1 spalonej świecy a w innych dopiero jak nie świeci żadna. Nie wiem jak u nas. U teściów w dieslu z podobnych lat przy tylko 1 sprawnej świecy już przy minimalnych mrozach miał spore trudności z odpaleniem. Po odpaleniu nie kopcił ale wydawało się jakby mu koni brakowało.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciężko pali

Post autor: kochar » 19 mar 2021, o 18:40

Ja bym bardziej stawiał na wtryski ( wiem że nowe ale ...) niz na świece żarowe. Mogę się założyć że jak u siebie odepnę świece to nie zakopci na siwo przy uruchamianiu na zimno.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Andre123
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 25 sty 2021, o 11:54
Reputacja: 1
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando
Silnik: 2,0,163KM
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: Andre123 » 19 mar 2021, o 19:15

Miałem jedna spalona w grudniu przed tą całą naprawa to ciężej palił ale nie kopcił i komp pokazywal że spalona nie chce myśleć nawet że to mogą być te wtryski to by była jakaś tragedia

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: konradoo » 19 mar 2021, o 21:44

pawelwaw84 pisze:
19 mar 2021, o 17:53
Świece żarzące tylko podczas odpalenia to historia sprzed 20lat. Teraz świece potrafią dogrzewać do osiągnięcia temperatury roboczej silnika, pomagać przy wypalaniu dpf itd.
Wiem o tym. W bratnich insigniach występują też z czujnikami. Wkładane jak leci 1-4 na auto. Doskonale wiem jak ktoś ma "happy day" bo się dowie, że jego silnik ma 4 sztuki takiego wynalazku. Było w największym uproszczeniu, dogrzewanie komory wpływa na szybsze uzyskanie optymalnej temperatury. Na kopceniu już po odpaleniu, nie ma prawa wpływać.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: endriu333 » 19 mar 2021, o 21:47

Nie to nie tragedia, to po prostu wątpliwa przyjemność posiadania disla ;) według mnie to na bank nie od świec, jeśli faktycznie kopci to wtryski, tudzież złe dawki paliwa, bo nie zakodowali wtryskow. Dowiedz sie czy to zrobili a najlepiej niech inny warsztat zweryfikuje jakie są kody w ecu, a jakie na kapslach od wtryskow...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: konradoo » 19 mar 2021, o 21:51

Skoro masz wtryski Delphi.

https://www.delphiautoparts.com/pol/pl/ ... sel-center

Znajdź koło siebie gdzieś sygnowany serwis. Mają na pewno oprogramowanie Delphi, które będzie najbardziej kompatybilne z Twoim system wtryskowym
O partsy pisz PW.

Andre123
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 25 sty 2021, o 11:54
Reputacja: 1
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando
Silnik: 2,0,163KM
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: Andre123 » 20 mar 2021, o 10:16

Jakie są realne ceny tego kodowania??

Dodano po 2 minutach 4 sekundach:
A odnośnie tych świec to u mnie są zwykle nie te po 500 za sztukę chociaż tyle tylko mógł mi wszystkie wymienić na nowe bo może się już zużyły jak są od nowości

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciężko pali

Post autor: kochar » 20 mar 2021, o 12:08

Jak bywasz w mieście Łodzi to zrobię Ci kodowanie za piwko, np. jedno z tych https://luxxx.pl/10-najdrozszych-piw-na-swiecie/ :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: konradoo » 20 mar 2021, o 12:15

A kolega z miasta Łodzi pochodzi. Ja szybciej do niej dojadę, niż przejadę w korkach do miejsca docelowego :D)

Najlepiej jak już Ci co wkładali, by je zaprogramowali. Tak uważam
O partsy pisz PW.

Andre123
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 25 sty 2021, o 11:54
Reputacja: 1
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando
Silnik: 2,0,163KM
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: Andre123 » 20 mar 2021, o 13:12

Do łodzi mam 200km plus paliwo i to piwo 🍺 drogo wyjdzie

Dodano po 3 minutach 3 sekundach:
W tym linku Delphi pokazuje mi serwis 40 km odemnie nie wiem czy nie lepiej tam podjechac jak mają programy oryginalne

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciężko pali

Post autor: kochar » 20 mar 2021, o 14:41

Wpisać kody to żadna filozofia tylko trza mieć czym. VXDIAG wystarczy, może masz jakiś warsztat w pobliżu co się specjalizuje w Oplach i mają jakieś narzędzie. Albo udaj się tu https://pl.aliexpress.com/item/32541432 ... 5c0fadsJ0I. Pojedziesz do ASO lub do serwisu Delphi skasują 250 zet to troszkę dołożysz i masz interfejs :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: endriu333 » 20 mar 2021, o 21:10

Ds150 bez problemu ogarnia kodowanie do chevrolwtow, ale no nie wierzę że ten warsztat naprawdę nie zakodował tych wtryskow, tudzież nie ma do tego narzędzi, jeśli faktycznie tak jest to do niezłych kowali pojechałeś....
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: bubu1769 » 20 mar 2021, o 21:38

Ale oryginalny DS150 czy ryżowy?

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: endriu333 » 21 mar 2021, o 10:04

Nawet ryżowy sobie z tym bez problemu poradził....wiem bo robiłem.
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Andre123
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 25 sty 2021, o 11:54
Reputacja: 1
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando
Silnik: 2,0,163KM
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: Andre123 » 21 mar 2021, o 16:51

Panowie tragedia jak go odpaliłem to chodził strasznie nierówno przez jakąś chwilę a potem wszystko się wyrównało i trochę zakopcil oczywiście wykończy mnie to auto a odnoście tego chwilowego spalania to pokazują je te co mają system start stop chyba bo mają inny wyświetlacz tak myślę

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: endriu333 » 21 mar 2021, o 19:19

No niestety to są uroki układu wtryskowego delphi w chevroletach....podejrzewam, że właśnie stales się 4500 PLN w plecy bo pewnie faktury, czy rachunku na ich naprawę nie masz, a szykuje się nieuchronna reklamacja....
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Andre123
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 25 sty 2021, o 11:54
Reputacja: 1
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando
Silnik: 2,0,163KM
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: Andre123 » 22 mar 2021, o 14:30

Endriu to są nowe wtryski ze sklepu rachunek jest .

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: endriu333 » 22 mar 2021, o 16:21

Ale rachunek na wtryski czy na usługę, idę o zakład że na wtryski, to nie tak że życzę źle ale znam zagrania sprzedawców i wiem, że w najlepszym razie wyślą Cię na drzewo A bardziej prawdopodobne że pozbawia jakiejkolwiek gwarancji bo samodzielny montaż bo zaopilkowanie bo coś tam itp. Itd.
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: konradoo » 22 mar 2021, o 17:08

Każdy to odsyła dalej. W rezultacie klient otrzymuje pismo od producenta, jeśli jest odrzucona reklamacja.
O partsy pisz PW.

Andre123
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 25 sty 2021, o 11:54
Reputacja: 1
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando
Silnik: 2,0,163KM
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: Andre123 » 22 mar 2021, o 18:43

Dziś go odpaliłem o 15 było 5stopni nie zapalił od strzała ale za to nie kopcił jak lokomotywa puścił tylko smużkę na montaż wtrysków i czyszczenie układu też mam rachunek i zdaje sobie sprawę że jakby je trzeba było odsyłać to polegnę bo to tak działa tyle że to od szwagra z churtowni to może coś pomoże jak by było coś nie tak z nimi na kompa nie zdążyłem do mechaników odnośnie tych świec jeszcze włożę mu nowy akumulator zobaczę jak będzie palił

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: endriu333 » 22 mar 2021, o 19:15

Oj jak nie odpala od strzała po zmianie to gdzieś traci cisnienie...czym prędzej oddaj go ma gwarancji do warsztatu, ktory to robił, obawiam się, że obecnie zaprogramowane wtrysków już niewiele by pomogło, delphi to mega delikatny system wtryskowy.
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Andre123
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 25 sty 2021, o 11:54
Reputacja: 1
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando
Silnik: 2,0,163KM
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: Andre123 » 23 mar 2021, o 16:42

Siema niema jak oddać bo muszę do roboty jeździć a on ma dziwne objawy dziś było 10 stopnie zapalił bardzo ładnie i nie kopcił rano troszkę gorzej ale nie kopci już tak bardzo jak na początku tygodnia jutro ostatni raz jadę to może im go zostawię na noc żeby zobaczyli sobie jak to rano wygląda może mu się nazbierało w DPF po dwóch miesiącach prób w warsztacie jednym i drugim i teraz wypalał to wszystko

DaWiDplo
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 27 mar 2022, o 07:23
Reputacja: 0
Imię: Dawid
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0 163
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: DaWiDplo » 23 lis 2022, o 23:34

Czy ktoś już cos wie, mój Orlando palił normalnie jeździł teraz jak jest -3 stopnie nie odpala od razu.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2022, o 21:38 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: poprawiono na język polski

Rafix
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 1 maja 2023, o 18:14
Reputacja: 0
Imię: Rafał
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0, 163KM, diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: Rafix » 21 maja 2023, o 14:52

Witam serdecznie, czy ktoś znalazł przyczynę tego ciężkiego odpalania. U mnie tez pojawił się ten problem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość