Niska temperatura pracy silnika
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Niska temperatura pracy silnika
Już nie trzeba. Okazało się, że ja mam metalową obudowę i wystarczy tylko wkład kupić.
- rafi243
- Aktywny
- Posty: 65
- Rejestracja: 3 gru 2014, o 16:19
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: lacetti sedan 1.4
- Silnik: 95KM LPG
- LPG: LPG STAG 200 gofast
- Lokalizacja: warm-maz
- Kontakt:
Re: Niska temperatura pracy silnika
Tutaj jest numer katalogowy tego wkladu, który ja założyłem TH4898.92J
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu TapatalkaBunioopl pisze:Podaj linka do tej obudowy i wkładu.
Kurcze już kupiłem termostat na 88°.
Zobaczę jak będzie. Szukałem na 92 ale nic nie znalazłem.
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 16 sty 2021, o 20:27
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Opel Antara
- Silnik: 2.0 150KM
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Niska temperatura pracy silnika
Witam , czy różnica średnicy termostatu 6 mm będzie miała znaczenie? Czy ten termostat podejdzie do Antary 2.0? Captiva ma taki sam jak Antara ale ten który podaje nie jest dedykowany do niej. ( TH4898.92J )
https://intercars.pl/produkty/181627-te ... -th489892j a zależy mi na temperaturze 90 stopni.
Dedykowany jest taki: https://allegro.pl/oferta/gates-termost ... 8106940672
Pozdrawiam.
https://intercars.pl/produkty/181627-te ... -th489892j a zależy mi na temperaturze 90 stopni.
Dedykowany jest taki: https://allegro.pl/oferta/gates-termost ... 8106940672
Pozdrawiam.
-
- Specjalista
- Posty: 440
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 40
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Niska temperatura pracy silnika
jeżeli załączysz klimę , to automatycznie włącza się wentylator chłodnicy i temperatura płynu spada .
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Niska temperatura pracy silnika
U mnie termostat ( jeszcze oryginalny ) otwiera się programowo przy 92*C i sobie faluje do 88* C .Temp. na kratkach wynosi ok. 56-57*C na biegu jałowym , na 1-ce wentylatora . Na czwartym biegu mam ok 54-55*C. Byłoby może cieplej , gdyby reduktor był wpięty równolegle . Przy włączeniu w szereg jest ta zaleta , że auto szybciej przłącza się na gaz. Natomiast wadą jest słabsze grzanie. Kolega gaziarz mówł mi , że powodem słabszego grzania , może być zapowietrzony reduktor . Należy poluzować opaskę od węża na kolanku reduktora i wypuścić powietrze . Dodatkowo przy odpowietrzaniu , postawił bym autko przodem wyżej . U mnie dodatkowo stary płyn robił krecią robotę , i mi się przycinał termostat .
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Profesjonalista
- Posty: 758
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 23
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Niska temperatura pracy silnika
Ja U siebie ostatnio wymieniałem Termostat jeszcze oryginalny
Który trzymał temp. w trasie 84-86 padł przy 125 000km pewnego razu poprostu zauważylem że jakoś długo się rozgrzewa po ruszeniu niz zwykle otworzyłem maske dotknęłem górnego węża jeszcze gdy sie rozgrzewał i miałem winowajcę.
Zakupilem kompletny z aluminiową obudową Getsa
Tylko że na tym mi trzyma w trasie caly czas 81-82* stale troche szkoda bo za nisko ale robie długie dystanse także az tak bardzo nie zaszkodzi.
Który trzymał temp. w trasie 84-86 padł przy 125 000km pewnego razu poprostu zauważylem że jakoś długo się rozgrzewa po ruszeniu niz zwykle otworzyłem maske dotknęłem górnego węża jeszcze gdy sie rozgrzewał i miałem winowajcę.
Zakupilem kompletny z aluminiową obudową Getsa
Tylko że na tym mi trzyma w trasie caly czas 81-82* stale troche szkoda bo za nisko ale robie długie dystanse także az tak bardzo nie zaszkodzi.
-
- Specjalista
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Niska temperatura pracy silnika
Do lacetti z tego co kojarzę są dwa rodzaje, albo jeden działający jak wyżej i wydaje mi się że jest on popularniejszy w sklepach albo ten co otwiera się przy 92. W zimę na pewno z punktu widzenia ogrzewania lepszy jest ten drugi, wiadomo
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
-
- Profesjonalista
- Posty: 758
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 23
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Niska temperatura pracy silnika
Nie wiem, reduktor jest pod akumulatorem a węże od niego są wpięte pod wyjscia z nagrzewnicy takimi trójnikami plastikowymi.
Dobrze jest wpięty,
Ten termostat wg mnie tez ok bedzie niby 5* mniej niz na oryginalnym ale i tak najwazniejsza jest temp oleju.
Dobrze jest wpięty,
Ten termostat wg mnie tez ok bedzie niby 5* mniej niz na oryginalnym ale i tak najwazniejsza jest temp oleju.
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Niska temperatura pracy silnika
Czyli równolegle (prawidłowo). Jak będziesz kiedyś grzebał przy płynie , to sobie zmień tróniki na inny wymiar. Obecnie pewnie masz złożone fi 19x 16 x19mm . Już są w sprzedaży fi 20(21) x 16 X 20(21) . A to dlatego , że oryginalne fi wewn. węży nagrzewnicy wynoszą 21mm . Będziesz miał lepszy przepływ i grzanie.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Profesjonalista
- Posty: 758
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 23
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Niska temperatura pracy silnika
Dzięki za info zwrócę na to uwage przy kolejnej wymianie płynu lub termostatu xD
- papieju
- Fachman
- Posty: 2040
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 68
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Niska temperatura pracy silnika
Mam w Punto obieg silnik reduktor zasilanie nagrzewnicy powrót nie ruszany i grzeje że można w koszulce śmigać. Tak więc czy na trójnikach jest lepiej to nie jestem pewny. Fiat też szybko się przełącza. Tyle że w Punto reduktor jest na grodzi i węże do niego mają po 30cm, w Nubirze byłyby dłuższe ale bez tragedii. Będę modyfikował wiosną
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Niska temperatura pracy silnika
Równolegle montują prawie wszyscy gaziarze , a i BRC fabrycznie w Lacetti , było montowane równolegle. Opis był w instrukcji obsługi lacetona ( o ile pamiętam).
Ja teraz nie narzekam , ale będę przerabiał na inne (większe) przekroje . Wrzucę na lpg-forum zdjęcia obecnej mojej instalacji i niech się wypowiedzą FACHowcy . Przerabiać na równoległe czy zostawić .
No ale odbiegliśmy od głównego tematu.
Ja teraz nie narzekam , ale będę przerabiał na inne (większe) przekroje . Wrzucę na lpg-forum zdjęcia obecnej mojej instalacji i niech się wypowiedzą FACHowcy . Przerabiać na równoległe czy zostawić .
No ale odbiegliśmy od głównego tematu.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Specjalista
- Posty: 440
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 40
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Niska temperatura pracy silnika
ja mam reduktor równolegle wpięty przy nagrzewnicy
- papieju
- Fachman
- Posty: 2040
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 68
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Niska temperatura pracy silnika
Dopadło mnie, otwiera się przy 73 efektem ogrzewanie słabe. Dziś przyszedł nowy Vernet na 87 w metalowej obudowie, jakoś na tygodniu przełożę
- skull
- Stały bywalec
- Posty: 248
- Rejestracja: 5 gru 2016, o 15:04
- Reputacja: 41
- Imię: Michał
- Samochód: Chevrolet Lacetti SW
- Silnik: F16D3
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
Re: Niska temperatura pracy silnika
to może przy okazji mały foto manual - bo nie wiedzę na dziale
- papieju
- Fachman
- Posty: 2040
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 68
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Niska temperatura pracy silnika
Będę u mechanika bo przy okazji spuszczania płynu wymienię na nowy i zamontuję Webasto które wróciło z naprawy i czeka w piwnicy. Ale u mnie jest ten w metalowej obudowie więc co to za manual, spuszczasz płyn dołem chłodnicy odkręcasz czyścisz przykręcasz napełniasz i szlus.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości