Czy ktoś dokładał do Orlando diodę sygnalizującą wypalanie DPF ?
Gdzie ją zamontować? Skąd wziąć sterowanie do niej ?
Szukałem na forum, ale nie znalazłem odpowiedzi.
Dioda sygnalizująca wypalanie DPF
-
- Świeżak
- Posty: 30
- Rejestracja: 6 lis 2020, o 18:38
- Reputacja: 1
- Imię: Marcin
- Samochód: Olrando
- Silnik: 2.0D
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3471
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Dioda sygnalizująca wypalanie DPF
W Astrze J ciągnął od podgrzewania tylnej szyby( lusterek). Diodę instalują w prawym lusterku ( między lusterkiem a obudowa lusterka) a dla niedowidzacych emerytów na osłonie tunelu kierownicy . Przypuszczam że w Cruze działa to podobnie
Dodano po 4 minutach 23 sekundach:
A przepraszam nie doczytałem że temat dotyczy Orlando
Dodano po 4 minutach 23 sekundach:
A przepraszam nie doczytałem że temat dotyczy Orlando
-
- Świeżak
- Posty: 30
- Rejestracja: 6 lis 2020, o 18:38
- Reputacja: 1
- Imię: Marcin
- Samochód: Olrando
- Silnik: 2.0D
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Dioda sygnalizująca wypalanie DPF
Interesuje mnie dokładnie skąd pobrać zasilanie diody - od ogrzewania lusterka (prostą sprawą), tylnej szyby - gdzie pod deską się wpiąć ? Jakiś moduł ?
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Dioda sygnalizująca wypalanie DPF
Jak masz podgrzewane lustra i się załączają podczas wypalania to szukaj kostki zasilającej w drzwiach. Tu masz film jak znaleźć kostkę z zasilaniem grzałki lusterka, co prawda Ford ale w Olku zapewne jest podobnie.
https://youtu.be/T4evLtzMtFY
https://youtu.be/T4evLtzMtFY
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
- yoor3k
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 6 lut 2020, o 15:53
- Reputacja: 0
- Imię: Jurek
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2,0
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Dioda sygnalizująca wypalanie DPF
Witam, mam zapchany DPF więc wypala mi się średnio co 50 do 70 km.
Sprawdziłem wszystkie metody podłączenia diody sygnalizującej wypalanie i niestety nie znalazłem sposobu, lusterka nie grzeją tylna szyba również ani nic co zużywa prąd i się włącza .
Zauważyłem jedynie że czasami podczas załączania wypalania jest delikatne szarpnięcie ( pewnie wynika to ze zmiany mieszanki) , czuć z pod samochodu temperaturę oraz specyficzny zapach i zawsze jest około 850-860 obrotów silnika, przy około 750-760 normalnie .
To tyle z moich obserwacji .
Osobiście zawsze odpalam Torqe i monitoruje temperaturę DPF, a dokładnie CatB1S2 przy spalaniu jest od 500 do nawet 900 stopni celcjusza .
Aha i żadne tego typu że musi być silnik nagrzany i jechać po autostradzie albo duża prędkość, nic tych rzeczy wypalanie załącza się kiedy chce (mam doświadczenie wypala mi się nawet kilka razy dziennie), nawet w minutę od odpalenia silnika, jedyne to kiedy się nie wypala to jak jest mało paliwa w okolicach rezerwy . I radzę wypalać DPF inaczej oleju a raczej mieszanki syfu-ropy-oleju po sam korek no i popłukanie zawory itd.... (diesel użytkowany w mieście to nieporozumienie, mój błąd)
Sprawdziłem wszystkie metody podłączenia diody sygnalizującej wypalanie i niestety nie znalazłem sposobu, lusterka nie grzeją tylna szyba również ani nic co zużywa prąd i się włącza .
Zauważyłem jedynie że czasami podczas załączania wypalania jest delikatne szarpnięcie ( pewnie wynika to ze zmiany mieszanki) , czuć z pod samochodu temperaturę oraz specyficzny zapach i zawsze jest około 850-860 obrotów silnika, przy około 750-760 normalnie .
To tyle z moich obserwacji .
Osobiście zawsze odpalam Torqe i monitoruje temperaturę DPF, a dokładnie CatB1S2 przy spalaniu jest od 500 do nawet 900 stopni celcjusza .
Aha i żadne tego typu że musi być silnik nagrzany i jechać po autostradzie albo duża prędkość, nic tych rzeczy wypalanie załącza się kiedy chce (mam doświadczenie wypala mi się nawet kilka razy dziennie), nawet w minutę od odpalenia silnika, jedyne to kiedy się nie wypala to jak jest mało paliwa w okolicach rezerwy . I radzę wypalać DPF inaczej oleju a raczej mieszanki syfu-ropy-oleju po sam korek no i popłukanie zawory itd.... (diesel użytkowany w mieście to nieporozumienie, mój błąd)
Yoor3k
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Dioda sygnalizująca wypalanie DPF
OPL DPF Monitor na Orlando nie działa? Jeśli działa to nie ma co domniemywać w Torque po parametrach. U mnie działa ta wersja zwykła OPL. Rozbudowana chyba tylko na Ople już. Będziesz mógł po procentach ocenić kiedy Ci się wypalanie załączy, będziesz znał moment załączenia i koniec wypalania.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości