Upływ prądu na postoju
-
- Bywalec
- Posty: 154
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
- Reputacja: 8
- Imię: Adam
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Turek
- Kontakt:
Re: Upływ prądu na postoju
Nie wiem bo prawdopodobnie po długim odpięciu aku. wszystko się zresetowało.
.
.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Upływ prądu na postoju
A co ma do tego tryb skandynawski? Zacznij dbać o jakość pisowni bo źle się to czyta.

-
- Bywalec
- Posty: 154
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
- Reputacja: 8
- Imię: Adam
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Turek
- Kontakt:
Re: Upływ prądu na postoju
Przepraszam ale mam jakiś paskudny słownik w telefonie, który zamienia mi zwykłe proste wyrazy na inne. .
...
Chodziło o to że świecące lampy również raz rozładowały mi akumulator przez tryb który między innymi ma na celu tego zapobiec.
...
Chodziło o to że świecące lampy również raz rozładowały mi akumulator przez tryb który między innymi ma na celu tego zapobiec.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Upływ prądu na postoju
Jak tryb masz na myśli?. Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki wszystkie światła powinny zgasnąć, chyba że jest aktywny tryb follow home. Wtedy powinny zgasnąć po ok 30s (nie pamiętam dokładnie czasu).

-
- Bywalec
- Posty: 154
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
- Reputacja: 8
- Imię: Adam
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Turek
- Kontakt:
Re: Upływ prądu na postoju
Raczej tego trybu nie mam aktywnego, bo zawsze po wyjęciu kluczyka światła gasły.
Dwa razy jednak trafiło się że po wyjęciu kluczyka, wyjściu i zamknięciu auta z pilota światła świeciły dalej. Raz udało mi się zauważyć (wieczór), drugi raz był to dzień i niestety nie zauważyłem co spowodowało rozładowanie akumulatora.
Dzisiaj byłem u elektronika, jutro mam podstawić auto. Myślałem że podołam, ale szkoda mi czasu na takie "macanie po ciemku".
Dwa razy jednak trafiło się że po wyjęciu kluczyka, wyjściu i zamknięciu auta z pilota światła świeciły dalej. Raz udało mi się zauważyć (wieczór), drugi raz był to dzień i niestety nie zauważyłem co spowodowało rozładowanie akumulatora.
Dzisiaj byłem u elektronika, jutro mam podstawić auto. Myślałem że podołam, ale szkoda mi czasu na takie "macanie po ciemku".
Ostatnio zmieniony 29 gru 2020, o 11:53 przez jungu, łącznie zmieniany 1 raz.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
-
- Bywalec
- Posty: 154
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
- Reputacja: 8
- Imię: Adam
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Turek
- Kontakt:
Re: Upływ prądu na postoju
Tak. Więc możliwe że ze stacyjką może też być coś nie tak.
Aha jeszcze jedno. Przygasa Wam lampka w zegarach od włączonych świateł? Bo u mnie raz świeci mocno na zielono, a czasem ledwo ją widać.
Aha jeszcze jedno. Przygasa Wam lampka w zegarach od włączonych świateł? Bo u mnie raz świeci mocno na zielono, a czasem ledwo ją widać.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Upływ prądu na postoju
A inne wtedy też przygasają czy tylko ta od świateł? Nie jest tak, że wyłącznik masz przekręcony na włączone światła i regulatorem jasności zjechane na sam dół?

-
- Bywalec
- Posty: 154
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
- Reputacja: 8
- Imię: Adam
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Turek
- Kontakt:
Re: Upływ prądu na postoju
Żadne inne nie przygasają. Dla porównania obok świeci mi się check (tylko błąd sondy lambdy przez inst. gazową) I on w ogóle nie przygasa. Za to tamta, raz świeci tak samo mocno, raz ledwo ją widać.
Regulator jasności mam podkręcony na maksa.
Regulator jasności mam podkręcony na maksa.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Upływ prądu na postoju
1. Masz regulacje natężenia oświetlenia deski wskaźników. W pozycji świateł 0, będziesz mieć zawsze max oświetlenie.
2. Pojazd posiada funkcję załączania świateł postojowych po jednej stronie, gdy wychodzimy z kluczykami z pojazdu na poboczu i zamykamy auto. Można też samemu załączyć mijania / drogowe, po wyjęciu kluczyka i manipulowaniu przełącznikiem świateł.
Ps. "Świeci na zielono". Chodzi o piktogram załączonych świateł a on nie przygasa jak inne kontrolki w zegarach. Ma świecić tak samo mocno.
Coś masz namieszane w tej elektryce...
PS2. Pamiętaj, że błędy, to nie tylko te od silnika. Są i komfortu, wyposażenia, ale ich nie zobaczysz prostym urządzeniem, tylko ASO albo kombinacja do znalezienia na forum. Tam może coś się wyjaśnić.
2. Pojazd posiada funkcję załączania świateł postojowych po jednej stronie, gdy wychodzimy z kluczykami z pojazdu na poboczu i zamykamy auto. Można też samemu załączyć mijania / drogowe, po wyjęciu kluczyka i manipulowaniu przełącznikiem świateł.
Ps. "Świeci na zielono". Chodzi o piktogram załączonych świateł a on nie przygasa jak inne kontrolki w zegarach. Ma świecić tak samo mocno.
Coś masz namieszane w tej elektryce...
PS2. Pamiętaj, że błędy, to nie tylko te od silnika. Są i komfortu, wyposażenia, ale ich nie zobaczysz prostym urządzeniem, tylko ASO albo kombinacja do znalezienia na forum. Tam może coś się wyjaśnić.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Upływ prądu na postoju
Rysiek źle piszesz bo przed chwilą sprawdziłem. Wszystkie kontrolki przygasają wraz z regulacją jasności, oprócz kontrolek ostrzegawczych, czyli wszystkich czerwonych i żółtych. Więc check engine nie zmienia jasności ale lampka świateł mijania już tak.

-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Upływ prądu na postoju
Sprawdzałem też przed napisaniem, na przejeździe i wyłączonym silniku. Jeszcze raz zobaczę. Pewnie źle patrzyłem..
-
- Bywalec
- Posty: 154
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
- Reputacja: 8
- Imię: Adam
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Turek
- Kontakt:
Re: Upływ prądu na postoju
Potwierdzam, regulacja jasności nie wpływa (przynajmniej u mnie na jasność świecenia np. check), jednak ja mam ustawioną regulację na maksa, a mimo to ta kontrolka świateł raz świeci mocno, raz przygasa... ale tylko ona. Zarówno całe podświetlenie zegarów jak i wyświetlacza się nie zmienia.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Upływ prądu na postoju
No to wygląda, że masz coś rąbnięte w elektronice. Może to jest powód lewych upływów prądu.

-
- Bywalec
- Posty: 154
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
- Reputacja: 8
- Imię: Adam
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Turek
- Kontakt:
Re: Upływ prądu na postoju
Tak mi się wydawało na początku, że to jakaś grubsza sprawa. Ponad 2A to już nie jest jakaś żarówka ledowa, czy kamerka. Gdzieś musi być jakiś kondensator który gromadzi prąd i po chwili np. BCM go rozłącza i tak w kółko. Bo inaczej nie było by skoków prądu tylko jednostajnie by coś brało.
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Upływ prądu na postoju
Coś ty się uparł tego kondensatora?
Ja obstawiam bcm. Albo jakieś ledy.
A przez ledy może być większy pobór prądu. Ale nie bezpośrednio, a pośrednio. Moim zdaniem ledy nie pozwolą, by bcm przeszedł w tryb uśpienia.
Ja obstawiam bcm. Albo jakieś ledy.
A przez ledy może być większy pobór prądu. Ale nie bezpośrednio, a pośrednio. Moim zdaniem ledy nie pozwolą, by bcm przeszedł w tryb uśpienia.
-
- Bywalec
- Posty: 154
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
- Reputacja: 8
- Imię: Adam
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Turek
- Kontakt:
Re: Upływ prądu na postoju
No to dzisiaj dla pewności przełożę znów wszystkie żarówki na zwykłe i sprawdzę.
Przynajmniej wykluczę tą opcję.
ps. Wystarczy je wyciągnąć, czy trzeba wkładać od razu żarówki?
Przynajmniej wykluczę tą opcję.
ps. Wystarczy je wyciągnąć, czy trzeba wkładać od razu żarówki?
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Upływ prądu na postoju
Ja bym założył. Będzie jak z fabryki

-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Upływ prądu na postoju
Miałeś rację. Musiałem dopiero pomanipulować regulacją mocy podświetlania. Zielona kontrola przygaśnie trochę, ale na pewno nie tak, żeby nic nie było widać.
-
- Bywalec
- Posty: 154
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
- Reputacja: 8
- Imię: Adam
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Turek
- Kontakt:
Re: Upływ prądu na postoju
Niestety to nie wina ledowych żarówek. Jutro prowadzę do elektronika. Zobaczymy co będzie za przyczyna.
-
- Bywalec
- Posty: 154
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
- Reputacja: 8
- Imię: Adam
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Turek
- Kontakt:
Re: Upływ prądu na postoju
No i po zabiegu. Auto zostawiłem na kilka godzin. Elektryk wziął 60 zł , a diagnoza... Nie wyłączał się moduł BCM po wyłączeniu auta.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Upływ prądu na postoju
ale jak go naprawił?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Upływ prądu na postoju
Czyli dokładnie to co pisałem kilka razy.jungu pisze:No i po zabiegu. Auto zostawiłem na kilka godzin. Elektryk wziął 60 zł , a diagnoza... Nie wyłączał się moduł BCM po wyłączeniu auta.
Pytanie czy tylko przyłożył mu z pięści, czy coś zrobił?
-
- Bywalec
- Posty: 154
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
- Reputacja: 8
- Imię: Adam
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Turek
- Kontakt:
Re: Upływ prądu na postoju
Tego nie wiem... Na razie ważne że działa
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość