Pojemnosc akumulatora diesel/benzyna
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 20 sie 2020, o 06:46
- Reputacja: 0
- Imię: Karol
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0vcdi
- Lokalizacja: Chojnice
- Kontakt:
Pojemnosc akumulatora diesel/benzyna
Ile oryginalnie wynosi pojemnosc akumulatora w epica diesel/ benzyna?
Z instrukcji obslugi wynika ze oba modele maja 55ah. Troche mi to nid pasuje.
Z instrukcji obslugi wynika ze oba modele maja 55ah. Troche mi to nid pasuje.
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1099
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Re: Pojemnosc akumulatora diesel/benzyna
2.0 benzyna 55Ah
2.5 benzyna 66Ah
2.0 diesel 55Ah
2.5 benzyna 66Ah
2.0 diesel 55Ah
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 20 sie 2020, o 06:46
- Reputacja: 0
- Imię: Karol
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0vcdi
- Lokalizacja: Chojnice
- Kontakt:
Re: Pojemnosc akumulatora diesel/benzyna
Dziekuje za odpowiedz
55ah i rozrusznik 2000w oraz sw zarowe 700w slabo wyglada ale moze tak ma byc
55ah i rozrusznik 2000w oraz sw zarowe 700w slabo wyglada ale moze tak ma byc
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 944
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Pojemnosc akumulatora diesel/benzyna
55Ah w dwulitrowym Dieslu? Skąd takie dane? Do benzyny moim zdaniem jest to zbyt mała pojemność, a co dopiero do Diesla.
Ja mam u siebie 95 Ah, 830A rozruchowego i napięcie bez obciążenia oscyluje w granicach 14V. Z tego co pamiętam, chyba z autocats.ws, to w Dieslu powinien być 90 Ah. Kupiłem większy, bo akurat był w promocji i kosztował mniej niż 90Ah.
Ja mam u siebie 95 Ah, 830A rozruchowego i napięcie bez obciążenia oscyluje w granicach 14V. Z tego co pamiętam, chyba z autocats.ws, to w Dieslu powinien być 90 Ah. Kupiłem większy, bo akurat był w promocji i kosztował mniej niż 90Ah.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Pojemnosc akumulatora diesel/benzyna
Arbi się pomylił, disel 85AH.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 944
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Pojemnosc akumulatora diesel/benzyna
Na to wygląda. Jeszcze tylko dodam, że jakby ktoś chciał zamontować taki jak ja, czyli 95Ah, to musi się liczyć z przeróbką uchwytu, który trzyma akumulator.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1099
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Re: Pojemnosc akumulatora diesel/benzyna
Nie upieram, instrukcja może się mylić 
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 944
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Pojemnosc akumulatora diesel/benzyna
Moim zdaniem na bank jest tutaj błąd.
Po pierwsze, ciężko jest znaleźć akumulator, który miałby pojemność 55Ah i jednocześnie prąd rozruchowy na poziomie aż 610A (co i tak wg mnie może być mało podczas odpalania zimą).
Po drugie, sprawdź sobie ten temat i obczaj SS z TIS'a, który wkleiłem. Z tego co pamiętam, to jak kupowałem auto, był wsadzony oryginalny Delkor i miał właśnie 90Ah.
Po pierwsze, ciężko jest znaleźć akumulator, który miałby pojemność 55Ah i jednocześnie prąd rozruchowy na poziomie aż 610A (co i tak wg mnie może być mało podczas odpalania zimą).
Po drugie, sprawdź sobie ten temat i obczaj SS z TIS'a, który wkleiłem. Z tego co pamiętam, to jak kupowałem auto, był wsadzony oryginalny Delkor i miał właśnie 90Ah.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

-
- Aktywny
- Posty: 94
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 23:13
- Reputacja: 2
- Imię: Marcin
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0 R6
- LPG: mhm
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Pojemnosc akumulatora diesel/benzyna
Oryginalnie jest 55Ah/610A (małe aku-dobrze go pamiętam) ..obecnie mam WESTA FORSE 60Ah/600A (też jest mały) bodajże 175mm wysoki -chowa się w silniku 

- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 944
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Pojemnosc akumulatora diesel/benzyna
Tutaj mówiliśmy o Dieslu, a nie o benzynie
Do benzyny, moim zdaniem, takie 60 Ah jest jak najbardziej w porządku.

Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

-
- Aktywny
- Posty: 94
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 23:13
- Reputacja: 2
- Imię: Marcin
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0 R6
- LPG: mhm
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Pojemnosc akumulatora diesel/benzyna
Zanim zmieniłem na FORSE to po org jeździłem na BATTERY WORLD 62Ah/510A przez 8 lat.
Ale do czego zmierzam.. w benzynie jest 6 garów do ruszenia a w dieslu 4.. wiec je.nięcie musi mieć żeby ruszyć ale do diesla takie 60/600 tez spokojnie wystarczy tylko nie wiem jak jest w dieslu bo w benzynce L+
Wydaje mi sie że akumulator nie musi mieć dużej pojemności bo jeżdząc po mieście nie doładuje się go- tylko traski
Ale do czego zmierzam.. w benzynie jest 6 garów do ruszenia a w dieslu 4.. wiec je.nięcie musi mieć żeby ruszyć ale do diesla takie 60/600 tez spokojnie wystarczy tylko nie wiem jak jest w dieslu bo w benzynce L+
Wydaje mi sie że akumulator nie musi mieć dużej pojemności bo jeżdząc po mieście nie doładuje się go- tylko traski

- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 944
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Pojemnosc akumulatora diesel/benzyna
Tu nie chodzi o ilość cylindrów, tylko o to, że w Dieslu masz świece żarowe, a nie zapłonowe, więc mają dużo większy pobór prądu. Do tego w Dieslu musi być większe jebnięcie, nie ze względu na ilość cylindrów, tylko na zupełnie inny sposób zapłonu mieszanki. W Dieslu nie masz iskry i żeby wystąpił samozapłon, to rozrusznik musi jednak potężniej zakręcić wałem niż w benzynie, bo kompresja jest sporo większa, a więc sam rozrusznik musi być mocniejszy.
Stąd głównie akumulatory w Dieslu są większe niż w benzynie, a przede wszystkim mają większy prąd rozruchowy.
Stąd głównie akumulatory w Dieslu są większe niż w benzynie, a przede wszystkim mają większy prąd rozruchowy.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

-
- Aktywny
- Posty: 94
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 23:13
- Reputacja: 2
- Imię: Marcin
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0 R6
- LPG: mhm
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Pojemnosc akumulatora diesel/benzyna
Ja rozumiem o co chodzi i zgadzam sie i wiem jakie świece gdzie są etc. ale chciałem dać przekaz tez ze 60Ah i 600A rozruchu spokojnie udźwignie diesla..
Wytłumacz kolego zatem bo w instrukcji diesla jest pobór prądu przy rozruchu 610A i w benzynie jest też 610A.. różnią się tylko pojemnością co nie ma na nic tutaj do rzeczy.. wiec skoro w dieslu jest 610A i w benzynie (R6) 610A to dlaczego producent nie dał w benzynie mniej np 540 czy 510A bo jak to mówisz to tylko benzyna..
6 garnków też trzeba udźwignąć. Także nie prawdą jest ze w przypadku diesla musi być wiekszy - masz przyklad na tej samej bryczce ze to R6 musi mieć równie mocne jebnięcie
Wytłumacz kolego zatem bo w instrukcji diesla jest pobór prądu przy rozruchu 610A i w benzynie jest też 610A.. różnią się tylko pojemnością co nie ma na nic tutaj do rzeczy.. wiec skoro w dieslu jest 610A i w benzynie (R6) 610A to dlaczego producent nie dał w benzynie mniej np 540 czy 510A bo jak to mówisz to tylko benzyna..
6 garnków też trzeba udźwignąć. Także nie prawdą jest ze w przypadku diesla musi być wiekszy - masz przyklad na tej samej bryczce ze to R6 musi mieć równie mocne jebnięcie

- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 944
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Pojemnosc akumulatora diesel/benzyna
Nie zamierzam kolegi przekonywać, ani namawiać do żadnych testów. Moim zdaniem w instrukcji jest błąd, przynajmniej jeśli chodzi o pojemność. Twierdzę tak przede wszystkim dlatego, że nie ma zgodności z TISem. Dodatkowo wyszukiwarki akumulatorów do mojego Diesla, nie podają nic tak absurdalnie małego, jak podaje instrukcja. Możesz sobie wygooglować i sprawdzić. Ja nie testowałem nigdy tak małego akumulatora w swoim aucie, jednakże śmiem tylko podejrzewać, że mógłbym mieć problem z odpaleniem silnika przy temperaturach poniżej zera z taką baterią. Osobiście nigdy bym do swojego dwulitrowego Diesla nie wsadził akumulatora z prądem rozruchowym na poziomie 600A, bo bałbym się, że mi nie odpali przy np. temperaturze -12 stopni. Natomiast na obecnym aku, silnik pali - jak to się mówi - od strzała przy kilkunastostopniowym mrozie. I niech kolega nie pisze znów, że benzyna też pali od strzała na mrozie, bo tak jak już pisałem w poprzednim poście, w benzynowym jest iskra, dzięki czemu taki silnik benzynowy jest dużo łatwiej wystartować, nawet z mroźnym powietrzem. Mam nadzieję, że kolega jest świadom, że to jest zupełnie inna filozofia zapłonu mieszanki oraz że w silniku wysokoprężnym dużo ciężej zakręcić wałem korbowym, niż w benzynowym. Właśnie ze względu na kompresję, a te dwa cylindry więcej to jest - za przeproszeniem - wielkie nic. Stąd też konstruuje się solidniejsze i mocniejsze bloki silników w Dieslach niż w benzynach. Testowałem na własnym ramieniu przy wymianach rozrządu, kiedy musiałem ręcznie zakręcić silnikiem - polecam. W benzynie oczywiście było łatwiej zakręcić, nawet zdrowy czterocylindrowy silnik z kompresją 16 Bar, niż Diesla na szynie CR z przebiegiem ponad 400k km.
Podsumowując, pomimo wskazania, na tej - według mnie - błędnej instrukcji, zakupiłem przeszło cztery lata temu Vartę 95Ah i 830A, bo sam sklep, który specjalizuje się w sprzedaży akumulatorów, doradził, że taki będzie w porządku, choć podkreślił, że powinien być 90 Ah w tym modelu z tym silnikiem (o prądzie nie wspominali, ale zazwyczaj zasada jest taka, że im większa pojemność aku, tym większy prąd rozruchowy, ponieważ aku z większą pojemnością można obciążyć większym prądem). To że nieprawdą jest, że w przypadku Diesla musi być większy akumulator, to nie jest fakt, tylko Twoje zdanie. To nie jest mój wymysł, że większy pobór prądu i większe pojemności akumulatorów mają Diesle niż benzyny. I tak jak napisałem wcześniej, dwa gary więcej nie oznaczają, że rozrusznik musi więcej udźwignąć od Diesla z mniejszą ilością tychże garów, bo kompresja na tych sześciu cylindrach, jest nawet po zwykłym zsumowaniu, dużo mniejsza niż na czterech w Dieslu.
Podsumowując, pomimo wskazania, na tej - według mnie - błędnej instrukcji, zakupiłem przeszło cztery lata temu Vartę 95Ah i 830A, bo sam sklep, który specjalizuje się w sprzedaży akumulatorów, doradził, że taki będzie w porządku, choć podkreślił, że powinien być 90 Ah w tym modelu z tym silnikiem (o prądzie nie wspominali, ale zazwyczaj zasada jest taka, że im większa pojemność aku, tym większy prąd rozruchowy, ponieważ aku z większą pojemnością można obciążyć większym prądem). To że nieprawdą jest, że w przypadku Diesla musi być większy akumulator, to nie jest fakt, tylko Twoje zdanie. To nie jest mój wymysł, że większy pobór prądu i większe pojemności akumulatorów mają Diesle niż benzyny. I tak jak napisałem wcześniej, dwa gary więcej nie oznaczają, że rozrusznik musi więcej udźwignąć od Diesla z mniejszą ilością tychże garów, bo kompresja na tych sześciu cylindrach, jest nawet po zwykłym zsumowaniu, dużo mniejsza niż na czterech w Dieslu.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 622
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 38
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Pojemnosc akumulatora diesel/benzyna
Wyszukując po numerze do diesla 2.0D 96627039 wyskakują akumulatory 95Ah 

-
- Aktywny
- Posty: 94
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 23:13
- Reputacja: 2
- Imię: Marcin
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0 R6
- LPG: mhm
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Pojemnosc akumulatora diesel/benzyna
Jeżdżąc po mieście nie naładujesz takiej pojemności akumulatora - osobiście uważam że to za duża pojemność
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 622
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 38
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Pojemnosc akumulatora diesel/benzyna
To nie jest filtr DPF nie ważne gdzie jeździsz, tylko ile
Podobno już półgodzinna jazda niweluje straty jakie pobrał rozrusznik przy rozruchu zimnego silnika, a w zimę wiadomo, każdy akumulator powinno się doładować prostownikiem co jakiś czas 


- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 944
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Pojemnosc akumulatora diesel/benzyna
Hehe



- nie kupuje się Diesla
- raz na parę dni robi się trasę
- kupuje się prostownik
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 860
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Pojemnosc akumulatora diesel/benzyna
Bez względu na wersję silnikową rozrusznik ma taką samą moc 1,55kW co przy napięciu spoczynkowym 12,5V daje około 125A. Podczas odpalania napięcie powiedzmy spadnie do 10V co w dalszym ciągu daje raptem 155A tak więc Epica odpali bez problemu przy sprawnym nawet dużo słabszym aku niż zaleca producent.
Obecnie dogorywa powoli mój Daewoo-Delkor, przeżył równo 6 lat i oczko kontrolne robi się białe przy temperaturach w okolicy 0 stopni, zamówiłem już nowy i też miałem dylemat czy nie dać większego niż ten 55Ah/610A. Po namyśle kupuję jednak znowu podobny technologicznie czyli całkowicie bezobsługowy szczelnie zamknięty wapniowo wapniowy Yuasa 60Ah/540A.
Parametry ma identyczne z oryginałem, bo podawane w Delkor 610A to inna norma SAE odpowiadająca właśnie 540 EN.
A co do pojemności akumulatora, na oryginale radio nie raz grało po kilka godzin podczas sprzątania auta i nigdy nie miałem z tego powodu problemu. Jak ktoś ma wzmacniacz i porządne nagłośnienie, jakiś moduł świateł odprowadzający do domu to może pomyśleć nad większym. Niby zasada jest taka, że większy starczy na dłużej, bo jak pada to z wyższych parametrów, ale też łatwiej go wykończyć jak ktoś zacznie mało jeździć.
Obecnie dogorywa powoli mój Daewoo-Delkor, przeżył równo 6 lat i oczko kontrolne robi się białe przy temperaturach w okolicy 0 stopni, zamówiłem już nowy i też miałem dylemat czy nie dać większego niż ten 55Ah/610A. Po namyśle kupuję jednak znowu podobny technologicznie czyli całkowicie bezobsługowy szczelnie zamknięty wapniowo wapniowy Yuasa 60Ah/540A.
Parametry ma identyczne z oryginałem, bo podawane w Delkor 610A to inna norma SAE odpowiadająca właśnie 540 EN.
A co do pojemności akumulatora, na oryginale radio nie raz grało po kilka godzin podczas sprzątania auta i nigdy nie miałem z tego powodu problemu. Jak ktoś ma wzmacniacz i porządne nagłośnienie, jakiś moduł świateł odprowadzający do domu to może pomyśleć nad większym. Niby zasada jest taka, że większy starczy na dłużej, bo jak pada to z wyższych parametrów, ale też łatwiej go wykończyć jak ktoś zacznie mało jeździć.
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 944
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Pojemnosc akumulatora diesel/benzyna
Dwa lata temu regenerowano mi rozrusznik i aż z ciekawości przed chwilą sprawdziłem co mi tam na kartce namazali. Jest napisane jak byk: moc silnika 1,8kW. A to już daje 144A przy optymistycznym napięciu 12,5V.
Michał, nie wmówisz mi chyba, że np. ten Yuasa 60Ah/540A byłby wystarczający do mojego Diesla i pochodzi mi tyle co moja aktualna Varta 95Ah/830A?
Michał, nie wmówisz mi chyba, że np. ten Yuasa 60Ah/540A byłby wystarczający do mojego Diesla i pochodzi mi tyle co moja aktualna Varta 95Ah/830A?

Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 860
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Pojemnosc akumulatora diesel/benzyna
Do diesla oczywiście 60/540 to za mało, ale pewnie też by dał radę. Ten co masz to też zdecydowanie więcej niż szło na pierwszy montaż, są różne szkoły, młodzi spece od aku nie polecają większych lub max +10%, starzy za to największy jaki wejdzie. Metoda dużego nie sprawdziła się w dziadka fiacie 132, jak i 406 mojej żony (obydwa robiły jednak dosyć małe odległości ale też nie było to gaszenie i odpalanie co 2km).
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 944
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Pojemnosc akumulatora diesel/benzyna
Jak kupiłem auto w 2015 r., to był włożony oryginalny Delkor o pojemności 90Ah (nie pamiętam prądu rozruchowego), więc mój mieści się w tych "max +10%"
Niestety Delkor pożył mi tylko do wakacji w 2016r. (wypluło czarną kropkę) i nawet przy pogodzie przeszło 20 stopni ciepła miał problem z odpaleniem, więc od razu wymieniłem go na obecną Vartę. Szacunek dla tego Delkora za prawie 9 lat eksploatacji. Epicą mam zamiar jeszcze trochę pojeździć i po cichu liczę, że Varta wytrzyma mi te 7-8 lat. W najbliższe wakacje minie 5 lat eksploatacji - jak na razie wszystko jest w jak najlepszym porządku i jeszcze ani razu nie ratowałem akumulatora prostownikiem.

Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 622
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 38
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Pojemnosc akumulatora diesel/benzyna
Jak zwykle prąd rozruchowy nieosiągalny
jak sie ma do tego 55AH
. Takie same akumulatory szły też do Lacetii 2.0 TCDi


- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1099
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Re: Pojemnosc akumulatora diesel/benzyna
To 912CCA jest prawdopodobnie według normy SAE, więc nie jest to nic nadzwyczajnego
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 860
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Pojemnosc akumulatora diesel/benzyna
Dobra wczoraj odebrana moja Yuasa 60Ah/540A i przy okazji sprawdziłem fabrycznego Delkora 55Ah/610CCA, który sobie leżał w garażu od początku 2015 roku (ze dwa razy w roku ładowany). O ile napięcie jeszcze w miarę znośnie trzymało się na "grzałce" choć lekko leciało w dół to prąd rozruchu na poziomie 240A dyskwalifikował ten aku - przynajmniej na zimę. Za chwilę podłączony został Daewoo Delkor chwilę wcześniej wyjęty spod maski po 40km więc cieplutki, naładowany i wykazał 265A prądu rozruchowego, a ja na nim normalnie odpalałem samochód. Rano zimny pewnie miał w okolicach 200A. Tak więc nawet tak słaby dawał radę.
Nowa Yuasa 540A wypluła na testerze 580A.
Nowa Yuasa 540A wypluła na testerze 580A.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości