Termostat

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Awatar użytkownika
C77
Fachman
Posty: 2337
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Reputacja: 12
Imię: Nieomylna Legenda
Samochód: 1st. Cruze on Drive2
Silnik: 18XER
Lokalizacja: Piękne Miasto
Kontakt:

Re: Termostat

Post autor: C77 » 9 paź 2019, o 12:27

W tym 1.4T to już absolutnie wszystko może paść i pada w układzie chłodzenia - nie ma żadnych wyjątków.

Atrakcje wciąż pączkują - tylko pytanie kto to później będzie kupował i się z tym bawił (czyt. męczył)
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Obrazek
Ja na Drive2

Rafalisko
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 20 maja 2017, o 10:59
Reputacja: 0
Imię: Rafał
Samochód: Cruze 1.4 SW
Silnik:
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Termostat

Post autor: Rafalisko » 9 paź 2019, o 16:49

Na szczęście/nieszczęście wszystkie 1.4t od gm mają podobne bolączki i względnie łatwo dojść do problemu i części

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
C77
Fachman
Posty: 2337
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Reputacja: 12
Imię: Nieomylna Legenda
Samochód: 1st. Cruze on Drive2
Silnik: 18XER
Lokalizacja: Piękne Miasto
Kontakt:

Re: Termostat

Post autor: C77 » 9 paź 2019, o 21:29

Co nie zmienia faktu, że układ chłodzenia tego silnika, jego awaryjność, to od początku zupełna porażka GM.

Wyobraź sobie że projektujesz nowy silnik, który zamierzasz wsadzić do swoich nowych modeli na całym świecie,
możesz zrobić praktycznie cokolwiek - masz dość czystą pozycję.

Możesz stworzyć trwały i efektywny układ chłodzenia dla tego silnika ale z jakiś powodów dajesz mu układ chłodzenia który od początku jest ułomny i sypie awariami.
Coś zupełnie niedopracowanego, nietrwałego i niewydolnego, co ciągle potrzebuje ingerencji, napraw, ulepszeń, rozwiązań problemów.
Kurde! jak tak można zrobić?! no jak? :twisted:
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Obrazek
Ja na Drive2

Rafalisko
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 20 maja 2017, o 10:59
Reputacja: 0
Imię: Rafał
Samochód: Cruze 1.4 SW
Silnik:
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Termostat

Post autor: Rafalisko » 9 paź 2019, o 21:45

No tak, że nad projektantem stoi księgowy. Samochód miał wytrzymać gwarancję i później zapewniać zbyt części zamiennych i usług. Druga kwestia to presja czasu często nie pozwalająca na dopracowanie i optymalizację.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Termostat

Post autor: pawelwaw84 » 10 paź 2019, o 05:50

Zgadza sie, przez ostatnie 100kkm wymienilem juz chyba caly uklad chlodzacy:
chlodnica, pompa, czujnik, termostat (chociaz ten raczej niepotrzebnie), zbiorniczek, korek zbiorniczka oraz przewody chlodzace turbo.
Jednak za wszystkie awarie na 90% odpowiadal wadliwy korek zbiorniczka, poniewaz we wszystkich wypadkach awaria byly wycieki spowodowane nadmiernym cisnieniem w ukladzie. Po wymianie korka spokoj w ukladzie chlodzenia. Zadna z awarii nie unieruchomila auta a koszt na przestrzeni 100kkm wyniosl ponizej 1500zl. Gdyby nie korek pewnie nic by sie nie dzialo, a na pewno nie w takiej skali. Widzialem tutaj tez awarie w Dieslu w postaci peczniejacej chlodnicy, dlatego rozwiazanie bolaczek ukladu chlodzenia GM moze byc banalne - wadliwy korek zbiorniczka...

Rafalisko
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 20 maja 2017, o 10:59
Reputacja: 0
Imię: Rafał
Samochód: Cruze 1.4 SW
Silnik:
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Termostat

Post autor: Rafalisko » 10 paź 2019, o 07:32

Podaj mi proszę numer tego korka, wymienię profilaktycznie

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Sempu97
Bywalec
Posty: 186
Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
Lokalizacja: Pilica
Kontakt:

Re: Termostat

Post autor: Sempu97 » 22 lis 2020, o 12:53

Podpinam kompa i wyskakuje błąd. W lato zauważyłem że przy dłuższej jeździe auto traci moc. A teraz gdy temperatura jest bliska zera to auto ma problem się dogrzać gdy jadę, brakuje mu 2 kresek do osiągnięcia prawidłowej temperatury.
Moje pytania:
Nie dogrzewanie się auta pewnie spowodowane jest uszkodzonym termostatem?
Utrata mocy może być spowodowana uszkodzeniem grzałki termostatu?
Załączniki
IMG_20190610_161621.jpg
Chevrolet Cruze 1.8

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Termostat

Post autor: bubu1769 » 22 lis 2020, o 13:02

Jeśli z powodu uszkodzenia grzałki ECM przechodzi w tryb awaryjny to tak.

Awatar użytkownika
Sempu97
Bywalec
Posty: 186
Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
Lokalizacja: Pilica
Kontakt:

Re: Termostat

Post autor: Sempu97 » 22 lis 2020, o 13:11

Grzałka jest w termostacie tak?
Czyli wystarczy kupić termostat i dwie sprawy załatwione. https://allegro.pl/oferta/termostat-che ... b6a7a10f57
Chevrolet Cruze 1.8

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Termostat

Post autor: bubu1769 » 22 lis 2020, o 13:20

Tak tylko trzeba wybrać termostat na odpowiednią temperaturę oraz są jeszcze dwa rodzaje położenia złącza grzałki i nie zawsze idzie podpiąć ją z powrotem bez przedłużania przewodów.

Awatar użytkownika
Sempu97
Bywalec
Posty: 186
Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
Lokalizacja: Pilica
Kontakt:

Re: Termostat

Post autor: Sempu97 » 22 lis 2020, o 13:22

A kojarzy ktoś jaką temperature otwarcia termostatu ma cruze 1.8 z 2011r
Chevrolet Cruze 1.8

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Termostat

Post autor: bubu1769 » 22 lis 2020, o 13:30

105°C
Jest to temperatura pełnego samoczynnego otwarcia się termostatu, przy niższych temperaturach otwarciem steruje ECM poprzez grzałkę.

Awatar użytkownika
Sempu97
Bywalec
Posty: 186
Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
Lokalizacja: Pilica
Kontakt:

Re: Termostat

Post autor: Sempu97 » 22 lis 2020, o 13:53

Termostat ma w sobie grzałkę czy czujnik?
Chevrolet Cruze 1.8

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Termostat

Post autor: bubu1769 » 22 lis 2020, o 14:36

Grzałkę.

Awatar użytkownika
Sempu97
Bywalec
Posty: 186
Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
Lokalizacja: Pilica
Kontakt:

Re: Termostat

Post autor: Sempu97 » 22 lis 2020, o 22:21

Podeślę ktoś linka do odpowiedniego termostatu, żeby nie przedłużać przewodów?
Chevrolet Cruze 1.8

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Termostat

Post autor: pool80 » 22 lis 2020, o 22:37

Termostat nr GM: 55577072 (UWAGA, wtyczka 2 pin z boku!) z poprawnym wtykiem to: CHEVROLET 9 698 4104; zamiennik Wahlera 4431.105D ma wtyk z boku. Wymagana korekta przewodów!! Wtyczka ma być na płaskim boku nie na tym z uszami.

W/w to moje zapiski po wymianie.

Dodam, że kupiłem w/w Wahlera za 230zł z nieprawidłowym umieszczeniem wtyczki i nie musiałem sztukować przewodów. Ale musiałem najpierw zapiąć wtyczkę, a dopiero potem zamontować termostat. W ten sposób obszedłem problem za krótkiej instalacji.

Ktoś kupował w ASO i nie dał za wiele, może zapytaj..

Awatar użytkownika
zzzz
Wymiatacz
Posty: 1655
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Reputacja: 41
Imię: Zbyszek
Samochód: Cruze HB LT+
Silnik: 1.8
LPG: BRC
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Termostat

Post autor: zzzz » 23 lis 2020, o 11:30

Pytanie: po jakim czasie (lub ilu km) rano silnik 1.8 w cruze osiąga temperaturę nominalną wg wskaźnika temp?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Termostat

Post autor: etac » 23 lis 2020, o 11:35

w zależności od temperatury zewnętrznej, prędkości poruszania się są to różne odległości - od 3 do nawet 10 km
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Termostat

Post autor: pool80 » 23 lis 2020, o 20:49

I jeszcze dochodzi fakt, że wskazówka na blacie pokazuje ze sporym opóźnieniem. Natomiast najbardziej zauważalnym symptomem niedomykającego się termostatu, jest falowanie temperatury. tzn, gdy jest zimno, kiedy sie rozpędzimy i wieje w chłodnicę zimne powietrze, to wskazówka potrafi ta od temp. opaść ciut. Staniemy np na kilka minut, podniesie się do poprawnej wartości czyli zdaje się 2 kreski przed połową? Jakoś tak.
Oczywiście można też podnieść maskę i macać czy od razu, ta spora gumowa rura się nie nagrzewa. Powinna dopiero po zagrzaniu silnika zacząć być ciepła / gorąca..
U mnie po 4 km codziennej trasy, gdy jest zimno, np. teraz w nocy, silnik nie nagrzeje się całkiem. Powiedzmy po 2,5km przełączy się dopiero na lpg.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Termostat

Post autor: etac » 23 lis 2020, o 20:56

Panowie, jak termostat ma otwarcie pełne na 82 stopnie, a komputer podczas jazdy pokazuje 76-78 stopni, to co trzeba wymienić termostat?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Termostat

Post autor: kochar » 23 lis 2020, o 21:15

U mnie tak było jak piszesz po wymianie jest w okolicach 85.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
Sempu97
Bywalec
Posty: 186
Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
Lokalizacja: Pilica
Kontakt:

Re: Termostat

Post autor: Sempu97 » 23 lis 2020, o 22:17

Dzisiaj temperatura 4 stopnie. Auto miałem rozgrzane i podczas powrotu do domu temperatura spadła o 3/4 kreski.
Czyli raczej w 100% termostat?
Chevrolet Cruze 1.8

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Termostat

Post autor: pool80 » 23 lis 2020, o 22:22

Moim zdaniem nie domyka się termostat, do wymiany. Sprawdź jak pisałem z macaniem rury. Na zimnym ma się nie nagrzewać ta gruba gumowa. Dopiero jak termostat się otworzy, choćby częściowo powinna się nagrzewać.

Awatar użytkownika
Sempu97
Bywalec
Posty: 186
Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
Lokalizacja: Pilica
Kontakt:

Re: Termostat

Post autor: Sempu97 » 23 lis 2020, o 23:10

Jeszcze jedna sprawa, ta grzałka w termostacie sprawdzałem ciągłość miernikiem i wyszło że jest. Czy mam to zmierzyć na oporność czy jak?
Chevrolet Cruze 1.8

Awatar użytkownika
Sempu97
Bywalec
Posty: 186
Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
Lokalizacja: Pilica
Kontakt:

Re: Termostat

Post autor: Sempu97 » 29 lis 2020, o 11:41

Chevrolet Cruze 1.8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość