Termostat
- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: Termostat
W tym 1.4T to już absolutnie wszystko może paść i pada w układzie chłodzenia - nie ma żadnych wyjątków.
Atrakcje wciąż pączkują - tylko pytanie kto to później będzie kupował i się z tym bawił (czyt. męczył)
Atrakcje wciąż pączkują - tylko pytanie kto to później będzie kupował i się z tym bawił (czyt. męczył)
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
-
- Bywalec
- Posty: 138
- Rejestracja: 20 maja 2017, o 10:59
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze 1.4 SW
- Silnik:
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Termostat
Na szczęście/nieszczęście wszystkie 1.4t od gm mają podobne bolączki i względnie łatwo dojść do problemu i części 
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: Termostat
Co nie zmienia faktu, że układ chłodzenia tego silnika, jego awaryjność, to od początku zupełna porażka GM.
Wyobraź sobie że projektujesz nowy silnik, który zamierzasz wsadzić do swoich nowych modeli na całym świecie,
możesz zrobić praktycznie cokolwiek - masz dość czystą pozycję.
Możesz stworzyć trwały i efektywny układ chłodzenia dla tego silnika ale z jakiś powodów dajesz mu układ chłodzenia który od początku jest ułomny i sypie awariami.
Coś zupełnie niedopracowanego, nietrwałego i niewydolnego, co ciągle potrzebuje ingerencji, napraw, ulepszeń, rozwiązań problemów.
Kurde! jak tak można zrobić?! no jak?
Wyobraź sobie że projektujesz nowy silnik, który zamierzasz wsadzić do swoich nowych modeli na całym świecie,
możesz zrobić praktycznie cokolwiek - masz dość czystą pozycję.
Możesz stworzyć trwały i efektywny układ chłodzenia dla tego silnika ale z jakiś powodów dajesz mu układ chłodzenia który od początku jest ułomny i sypie awariami.
Coś zupełnie niedopracowanego, nietrwałego i niewydolnego, co ciągle potrzebuje ingerencji, napraw, ulepszeń, rozwiązań problemów.
Kurde! jak tak można zrobić?! no jak?

Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
-
- Bywalec
- Posty: 138
- Rejestracja: 20 maja 2017, o 10:59
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze 1.4 SW
- Silnik:
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Termostat
No tak, że nad projektantem stoi księgowy. Samochód miał wytrzymać gwarancję i później zapewniać zbyt części zamiennych i usług. Druga kwestia to presja czasu często nie pozwalająca na dopracowanie i optymalizację.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 13
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Termostat
Zgadza sie, przez ostatnie 100kkm wymienilem juz chyba caly uklad chlodzacy:
chlodnica, pompa, czujnik, termostat (chociaz ten raczej niepotrzebnie), zbiorniczek, korek zbiorniczka oraz przewody chlodzace turbo.
Jednak za wszystkie awarie na 90% odpowiadal wadliwy korek zbiorniczka, poniewaz we wszystkich wypadkach awaria byly wycieki spowodowane nadmiernym cisnieniem w ukladzie. Po wymianie korka spokoj w ukladzie chlodzenia. Zadna z awarii nie unieruchomila auta a koszt na przestrzeni 100kkm wyniosl ponizej 1500zl. Gdyby nie korek pewnie nic by sie nie dzialo, a na pewno nie w takiej skali. Widzialem tutaj tez awarie w Dieslu w postaci peczniejacej chlodnicy, dlatego rozwiazanie bolaczek ukladu chlodzenia GM moze byc banalne - wadliwy korek zbiorniczka...
chlodnica, pompa, czujnik, termostat (chociaz ten raczej niepotrzebnie), zbiorniczek, korek zbiorniczka oraz przewody chlodzace turbo.
Jednak za wszystkie awarie na 90% odpowiadal wadliwy korek zbiorniczka, poniewaz we wszystkich wypadkach awaria byly wycieki spowodowane nadmiernym cisnieniem w ukladzie. Po wymianie korka spokoj w ukladzie chlodzenia. Zadna z awarii nie unieruchomila auta a koszt na przestrzeni 100kkm wyniosl ponizej 1500zl. Gdyby nie korek pewnie nic by sie nie dzialo, a na pewno nie w takiej skali. Widzialem tutaj tez awarie w Dieslu w postaci peczniejacej chlodnicy, dlatego rozwiazanie bolaczek ukladu chlodzenia GM moze byc banalne - wadliwy korek zbiorniczka...
-
- Bywalec
- Posty: 138
- Rejestracja: 20 maja 2017, o 10:59
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze 1.4 SW
- Silnik:
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Termostat
Podaj mi proszę numer tego korka, wymienię profilaktycznie 
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
- Sempu97
- Bywalec
- Posty: 186
- Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
- LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
- Lokalizacja: Pilica
- Kontakt:
Re: Termostat
Podpinam kompa i wyskakuje błąd. W lato zauważyłem że przy dłuższej jeździe auto traci moc. A teraz gdy temperatura jest bliska zera to auto ma problem się dogrzać gdy jadę, brakuje mu 2 kresek do osiągnięcia prawidłowej temperatury.
Moje pytania:
Nie dogrzewanie się auta pewnie spowodowane jest uszkodzonym termostatem?
Utrata mocy może być spowodowana uszkodzeniem grzałki termostatu?
Moje pytania:
Nie dogrzewanie się auta pewnie spowodowane jest uszkodzonym termostatem?
Utrata mocy może być spowodowana uszkodzeniem grzałki termostatu?
Chevrolet Cruze 1.8
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Termostat
Jeśli z powodu uszkodzenia grzałki ECM przechodzi w tryb awaryjny to tak.
- Sempu97
- Bywalec
- Posty: 186
- Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
- LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
- Lokalizacja: Pilica
- Kontakt:
Re: Termostat
Grzałka jest w termostacie tak?
Czyli wystarczy kupić termostat i dwie sprawy załatwione. https://allegro.pl/oferta/termostat-che ... b6a7a10f57
Czyli wystarczy kupić termostat i dwie sprawy załatwione. https://allegro.pl/oferta/termostat-che ... b6a7a10f57
Chevrolet Cruze 1.8
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Termostat
Tak tylko trzeba wybrać termostat na odpowiednią temperaturę oraz są jeszcze dwa rodzaje położenia złącza grzałki i nie zawsze idzie podpiąć ją z powrotem bez przedłużania przewodów.
- Sempu97
- Bywalec
- Posty: 186
- Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
- LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
- Lokalizacja: Pilica
- Kontakt:
Re: Termostat
A kojarzy ktoś jaką temperature otwarcia termostatu ma cruze 1.8 z 2011r
Chevrolet Cruze 1.8
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Termostat
105°C
Jest to temperatura pełnego samoczynnego otwarcia się termostatu, przy niższych temperaturach otwarciem steruje ECM poprzez grzałkę.
Jest to temperatura pełnego samoczynnego otwarcia się termostatu, przy niższych temperaturach otwarciem steruje ECM poprzez grzałkę.
- Sempu97
- Bywalec
- Posty: 186
- Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
- LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
- Lokalizacja: Pilica
- Kontakt:
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Termostat
Grzałkę.
- Sempu97
- Bywalec
- Posty: 186
- Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
- LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
- Lokalizacja: Pilica
- Kontakt:
Re: Termostat
Podeślę ktoś linka do odpowiedniego termostatu, żeby nie przedłużać przewodów?
Chevrolet Cruze 1.8
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Termostat
Termostat nr GM: 55577072 (UWAGA, wtyczka 2 pin z boku!) z poprawnym wtykiem to: CHEVROLET 9 698 4104; zamiennik Wahlera 4431.105D ma wtyk z boku. Wymagana korekta przewodów!! Wtyczka ma być na płaskim boku nie na tym z uszami.
W/w to moje zapiski po wymianie.
Dodam, że kupiłem w/w Wahlera za 230zł z nieprawidłowym umieszczeniem wtyczki i nie musiałem sztukować przewodów. Ale musiałem najpierw zapiąć wtyczkę, a dopiero potem zamontować termostat. W ten sposób obszedłem problem za krótkiej instalacji.
Ktoś kupował w ASO i nie dał za wiele, może zapytaj..
W/w to moje zapiski po wymianie.
Dodam, że kupiłem w/w Wahlera za 230zł z nieprawidłowym umieszczeniem wtyczki i nie musiałem sztukować przewodów. Ale musiałem najpierw zapiąć wtyczkę, a dopiero potem zamontować termostat. W ten sposób obszedłem problem za krótkiej instalacji.
Ktoś kupował w ASO i nie dał za wiele, może zapytaj..
- zzzz
- Wymiatacz
- Posty: 1655
- Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
- Reputacja: 41
- Imię: Zbyszek
- Samochód: Cruze HB LT+
- Silnik: 1.8
- LPG: BRC
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Termostat
Pytanie: po jakim czasie (lub ilu km) rano silnik 1.8 w cruze osiąga temperaturę nominalną wg wskaźnika temp?
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Termostat
w zależności od temperatury zewnętrznej, prędkości poruszania się są to różne odległości - od 3 do nawet 10 km
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Termostat
I jeszcze dochodzi fakt, że wskazówka na blacie pokazuje ze sporym opóźnieniem. Natomiast najbardziej zauważalnym symptomem niedomykającego się termostatu, jest falowanie temperatury. tzn, gdy jest zimno, kiedy sie rozpędzimy i wieje w chłodnicę zimne powietrze, to wskazówka potrafi ta od temp. opaść ciut. Staniemy np na kilka minut, podniesie się do poprawnej wartości czyli zdaje się 2 kreski przed połową? Jakoś tak.
Oczywiście można też podnieść maskę i macać czy od razu, ta spora gumowa rura się nie nagrzewa. Powinna dopiero po zagrzaniu silnika zacząć być ciepła / gorąca..
U mnie po 4 km codziennej trasy, gdy jest zimno, np. teraz w nocy, silnik nie nagrzeje się całkiem. Powiedzmy po 2,5km przełączy się dopiero na lpg.
Oczywiście można też podnieść maskę i macać czy od razu, ta spora gumowa rura się nie nagrzewa. Powinna dopiero po zagrzaniu silnika zacząć być ciepła / gorąca..
U mnie po 4 km codziennej trasy, gdy jest zimno, np. teraz w nocy, silnik nie nagrzeje się całkiem. Powiedzmy po 2,5km przełączy się dopiero na lpg.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Termostat
Panowie, jak termostat ma otwarcie pełne na 82 stopnie, a komputer podczas jazdy pokazuje 76-78 stopni, to co trzeba wymienić termostat?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Termostat
U mnie tak było jak piszesz po wymianie jest w okolicach 85.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

- Sempu97
- Bywalec
- Posty: 186
- Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
- LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
- Lokalizacja: Pilica
- Kontakt:
Re: Termostat
Dzisiaj temperatura 4 stopnie. Auto miałem rozgrzane i podczas powrotu do domu temperatura spadła o 3/4 kreski.
Czyli raczej w 100% termostat?
Czyli raczej w 100% termostat?
Chevrolet Cruze 1.8
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Termostat
Moim zdaniem nie domyka się termostat, do wymiany. Sprawdź jak pisałem z macaniem rury. Na zimnym ma się nie nagrzewać ta gruba gumowa. Dopiero jak termostat się otworzy, choćby częściowo powinna się nagrzewać.
- Sempu97
- Bywalec
- Posty: 186
- Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
- LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
- Lokalizacja: Pilica
- Kontakt:
Re: Termostat
Jeszcze jedna sprawa, ta grzałka w termostacie sprawdzałem ciągłość miernikiem i wyszło że jest. Czy mam to zmierzyć na oporność czy jak?
Chevrolet Cruze 1.8
- Sempu97
- Bywalec
- Posty: 186
- Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
- LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
- Lokalizacja: Pilica
- Kontakt:
Re: Termostat
Co sądzicie o tym termostacie?
https://allegro.pl/oferta/termostat-ukl ... 9185713488
https://allegro.pl/oferta/termostat-ukl ... 9185713488
Chevrolet Cruze 1.8
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość