Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163
Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163
Dalszy ciąg. Dolot sprawdzony u kolejnego mechanika dokładnie. Rury puchną ładnie, nic nie dmucha nic się nie rozłazi, ani na łączeniach, ani nigdzie nic nie wieje. Kolektor tez cały. Jedno co mi powiedzieli, to że są niby 3 czujniki temperatury, dwa ok, a trzeci non stop pokazuje 600 st., ale nie wiadomo gdzie on jest. O co w tym chodzi? Czy ten trzeci w ogóle istnieje, czy jest tylko w programie? No i czy to może mieć coś wspólnego z sondą lambda, czy to może być trop z tym DPF? Ostatnia sprawa: nie wiecie jaka są albo gdzie mogę sprawdzić jakie są poprawne zakresy ciśnień przed i za dpfem?
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 5 sie 2020, o 21:54 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunieto duplikat.
Powód: Usunieto duplikat.
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163
kolanko też sprawdzali, tam pod folią ochronną?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 paź 2019, o 08:44
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0D 131KM (LNP)
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163
Nie wiem czy to to, ale może akurat. Moja historia wyglądała tak, że w pewnym momencie dpf zaczął wypalać się znacznie częściej. Potem pojawiły się błędy: code 84, serwis, ograniczona moc silnika, zarejestrowały się błędy dpf-u (brak możliwości wypalenia, wysoka temperatura), doraźnie dwa razy wyskoczył błąd EGR (otwarty) i czasem MAF (zwarty do masy). W ASO drapali się po głowie i stwierdzili, że trzeba wymienić EGR, a potem się zobaczy, więc szybko się pożegnaliśmy. Ostatecznie dpf całkiem odmówił współpracy i skończyło się amputacją. Zasadną, bo wyszło, że był przepalony. Ale po zabiegu okazało się, że z rury dymi jak nieszczęście, zwłaszcza przy obciążeniu silnika, przyspieszaniu itd. Przy szybszej acz jednostajnej jeździe pojawiał się code 84, potem znikał i nie rejestrował się żaden błąd. Jeszcze raz i drugi wyskoczył błąd MAF, a w końcu też błąd czujnika tlenu przed katalizatorem. Aha i jeszcze przy niewielkim gazie silnik szarpał, dopiero jak się przycisnęło, to pracował równo.
Czarny dym, czyli pewnie problem z relacją paliwo-powietrze. Podejrzenie, że leje wtrysk (jeden lub więcej) - zrobiło mi się zimno, bo w perspektywie 1500 zł sztuka... Trudno, trzeba na dobry warsztat od diesla sprawdzać te wtryski. A na warsztacie okazało się, że kolanko turborury pękło i powietrze sp... ucieka. A im więcej go trzeba, tym bardziej ucieka. Oryginał 1600 zł, samo kolanko na względnie przyzwoitej podróbie 450 zł. I samochód chodzi jak nowy - jakby zły czar z niego zdjęło. Wnioski: za mało powietrza, więc owszem był zły skład mieszanki, więc dymiło, więc coraz częściej zapychał się dpf, aż szlag go trafił. Ponieważ z mieszanką było niedobrze, więc dymiło, więc i sonda lambda zaczęła głupieć, więc padło podejrzenie i na czujnik MAF, że źle ustala ilość powietrza. Aha - oglądało silnik kilku mechaników, z ASO włącznie i dopiero w ostatnim warsztacie doszli, że turborura jest pęknięta. Albo więc niekoniecznie tak dobrze słychać, albo ci poprzedni to powinni zająć się na przykład szydełkowaniem. I póki co na tym koniec historii. Wszystko pięknie chodzi, samochód jest lekki pod nogą, chętny do przyspieszania (synek: tata, ale fajnie teraz jest, jak w samolocie
), błędy przeszły do historii, zużycie paliwa średnie spadło mi do 7,5 litra (a było już 8). Idzie żyć 
Czarny dym, czyli pewnie problem z relacją paliwo-powietrze. Podejrzenie, że leje wtrysk (jeden lub więcej) - zrobiło mi się zimno, bo w perspektywie 1500 zł sztuka... Trudno, trzeba na dobry warsztat od diesla sprawdzać te wtryski. A na warsztacie okazało się, że kolanko turborury pękło i powietrze sp... ucieka. A im więcej go trzeba, tym bardziej ucieka. Oryginał 1600 zł, samo kolanko na względnie przyzwoitej podróbie 450 zł. I samochód chodzi jak nowy - jakby zły czar z niego zdjęło. Wnioski: za mało powietrza, więc owszem był zły skład mieszanki, więc dymiło, więc coraz częściej zapychał się dpf, aż szlag go trafił. Ponieważ z mieszanką było niedobrze, więc dymiło, więc i sonda lambda zaczęła głupieć, więc padło podejrzenie i na czujnik MAF, że źle ustala ilość powietrza. Aha - oglądało silnik kilku mechaników, z ASO włącznie i dopiero w ostatnim warsztacie doszli, że turborura jest pęknięta. Albo więc niekoniecznie tak dobrze słychać, albo ci poprzedni to powinni zająć się na przykład szydełkowaniem. I póki co na tym koniec historii. Wszystko pięknie chodzi, samochód jest lekki pod nogą, chętny do przyspieszania (synek: tata, ale fajnie teraz jest, jak w samolocie


Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163
Czyli kolanko pod folią ochronną i możliwe że nic nie widać, nic nie dmucha a to i tak to... podejdę zapytam jutro, ciekaw jestem czy da się zdemontować to folie bez rozwalenia jej? Edit: bo jak nie to wiadomo, że pod folią nie sprawdzili 
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163
No i klops. Ciekawe, ale dawno nie byłem tak rozczarowany widząc właściwie sprawną część
kolanko wygląda na całe i szczelne, w środku minimalnie tłuste i tyle. Po autostradzie DPF 500km i 30% zapełnienia (samoczynnie spada zapełnienie przy dłuższej jeździe), a na dystansach po DW 20-50km wypalanie co 150 km. Wycinać dziada? A może ktoś kto mieszka przy ekspresówce chce kupic Orlando w którym już chyba wszystko było sprawdzone? Ten typ tak ma? 



Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka





Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163
Jak wytniesz teraz, to będziesz miał czarny dym za sobą. Trzeba znaleźć przyczynę i wtedy się pozbyć.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163
Etac a może polecisz jakiś warsztat w południowej Polsce, jestem gotów podjechać gdziekolwiek, aby tylko ogarnąć tą sprawę, ale nie wiem czy znajdę takiego magika, który naprawi auto do którego nie ma co się przyczepić (a po 1000 km olej zużyty -10%), ostatnio nawet p200a nie wywala...
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163
Szukaj warsztatu co zajmuję się wtryskami Delphi. Tylko sprawdź czy mają pełną autoryzacje sprzętu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163
Serio? Bez dymu, kopcenia po dodaniu gazu, bez żadnych innych objawów, błędów? 2 lata temu byly sprawdzane na przelew, wyszło że ok, po 2 tyg. stania dwa były zapieczone ale puściły. To jest trop dalej warty uwagi, auroryzowany sprzęt dephi aż tyle zmienia? Pytam nie dlatego bo nie dowierzam, ale chcę się czegoś dowiedzieć.
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163
no musisz, bo niestety jak się zapycha, tzn. że wali w niego sadzą, a jak wywalisz DPF to sadza pójdzie w wydech.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163
A te kolanko to gdzie się znajduje? Przy turbo czy intercolerze?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163
na dole, przy intercoolerze
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163
Czyli najlepiej dostać się do niej od dołu?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163
Przy intercoolerze sa dwa plastikoewe kolanka + kolanko przy przepustnicy i każde ma inny system zatrzasku.
@zontar pisał o kolanku z folią alu a zweryfikował to bez folii.
@zontar pisał o kolanku z folią alu a zweryfikował to bez folii.

*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163
@kochar a po czym wnosisz, że złe? Jasnowidzenie?
Tak się składa, że sprawdzałem oba, bo oba widać po zdjęciu zderzaka, to co na foto to jest przy chlodnicy od strony pasazera, wymontowane i wyjęte delikatnie z folii żeby jej nie uszkodzić. Od strony kierowcy jest takie same ale bez sreberka, obejrzałem go bez wyjmowania.
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163
"@kochar a po czym wnosisz, że złe?" ale że co złe
To co na Twoim foto to jest od strony kierowcy, przynajmniej u mnie tak jest. Kolanko w alu. jest po stronie pasażera i to jest logiczne bo tam panują wyższe temperatury powietrza i alu jest formą izolacji a jak u Ciebie jest odwrotnie to masz coś chyba popięrtrolone.
U mnie od strony pasażera jest rura jak na foto poniżej. Dziwię się po kiego wyciągać turborury aby zweryfikować je na szczelność.

U mnie od strony pasażera jest rura jak na foto poniżej. Dziwię się po kiego wyciągać turborury aby zweryfikować je na szczelność.

*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163
@kochar no u mnie tak samo, tylko jak miałem już zderzak zdjęty i dojście to można bylo delikatnie zdjąć spinki wyjąć ze sreberka i pooglądać czy na pewno jest wszystko okej. Zwłaszcza że nie miałem jak zmierzyć ciśnienia a @etac mnie postraszy,ł że może dmucha pod folią nic nie czuć. To jest właśnie to kolanko i rura gumowa na foto, metalowa nie była demontowana, od strony kierowcy też mam bez sreberka, tej nie ruszałem. Rozumisz?
W kolejce wtryski do sprawdzenia, szukam w okolicach Krakowa, ktoś coś?
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163
Co mam nie rozumieć, jeszcze raz to kolanko co jest na Twoim foto powinno być po stronie kierowcy bez alu a Ty piszesz jak powyżej czyli na odwrót. Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś. 

Ostatnio zmieniony 20 sie 2020, o 20:18 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto zapis z CYTUJ
Powód: Usunięto zapis z CYTUJ
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163
@kochar ale ja wiem, skąd je wyjąłem, wiem że było w sreberku i wiem że ma nr gm 95939955 a rura gumowa gm 95275282. A ty mi mówisz że ono powinno być po stronie kierowcy i bez sreberka a ja Tobie, że tam jest podobne
Skąd wiesz że to właśnie to powinno być po stronie kierowcy ? (dla jasności - nie mam anglika
)
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka


Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 29 lip 2020, o 14:02
- Reputacja: 0
- Imię: Alex
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 2.0 VCDI 163 KM
- Lokalizacja: Sandomierz
- Kontakt:
Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163
Skorzystam z okazji i podepnę się do do tematu. U mnie jest identyczna sytuacja jak u RafalaS.
W dodatku u mnie była padnięta sonda, ale ona ewidentnie waliła błędami jak zła. Po wymianie wszystko ucichło, ale dpf dalej wypala się co 150 max 200 km. Sam już nie wiem co o tym myśleć. Obejrzałem turborury i nie zauważyłem nieszczelności. Przekopałem forum i wszystkie możliwe porady wykorzystałem.
W dodatku u mnie była padnięta sonda, ale ona ewidentnie waliła błędami jak zła. Po wymianie wszystko ucichło, ale dpf dalej wypala się co 150 max 200 km. Sam już nie wiem co o tym myśleć. Obejrzałem turborury i nie zauważyłem nieszczelności. Przekopałem forum i wszystkie możliwe porady wykorzystałem.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163
Ok. spoko.

Auto mam od nowości i wydawało mi się że u Ciebie jakiś magik coś pozamieniał ale widocznie są dwa rodzaje kolanek na wejściu do intercoolera. 
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

- Solidny
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 21 maja 2020, o 11:20
- Reputacja: 0
- Imię: Dawid
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0, 163KM, diesel
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Błąd P200A Cruze 2.0vcdi 163
Witam, mam problem z Błędem P200A Jakiś czas temu cruze zawiódł mnie i stanął w miejscu wyświetlając błąd code 084 Jeździłem po mechanikach, aż pojechałem do aso chevroleta "trax" okazało się, że błąd wywołał wtryskiwacz, po 2 miesiącach w SERWISIE oddali mi auto, lecz z falującymi obrotami na postoju Przyjechałem do nich od razu po zaobserwowaniu usterki myślałem, że to wtryskiwacze, tak też twierdził serwis, powiedzieli żebym to 'to wyjeździł" Pan serwisant Powiedział cytuje "Niech Pan się przejedzie do Sopotu i z powrotem jak dalej tak będzie to będziemy działać dalej" Po przejechaniu około 800km podczas jazdy wyświetliła się kontrolka, która już nie zgasła. Przyjechałem do nich pierwsze co powiedzieli, że wtryskiwacze po ponownym wyczyszczeniu wtryskiwaczy dalej występuje falowanie i zadzwonili mówiąc, że bład powoduje Korektor dolotowy a najprawdopodobniej kraty wirowe Pan powiedział mi kod błędu 'jakbym chciał sobie poszukać w internecie " Błąd P200A i pytanie co z tym zrobić Serwis nie jest w stanie powiedzieć mi kosztów części jedynie za wymontowanie i zamontowanie 800zł PYTANIE: Czy miał ktoś podobną sytuacje i jaki był tego koszt. Zastanawiam sie czy sprzedać auto z tym błędem czy bawić sie w naprawe ponieważ wydałem już 2400zł za naprawę i wyczyszczenie wtryskiwaczy.
Dodano po 6 minutach 13 sekundach:
Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163
Wspomnę też, że podczas każdego wypalania dpf (co 2tyś km) wyświetlała się kontrolka check engine, która po ponownym odpaleniu auta gasła. Odpalała się również przy trzymaniu w miarę niskich obrotów na zimnym silniku (3 bieg około 2tyś obrotów) (Co nie występowało przedtem) Zaczęło się po 168tyś km przebiegu (autem przejechałem już 12 tyś km)
Dodano po 6 minutach 13 sekundach:
Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163
Wspomnę też, że podczas każdego wypalania dpf (co 2tyś km) wyświetlała się kontrolka check engine, która po ponownym odpaleniu auta gasła. Odpalała się również przy trzymaniu w miarę niskich obrotów na zimnym silniku (3 bieg około 2tyś obrotów) (Co nie występowało przedtem) Zaczęło się po 168tyś km przebiegu (autem przejechałem już 12 tyś km)
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163
Dwa miech czyścili wtryski i wzieli 2400
Uciekaj z tego ASO bo Cię ziedzą żywcem.
"Wspomnę też, że podczas każdego wypalania dpf (co 2tyś km)" świetny wynik ale małoprawdopodobny. Poszukaj na forum jest parę tematów z tym błędem.

"Wspomnę też, że podczas każdego wypalania dpf (co 2tyś km)" świetny wynik ale małoprawdopodobny. Poszukaj na forum jest parę tematów z tym błędem.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

- Solidny
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 21 maja 2020, o 11:20
- Reputacja: 0
- Imię: Dawid
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0, 163KM, diesel
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163
Dzięki, wiem że uciekać, lecz teraz już mogę bo wcześniej nie wiedziałem z czym jest problem ponieważ auto nie odpalało byłem u dwóch mechaników i żaden nie pomógł, dopiero w aso znaleźli przyczynę a zrobili po 2 miesiącach nie odbierając telefonów i tłumacząc że nie ma części itp itd Chcieli więcej ale się z nimi wykłóciłem, gdyż mówili 5 dat odbiorów (mniej więcej co tydzień) i w dzień odbiory nie odbierali telefonów.
Również dorzucę kolejne pytanie czy przy naprawie wtrysków mogli uszkodzić te kraty wirowe w korektorze dolotowym? Czy może wyszło jak Pan z ASO mówił: Że mogło się popsuć w czasie a może i już było wcześniej zepsute tylko nie wyświetlał się błąd
Również dorzucę kolejne pytanie czy przy naprawie wtrysków mogli uszkodzić te kraty wirowe w korektorze dolotowym? Czy może wyszło jak Pan z ASO mówił: Że mogło się popsuć w czasie a może i już było wcześniej zepsute tylko nie wyświetlał się błąd
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości