Lacetti 1.8 - drgania przy jeździe / hamowaniu, gaśnięcie na sprzęgle
-
- Aktywny
- Posty: 86
- Rejestracja: 14 wrz 2019, o 09:12
- Reputacja: 1
- Imię: Kamil
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.8, 121KM, benz
- LPG: Tak
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Lacetti 1.8 - drgania przy jeździe / hamowaniu, gaśnięcie na sprzęgle
Nie mam pojęcia, mechanik nie wspominał o tym. Wątpię tez żeby robił reset ustawień.
Problem występuje od 2013 roku (od samego początku kupna auta, ale teraz mam wrażenie ze coraz częściej występuje), listwa z cewkami była już wymiana raz albo dwa, świece gdzieś na zimę.
Kolejnymi objawami o których nie napisałem to jest tez czasami szarpanie, jak gaz odpuszczę to z obrotów nierówno schodzi, tak jakby schodkowo
Problem występuje od 2013 roku (od samego początku kupna auta, ale teraz mam wrażenie ze coraz częściej występuje), listwa z cewkami była już wymiana raz albo dwa, świece gdzieś na zimę.
Kolejnymi objawami o których nie napisałem to jest tez czasami szarpanie, jak gaz odpuszczę to z obrotów nierówno schodzi, tak jakby schodkowo
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: Lacetti 1.8 - drgania przy jeździe / hamowaniu, gaśnięcie na sprzęgle
Należałoby też sprawdzić jak zachowuje się podciśnienie w kolektorze, czy czasami nie ma gdzieś nieszczelności i łapie lewe powietrze. Oprócz sprawdzenia elementów przy silniku, należy pamiętać też o układzie odprowadzania oparów z baku, jeżeli wpięty jest w dolot.
-
- Aktywny
- Posty: 86
- Rejestracja: 14 wrz 2019, o 09:12
- Reputacja: 1
- Imię: Kamil
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.8, 121KM, benz
- LPG: Tak
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Lacetti 1.8 - drgania przy jeździe / hamowaniu, gaśnięcie na sprzęgle
A ma znaczenie ten układ odprowadzenia oparów jeśli jest zainstalowana instalacja gazowa?
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: Lacetti 1.8 - drgania przy jeździe / hamowaniu, gaśnięcie na sprzęgle
Ja rzuciłem tylko hasłami, abyś mógł coś więcej pogrzebać w internecie, albo zrzucić na mechanika aby posprawdzał.
Nie wiem czy w tym silniku system ten jest wpięty w dolot, od którejś wersji Euro ze względów ekologicznych wpuszczają te opary spowrotem do silnika.
Chodziło mi o to, że usterka nieszczelności w tym układzie może być źródłem lewego powietrza w dolocie.
Nie wiem czy w tym silniku system ten jest wpięty w dolot, od którejś wersji Euro ze względów ekologicznych wpuszczają te opary spowrotem do silnika.
Chodziło mi o to, że usterka nieszczelności w tym układzie może być źródłem lewego powietrza w dolocie.
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 622
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 38
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Lacetti 1.8 - drgania przy jeździe / hamowaniu, gaśnięcie na sprzęgle
Powinieneś uzupełnić swój profil jeżeli posiadasz instalację gazową, bo niepotrzebne są niektóre wypowiedzi, instalacja żyje własnym życiem i nie ma co tu winić za to podzespołów silnika, ani też jego sterownika.
-
- Aktywny
- Posty: 86
- Rejestracja: 14 wrz 2019, o 09:12
- Reputacja: 1
- Imię: Kamil
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.8, 121KM, benz
- LPG: Tak
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Lacetti 1.8 - drgania przy jeździe / hamowaniu, gaśnięcie na sprzęgle
Z tego co widzę taka informacja u mnie na profilu widnieje
Najbardziej chyba denerwuje mnie fakt, ze to nie jest stała sprawa, tylko występuje okazjonalnie. Dzisiaj przykładowo jadąc z punktu A do B problem występował cały czas, a wracając z punktu B do A nic, odpalił bez problemu, chodził jak w zegarku.
A co do instalacji gazowej to myślę, że to nie ma znaczenia, bo auto przed przełączeniem na gaz odpala na benzynie, a już się zaczynaja problemy.
Występuje zarówno na obu paliwach, czasem już od samego startu silnika, czasem po x kilometrach.
Najbardziej chyba denerwuje mnie fakt, ze to nie jest stała sprawa, tylko występuje okazjonalnie. Dzisiaj przykładowo jadąc z punktu A do B problem występował cały czas, a wracając z punktu B do A nic, odpalił bez problemu, chodził jak w zegarku.
A co do instalacji gazowej to myślę, że to nie ma znaczenia, bo auto przed przełączeniem na gaz odpala na benzynie, a już się zaczynaja problemy.
Występuje zarówno na obu paliwach, czasem już od samego startu silnika, czasem po x kilometrach.
-
- Świeżak
- Posty: 37
- Rejestracja: 30 sty 2020, o 19:48
- Reputacja: 1
- Imię: Pawel
- Samochód: Nubira Kombi
- Silnik: 1.8, 121KM,benz.
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Lacetti 1.8 - drgania przy jeździe / hamowaniu, gaśnięcie na sprzęgle
Być może masz faktycznie jakaś nieszczelność w dolocie (podglądnąć można wartość podciśnienia w czasie diagnostyki),bądź zaczyna szwankować czujnik położenia przepustnicy ( także widoczny w czasie diagnostyki w parametrach rzeczywistych).
-
- Aktywny
- Posty: 86
- Rejestracja: 14 wrz 2019, o 09:12
- Reputacja: 1
- Imię: Kamil
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.8, 121KM, benz
- LPG: Tak
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Lacetti 1.8 - drgania przy jeździe / hamowaniu, gaśnięcie na sprzęgle
Czyli na chłopski rozum - jeździć z wpiętym ELM i patrzeć na wartości jakie pokazuje np jakaś aplikacja Torque czy coś?
-
- Świeżak
- Posty: 37
- Rejestracja: 30 sty 2020, o 19:48
- Reputacja: 1
- Imię: Pawel
- Samochód: Nubira Kombi
- Silnik: 1.8, 121KM,benz.
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Lacetti 1.8 - drgania przy jeździe / hamowaniu, gaśnięcie na sprzęgle
Jeśli masz w „Torque czy coś” podgląd tych parametrów to możesz spróbować tak pojeździć.Jeśli podany przeze mnie typ będzie przyczyną Twoich problemów to powinno Ci się udać wychwycić jakieś anomalie w czasie wystąpienia usterki,bo zakładam ,że błędów sterownik nie odnotował żadnych.
-
- Aktywny
- Posty: 86
- Rejestracja: 14 wrz 2019, o 09:12
- Reputacja: 1
- Imię: Kamil
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.8, 121KM, benz
- LPG: Tak
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Lacetti 1.8 - drgania przy jeździe / hamowaniu, gaśnięcie na sprzęgle
Dobra, sprawdzę na spokojnie po środzie (maturki
).
Jakieś wskazówki jakie "normy" obie te wartości powinny mieć albo jak powinny się zachowywać przy określonej sytuacji typu: dodanie gazu czy odpuszczenie?

Jakieś wskazówki jakie "normy" obie te wartości powinny mieć albo jak powinny się zachowywać przy określonej sytuacji typu: dodanie gazu czy odpuszczenie?
-
- Aktywny
- Posty: 86
- Rejestracja: 14 wrz 2019, o 09:12
- Reputacja: 1
- Imię: Kamil
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.8, 121KM, benz
- LPG: Tak
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Lacetti 1.8 - drgania przy jeździe / hamowaniu, gaśnięcie na sprzęgle
Dzisiaj problem się pojawił, akurat miałem okazje mieć znajomego w aucie z telefonem z Androidem.
Aplikacja Piston w momencie gaśnięcia pokazywała:
- korektę wtrysku -30.5%,
- podciśnienie ~25 kPa.
Najbardziej ciekawi mnie ta korekta wtrysku, ujemne wartości?
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Lacetti 1.8 - drgania przy jeździe / hamowaniu, gaśnięcie na sprzęgle
Kolego nie wiem jak jest w naszych przepustnicach , ale w 1,6 wewnątrz jest jakiś silniczek elektryczny On odpowiada min. za falowanie i drgania auta. Na stronie RU jest nawet filmik , jak człowiek to rozbiera i naprawia.Możliwe jest , że to jest potencjometr przepustnicy. Pokazana jest nawet prawidłowa pozycja tego czarnego kółka , po którym chodzi linka gazu. Niedawno naprawiałem Lanosa i sprawdzaliśmy potencjometr przepustnicy miernikiem analogowym. Pomimo dobrych wyników ( nie było żadnych skoków wskazówki miernika analogowego) potencjometr miał wytarte ścieżki. Po podstawieniu nowego , silnik zaczął inaczej pracować. Do pełni szczęścia , zaślepiliśmy EGR-a ( też był myty i sprawdzany , ale miał feler membrany) i silnik odzyskał dawną świetność. Nie piszę tego dla samego pisania , bo może tu jest gdzieś "pies pogrzebany"? Może masz mikroszczeliny w korpusie dolotu ? Zajrzyj na te stronki https://www.drive2.ru/l/489031437027115369/ i tu https://moylacetti.ru/chevrolet-explorer/ translator sobie poradzi . Zapytam z ciekawości. Posprawdzałeś wszystkie punkty (połączenia) masowe? Może warto dołożyć dodatkowy przewód do silnika? Instalacja elektryczna w Lacetonie , ma wiele do życzenia 

VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Aktywny
- Posty: 86
- Rejestracja: 14 wrz 2019, o 09:12
- Reputacja: 1
- Imię: Kamil
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.8, 121KM, benz
- LPG: Tak
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Lacetti 1.8 - drgania przy jeździe / hamowaniu, gaśnięcie na sprzęgle
Co do minusowego przewodu - był dołożony i sytuacja nadal miała miejsce.
Przejrzę stronkę i zobaczę co tam piszą.
I posprawdzam jak będzie ładniejsza pogoda, bo w deszcz nie chce mi się :p
Zauważyłem ostatnio spękaną uszczelkę (rezonator - przepustnica) i idzie do mnie właśnie z magazynu z Niemiec. Może to jest powód i tam jest ta nieszczelność.
Zobaczymy jak przyjdzie i wymienię.
Przejrzę stronkę i zobaczę co tam piszą.
I posprawdzam jak będzie ładniejsza pogoda, bo w deszcz nie chce mi się :p
Zauważyłem ostatnio spękaną uszczelkę (rezonator - przepustnica) i idzie do mnie właśnie z magazynu z Niemiec. Może to jest powód i tam jest ta nieszczelność.
Zobaczymy jak przyjdzie i wymienię.
- papieju
- Fachman
- Posty: 2040
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 68
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Lacetti 1.8 - drgania przy jeździe / hamowaniu, gaśnięcie na sprzęgle
Nie sądzę, mój rezonator przy uszczelce jest szczerbaty i nie jest tam według mnie jakoś mega szczelnie i nie mam takich objawów
-
- Stały bywalec
- Posty: 297
- Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
- Reputacja: 11
- Imię: Maciej
- Samochód: Lacetti CDX
- Silnik: 1,8 121KM f18d3 aut. Zf4hp16
- LPG: BRC SQ32
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Lacetti 1.8 - drgania przy jeździe / hamowaniu, gaśnięcie na sprzęgle
Z tym silnikiem to ja też się boryka już od 2 lat.
Sprawdz:
1.Czujnik MAP i kostkę elektryczną tego czujnika.
2. Kolektor wydechowy. W tym silniku pedały między 2 a 3 cylinder. Powodowało to źle odczyty z sondy lambda
3. Uszczelkę od rezonatora dostępna jest w POTAKU. I sam rezonator czy nie jest pęknięty.
4. Klapy w kolektorze ssacym które się urywały.
5. Podstawę egr przy głowicy czy nie jest luźna.
6. Kolektor hamowania. U mnie przy hamowania obroty silnika rosną i opadają jak puszczę hamulec.
Pozdrawiam
Sprawdz:
1.Czujnik MAP i kostkę elektryczną tego czujnika.
2. Kolektor wydechowy. W tym silniku pedały między 2 a 3 cylinder. Powodowało to źle odczyty z sondy lambda
3. Uszczelkę od rezonatora dostępna jest w POTAKU. I sam rezonator czy nie jest pęknięty.
4. Klapy w kolektorze ssacym które się urywały.
5. Podstawę egr przy głowicy czy nie jest luźna.
6. Kolektor hamowania. U mnie przy hamowania obroty silnika rosną i opadają jak puszczę hamulec.
Pozdrawiam
-
- Aktywny
- Posty: 86
- Rejestracja: 14 wrz 2019, o 09:12
- Reputacja: 1
- Imię: Kamil
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.8, 121KM, benz
- LPG: Tak
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Lacetti 1.8 - drgania przy jeździe / hamowaniu, gaśnięcie na sprzęgle
Cześć,
dzisiaj wymieniłem silnik krokowy i map sensor (koszt 65 zł na Aliexpress). Dodatkowo wyczyściłem czujnik położenia wału (smar i opiłki) oraz przepustnice. Efekt jak na razie zadowalający. Odpalił na około 2k obrotów, później się uspokoił. Trzyma obroty, nie faluje, nie gaśnie. Będziemy testować jak to dalej wygląda
Resetu przyuczenia biegu jałowego na razie nie robiłem, bo nie wiem czy przy moim sterowniku to się robi.
Czasami przytnie się na 2k obrotów, ale może sterownik się sam wyuczy haha
dzisiaj wymieniłem silnik krokowy i map sensor (koszt 65 zł na Aliexpress). Dodatkowo wyczyściłem czujnik położenia wału (smar i opiłki) oraz przepustnice. Efekt jak na razie zadowalający. Odpalił na około 2k obrotów, później się uspokoił. Trzyma obroty, nie faluje, nie gaśnie. Będziemy testować jak to dalej wygląda

Resetu przyuczenia biegu jałowego na razie nie robiłem, bo nie wiem czy przy moim sterowniku to się robi.
Czasami przytnie się na 2k obrotów, ale może sterownik się sam wyuczy haha

-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Lacetti 1.8 - drgania przy jeździe / hamowaniu, gaśnięcie na sprzęgle
Jak masz kabel i program , to zresetuj .
A czujnik położenia wału łatwo ci wyszedł ? Bo zamierzam zrobić to samo , a nie był ruszany od nowości. I czy bez kanału da radę go wyciągnąć?
A czujnik położenia wału łatwo ci wyszedł ? Bo zamierzam zrobić to samo , a nie był ruszany od nowości. I czy bez kanału da radę go wyciągnąć?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Aktywny
- Posty: 86
- Rejestracja: 14 wrz 2019, o 09:12
- Reputacja: 1
- Imię: Kamil
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.8, 121KM, benz
- LPG: Tak
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Lacetti 1.8 - drgania przy jeździe / hamowaniu, gaśnięcie na sprzęgle
Tak, odkręciłem śrubkę, pociągnąłem i był u mnie już w ręku.
Bez kanału da radę, wturlałem się pod auto na płasko - znajduje się zaraz przy filtrze oleju.
Aktualnie potrafi przygasnąć, albo odbijają obroty od zera (zapala się ikonka akusa, jakby całkiem zgasł, dodam gazu to znikają) albo całkiem przygaśnie. Na pewno rzadziej i wcześniej te obroty w ogóle nie odbijały.
Bez kanału da radę, wturlałem się pod auto na płasko - znajduje się zaraz przy filtrze oleju.
Aktualnie potrafi przygasnąć, albo odbijają obroty od zera (zapala się ikonka akusa, jakby całkiem zgasł, dodam gazu to znikają) albo całkiem przygaśnie. Na pewno rzadziej i wcześniej te obroty w ogóle nie odbijały.
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 622
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 38
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Lacetti 1.8 - drgania przy jeździe / hamowaniu, gaśnięcie na sprzęgle
Bez przesady czujnik można wymienić od góry, tylko trzeba uważać na uszczelkę, żeby nie poszczerbić przy wkładaniu.
Odnośnie gaśnięcia też miałem problemy wymieniłem czujnik wału i zawór odpowietrzający w pokrywie zaworów... obroty potrafią nadal spadać poniżej normy przy puszczaniu gazu , także pewnie jeszcze coś szwankuje, ale odpukać nie gaśnie, dzielnie się broni przed szrotem
Reset sterownika pomaga na krótką chwilę, wystarczy do tego odpiąć klemę... odnośnie obrotów jałowych to sam się przyuczy.
Odnośnie gaśnięcia też miałem problemy wymieniłem czujnik wału i zawór odpowietrzający w pokrywie zaworów... obroty potrafią nadal spadać poniżej normy przy puszczaniu gazu , także pewnie jeszcze coś szwankuje, ale odpukać nie gaśnie, dzielnie się broni przed szrotem

Reset sterownika pomaga na krótką chwilę, wystarczy do tego odpiąć klemę... odnośnie obrotów jałowych to sam się przyuczy.
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 18 sie 2023, o 13:48
- Reputacja: 2
- Imię: Jacek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1,6 kombi LPG
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
Re: Lacetti 1.8 - drgania przy jeździe / hamowaniu, gaśnięcie na sprzęgle
Mogę potwierdzić, że za szarpanie przy odpuszczaniu gazu może być spowodowane opiłkami na czujniku wału - Torque pokazał błąd tego czujnika.
Odnośnie drgań w czasie jazdy to telepało mi kierownicą powyżej 110km/h a jak wrzuciłem na luz, albo hamowałem silnikiem, to uspokajały się dopiero przy 90km/h, przy czym nie zawsze to występowało.
Po wymianie tarcz hamulcowych drgania osłabły ale nie zniknęły.
Ostatecznie doszedłem do wniosku, że przyczyną mogą być niewyważone koła na przedniej osi.
Jeżeli punkty niewyważenia były naprzeciwko siebie to składowe poprzeczne siły odśrodkowej się redukowały, natomiast na zakrętach przesuwały się względem siebie powodując moment skręcający koła raz w jedną, raz w drugą stronę, co przekładało się na drgania kierownicy.
Dlatego wyważyłem koła zimowe i teraz jest ok.
Odnośnie drgań w czasie jazdy to telepało mi kierownicą powyżej 110km/h a jak wrzuciłem na luz, albo hamowałem silnikiem, to uspokajały się dopiero przy 90km/h, przy czym nie zawsze to występowało.
Po wymianie tarcz hamulcowych drgania osłabły ale nie zniknęły.
Ostatecznie doszedłem do wniosku, że przyczyną mogą być niewyważone koła na przedniej osi.
Jeżeli punkty niewyważenia były naprzeciwko siebie to składowe poprzeczne siły odśrodkowej się redukowały, natomiast na zakrętach przesuwały się względem siebie powodując moment skręcający koła raz w jedną, raz w drugą stronę, co przekładało się na drgania kierownicy.
Dlatego wyważyłem koła zimowe i teraz jest ok.
-
- Specjalista
- Posty: 440
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 40
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Lacetti 1.8 - drgania przy jeździe / hamowaniu, gaśnięcie na sprzęgle
o tym czujniku i opiłkach pisałem już dawno, w skrajnym przypadku , jak dużo opiłków , to nie można uruchomić silnika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość