Nie rozłącza przepustnicy na postoju.
-
- Aktywny
- Posty: 98
- Rejestracja: 7 cze 2018, o 12:06
- Reputacja: 0
- Imię: Wiktor
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0 VCDI
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Nie rozłącza przepustnicy na postoju.
Witam,
Walczę z problemem nierozłączania przepustnicy na postoju, przy gaszeniu klapa normalnie się zamyka na chwilę i otwiera, ale przepustnica piszczy i ciągnie prąd, do tego stopnia, że na rocznym akumulatorze Boscha po dniu auto nie odpala. Przekaźnik Main Relay jest strasznie gorący, po jego wyjęciu i włożeniu piszczenie i pobór prądu ustaje. Dopóki nie dam zapłonu na stacyjce ponownie to jest dobrze. Szukałem podobnego tematu i widzę, że w Captivie też występował ten problem, a w Epice ludzie wymieniali kluczyki, immo i ECU. To trochę dużo grzebania moim zdaniem. Może ktoś rozwiązał ten problem w inny sposób? Może da radę jakoś zrobić obejście dla tego przekaźnika? Link do serwisówki niestety nie działa, a moze by rzucił trochę światła na schemat elektryczny tego ustrojstwa
Walczę z problemem nierozłączania przepustnicy na postoju, przy gaszeniu klapa normalnie się zamyka na chwilę i otwiera, ale przepustnica piszczy i ciągnie prąd, do tego stopnia, że na rocznym akumulatorze Boscha po dniu auto nie odpala. Przekaźnik Main Relay jest strasznie gorący, po jego wyjęciu i włożeniu piszczenie i pobór prądu ustaje. Dopóki nie dam zapłonu na stacyjce ponownie to jest dobrze. Szukałem podobnego tematu i widzę, że w Captivie też występował ten problem, a w Epice ludzie wymieniali kluczyki, immo i ECU. To trochę dużo grzebania moim zdaniem. Może ktoś rozwiązał ten problem w inny sposób? Może da radę jakoś zrobić obejście dla tego przekaźnika? Link do serwisówki niestety nie działa, a moze by rzucił trochę światła na schemat elektryczny tego ustrojstwa
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 589
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 31
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Nie rozłącza przepustnicy na postoju.
z tych schematów to niewiele widać
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5727
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 337
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Nie rozłącza przepustnicy na postoju.
Widać i to dużo
Trzeba sprawdzić czy główny przekaźnik puszcza, czyli czy na bezpieczniku Ef11 ginie napięcie po wyłączeniu stacyjki.
Trzeba sprawdzić czy główny przekaźnik puszcza, czyli czy na bezpieczniku Ef11 ginie napięcie po wyłączeniu stacyjki.
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 589
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 31
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Nie rozłącza przepustnicy na postoju.
Jeżeli przepustnica chodzi znaczy, że ECM załącza napięcie na przekaźnik, trzeba rozklimić, który czujnik daje mu do tego sygnał, ze schematu podejrzewałbym czujnik pedału przyśpieszenia lub czujnik ciśnienia TMAP, ale może być też dużo innych sygnałów, a jeżeli dużo awarii zostało naprawionych po wymianie ECM znaczy, że właśnie ten moduł pada.
Awaryjnie i najtaniej można wyjmować bezpiecznik Ef11 na każdy postój albo lepiej Ef13, żeby przekaźnik się nie grzał
Awaryjnie i najtaniej można wyjmować bezpiecznik Ef11 na każdy postój albo lepiej Ef13, żeby przekaźnik się nie grzał
- etac
- Prezes
- Posty: 23774
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Nie rozłącza przepustnicy na postoju.
w 2.0 VCDI wina jest w samej klapie gaszącej Podobno woda, lub zimne luty.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: Nie rozłącza przepustnicy na postoju.
U mnie (Cruze 2.0 VCDI) właśnie zdechła ta przepustnica pomimo spalonych układów scalonych to nie pobierała nadmiernie prądu (ot taki przypadek), tylko nie sterowała kalpą.
W moim sterowniku regularnie (w ostępach kilku/kilkunasto minutowych - nie jestem pewien) ECM włącza tą przepustnice, tak jakby go coś cyklicznie wybudzało. Ale tylko gdy nie jest zamknięty i uzbrojony alarm.
Może w tym przypadku to coś nie pozwala ECM iść spać?
Ja poszedłbym tym samym tropem co wspomniał @bubu1769. Po jakimś czasie ECM powinien wyłączyć zasilanie. Dodatkowo spojrzałbym oscyloskopem co się dzieje na pinie 'Control' z czasem (mówimy o kilku minutach). Tam powinien być sygnał PWM w normalnych warunkach pracy, stąd właśnie pochodzi ten pisk (uzwojenia silniczka piszą).
W moim sterowniku regularnie (w ostępach kilku/kilkunasto minutowych - nie jestem pewien) ECM włącza tą przepustnice, tak jakby go coś cyklicznie wybudzało. Ale tylko gdy nie jest zamknięty i uzbrojony alarm.
Może w tym przypadku to coś nie pozwala ECM iść spać?
Ja poszedłbym tym samym tropem co wspomniał @bubu1769. Po jakimś czasie ECM powinien wyłączyć zasilanie. Dodatkowo spojrzałbym oscyloskopem co się dzieje na pinie 'Control' z czasem (mówimy o kilku minutach). Tam powinien być sygnał PWM w normalnych warunkach pracy, stąd właśnie pochodzi ten pisk (uzwojenia silniczka piszą).
-
- Aktywny
- Posty: 98
- Rejestracja: 7 cze 2018, o 12:06
- Reputacja: 0
- Imię: Wiktor
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0 VCDI
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Nie rozłącza przepustnicy na postoju.
Dziękuję wszystkim za odpowiedź, drogą kupna nabyłem nową przepustnicę i czujnik TMAP (komputer pokazuje po OBD błąd P0100 jako Pending czyli od TMAP). Jak części dojdą i wykonam podmiany to dam znać czy pomogło.
-
- Aktywny
- Posty: 98
- Rejestracja: 7 cze 2018, o 12:06
- Reputacja: 0
- Imię: Wiktor
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0 VCDI
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Nie rozłącza przepustnicy na postoju.
MAF Sensor wymieniony wraz z przepustnicą, nada jest błąd P0100 jako Pending i nie rozłącza przepustnicy na postoju. Co ciekawe niezależnie od położenia pedału przyspieszenia pokazuje Throttle na 90% na komputerze i ciśnienie z Mass Air Flow na -10. Gdzie znajdują się czujniki położenia pedału przyspieszenia?
-
- Aktywny
- Posty: 98
- Rejestracja: 7 cze 2018, o 12:06
- Reputacja: 0
- Imię: Wiktor
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0 VCDI
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Nie rozłącza przepustnicy na postoju.
Wymieniłem jakiś czas temu sterownik silnika i problem ustąpił. Nadal jednak występuje problem z Throttle na 90%. Gdzie znajduje się ten czujnik położenia przepustnicy i jaki ma numer, żebym mógł go kupić i wymienić?
-
- Profesjonalista
- Posty: 725
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Nie rozłącza przepustnicy na postoju.
Teoretycznie są dwa
Jeden w przepustnicy a drugi w pedale gazu
I z tego co sie orientuje obe działają w ten sposób że ich wskazania są przeciwstawne do siebie
Jak na jednym jest 0% to na drugim powinno być 100% i tak w wraz ze wcisnaniem pedalu gazu powinny się znosić naprzemiennie i równo względem siebie
w połowie razem powinny pokazywać 50% jeżeli się mylę poprawcie
Jeden w przepustnicy a drugi w pedale gazu
I z tego co sie orientuje obe działają w ten sposób że ich wskazania są przeciwstawne do siebie
Jak na jednym jest 0% to na drugim powinno być 100% i tak w wraz ze wcisnaniem pedalu gazu powinny się znosić naprzemiennie i równo względem siebie
w połowie razem powinny pokazywać 50% jeżeli się mylę poprawcie
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Re: Nie rozłącza przepustnicy na postoju.
Ale ty iktorn83 masz diesla tak? Tam przepustnica (klapa gasząca) działa chyba na innej zasadzie i jej otwarcie nie jest wprost proporcjonalne do położenia pedału przyspieszenia.
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 929
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Nie rozłącza przepustnicy na postoju.
Przepustnica w Dieslu działa tylko i wyłącznie przy gaszeniu silnika. Kiedy gasisz silnik, to się zamyka, żeby efekt gaszenia był, że tak powiem, taki aksamitny. Jak kiedyś miałem uszkodzoną przepustnicę, a tak naprawdę tylko jej wtyczkę, to właśnie podczas gaszenia silnika słychać było jakby dwumasa była padnięta. Zatem przepustnica w Dieslu nie reaguje na pedał przyspieszenia.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości