Rozrząd i paski - robić... nie robić?
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 6 mar 2020, o 11:40
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 DOHC 124KM, benzyna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?
W 800 powinienem się zmieścić na dobrym sprzęcie.
-
- Profesjonalista
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
- Reputacja: 20
- Imię: Szczepan
- Samochód: FORD S-Max
- Silnik: 2.0 Ecoblue
- Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?
1000 PLN ASO Rzeszow
-
- Stały bywalec
- Posty: 245
- Rejestracja: 8 maja 2019, o 19:38
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.4T 140KM
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?
Wymieniał ktoś samodzielnie pasek klinowy-wielokrokowy lub łapę od silnika ? Będę chciał wymienić pasek z napinaczem lecz nie mam jak podwiesić silnika i moje pytanie brzmi czy da się podeprzeć silnik jeśli tak to w którym miejscu mowa o A14NET. Żeby wymienić pasek trzeba ściągnąć łapę silnika.
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?
podpierasz silnik od spodu, odkręcasz łapę, a potem zdejmujesz pasek z napinacza.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Stały bywalec
- Posty: 245
- Rejestracja: 8 maja 2019, o 19:38
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.4T 140KM
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?
Dzięki ale to wiem pytam w którym miejscu mogę podeprzeć, np. o misę olejowa podnośnikiem czy jakieś inne miejsce lepiej ?
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?
Miska, ale z deska aby zwiększyć powierzchnię podparcia.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Stały bywalec
- Posty: 245
- Rejestracja: 8 maja 2019, o 19:38
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.4T 140KM
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?
Też tak myślałem dzięki za radę.
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?
najlepiej szeroka na ile wejdzie, żeby nie spadła.
Po drugie, żeby nie majgać silnikiem, najpierw zluzuj pasek i na lewarku tylko go wyjmij i załóż bez zakładania na koła.
Po drugie, żeby nie majgać silnikiem, najpierw zluzuj pasek i na lewarku tylko go wyjmij i załóż bez zakładania na koła.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Stały bywalec
- Posty: 245
- Rejestracja: 8 maja 2019, o 19:38
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.4T 140KM
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?
Tak zamierzam zrobić, tylko troszkę unieść silnik wyciągnąć stary włożyć nowy i skręcić łape, a później bawić się z zakładaniem na koła.
-
- Profesjonalista
- Posty: 581
- Rejestracja: 14 lip 2017, o 17:08
- Reputacja: 27
- Imię: Eligiusz
- Samochód: Cruze 1.8 LTZ + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
- Kontakt:
Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?
Wymieniłem właśnie paski przy 148k - 2 z 3ch (rozrządu i wielorowkowy osprzętu). Trzeci pasek wymienię wraz pompą wody przy okazji pomiaru luzów za jakieś 10k. Te wymienione bez śladów zużycia - wg mechanika wytrzymałyby spokojnie następne 50k. Tak... wiem, że zrywają się też te idealnie wyglądające - w końcu to czasy planned obsolescence.........ArturPSR pisze: ↑11 mar 2020, o 18:51Koledzy, koleżanki,
Moje auto świeżo kupione ma 124tys, 2011 produkcja. Przebieg jest pewny. Dzisiaj mechanik stwierdził, że nie znajduje śladów wymiany rozrządu, więc pewnie mam fabryczny. Wiadomo interwał producenta 150.000 albo 10 lat, czyli w teorii jeszcze trochę. Ale dobra zasada mówi wymień po zakupie. Tu moje pytanie do Was, czy znacie przypadki żeby w silniku 1.6 124km strzelały paski przed limitami producenta? Chcę wymienić, ale chętnie wstrzymałbym się kilka tygodni a w międzyczasie planuję 3x traskę Gdańsk-Poznań...
Będę wdzięczny za opinię na ile pilny jest ten temat.
Pozdr
Pasek rozrządu (ten fabryczny) jest pancerny i musi wytrzymać 150k, bo producent nie może sobie pozwolić na masową wymianę silników w trakcie gwarancji.
-
- Stały bywalec
- Posty: 245
- Rejestracja: 8 maja 2019, o 19:38
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.4T 140KM
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?
Mam jeszcze pytanie, czy ten pasek z napinaczem będzie pasować ? https://m.autodoc.pl/gates/7594142 Ponieważ pisze , że dla samochodów bez klimatyzacji. Silnik 1.4T 140km LUJ.
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?
Ten co podałeś wg. producenta części zamiennych jest dla aut bez klimy.
Tutaj masz dokładne info: https://www.gatesautocat.com/search-res ... rce=result
Tutaj masz dokładne info: https://www.gatesautocat.com/search-res ... rce=result
-
- Stały bywalec
- Posty: 245
- Rejestracja: 8 maja 2019, o 19:38
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.4T 140KM
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?
Właśnie pisze , że dla aut bez klimy i pisze też , że pasuje do tego modelu i bądź tu mądry Napisałem do autodoc z pytaniem dla pewności.
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?
Sugeruję aby strony sprzedawców traktować jako mniej wiarygodnie (często kopiują niepełne informacje) w stosunku do katalogów producentów części.
Osobiście jakbym miał brać zestaw to kupiłbym K015PK1398 (Gates) dla 1.4T LUJ z klimatyzacją.
Osobiście jakbym miał brać zestaw to kupiłbym K015PK1398 (Gates) dla 1.4T LUJ z klimatyzacją.
-
- Stały bywalec
- Posty: 245
- Rejestracja: 8 maja 2019, o 19:38
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.4T 140KM
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?
Tak wiem ale aktualnie jest nie dostępny a ja jestem w Belgii. I znalazłem taki napinacz https://m.autodoc.be/gates/1237509 i pasek https://m.autodoc.be/gates/7181737 . Pasek wiem że pasuje w 100% ale nie jestem pewien co do tego napinacza. Niby na allegro znalazłem ten sam i ma pasować do samochodów z klimatyzacja.
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?
Dokładnie te same elementy są w wspomnianym zestawie. Napinasz jest ten sam w obu zestawach.
Źródło: katalog Gates.
Źródło: katalog Gates.
-
- Stały bywalec
- Posty: 245
- Rejestracja: 8 maja 2019, o 19:38
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.4T 140KM
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?
Ok, wielkie dzięki za pomoc
-
- Świeżak
- Posty: 47
- Rejestracja: 25 mar 2022, o 22:38
- Reputacja: 0
- Imię: Sebastian
- Samochód: Cruze Station Wagon
- Silnik: 1.7 VCDI 130 KM
- Inny samochód: Fiat Stilo SW 1.9 JTD 115 KM 2003 r.
- Lokalizacja: Żabia Wola
- Kontakt:
Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?
Panowie jestem przed zakupem kompletnego rozrządu do Cruze 1.7 diesel. Jaki polecacie komplet, jakiej marki? Auto ma 10 lat i 121 tys. km najechane więc czas wymienjć fabryczne graty.
STOP hybrid GO smog
-
- Świeżak
- Posty: 47
- Rejestracja: 25 mar 2022, o 22:38
- Reputacja: 0
- Imię: Sebastian
- Samochód: Cruze Station Wagon
- Silnik: 1.7 VCDI 130 KM
- Inny samochód: Fiat Stilo SW 1.9 JTD 115 KM 2003 r.
- Lokalizacja: Żabia Wola
- Kontakt:
Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?
Jakieś podpowiedzi, sugestie? Nikt nie wymieniał kompletnego rozrządu w 1.7?
STOP hybrid GO smog
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Rozrząd i paski - robić... nie robić?
Ten silnik to raczej rzadkość. Popytaj na forach Astra J popytaj tam więcej użytkowników z tym silnikiem
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości