nawiew na 2 rząd siedzeń
- rk_1980
- Świeżak
- Posty: 33
- Rejestracja: 6 wrz 2013, o 12:56
- Reputacja: 0
- Imię: Roman
- Samochód: Orlando LS1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: śląsk
- Kontakt:
nawiew na 2 rząd siedzeń
Witam!
Posiadam wersję LS (golas), na końcu tunelu/konsoli, pomiędzy siedzeniami 1 rzędu jest zaślepka nawiewu dedykowanego dla 2 rzędu siedzeń (na tył). W bogatszych wersjach, jest w tym miejscu kratka nawiewowa. Pytanie moje, czy powietrze w tunelu jest kierowane na tył standardowo w każdej wersji? Na pewno biegnie przynajmniej pod przednie siedzenia (nawiew na nogi pasażerów 2 rzędu). Mam okazję zakupić taką kratkę (moduł nawiewu) tylko nie jestem pewien czy po zamontowaniu u mnie, nie będzie tylko dekoracją?
Może ktoś mi także podpowie, jak bezboleśnie zdjąć tą maskownicę (wtedy mógłbym sprawdzić, czy po jej wyjęciu coś na tył wieje) - czy są to jakieś śrubki od spodu, czy może jakieś zatrzaski? Może ktoś to już rozbierał u siebie?
pozdr. rk.
Posiadam wersję LS (golas), na końcu tunelu/konsoli, pomiędzy siedzeniami 1 rzędu jest zaślepka nawiewu dedykowanego dla 2 rzędu siedzeń (na tył). W bogatszych wersjach, jest w tym miejscu kratka nawiewowa. Pytanie moje, czy powietrze w tunelu jest kierowane na tył standardowo w każdej wersji? Na pewno biegnie przynajmniej pod przednie siedzenia (nawiew na nogi pasażerów 2 rzędu). Mam okazję zakupić taką kratkę (moduł nawiewu) tylko nie jestem pewien czy po zamontowaniu u mnie, nie będzie tylko dekoracją?
Może ktoś mi także podpowie, jak bezboleśnie zdjąć tą maskownicę (wtedy mógłbym sprawdzić, czy po jej wyjęciu coś na tył wieje) - czy są to jakieś śrubki od spodu, czy może jakieś zatrzaski? Może ktoś to już rozbierał u siebie?
pozdr. rk.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: nawiew na 2 rząd siedzeń
Spróbuj ją jakimś płaskim śrubokrętem podważyć, bo raczej będzie to na jakieś zatrzaski, ew. odkręcić cały tunel. Na pewno trzeba sprawdzić czy jest w ogóle orurowanie poprowadzone, bo jak nie ma to koszty dodatkowe. Znajomy ma Orlando tylko ma wersję z klimą na tył, na pewno mi nie da rozebrać tego, żeby sprawdzić 

Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: nawiew na 2 rząd siedzeń
rk_1980 pisze:Witam!
Posiadam wersję LS (golas), na końcu tunelu/konsoli, pomiędzy siedzeniami 1 rzędu jest zaślepka nawiewu dedykowanego dla 2 rzędu siedzeń (na tył). W bogatszych wersjach, jest w tym miejscu kratka nawiewowa. Pytanie moje, czy powietrze w tunelu jest kierowane na tył standardowo w każdej wersji? Na pewno biegnie przynajmniej pod przednie siedzenia (nawiew na nogi pasażerów 2 rzędu). Mam okazję zakupić taką kratkę (moduł nawiewu) tylko nie jestem pewien czy po zamontowaniu u mnie, nie będzie tylko dekoracją?
Może ktoś mi także podpowie, jak bezboleśnie zdjąć tą maskownicę (wtedy mógłbym sprawdzić, czy po jej wyjęciu coś na tył wieje) - czy są to jakieś śrubki od spodu, czy może jakieś zatrzaski? Może ktoś to już rozbierał u siebie?
pozdr. rk.
Tutaj masz link do allegro
http://allegro.pl/orlando-1-8-11r-tunel ... 46442.html
na pewno zeby te nawiewy dzialały bedą konieczne tez kanały doprpwadzajace powietrze do nich, w standardowej nagrzewnicy są pewnie zaslepki do wyciecia i wstawienia tych kanałow. Jest to do opanowania w tena sam latwy sposob jak w Cruze z nawiewami na tyl wychodzace pod siedzeniami przednimi.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- rk_1980
- Świeżak
- Posty: 33
- Rejestracja: 6 wrz 2013, o 12:56
- Reputacja: 0
- Imię: Roman
- Samochód: Orlando LS1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: śląsk
- Kontakt:
Re: nawiew na 2 rząd siedzeń
Witam!
Zainteresowałem się tym tematem, bo na 100% działa nawiew na nogi dla 2 rzędu siedzeń! a stąd do owej kratki jest jakieś 30 cm.
Być może, nawet nie trzeba tych kanałów prowadzić? Lub dać tylko końcowy odcinek?
Ciągle zapominam, że to nie mój maluch sprzed 20 lat, w którym sporo "przerabiałem" - tam to blacha tunelu była kanałem
Ten nawiew przydałby mi się bardzo, gdyż nie mam klimy, a na tyle wożą się dzieciaki, więc miałyby lepszy komfort!
Zainteresowałem się tym tematem, bo na 100% działa nawiew na nogi dla 2 rzędu siedzeń! a stąd do owej kratki jest jakieś 30 cm.
Być może, nawet nie trzeba tych kanałów prowadzić? Lub dać tylko końcowy odcinek?
Ciągle zapominam, że to nie mój maluch sprzed 20 lat, w którym sporo "przerabiałem" - tam to blacha tunelu była kanałem

Ten nawiew przydałby mi się bardzo, gdyż nie mam klimy, a na tyle wożą się dzieciaki, więc miałyby lepszy komfort!
Ostatnio zmieniony 4 lut 2021, o 13:04 przez Mandrol, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: z tond-= stąd!!!
Powód: z tond-= stąd!!!
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: nawiew na 2 rząd siedzeń
rk_1980 pisze:Witam!
Zainteresowałem się tym tematem, bo na 100% działa nawiew na nogi dla 2 rzędu siedzeń! a z tond do owej kratki jest jakieś 30 cm.
Być może, nawet nie trzeba tych kanałów prowadzić? Lub dać tylko końcowy odcinek?
Ciągle zapominam, że to nie mój maluch sprzed 20 lat, w którym sporo "przerabiałem" - tam to blacha tunelu była kanałem
Ten nawiew przydałby mi się bardzo, gdyż nie mam klimy, a na tyle wożą się dzieciaki, więc miałyby lepszy komfort!
Dokladnie tak jak mowisz. Ale te na nogi tunele schodza jeszcze przy konsoli, a te na tylne siedzenia moga byc odprowadzone oddzielnie. Takie same akcje były dywagowane w Vectra C i tam trzeba było wycinac dziury w mikserze pod deska rozdzielcza.
Obawiam sie ze zabawy bedzie wiecej niz efektu.
Kto ci wcisnał takie auto i za ile?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Re: nawiew na 2 rząd siedzeń
takie auto i bez klimy? to jeszcze robią samochody bez klimatyzacji? Chyba tylko na Polski rynek 

- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: nawiew na 2 rząd siedzeń
rk_1980 pisze:Witam!
Zainteresowałem się tym tematem, bo na 100% działa nawiew na nogi dla 2 rzędu siedzeń! a z tond do owej kratki jest jakieś 30 cm.
Być może, nawet nie trzeba tych kanałów prowadzić? Lub dać tylko końcowy odcinek?
Ciągle zapominam, że to nie mój maluch sprzed 20 lat, w którym sporo "przerabiałem" - tam to blacha tunelu była kanałem
Ten nawiew przydałby mi się bardzo, gdyż nie mam klimy, a na tyle wożą się dzieciaki, więc miałyby lepszy komfort!
Patrzę w TISa i do nawiewu potrzebny jest:
- "Tylny podłogowy kanał wylotowy powietrza" mówiąc prostym językiem - kawałek plastiku pod siedzeniem pasażera/kierowcy
- "adapter tylnego kanału powietrza w przedniej konsoli podłogowej" część, która łączy w/w plastik z konsolą
Zakładam że otwór jest P&P i adapter pasuje bez problemów.
Zainstaluj wtyczkę sprawdzającą pisownię "z tond" razi na kilometr po oczach.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: nawiew na 2 rząd siedzeń
Ale się czepiaszhuri_khan pisze: Zainstaluj wtyczkę sprawdzającą pisownię "z tond" razi na kilometr po oczach.

Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: nawiew na 2 rząd siedzeń
XaRaDaS pisze:to raczej jest oddzielny nawiew na nogi i na tą środkową konsolę, jechałem wczoraj orlando akurat z tyłu na środku, i tam powiem, że na nogi słabo leciało, za to z kratek zdrowo dmuchało, więc raczej są dwa oddzielne obiegi.
Masz racje, oddzielny nawiew jest na środkowe kratki a oddzielny na nogi pod fotelami.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- rk_1980
- Świeżak
- Posty: 33
- Rejestracja: 6 wrz 2013, o 12:56
- Reputacja: 0
- Imię: Roman
- Samochód: Orlando LS1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: śląsk
- Kontakt:
Re: nawiew na 2 rząd siedzeń
Witam!
Mogę już potwierdzić oficjalnie, że w wersji LS można uruchomić nawiew na 2 rząd siedzeń!
W sobotę zakończyłem prace instalacyjne
Nawiew działa wyśmienicie - dzieci już się cieszą.
Nie wiem ile aut w kraju jeździ bez tych kratek (tzn. która wersja wyposażenia miała to w standardzie), ale gdyby ktoś był tym także zainteresowany to poniżej kilka wskazówek:
Przede wszystkim, dziękuję za skierowanie do TIS-a (a zwłaszcza jego umieszczenie na forum).
Tak jak huri_khan stwierdził, faktycznie wg. TIS prócz samej kratki kończącej tunel środkowy, potrzeba jeszcze kanałów:
W mojej wersji ich nie było niestety.
Największym problemem, prócz demontażu elementów tapicerki (trochę potu nakapało), jest wykonanie otworu w elemencie zespołu nawiewu (w TIS nazywa się to chyba - skraplacz?).
Niestety brak jest zaślepki - otwór jest odlany w całości z obudową.
Wycięcie byłoby mniej problematyczny, gdyby miejsca było więcej. Trzeba zatem wybrać - gimnastyka przy wycinaniu, czy rozbiórka stelaża dźwigni zmiany biegów (z obawy przed rozregulowaniem dźwigni biegów, wybrałem pierwszy sposób). Samego wycięcia dokonałem wiertarką z długim wiertłem (niczym innym bez rozbiórki tam się chyba nie dostaniecie). Natomiast plastik jest tam dosyć miękki i z odrobiną cierpliwości można to ładnie wyciąć (oczywiści w tym miejscu estetyka jest na drugim planie - raczej ważniejsze jest aby nie wywalić większej dziury niż potrzeba).
Niestety, po wycięciu otworu nie posiadamy także kołnierza, na który powinien nasunąć się pierwszy element tunelu wentylacyjnego (ten trójnik). Ja zrobiłem opaskę z dętki rowerowej i klejem w miarę elastycznym (z rodzin kauczukowych) uszczelniłem styk dmuchawy i kanału.
Reszta przebiegła już bez problemów. Na szczęście elementy pasowały (łącznie z uchwytami do przykręcenia wszystkiego). I w ten oto sposób, po zapłacie około 120 zł za używane części z przesyłką i 6 godzinach roboty, mam wreszcie nawiew na 2 rząd siedzeń. Powietrze do tego kanału leci wraz z włączeniem nawiewu na korpus (jest więc silniejsze od tego na nogi), stąd cieszę się z tego montażu przed nadchodzącym latem.
Przy okazji grzebania w tunelu środkowym, położyłem sobie także kabel (przedłużkę) do AUX.
Kabel wypuściłem w schowku pod radiem (i wpiąłem do gniazda AUX) a z drugiej strony chcę umieścić go obok gniazda zapalniczki na końcu tunelu środkowego (przy 2 rzędzie siedzeń). Mam taki plan, aby na letnie wyjazdy wpiąć dzieciakom tablet pod audio samochodu. Dzisiaj wkleję gniazdo do otworu i jak wszystko poskładam, wrzucę zdjęcia.
Pozytywne zakończenie tematu może zmobilizuje mnie do dalszych zmian w aucie
Poniżej kilka zdjęć z auta (kiepska jakość, ale może ktoś coś dostrzeże).
Nowa konsola dzisiaj będzie klejona, stąd zdjęcia dodam może jutro.
Mogę już potwierdzić oficjalnie, że w wersji LS można uruchomić nawiew na 2 rząd siedzeń!
W sobotę zakończyłem prace instalacyjne

Nawiew działa wyśmienicie - dzieci już się cieszą.
Nie wiem ile aut w kraju jeździ bez tych kratek (tzn. która wersja wyposażenia miała to w standardzie), ale gdyby ktoś był tym także zainteresowany to poniżej kilka wskazówek:
Przede wszystkim, dziękuję za skierowanie do TIS-a (a zwłaszcza jego umieszczenie na forum).
Tak jak huri_khan stwierdził, faktycznie wg. TIS prócz samej kratki kończącej tunel środkowy, potrzeba jeszcze kanałów:
W mojej wersji ich nie było niestety.
Największym problemem, prócz demontażu elementów tapicerki (trochę potu nakapało), jest wykonanie otworu w elemencie zespołu nawiewu (w TIS nazywa się to chyba - skraplacz?).
Niestety brak jest zaślepki - otwór jest odlany w całości z obudową.
Wycięcie byłoby mniej problematyczny, gdyby miejsca było więcej. Trzeba zatem wybrać - gimnastyka przy wycinaniu, czy rozbiórka stelaża dźwigni zmiany biegów (z obawy przed rozregulowaniem dźwigni biegów, wybrałem pierwszy sposób). Samego wycięcia dokonałem wiertarką z długim wiertłem (niczym innym bez rozbiórki tam się chyba nie dostaniecie). Natomiast plastik jest tam dosyć miękki i z odrobiną cierpliwości można to ładnie wyciąć (oczywiści w tym miejscu estetyka jest na drugim planie - raczej ważniejsze jest aby nie wywalić większej dziury niż potrzeba).
Niestety, po wycięciu otworu nie posiadamy także kołnierza, na który powinien nasunąć się pierwszy element tunelu wentylacyjnego (ten trójnik). Ja zrobiłem opaskę z dętki rowerowej i klejem w miarę elastycznym (z rodzin kauczukowych) uszczelniłem styk dmuchawy i kanału.
Reszta przebiegła już bez problemów. Na szczęście elementy pasowały (łącznie z uchwytami do przykręcenia wszystkiego). I w ten oto sposób, po zapłacie około 120 zł za używane części z przesyłką i 6 godzinach roboty, mam wreszcie nawiew na 2 rząd siedzeń. Powietrze do tego kanału leci wraz z włączeniem nawiewu na korpus (jest więc silniejsze od tego na nogi), stąd cieszę się z tego montażu przed nadchodzącym latem.
Przy okazji grzebania w tunelu środkowym, położyłem sobie także kabel (przedłużkę) do AUX.
Kabel wypuściłem w schowku pod radiem (i wpiąłem do gniazda AUX) a z drugiej strony chcę umieścić go obok gniazda zapalniczki na końcu tunelu środkowego (przy 2 rzędzie siedzeń). Mam taki plan, aby na letnie wyjazdy wpiąć dzieciakom tablet pod audio samochodu. Dzisiaj wkleję gniazdo do otworu i jak wszystko poskładam, wrzucę zdjęcia.
Pozytywne zakończenie tematu może zmobilizuje mnie do dalszych zmian w aucie

Poniżej kilka zdjęć z auta (kiepska jakość, ale może ktoś coś dostrzeże).
Nowa konsola dzisiaj będzie klejona, stąd zdjęcia dodam może jutro.
-
- Profesjonalista
- Posty: 766
- Rejestracja: 5 gru 2013, o 17:35
- Reputacja: 0
- Imię: paweł
- Samochód: Brak:-(
- Silnik:
- Lokalizacja: świony
- Kontakt:
Re: nawiew na 2 rząd siedzeń
Ja miałem najtańszą wersję LS plus metalik i miało już normalnie nawiew na tył fabrycznie... a podobno tańszy mógł być tylko biały (dopłata za metalik)
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: nawiew na 2 rząd siedzeń
W moim laczku też nie miało być, a mam, tak więc wersja wersji nie równa i zależne jest to od roku modelowego pewnie.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: nawiew na 2 rząd siedzeń
https://www.drive2.ru/l/580948959841748397/ Ruscy super rozwiązali ,,upośledzenie'' fabrycznego nawiewu na tylni rząd siedzeń . Może z czasem pojawią się i u nas ( podobnie jak na allegro tuleja - śruba do naprawy pedału sprzęgła )
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości