Opinia o Lacetti

Wszystkie inne tematy dotyczące danego modelu
Bunioopl
Fachman
Posty: 4991
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Opinia o Lacetti

Post autor: Bunioopl » 8 sty 2020, o 22:49

Syn się śmieje, że przez ten kolor to 10km/h szybciej jedzie.
Jak do prowadzimy go do ładu, to zrobię zdjęcia i wtedy może będzie ładniejszy-sza.

krzych1b
Fachman
Posty: 3052
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Opinia o Lacetti

Post autor: krzych1b » 11 sty 2020, o 13:32

A dlaczego trzeba ręczny poszerzać , jak tam są tarczobębny? :ocochodzi:
Możesz jaśniej?
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5792
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 340
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Opinia o Lacetti

Post autor: bubu1769 » 11 sty 2020, o 14:27

Między szczękami od hamulca ręcznego jest rozpierak z regulacją długości, w przypadku gdy hamulec tego typu pełni funkcje hamulca głównego to ów rozpierak jest wyposażony w mechanizm który automatycznie go rozkręca w celu kompensacji zużycia okładzin.
W tym przypadku jest jedynie sprężyna trzymająca szczęki która jednocześnie zabezpiecza regulacje przed samoczynnym przestawieniem i korekcje należy co jakiś czas przeprowadzać ręcznie.
Element nr. 3.
Hamulec.jpg

krzych1b
Fachman
Posty: 3052
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Opinia o Lacetti

Post autor: krzych1b » 11 sty 2020, o 15:58

Ok. Widzę na rysunku, że to jest jeszcze "inny" typ układu hamulcowego.U mnie , regulację przeprowadza się raz , a dobrze. Bo przecież ręczny pracuje w trakcie postoju , i tam nie ma co się zużywać.No chyba , że sie jeździ na ręcznym.
Jeżeli są hamulce bębnowe (np. tak jak w Nubirze II ),to tam jest samoregulacja.
Ja nigdy nie regulowałem ręcznego , jak zmieniałem koła. Natomiast jak czyściłem po zimie ,to zawsze regulowałem i sprawdzałem jak działają.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
none7
Bywalec
Posty: 176
Rejestracja: 18 gru 2017, o 20:40
Reputacja: 7
Imię: Karol
Samochód: Lacetti '05
Silnik: 1.6, F16D3, 109KM, benz.+LPG
LPG: STAG QNEXT PLUS
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Opinia o Lacetti

Post autor: none7 » 11 sty 2020, o 16:31

tu się zgadza, że jest to tylko ręczny, jednak czasem się zużywa, czy to podjazdy pod górkę, itp
Trzeba pamiętać, że jeżeli ktoś skręci na styk ręczny to zmiany temperatur sprawiają że delikatnie może podcierać czasem gdy stal się rozszerzy.

Bunioopl
Fachman
Posty: 4991
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Opinia o Lacetti

Post autor: Bunioopl » 11 sty 2020, o 18:49

Auto stanęłu dzisiaj na podnośnik.
Olej spuszcziny, filtry zmienione, rozrząd zamówiony, wgniotki przygotowane do poprawek.
Muszę jeszcze kupić uszczelkę pokrywy zaworów i świece.
Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Awatar użytkownika
papieju
Wymiatacz
Posty: 1921
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 47
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Opinia o Lacetti

Post autor: papieju » 11 sty 2020, o 19:59

Uszczelkę proponuję Erlinga i dać z masą Reinza, będzie sucho

Bunioopl
Fachman
Posty: 4991
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Opinia o Lacetti

Post autor: Bunioopl » 11 sty 2020, o 20:01

Dzięki. A masz jakieś namiary na uszczelkę i masę. Masę na całą uszczelkę dajesz? Czy tyko na zagięcia?

Awatar użytkownika
Arbi
Wymiatacz
Posty: 1097
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Reputacja: 33
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Re: Opinia o Lacetti

Post autor: Arbi » 11 sty 2020, o 20:08

Ja bym nie dawał na całą uszczelkę. Jeśli już to tylko na zagięciach, jeśli tak przewiduje instrukcja. Mi zawsze mówiono, że jak uszczelka to nie masa i odwrotnie. Najważniejsze jest przygotowanie powierzchni i odpowiednie dokręcenie.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Opinia o Lacetti

Post autor: kochar » 11 sty 2020, o 20:45

Masy daję się awaryjnie przy użyciu starej uszczelki.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Bunioopl
Fachman
Posty: 4991
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Opinia o Lacetti

Post autor: Bunioopl » 11 sty 2020, o 20:50

Niektóre serwisówki przewidują niewielką ilość masy na zagięciach.

krzych1b
Fachman
Posty: 3052
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Opinia o Lacetti

Post autor: krzych1b » 11 sty 2020, o 21:05

Jaką masz pokrywę ,alu czy z tworzywa?
Jak z tworzywa , to radzę sprawdzić na czyś płaskim, czy nie jest powichrowana od gorąca .
Graty użyj takie jak, napisał papieju , są najlepsze. U mnie pasta Dirko ,nie zdała egzaminu i lekko się poci na półksiężycach.A smarowałem i pokrywę i głowicę ,tak jak radzili na innych forach.Instrukcja w Lacetti przewiduje smarowanie na półksiężycach (newralgiczny punkt ) . To się doczytałem ,jak jeszcze można było korzystać z TIS-u po polsku. :tak:
Pod łby śrub ,trzeba dać płaskie podkładki (ponoć wyciągają się śruby po kilkukrotnym demontażu) i dać nowe oringi.To jest rada sąsiadów, ze stronki RU ,przy deklach z tworzywa.
Kolejność dokręcania śrub dekla,znalazłem na naszym forum .Zaczyna się od środka na krzyż.
Możliwe , że nie odczekałem 24-ech godz. ,aż pasta dobrze wyschnie i dlatego się poci.
I jeszcze jedno co się doczytałem. Nie wolno niczym ostrym czyścić pokrywy i głowicy .Powierzchnia przylgni uszczelki , nie ma prawa być porysowana.Do tego mamy ...własne paznokcie :lol: .Za to dobrze odtłuszczona.
Przepraszam , z nowu chaotycznie napisałem :nerwy,ale wiadomo o co chodzi.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
papieju
Wymiatacz
Posty: 1921
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 47
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Opinia o Lacetti

Post autor: papieju » 11 sty 2020, o 23:23

Masę dałem cienką warstwą po palcu - dosłownie maźnięcie dookoła głowicy i na zgięciach. Sucho. Tą samą metodę zastosowałem w Punto które podobno ciekną i każą piłować stopki na pokrywie. Nic nie piłowałem, troszkę masy i sucho. Masa Reinza to nie silikon czerwony, to dwie różne rzeczy. Zresztą jeden ziomek w 1.4 mówił że pokrywy w Lacetti ciekną i już mu to trzech mechaników składało i widać musi cieknąć. Po maźnięciu masą cud, nie ciekną. Ta masa ma jeszcze jedną zaletę, jak przesadzimy z ilością to się nie obrywa jak silikon. Dostępna na allegro albo w sklepach Moto. Uszczelka też. Po aplikacji musowe 24h na doschnięcie

Peter355
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 1 cze 2019, o 13:37
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6
LPG: Levato Exr
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Opinia o Lacetti

Post autor: Peter355 » 24 lut 2020, o 16:11

Z ciekawości, czy ktoś próbował ładować do tego auta częsci z uzbeckiego Daewoo Gentry ? Pytam, bo chciałbym sobie np: zamówić nowe siedzenie z UA czy BY, w Polsce są tylko paskudne używki.

kjas9
Profesjonalista
Posty: 844
Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
Reputacja: 25
Imię: Krzysztof
Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
Silnik: 1,4 T +chip 163 km
LPG: KME Skay Max
Lokalizacja: SO
Kontakt:

Re: Opinia o Lacetti

Post autor: kjas9 » 24 lut 2020, o 18:54

Chyba nikt z forum bo ciężko z dostawą ,ja zmieniłem na siedzenia z anglika,swoje w dobrym stanie trzymam w domku letniskowym .Za miesiąc mógłbym wrzucić jakieś zdjęcia,= chętnie się ich pozbędę .
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Ogólnie o modelu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości