3.2 Check Engine

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
Lukasz Konopski
Świeżak
Posty: 49
Rejestracja: 10 lis 2019, o 10:33
Reputacja: 0
Imię: Lukasz
Samochód: Captiva
Silnik: 3.2 V6 AT
LPG: TAK
Lokalizacja: Piotrowiec
Kontakt:

3.2 Check Engine

Post autor: Lukasz Konopski » 4 gru 2019, o 19:20

Witam

Nie jest to kolejny temat - zaswiecila mi sie kontrolka :nerwy

Problem jest zupelnie odwrotny.

Kupilem Captive od faceta ktory w 2015 kupił ją w jednym z Komisow w Radomiu.

Ma duzo rachunków z dobrego warsztatu w kielcach z 2015 i chyba sporo wtedy do auta dołożył.

Generalnie nie ma zadnego bledu przez ELM i auto jest prawie ok - oprocz tego ze handlarze odlaczyli Checka na desce - nie pali sie nawet po przekreceniu kluczyka {:/

Ale kupiłem bo mam juz dosc szukania ideału a i cena spoko.

A teraz do brzegu :pomoc:

Spotkaliscie sie z tym?
Da się mając dobry program to sprawdzic w ECU
Czy to raczej kwestia wylutowanej/wyjetej diody na desce?

Nie chce demontowac zegarow tylko po to zeby to sprawdzic

Bede wdzieczny za informacje :piwo:

Pozdrowki
Captiva 3.2 B+G :witam:
12-15l LPG
222kkm i jeździ :rotfl:

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5809
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 344
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: 3.2 Check Engine

Post autor: bubu1769 » 4 gru 2019, o 19:34

Do wyłączenia Checka wystarczy przeciąć jeden przewód między ECU a licznikiem.
Sprawdź wiązki, szczególnie przy ECU.
Jeśli by się połączyć jakimś interfejsem z licznikiem to można by zrobić test kontrolek.

Lukasz Konopski
Świeżak
Posty: 49
Rejestracja: 10 lis 2019, o 10:33
Reputacja: 0
Imię: Lukasz
Samochód: Captiva
Silnik: 3.2 V6 AT
LPG: TAK
Lokalizacja: Piotrowiec
Kontakt:

Re: 3.2 Check Engine

Post autor: Lukasz Konopski » 5 gru 2019, o 06:34

Dzięki :wilekiedzieki:

To juz jest jakis trop - wlasnie nie wiem jak to robia handlarze.

Mam tylko OBDII i prosty Car scaner - auto oprocz wymiany oleju nie ma błędów.

Moj mechanik nie mogl sie polaczyc przy uzyciu Delphi - bo to chevrolet :oczekuje:
Tak powiedział

Widzialem tu na forum wątki o skanowaniu ale wiekszac linków juz dawno zdechła...

Podrzuci ktoś cos aktualnego co mozna podlaczyc przez OBDII?

PS
Jakie i gdzie tam jest jeszcze gniazdo?
Captiva 3.2 B+G :witam:
12-15l LPG
222kkm i jeździ :rotfl:

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5809
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 344
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: 3.2 Check Engine

Post autor: bubu1769 » 5 gru 2019, o 06:53

OBD:
https://www.outilsobdfacile.com/locatio ... -captiva-1
Powiedz mi jeszcze z którego roku jest ta Captiva, bo tak przeglądałem te schematu co mam i wychodzi na to że po 2009 wszystko idzie po CAN-ie, nawet Check.
Od starszych mam tylko silniki 2.4, 3.5 i 3.6 L i tam jest oddzielny przewód od Checka (MIL)
Captiva MIL.jpg

Lukasz Konopski
Świeżak
Posty: 49
Rejestracja: 10 lis 2019, o 10:33
Reputacja: 0
Imię: Lukasz
Samochód: Captiva
Silnik: 3.2 V6 AT
LPG: TAK
Lokalizacja: Piotrowiec
Kontakt:

Re: 3.2 Check Engine

Post autor: Lukasz Konopski » 5 gru 2019, o 09:10

To jest 2007

Nie mam auta przy sobie - jeśli trzeba VIN to po południu wyślę.

Gdzie szukać tego przewodu (MIL) jeśli to ten?
Jest jakiś charakterystyczny?
Myślę ze bym to sam ogarnął - jestem po technikum mechanicznym ale bez praktyki bo się życie inaczej potoczyło {:/ :lol:
Ostatnio zmieniony 5 gru 2019, o 09:46 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Polskie znaki.
Captiva 3.2 B+G :witam:
12-15l LPG
222kkm i jeździ :rotfl:

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5809
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 344
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: 3.2 Check Engine

Post autor: bubu1769 » 5 gru 2019, o 09:43

M - malfunction
I - indicator
L - lamp
Kontrolka usterek silnika.
Brązowy przewód z białym paskiem.
Wychodzi ze złącza ECU, na tym schemacie co podałem w zależności od wersji na pinie 12,27 bądź 68 złącza X1, dalej wchodzi na pin 25 złącza X2 skrzynki bezpieczników pod maską i wychodzi pinem 21 złącza X1, następnie poprzez pin 79 złącza X200 (prawdopodobnie złącze główne przy nogach kierowcy) i kończy na pinie 12 złącza licznika.

Lukasz Konopski
Świeżak
Posty: 49
Rejestracja: 10 lis 2019, o 10:33
Reputacja: 0
Imię: Lukasz
Samochód: Captiva
Silnik: 3.2 V6 AT
LPG: TAK
Lokalizacja: Piotrowiec
Kontakt:

Re: 3.2 Check Engine

Post autor: Lukasz Konopski » 5 gru 2019, o 10:53

Ekstra :piwo3:

Dzięki :wilekiedzieki:

Biorę się za to w weekend - porobie jakieś fotki to może wrzucę na forum na przyszłość

Ja kupiłem świadomie ale sprzedający zdawał się nie wiedzieć że brakuję mu kontrolki bo go oszukali w komisie :baty:
Ostatnio zmieniony 5 gru 2019, o 19:01 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Polskie znaki.
Captiva 3.2 B+G :witam:
12-15l LPG
222kkm i jeździ :rotfl:

Awatar użytkownika
bart82
Bywalec
Posty: 151
Rejestracja: 28 kwie 2018, o 22:55
Reputacja: 0
Imię: Bartłomiej
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 4WD
LPG: Lovato Smart
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: 3.2 Check Engine

Post autor: bart82 » 5 gru 2019, o 17:59

Gniazdo OBD masz z lewej strony kierownicy poniżej schowka na kartę oraz drobne . Delphi nie zawsze zagada najlepszy Vxdiag .
Wątpię aby sprzedający nie wiedział o kontrolce silnika .

Lukasz Konopski
Świeżak
Posty: 49
Rejestracja: 10 lis 2019, o 10:33
Reputacja: 0
Imię: Lukasz
Samochód: Captiva
Silnik: 3.2 V6 AT
LPG: TAK
Lokalizacja: Piotrowiec
Kontakt:

Re: 3.2 Check Engine

Post autor: Lukasz Konopski » 5 gru 2019, o 18:46

OBD to wiem bo podłączyłem i zczytałem błędy na telefon zwyklym carscanerem
- swieci na desce olej z kluczykiem i poduchy

Delphi nie wiele widział przez Chevrolet
Wiecej przez Opel :-D

Spróbuje gdzieś to Vxdiag

Dzięki
Ostatnio zmieniony 5 gru 2019, o 19:02 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Polskie znaki.
Captiva 3.2 B+G :witam:
12-15l LPG
222kkm i jeździ :rotfl:

Michaal0009
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 24 mar 2020, o 16:24
Reputacja: 0
Imię: Michal
Samochód: Captiva
Silnik: 3.2 230
LPG: Tak
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Re: 3.2 Check Engine

Post autor: Michaal0009 » 24 mar 2020, o 16:27

Cześć, rozwiazales problem? Mam to samo, jednak check się zapala po przekręceniu kluczyka, a po wykryciu błędów wogole nie sygnalizuje...

Antoni33
Świeżak
Posty: 32
Rejestracja: 6 paź 2017, o 14:50
Reputacja: 0
Imię: Antoni
Samochód: Captiva 2,0 D 2007 a
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 3.2 Check Engine

Post autor: Antoni33 » 16 cze 2020, o 15:59

Cześc
Ja miałem zaklejonego CHeck taśmą izolacyjną.
Rozebrałem jakies 20 minut i poprawiłem, ale niestety od tego czasu swieci sie prawie bez przerwy , zawsze jakieś błedy sie znajdą

Bronislavv
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 31 gru 2018, o 08:42
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Captiva
Silnik: 3,2 230KM LU1 10HM Alloytec
LPG: TAK
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Re: 3.2 Check Engine

Post autor: Bronislavv » 21 lip 2020, o 09:19

Może po prostu warto zaprowadzić do mechanika żeby sprawdził o co kaman. :)
Ja walczyłem długo z błędami czujników na szczęście się uporałem ze wszystkim i póki co nic nie ma. Ale na jak długo tego nie wie nikt :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości