Szarpanie podczas jazdy

Stuka, puka, kapie, cieknie...
pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: pawelwaw84 » 3 lis 2019, o 14:37

Popatrzcie na parametry w czasie tego szarpania. Szczegolnie przeplywomierz i podcisnienie w kolektorze.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: kochar » 3 lis 2019, o 19:59

Podciśnienie w kolektorze :ocochodzi: w silniku doładowanym.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23824
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 254
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: etac » 3 lis 2019, o 20:05

jak to są szarpania przy obrotach 1700-2000, to TTTM.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: pawelwaw84 » 3 lis 2019, o 20:33

Oczywiscie ze w silnikach doladowanych jest podcisnienie w warunkach gdy turbosprezarka nie doladowuje (bieg jalowy i delikatne oscylowanie gazem na pograniczu hamowania silnikiem i przyspieszania). W Dieslu moze to nie jest tak oczywiste bo nie ma przepustnicy, ale jest pompa podcisnienia, ktorym sa zapewne sterowane zaworki regulujace zmienna geometrie. Niech np. taki zaworek zacznie przepuszczac i dziwne wahania mocy gotowe.
U mnie na postoju map wskazuje ok. 35kPa przy neutralnym cisnieniu przyjmijmy ok. 99kPa. W kazdym razie chodzi o zbadanie cisnienia w warunkach kiedy wystepuja problemy. U mnie akurat w doladowanej benzynie podczas poszarpywan widac bylo dziwne skoki na wykresach przeplywomierza i cisnienia w kolektorze. Nieszczelnosci wyeliminowalem, przeplywomierz wyczyscilem i o poszarpywaniu zapomnialem.

ksliwka094
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 3 lis 2019, o 12:13
Reputacja: 0
Imię: Konrad
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0 163
Lokalizacja: Jaslo
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: ksliwka094 » 3 lis 2019, o 20:46

To mniej więcej jest 1600- 1800 co najlepsze ten typ tak nie miał bo mam go od 90gys km i teraz ma 210tys przeplywka została wyczyszczona wyrzucało mi turbo przy 170 komp pokazał przepływke hmm szczerze nie mam siły do tego ale mnie to oficjalnie wkur...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23824
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 254
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: etac » 3 lis 2019, o 20:58

Ja miałem 2 Cruzy w dieslu od nowości i oba to miały. Objawy były zależne od temperatury zewnętrznej.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4201
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 106
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB B20NHT 260KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: dokia » 3 lis 2019, o 20:59

pawelwaw84 pisze:
3 lis 2019, o 20:33
Oczywiscie ze w silnikach doładowanych jest podciśnienie w warunkach gdy turbosprężarka nie doladowuje (bieg jałowy i delikatne oscylowanie gazem na pograniczu hamowania silnikiem i przyspieszania). W Dieslu moze to nie jest tak oczywiste bo nie ma przepustnicy, ale jest pompa podciśnienia, którym są zapewne sterowane zaworki regulujące zmienna geometrie. Niech np. taki zaworek zacznie przepuszczać i dziwne wahania mocy gotowe.
U mnie na postoju map wskazuje ok. 35kPa przy neutralnym ciśnieniu przyjmijmy ok. 99kPa. W kazdym razie chodzi o zbadanie ciśnienia w warunkach kiedy występują problemy. U mnie akurat w doładowanej benzynie podczas poszarpywań widać było dziwne skoki na wykresach przepływomierza i ciśnienia w kolektorze. Nieszczelności wyeliminowałem, przepływomierz wyczyściłem i o poszarpywaniu zapomniałem.
W turbobenzynie to może być to co u mnie też, czyli rozszczelniony zbiornik podciśnienia turbiny, ale wtedy wyrzuca błąd p2261. Tak miałam rok temu. Koszt w ASO jedyne 1200 :( za plastikowe pudełko :( Plus tego rozszczelnienia jest taki, że niby programowo nie ogranicza mocy, tylko jest naprawdę chwilami "check engine" na blacie
zbiornik podc.jpg
Natomiast skoro koledzy mają diesla to rozszczelnienie może być w innym miejscu, aczkolwiek rzeczywiście poszarpywanie to najszybciej świadczy o jakiejś nieszczelności, tylko czasem ciężko ją namierzyć. Nic też koledzy nie napisali czy występują jakieś błędy w silniku.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23824
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 254
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: etac » 3 lis 2019, o 21:02

Nie ma z tym związanych żadnych błędów. Oba samochody były zgłaszane na gwarancji, samochody stały po pare dni na warsztacie, ale jak już drugi zgłaszałem to uznano mi t za cechę. Co dziwne w Insignia tez ten objaw jest opisywany.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4201
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 106
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB B20NHT 260KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: dokia » 3 lis 2019, o 21:23

ale chociaż naprawili?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23824
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 254
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: etac » 3 lis 2019, o 21:51

w żadnym. U mnie pomogło dopiero zrobienie chipa i zwiększenie mocy w silniku. Ja myślę ze problem jest gdzieś w zaworze turbiny.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

ksliwka094
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 3 lis 2019, o 12:13
Reputacja: 0
Imię: Konrad
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0 163
Lokalizacja: Jaslo
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: ksliwka094 » 4 lis 2019, o 06:30

Ha czyli już jest wszystko wiadome to samo gość od tuningu mi mówił problem jest z dawka paliwa silnik jest zalewany myślałem ze gość chce mnie na ciągnąć na kase bo mówi turbo do regeneracji i wtedy chip. Ale mówił ze naprawdę mam dziwna strasznie mapę

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: kochar » 4 lis 2019, o 10:23

Ale pisałeś że tak nie było i co nagle mapa się spieprzyła :ocochodzi: Ja stawiam na wtryski.
Tu był podobny temat viewtopic.php?f=28&t=8600
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Isekas
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 13 paź 2020, o 08:44
Reputacja: 0
Imię: Krzysztof
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.4. 16v
Lokalizacja: Biezdziadka
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: Isekas » 19 paź 2020, o 20:12

Miałem podobny problem w chevrolet lacetti 1.4 16v. Rano jak było chłodno szarpał i po chwili chodził normalnie, czasami tracił moc i spalał więcej paliwa. Szarpał czasami też w lecie nawet jak było ciepło i traciło moc. Czytałem różne opinie, pytałem mechaników w serwisie mówili że wszystko ok albo kazali wymieniać podzespoły. Do sedna bo usunąłem usterkę koszt 0 złoty- przyczyną były końcówki kabli wysokiego napięcia gdzie przy cewce zapłonowej były za luźne i nie stykały za dobrze- końcówka kabla z gniazdem cewki wystarczyło je rozciągnąć i po problemie. Może komuś pomogę- ja borykałem się z tym od nowości samochodu i nikt nie potrafił zdiagnozować usterki.
Ostatnio zmieniony 20 paź 2020, o 21:23 przez Mandrol, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Polskie znaki + interpunkcja

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: wszim » 19 paź 2020, o 21:38

:nie: Raczej bez sensu, bo rozpatrywany problem dotyczy silnika diesla a nie benzynowego.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

buchu
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 10 paź 2014, o 17:28
Reputacja: 0
Imię: Paweł
Samochód: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: buchu » 20 paź 2020, o 18:36

Za szarpanie w silniku 2.0l VCDI 163KM, odpowiada EGR powyżej 18 st C na zewnątrz. Podczas wpuszczania dawki spalin do kolektora dławi silnik. Odłączałem kilka razy wtyczkę EGR-a przy temperaturach otoczenia powyżej 20 stopni i auto jechało tak jak powinno bez szarpnięć czy zamulania tylko na desce wywalało błąd silnika. Rozwiązaniem jest zaślepić dolot spalin do EGR-a lecz zaślepki nie są dostępne. Jest możliwość wykonania takich zaślepek, tylko potrzebne są wymiary i krztałt dolotu spalin do EGR-a. Jeśli ktoś posiada to proszę udostępnić.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: kochar » 20 paź 2020, o 21:51

*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

PrzemekGc
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 14 paź 2020, o 13:28
Reputacja: 0
Imię: Przemek
Samochód: Cruze 2012 r 163 km
Silnik: 2.0,163 diesel vcdi
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: PrzemekGc » 10 cze 2021, o 19:50

Witam pacjent 2.0 cruze 163 km 2012 szarpie na obrotach między 1.5 a 2.0 pod kompem zero błędów przeplywki wymieniona sonda lambda też nowe świece zarowe dodam że szarpie powyżej 20 stopni na dworze i. Przy włączonej klimie pomocy

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: kochar » 10 cze 2021, o 22:08

Zaślep EGR :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: pawelwaw84 » 10 cze 2021, o 22:11

Dodam że zaślepka z allegro podpisana do silnika 150KM pasuje też do wersji 163KM.

Awatar użytkownika
Sławek
Aktywny
Posty: 53
Rejestracja: 16 mar 2016, o 14:41
Reputacja: 0
Imię: Sławek
Samochód: Orlando CRD
Silnik:
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: Sławek » 26 sie 2021, o 19:02

Cześć wszystkim,

odświeżę temat. Opiszę moją batalię z szarpaniem w moim

Czewi orlando 2.0 turbo diesel.

Szarpanie pojawiło się 3 lata temu, najpierw delikatne tak przy 50 km/h. Ale wystarczyło lekko przyspieszyć lub zmienić bieg i problem znikał. Ale znikał chwilowo.
Następnie zauważyłem , że nasila się to kiedy na zewnątrz temperatura rośnie.
I tak jesienią, zimą, wiosną problem zanikał całkowicie.
Natomiast wczesnym latem kiedy juz temperatura na zewnątrz przekraczała 18 stopni szarpanie stawało się nie do zaakceptowania. Tym bardziej , że po mieście czy obszarze zabudowanym musowo 50. :D)
A tu szarpie i szarpie. Chwilowo pomagało półsprzęgło i zmina biegu. Komputer nie podawał żadnych błędów!!! :ocochodzi:

Ok. teraz wizyta półtora roku temu w ASO. Pierwsza diagnoza to zawór EGR. Niestety wymiana nastąpiła pod koniec września 2019 i z uwagi na zmniejszające się temperatury problem zanikał samoczynnie.
Potem w 2020 pandemia mniej jeżdżenia i też brak problemu. Dopiero nasilił się w maju 2021 - znowu komputer nie wykazywał żadnych błędów. Znowu ASO - diagnoza wtryski. Ale nie na 100% zatem wtryski na testy i wtedy 100% diagnoza. Odstawienie auta do ASO musiałem jednak odłożyć na 2,3 tygodnie. I okazał sie to dobrą decyzją.

Podczas jednej z dalszych tras ok. 400km w jedną stronę wyskoczył wreszcie na stałe "check engine" i parę razy code84.
Wizyta w ASO juz z powyższymi danymi. ASO diagnoza : rozszczelnienie obwodu INTERCOOLERA przy turbinie. zamiennik ok. 300/400 pln i jak ręką odjął.
Czewi śmiga jak pszczółka.

Może komuś to coś pomoże , pozdrawiam wszystkich :Y Czuwaj.

kiechol247
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 2 lip 2017, o 18:39
Reputacja: 0
Imię: adam
Samochód: orlando
Silnik: 2,0,131KM,disel
Lokalizacja: GdyniA
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: kiechol247 » 30 paź 2021, o 21:59

miałem ten sam problem ,mi szarpało na 2 i 3 biegu i jak było ciepło na zewnątrz okazało si że 2 świece spalone były ,po wymianie dalej to samo ,ale mój ELM po wymianie świec pokazał błąd sondy labda i po wymianie sondy którą mechanik kupił badziew z Chin dalej to samo tylko ze ta sonda nowa miała bardzo długi kabel wiec go ładnie ułożyłem skasowałem błąd i juz 2 miesiące jest ok nie szarpie i spalanie wróciło do normy znowu pali 6,5 l

buchu
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 10 paź 2014, o 17:28
Reputacja: 0
Imię: Paweł
Samochód: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: buchu » 1 lis 2021, o 18:06

Ja zaślepiłem EGR-a auto zaczęło jeździć poprawnie bez zamulania, bez szarpnięć.
Po tygodniu jazdy wyskoczyła kontrolka silnika ale auto jechało jak by się nic nie stało.
Po skasowaniu błędów do tej pory nić się nie dzieje auto jeździ poprawnie.
Fakt DPF wypala się częściej jeżdżąc po mieście ale tego można się nauczyć i wypalać jak to następuje.
Zaślepki z silnika 2,0 150km naprawdę pasują.

Waks80
Bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 14 lut 2021, o 19:16
Reputacja: 9
Imię: Krzysztof
Samochód: Chevrolet Orlando
Silnik: 2.0 vcdi 163 km
Inny samochód: Renault Scenic 1,9 dti
Lokalizacja: Podhale
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: Waks80 » 19 kwie 2022, o 12:20

Tak czytam o tych Waszych przygodach z szarpaniem i pomyślałem sobie że ja to chyba miałem szczęście w tym temacie. Mój Olek 2.0 vcdi 163 km jak go kupiłem to też przerywał podczas przyspieszania szczególnie w okolicach 2 tys obrotów. Bez entuzjazmu, tak na zasadzie "próba nie strzelba" wlałem na pół baku jedną puszkę środka LM Diesel spulung. I nawet nie zauważyłem kiedy przestał szarpać a więc chyba problem był z wtryskami. A może też pomogło regularne tankowanie paliwa premium, a może jedno i drugie. Nie wiem, w każdym razie nie szarpie. Teraz po roku znowu dodałem jedną puszkę profilaktycznie. Myślę że warto od tego zacząć w razie takich objawów bo nie kosztuje majątku, nie zaszkodzi a pomóc może. Zaś co do DPF to po świątecznych wojażach autostradowych zapełnienie/dystans wygląda następująco
Załączniki
Screenshot_20220419-121155.png

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: pawelwaw84 » 19 kwie 2022, o 21:03

I tak za 200km Ci się znów włączy wypalanie bez względu na poziom zapełnienia.

Waks80
Bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 14 lut 2021, o 19:16
Reputacja: 9
Imię: Krzysztof
Samochód: Chevrolet Orlando
Silnik: 2.0 vcdi 163 km
Inny samochód: Renault Scenic 1,9 dti
Lokalizacja: Podhale
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: Waks80 » 20 kwie 2022, o 08:39

A dokładnie za 242 km :tak:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości