Szarpanie podczas jazdy
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Szarpanie podczas jazdy
Popatrzcie na parametry w czasie tego szarpania. Szczegolnie przeplywomierz i podcisnienie w kolektorze.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Szarpanie podczas jazdy
Podciśnienie w kolektorze w silniku doładowanym.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
- etac
- Prezes
- Posty: 23829
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Szarpanie podczas jazdy
jak to są szarpania przy obrotach 1700-2000, to TTTM.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Szarpanie podczas jazdy
Oczywiscie ze w silnikach doladowanych jest podcisnienie w warunkach gdy turbosprezarka nie doladowuje (bieg jalowy i delikatne oscylowanie gazem na pograniczu hamowania silnikiem i przyspieszania). W Dieslu moze to nie jest tak oczywiste bo nie ma przepustnicy, ale jest pompa podcisnienia, ktorym sa zapewne sterowane zaworki regulujace zmienna geometrie. Niech np. taki zaworek zacznie przepuszczac i dziwne wahania mocy gotowe.
U mnie na postoju map wskazuje ok. 35kPa przy neutralnym cisnieniu przyjmijmy ok. 99kPa. W kazdym razie chodzi o zbadanie cisnienia w warunkach kiedy wystepuja problemy. U mnie akurat w doladowanej benzynie podczas poszarpywan widac bylo dziwne skoki na wykresach przeplywomierza i cisnienia w kolektorze. Nieszczelnosci wyeliminowalem, przeplywomierz wyczyscilem i o poszarpywaniu zapomnialem.
U mnie na postoju map wskazuje ok. 35kPa przy neutralnym cisnieniu przyjmijmy ok. 99kPa. W kazdym razie chodzi o zbadanie cisnienia w warunkach kiedy wystepuja problemy. U mnie akurat w doladowanej benzynie podczas poszarpywan widac bylo dziwne skoki na wykresach przeplywomierza i cisnienia w kolektorze. Nieszczelnosci wyeliminowalem, przeplywomierz wyczyscilem i o poszarpywaniu zapomnialem.
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 3 lis 2019, o 12:13
- Reputacja: 0
- Imię: Konrad
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 163
- Lokalizacja: Jaslo
- Kontakt:
Re: Szarpanie podczas jazdy
To mniej więcej jest 1600- 1800 co najlepsze ten typ tak nie miał bo mam go od 90gys km i teraz ma 210tys przeplywka została wyczyszczona wyrzucało mi turbo przy 170 komp pokazał przepływke hmm szczerze nie mam siły do tego ale mnie to oficjalnie wkur...
- etac
- Prezes
- Posty: 23829
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Szarpanie podczas jazdy
Ja miałem 2 Cruzy w dieslu od nowości i oba to miały. Objawy były zależne od temperatury zewnętrznej.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4207
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 107
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Szarpanie podczas jazdy
W turbobenzynie to może być to co u mnie też, czyli rozszczelniony zbiornik podciśnienia turbiny, ale wtedy wyrzuca błąd p2261. Tak miałam rok temu. Koszt w ASO jedyne 1200 za plastikowe pudełko Plus tego rozszczelnienia jest taki, że niby programowo nie ogranicza mocy, tylko jest naprawdę chwilami "check engine" na blacie Natomiast skoro koledzy mają diesla to rozszczelnienie może być w innym miejscu, aczkolwiek rzeczywiście poszarpywanie to najszybciej świadczy o jakiejś nieszczelności, tylko czasem ciężko ją namierzyć. Nic też koledzy nie napisali czy występują jakieś błędy w silniku.pawelwaw84 pisze: ↑3 lis 2019, o 20:33Oczywiscie ze w silnikach doładowanych jest podciśnienie w warunkach gdy turbosprężarka nie doladowuje (bieg jałowy i delikatne oscylowanie gazem na pograniczu hamowania silnikiem i przyspieszania). W Dieslu moze to nie jest tak oczywiste bo nie ma przepustnicy, ale jest pompa podciśnienia, którym są zapewne sterowane zaworki regulujące zmienna geometrie. Niech np. taki zaworek zacznie przepuszczać i dziwne wahania mocy gotowe.
U mnie na postoju map wskazuje ok. 35kPa przy neutralnym ciśnieniu przyjmijmy ok. 99kPa. W kazdym razie chodzi o zbadanie ciśnienia w warunkach kiedy występują problemy. U mnie akurat w doładowanej benzynie podczas poszarpywań widać było dziwne skoki na wykresach przepływomierza i ciśnienia w kolektorze. Nieszczelności wyeliminowałem, przepływomierz wyczyściłem i o poszarpywaniu zapomniałem.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
- etac
- Prezes
- Posty: 23829
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Szarpanie podczas jazdy
Nie ma z tym związanych żadnych błędów. Oba samochody były zgłaszane na gwarancji, samochody stały po pare dni na warsztacie, ale jak już drugi zgłaszałem to uznano mi t za cechę. Co dziwne w Insignia tez ten objaw jest opisywany.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4207
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 107
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Szarpanie podczas jazdy
ale chociaż naprawili?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
- etac
- Prezes
- Posty: 23829
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Szarpanie podczas jazdy
w żadnym. U mnie pomogło dopiero zrobienie chipa i zwiększenie mocy w silniku. Ja myślę ze problem jest gdzieś w zaworze turbiny.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 3 lis 2019, o 12:13
- Reputacja: 0
- Imię: Konrad
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 163
- Lokalizacja: Jaslo
- Kontakt:
Re: Szarpanie podczas jazdy
Ha czyli już jest wszystko wiadome to samo gość od tuningu mi mówił problem jest z dawka paliwa silnik jest zalewany myślałem ze gość chce mnie na ciągnąć na kase bo mówi turbo do regeneracji i wtedy chip. Ale mówił ze naprawdę mam dziwna strasznie mapę
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Szarpanie podczas jazdy
Ale pisałeś że tak nie było i co nagle mapa się spieprzyła Ja stawiam na wtryski.
Tu był podobny temat viewtopic.php?f=28&t=8600
Tu był podobny temat viewtopic.php?f=28&t=8600
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 paź 2020, o 08:44
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4. 16v
- Lokalizacja: Biezdziadka
- Kontakt:
Re: Szarpanie podczas jazdy
Miałem podobny problem w chevrolet lacetti 1.4 16v. Rano jak było chłodno szarpał i po chwili chodził normalnie, czasami tracił moc i spalał więcej paliwa. Szarpał czasami też w lecie nawet jak było ciepło i traciło moc. Czytałem różne opinie, pytałem mechaników w serwisie mówili że wszystko ok albo kazali wymieniać podzespoły. Do sedna bo usunąłem usterkę koszt 0 złoty- przyczyną były końcówki kabli wysokiego napięcia gdzie przy cewce zapłonowej były za luźne i nie stykały za dobrze- końcówka kabla z gniazdem cewki wystarczyło je rozciągnąć i po problemie. Może komuś pomogę- ja borykałem się z tym od nowości samochodu i nikt nie potrafił zdiagnozować usterki.
Ostatnio zmieniony 20 paź 2020, o 21:23 przez Mandrol, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Polskie znaki + interpunkcja
Powód: Polskie znaki + interpunkcja
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Szarpanie podczas jazdy
Raczej bez sensu, bo rozpatrywany problem dotyczy silnika diesla a nie benzynowego.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 17:28
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Orlando
- Silnik:
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Szarpanie podczas jazdy
Za szarpanie w silniku 2.0l VCDI 163KM, odpowiada EGR powyżej 18 st C na zewnątrz. Podczas wpuszczania dawki spalin do kolektora dławi silnik. Odłączałem kilka razy wtyczkę EGR-a przy temperaturach otoczenia powyżej 20 stopni i auto jechało tak jak powinno bez szarpnięć czy zamulania tylko na desce wywalało błąd silnika. Rozwiązaniem jest zaślepić dolot spalin do EGR-a lecz zaślepki nie są dostępne. Jest możliwość wykonania takich zaślepek, tylko potrzebne są wymiary i krztałt dolotu spalin do EGR-a. Jeśli ktoś posiada to proszę udostępnić.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Szarpanie podczas jazdy
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 paź 2020, o 13:28
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Cruze 2012 r 163 km
- Silnik: 2.0,163 diesel vcdi
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: Szarpanie podczas jazdy
Witam pacjent 2.0 cruze 163 km 2012 szarpie na obrotach między 1.5 a 2.0 pod kompem zero błędów przeplywki wymieniona sonda lambda też nowe świece zarowe dodam że szarpie powyżej 20 stopni na dworze i. Przy włączonej klimie pomocy
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Szarpanie podczas jazdy
Dodam że zaślepka z allegro podpisana do silnika 150KM pasuje też do wersji 163KM.
- Sławek
- Aktywny
- Posty: 53
- Rejestracja: 16 mar 2016, o 14:41
- Reputacja: 0
- Imię: Sławek
- Samochód: Orlando CRD
- Silnik:
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Szarpanie podczas jazdy
Cześć wszystkim,
odświeżę temat. Opiszę moją batalię z szarpaniem w moim
Czewi orlando 2.0 turbo diesel.
Szarpanie pojawiło się 3 lata temu, najpierw delikatne tak przy 50 km/h. Ale wystarczyło lekko przyspieszyć lub zmienić bieg i problem znikał. Ale znikał chwilowo.
Następnie zauważyłem , że nasila się to kiedy na zewnątrz temperatura rośnie.
I tak jesienią, zimą, wiosną problem zanikał całkowicie.
Natomiast wczesnym latem kiedy juz temperatura na zewnątrz przekraczała 18 stopni szarpanie stawało się nie do zaakceptowania. Tym bardziej , że po mieście czy obszarze zabudowanym musowo 50.
A tu szarpie i szarpie. Chwilowo pomagało półsprzęgło i zmina biegu. Komputer nie podawał żadnych błędów!!!
Ok. teraz wizyta półtora roku temu w ASO. Pierwsza diagnoza to zawór EGR. Niestety wymiana nastąpiła pod koniec września 2019 i z uwagi na zmniejszające się temperatury problem zanikał samoczynnie.
Potem w 2020 pandemia mniej jeżdżenia i też brak problemu. Dopiero nasilił się w maju 2021 - znowu komputer nie wykazywał żadnych błędów. Znowu ASO - diagnoza wtryski. Ale nie na 100% zatem wtryski na testy i wtedy 100% diagnoza. Odstawienie auta do ASO musiałem jednak odłożyć na 2,3 tygodnie. I okazał sie to dobrą decyzją.
Podczas jednej z dalszych tras ok. 400km w jedną stronę wyskoczył wreszcie na stałe "check engine" i parę razy code84.
Wizyta w ASO juz z powyższymi danymi. ASO diagnoza : rozszczelnienie obwodu INTERCOOLERA przy turbinie. zamiennik ok. 300/400 pln i jak ręką odjął.
Czewi śmiga jak pszczółka.
Może komuś to coś pomoże , pozdrawiam wszystkich Czuwaj.
odświeżę temat. Opiszę moją batalię z szarpaniem w moim
Czewi orlando 2.0 turbo diesel.
Szarpanie pojawiło się 3 lata temu, najpierw delikatne tak przy 50 km/h. Ale wystarczyło lekko przyspieszyć lub zmienić bieg i problem znikał. Ale znikał chwilowo.
Następnie zauważyłem , że nasila się to kiedy na zewnątrz temperatura rośnie.
I tak jesienią, zimą, wiosną problem zanikał całkowicie.
Natomiast wczesnym latem kiedy juz temperatura na zewnątrz przekraczała 18 stopni szarpanie stawało się nie do zaakceptowania. Tym bardziej , że po mieście czy obszarze zabudowanym musowo 50.
A tu szarpie i szarpie. Chwilowo pomagało półsprzęgło i zmina biegu. Komputer nie podawał żadnych błędów!!!
Ok. teraz wizyta półtora roku temu w ASO. Pierwsza diagnoza to zawór EGR. Niestety wymiana nastąpiła pod koniec września 2019 i z uwagi na zmniejszające się temperatury problem zanikał samoczynnie.
Potem w 2020 pandemia mniej jeżdżenia i też brak problemu. Dopiero nasilił się w maju 2021 - znowu komputer nie wykazywał żadnych błędów. Znowu ASO - diagnoza wtryski. Ale nie na 100% zatem wtryski na testy i wtedy 100% diagnoza. Odstawienie auta do ASO musiałem jednak odłożyć na 2,3 tygodnie. I okazał sie to dobrą decyzją.
Podczas jednej z dalszych tras ok. 400km w jedną stronę wyskoczył wreszcie na stałe "check engine" i parę razy code84.
Wizyta w ASO juz z powyższymi danymi. ASO diagnoza : rozszczelnienie obwodu INTERCOOLERA przy turbinie. zamiennik ok. 300/400 pln i jak ręką odjął.
Czewi śmiga jak pszczółka.
Może komuś to coś pomoże , pozdrawiam wszystkich Czuwaj.
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 2 lip 2017, o 18:39
- Reputacja: 0
- Imię: adam
- Samochód: orlando
- Silnik: 2,0,131KM,disel
- Lokalizacja: GdyniA
- Kontakt:
Re: Szarpanie podczas jazdy
miałem ten sam problem ,mi szarpało na 2 i 3 biegu i jak było ciepło na zewnątrz okazało si że 2 świece spalone były ,po wymianie dalej to samo ,ale mój ELM po wymianie świec pokazał błąd sondy labda i po wymianie sondy którą mechanik kupił badziew z Chin dalej to samo tylko ze ta sonda nowa miała bardzo długi kabel wiec go ładnie ułożyłem skasowałem błąd i juz 2 miesiące jest ok nie szarpie i spalanie wróciło do normy znowu pali 6,5 l
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 17:28
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Orlando
- Silnik:
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Szarpanie podczas jazdy
Ja zaślepiłem EGR-a auto zaczęło jeździć poprawnie bez zamulania, bez szarpnięć.
Po tygodniu jazdy wyskoczyła kontrolka silnika ale auto jechało jak by się nic nie stało.
Po skasowaniu błędów do tej pory nić się nie dzieje auto jeździ poprawnie.
Fakt DPF wypala się częściej jeżdżąc po mieście ale tego można się nauczyć i wypalać jak to następuje.
Zaślepki z silnika 2,0 150km naprawdę pasują.
Po tygodniu jazdy wyskoczyła kontrolka silnika ale auto jechało jak by się nic nie stało.
Po skasowaniu błędów do tej pory nić się nie dzieje auto jeździ poprawnie.
Fakt DPF wypala się częściej jeżdżąc po mieście ale tego można się nauczyć i wypalać jak to następuje.
Zaślepki z silnika 2,0 150km naprawdę pasują.
-
- Bywalec
- Posty: 130
- Rejestracja: 14 lut 2021, o 19:16
- Reputacja: 9
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Chevrolet Orlando
- Silnik: 2.0 vcdi 163 km
- Inny samochód: Renault Scenic 1,9 dti
- Lokalizacja: Podhale
- Kontakt:
Re: Szarpanie podczas jazdy
Tak czytam o tych Waszych przygodach z szarpaniem i pomyślałem sobie że ja to chyba miałem szczęście w tym temacie. Mój Olek 2.0 vcdi 163 km jak go kupiłem to też przerywał podczas przyspieszania szczególnie w okolicach 2 tys obrotów. Bez entuzjazmu, tak na zasadzie "próba nie strzelba" wlałem na pół baku jedną puszkę środka LM Diesel spulung. I nawet nie zauważyłem kiedy przestał szarpać a więc chyba problem był z wtryskami. A może też pomogło regularne tankowanie paliwa premium, a może jedno i drugie. Nie wiem, w każdym razie nie szarpie. Teraz po roku znowu dodałem jedną puszkę profilaktycznie. Myślę że warto od tego zacząć w razie takich objawów bo nie kosztuje majątku, nie zaszkodzi a pomóc może. Zaś co do DPF to po świątecznych wojażach autostradowych zapełnienie/dystans wygląda następująco
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Szarpanie podczas jazdy
I tak za 200km Ci się znów włączy wypalanie bez względu na poziom zapełnienia.
-
- Bywalec
- Posty: 130
- Rejestracja: 14 lut 2021, o 19:16
- Reputacja: 9
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Chevrolet Orlando
- Silnik: 2.0 vcdi 163 km
- Inny samochód: Renault Scenic 1,9 dti
- Lokalizacja: Podhale
- Kontakt:
Re: Szarpanie podczas jazdy
A dokładnie za 242 km
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości