Gotującą się woda w silniku
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 paź 2019, o 22:36
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.4 140km
- LPG: Tak z Belgi
- Lokalizacja: Śląskie
- Kontakt:
Gotującą się woda w silniku
Witam. Mam chevroleta orlando z 2013 silnik 1.4 140 KM, benzyna i gaz sprowadzony z Belgii. Niestety ale ostatnio gotuje mi się płyn chłodzący w silniku. Wymieniona pompa wody, zbiorniczek na płyn chłodzący, płyny, filtry. Podejrzewano uszczelke pod głowicą albo nawet pęknięcie glowicy. Jednak test na obecność CO2 w układzie chłodzacym nic nie wykazał, tj. płyn nie zmienił zabarwienia na zielone. Termostat też wymieniony. Pomimo że woda się gotuje to wskazówka pokazuje normalną temperaturę a jednocześnie podłączony do komputera pokazuje ponad 100stopni a na zegarach w aucie niby jest ok bo wskazówka na polowie 50 czy tam 60 stopni.
Może jakieś pomysły cóż to może byc?
Może jakieś pomysły cóż to może byc?
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Gotującą się woda w silniku
Zapowietrzony?
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- etac
- Prezes
- Posty: 23829
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Gotującą się woda w silniku
Korek zbiorniczka do wymiany.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Gotującą się woda w silniku
A ile to jest ponad 100°c
Bo jeżeli 105-108 to normalna praca silnika.
Dopiero od 108` załącza się wentylator chłodnicy.
Podane temperatury są podczas małego obciążania silnika.
Podczas normalnej jazdy temperatura w moim przypadku waha się między 95-105 stopni Celsjusza. Wskazówka jest prawie na środku.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Bo jeżeli 105-108 to normalna praca silnika.
Dopiero od 108` załącza się wentylator chłodnicy.
Podane temperatury są podczas małego obciążania silnika.
Podczas normalnej jazdy temperatura w moim przypadku waha się między 95-105 stopni Celsjusza. Wskazówka jest prawie na środku.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 4 lis 2019, o 07:44 przez szczuplin, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Wacha
Powód: Wacha
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Gotującą się woda w silniku
Temperatura robocza silnika 1.4t to 103 stopnie. Dopiero wtedy otwiera sie termostat. Plyn gotuje sie z powodu nieszczelnosci w ukladzie chlodzenia. Moze to byc wina wspomnianego korka zbiorniczka lub (jesli ubywa plyn) trzeba szukac nieszczelnosci gdzie indziej.
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 paź 2019, o 22:36
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.4 140km
- LPG: Tak z Belgi
- Lokalizacja: Śląskie
- Kontakt:
Re: Gotującą się woda w silniku
dzieki wszystkim za odpowiedz mechanik stwierdzil ze rozregulowany komputer dzis oddal auto zobaczymy co bedzie dalej
edit: korek zbiorniczka raczej nie bo byl caly zbiorniczek wymieniany
edit: korek zbiorniczka raczej nie bo byl caly zbiorniczek wymieniany
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Gotującą się woda w silniku
Ale bzdura. Nie ma czegoś takiego jak rozregulowany komputer. Tam się nic nie reguluje.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4207
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 107
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Gotującą się woda w silniku
Ale cena pewnie adekwatna do diagnozy
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Gotującą się woda w silniku
Wczoraj w moim tak to wyglądało. Jazda tylko po mieście i przy 3°C na zewnątrz.
W lecie temperatura jest niższa.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
W lecie temperatura jest niższa.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Gotującą się woda w silniku
W korku sa dwa zaworki jeden ma za zadanie wpuszczac powietrze a drugi wypuszczac, tam nic nie musi peknac, wystarczy ze ktorys nie trzyma i plyn sie gotuje a nawet moze wypluwac go z ukladu.
BTW nawiazujac do sytuacji...
Ostatnio wszedlem do Norauto bo tesciowi padl jeden palnik ksenonowy. Poszedlem do doradcy serwisowego czy mi wymienia od reki. Oczywiscie nie (mimo ze widzialem iz na hali kilku mechanikow dlubie w nosie z nudow). Pytam zatem czy maja palniki ksenonowe od reki to sam wymienie. Oczywiscie maja po czym wskazal mi zarowki do wyboru h4 i h7 o barwie xenon... Na nic tlumaczenia ze nie chodzi o zarowke tylko palnik ksenonowy. Chyba on jak i osoba przy kasie jeszcze do takiej wiedzy nie dotarli...
Az strach pomyslec w jakich rekach sa nasze samochody...
BTW nawiazujac do sytuacji...
Ostatnio wszedlem do Norauto bo tesciowi padl jeden palnik ksenonowy. Poszedlem do doradcy serwisowego czy mi wymienia od reki. Oczywiscie nie (mimo ze widzialem iz na hali kilku mechanikow dlubie w nosie z nudow). Pytam zatem czy maja palniki ksenonowe od reki to sam wymienie. Oczywiscie maja po czym wskazal mi zarowki do wyboru h4 i h7 o barwie xenon... Na nic tlumaczenia ze nie chodzi o zarowke tylko palnik ksenonowy. Chyba on jak i osoba przy kasie jeszcze do takiej wiedzy nie dotarli...
Az strach pomyslec w jakich rekach sa nasze samochody...
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 paź 2019, o 22:36
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.4 140km
- LPG: Tak z Belgi
- Lokalizacja: Śląskie
- Kontakt:
Re: Gotującą się woda w silniku
witam ponownie jak ktos tu słusznie zauważył mechanik jakis "kogucik" okazało sie ze skasował tylko błąd z komputera a problem pozostał. jesli chodzi o korek ze zbiorniczka to raczej to nie o to chodzi bo caly zbiornik zostal wymieniony na nowy wiec temat pozostaje otwarty. Woda nadal sie gotuje w zbiorniczku wyrownawczym wrze jakby garnek na gazie sie gotował ;/
Dodano po 2 minutach 22 sekundach:
kolego od tych zdjec co rzuciłes u mnie tez niby 105 stopni i teraz pytanie do Ciebie czy w zbiorniku wyrównawczym gotuje ci sie woda ? bo juz nie wiem o co chodzi termostat jak pisalem na poczatku tez jest nowy.
Dodano po 2 minutach 22 sekundach:
kolego od tych zdjec co rzuciłes u mnie tez niby 105 stopni i teraz pytanie do Ciebie czy w zbiorniku wyrównawczym gotuje ci sie woda ? bo juz nie wiem o co chodzi termostat jak pisalem na poczatku tez jest nowy.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Gotującą się woda w silniku
Zbiorniczki w sklepach i korki zbiorniczka to 2 osobne czesci wiec to wcale nie takie oczywiste ze wraz z wymiana zbiorniczka mechanik wymienil korek. Jesli uklad jest szczelny to i przy 125 stopniach plyn jeszcze nie powinien wrzec. Jesli uklad nie jest szczelny to powyzej 100stopni bedzie jak w czajniku.
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Gotującą się woda w silniku
Szukaj nieszelności. Sprawdź, czy przewody do chłodnicy są twarde na rozgrzanym silniku.Weteran pisze:witam ponownie jak ktos tu słusznie zauważył mechanik jakis "kogucik" okazało sie ze skasował tylko błąd z komputera a problem pozostał. jesli chodzi o korek ze zbiorniczka to raczej to nie o to chodzi bo caly zbiornik zostal wymieniony na nowy wiec temat pozostaje otwarty. Woda nadal sie gotuje w zbiorniczku wyrownawczym wrze jakby garnek na gazie sie gotował ;/
Dodano po 2 minutach 22 sekundach:
kolego od tych zdjec co rzuciłes u mnie tez niby 105 stopni i teraz pytanie do Ciebie czy w zbiorniku wyrównawczym gotuje ci sie woda ? bo juz nie wiem o co chodzi termostat jak pisalem na poczatku tez jest nowy.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Gotującą się woda w silniku
Czy ty masz wodę w układzie czy prawidłowy płyn chłodniczy? Płyn nie powinien wrzeć do 105C nawet w ciśnieniu atmosferycznym. Może to co widzisz nie jest wrzeniem tylko ruchem i bąbelkowaniem płynu wynikającym z przepływu i odpowietrzania. Czy w układzie na gorąco jest wyższe ciśnienie łatwo sprawdzić odkrecając powoli korek , powinno intensywnie syczeć. Z tego co kojarzę w tych silnikach dość intensywnie pracuje wentylator chłodnicy. Czy wentylator jest sprawny?Weteran pisze: ↑3 lis 2019, o 00:23witam ponownie jak ktos tu słusznie zauważył mechanik jakis "kogucik" okazało sie ze skasował tylko błąd z komputera a problem pozostał. jesli chodzi o korek ze zbiorniczka to raczej to nie o to chodzi bo caly zbiornik zostal wymieniony na nowy wiec temat pozostaje otwarty. Woda nadal sie gotuje w zbiorniczku wyrownawczym wrze jakby garnek na gazie sie gotował ;/
Dodano po 2 minutach 22 sekundach:
kolego od tych zdjec co rzuciłes u mnie tez niby 105 stopni i teraz pytanie do Ciebie czy w zbiorniku wyrównawczym gotuje ci sie woda ? bo juz nie wiem o co chodzi termostat jak pisalem na poczatku tez jest nowy.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 paź 2019, o 22:36
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.4 140km
- LPG: Tak z Belgi
- Lokalizacja: Śląskie
- Kontakt:
Re: Gotującą się woda w silniku
wentylator sie wlacza na chwile i wylacza ale woda w zbiorniczku caly czas sie "gotuje" bynajmniej bulgocze a w układzie jest płyn. A jesli chodzi o korek i zbiorniczek ze to sie osobno kupuje to szczerze nie mam pojecia czy mechanik wymienil całosc czy tylko zbiornik bez korka.
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Gotującą się woda w silniku
A jaka jest temperatura płynu?
Od jakiej temperatury zaczyna bulgotać w zbiorniku?
Dla mnie dwie rzeczy do sprawdzenia
1 i przede wszystkim korek od zbiorniczka
2 to reduktor lpg
Dokładnie w tej kolejności
Od jakiej temperatury zaczyna bulgotać w zbiorniku?
Dla mnie dwie rzeczy do sprawdzenia
1 i przede wszystkim korek od zbiorniczka
2 to reduktor lpg
Dokładnie w tej kolejności
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Gotującą się woda w silniku
Weteran. No to gdzie się dymi? Jak wrze to powinno być mnóstwo pary wychodzącej z nieszczelności na zewnątrz. Sprawdziłeś czy jest ciśnienie? Może nagraj film jak to wygląda.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 6 mar 2019, o 18:28
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1,8 141KM
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Kobyłka
- Kontakt:
Re: Gotującą się woda w silniku
Mam podobny problem. W sobotę wracałem autostradą i nagle temperatura silnika skoczyła na maxa (wcześniej wyłączyła się instalacja gazowa). Zatrzymałem auto i okazało się, że strzelił przewód od płynu chłodzącego. Mechanik od ręki zamontował mi nowy wężyk, zalał układ płynem, ale miał uwagi co do termostatu bo nie załączał właściwie wentylatora. Powiedział, że mogę jechać dalej (440 km). W czasie jazdy skakała temperatura silnika,dochodziła (a czasami przekraczała 3/4 skali) po czym znowu wracała do właściwego poziomu. W aucie mimo włączonego ogrzewania na maxa nie było grzania tylko leciało zimne powietrze. Od czasu do czasie zatrzymywałem się aby otworzyć zbiorniczek płynu chłodzącego bo wyglądało to jakby się gotował. Po otwarciu cały płyn był zasysany do układu - dolewałem nowego i tak aż do końca. Dzisiaj odstawiłem auto do mechanika i czekam na wyrok. Strasznie śmierdziało spalenizną pod maską.
Jak myślicie co może być przyczyną - mechanik co mi matował nowy wężyk stwierdził również, że za duże ciśnienie jest w przewodach.
Pozdrawiam
Edit: u mnie wyszła nieszczelność głowicy - teraz pytanie czy głowica jest pęknięta czy tylko wystarczy wymienić uszczelki.
Jak myślicie co może być przyczyną - mechanik co mi matował nowy wężyk stwierdził również, że za duże ciśnienie jest w przewodach.
Pozdrawiam
Edit: u mnie wyszła nieszczelność głowicy - teraz pytanie czy głowica jest pęknięta czy tylko wystarczy wymienić uszczelki.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Gotującą się woda w silniku
I mnie to dopadło - zaczęło wywalać płyn przez korek, temperatura skakała od 90 do 120, lpg się wyłączył i brak ogrzewania kabiny. Jakoś doturlałem się ze trzy kilometry do mechanika - póki co stwierdził, że to pewnie uszczelka pod głowicą, bo po odpaleniu z otwartym zbiorniczkiem wywala do niego ciśnienie. Co dalej zobaczy po Świętach.
Czy ktoś ma doświadczenie z zakładaniem oplowskiej głowicy Z18XER 55353286 ? Jeden kolega trzy lata temu pisał coś o wymienianiu wałków, ale nie był to wpis zbyt wiarygodny.
Czy ktoś ma doświadczenie z zakładaniem oplowskiej głowicy Z18XER 55353286 ? Jeden kolega trzy lata temu pisał coś o wymienianiu wałków, ale nie był to wpis zbyt wiarygodny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości