Błędy "check"

Tutaj dyskutujemy o Chevrolet Evanda
Awatar użytkownika
TheOne
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 24 wrz 2018, o 20:45
Reputacja: 0
Imię: TheOne
Samochód: Evanda
Silnik: 2.0 131KM
LPG: BRC
Lokalizacja: Łódz
Kontakt:

Błędy "check"

Post autor: TheOne » 29 lip 2019, o 18:05

Witam podczas jazdy zaświecił się check po sprawdzeniu są dwa kody
P0123
P1693
Co one oznaczają i czym mogą być spowodowane: Chevrolet Evanda 2.0 2005 rok.
Proszę o jakąś diagnozę i pomoc w usunięciu usterki jeśli takowa występuje. :nerwy
Ostatnio zmieniony 29 lip 2019, o 19:36 przez szczuplin, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Błedy chek

wiliniak
Stały bywalec
Posty: 245
Rejestracja: 27 lip 2017, o 15:23
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Re: Błedy "chek"

Post autor: wiliniak » 29 lip 2019, o 18:14

P0123

Wysokie napięcie czujnika położenia przepustnicy

P1693

Tu udało mi się znaleźć coś o złym obwodzie obrotomierza, ale nic w sumie sensownego nie znalazłem.

Na przyszłość, to tylko wpisałem w google te błędy i znalazło.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Błedy "chek"

Post autor: etac » 29 lip 2019, o 18:35

Evanda z LPG?
Ostatnio zmieniony 29 lip 2019, o 19:33 przez szczuplin, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Evamda - Evanda
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Błedy "chek"

Post autor: bubu1769 » 29 lip 2019, o 18:37


Awatar użytkownika
TheOne
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 24 wrz 2018, o 20:45
Reputacja: 0
Imię: TheOne
Samochód: Evanda
Silnik: 2.0 131KM
LPG: BRC
Lokalizacja: Łódz
Kontakt:

Re: Błedy "chek"

Post autor: TheOne » 30 lip 2019, o 10:24

etac pisze:
29 lip 2019, o 18:35
Evanda z LPG?
Witam tak jest LPG .

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Błędy "check"

Post autor: etac » 30 lip 2019, o 10:38

Ja miałem takie błędy w astra g, jak była rozregulowana instalacja.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
TheOne
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 24 wrz 2018, o 20:45
Reputacja: 0
Imię: TheOne
Samochód: Evanda
Silnik: 2.0 131KM
LPG: BRC
Lokalizacja: Łódz
Kontakt:

Re: Błędy "check"

Post autor: TheOne » 30 lip 2019, o 10:44

A dokładnie jaka regulacja bo u mnie magików nie brakuje? Spalanie mam w normie jedyne co mnie dziwi to to że dzieje się to podczas jazdy na tempomacie i strasznie szarpie podczas jazdy na nim.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Błędy "check"

Post autor: wszim » 30 lip 2019, o 11:12

P0123
Wysokie napięcie czujnika położenia przepustnicy
od LPG? Jaki mogą mieć związek te 2 fakty? :nie:

Dodano po 1 minucie 2 sekundach:
TheOne - uzupełnij w profilu typ silnika i że masz LPG. :baty:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Błędy "check"

Post autor: etac » 30 lip 2019, o 11:20

Też się zastanawiałem, ale objawy były takie jak silnik zaczął gasnąć, to znaczy schodzić na 300-500 obrotów to wywalal błąd i gasl. Przyczyną był zły sklad mieszanki na reduktorze.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Błędy "check"

Post autor: wszim » 30 lip 2019, o 15:40

Wywalał błąd napięcia czujnika położenia przepustnicy? Przecież ten czujnik to jest potencjometr, a ten błąd wskazuje charakter elektryczny (zwarcie, brak kontaktu, usterka czujnika). W każdym razie kompletnie nie może mieć związku ze składem mieszanki.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Błędy "check"

Post autor: etac » 30 lip 2019, o 16:14

Niestety ale miało. Wyregulowanie reduktora i problem zniknął.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Błędy "check"

Post autor: wszim » 30 lip 2019, o 21:27

Sam przy tej diagnozie byłeś? Krzyśku dlaczego ty czasami twardo stąpasz po ziemi a czasami propagujesz wiarę w gumowe wilki? :shock:
Ok. Podaj mi swój pomysł na to by nieprawidłowy skład mieszanki mógł spowodować zdiagnozowanie przez ECM usterki określającej nieprawidłowe napięcie suwaka potencjometru, sprzężonego mechanicznie z obrotnicą dysku przepustnicy. :zastanawiasie:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Błędy "check"

Post autor: etac » 30 lip 2019, o 21:38

Sam diagnozowałem i sam regulowalem reduktor. Wojtek, czasem życie daje takie przypadki o których nawet nie snileś. Ja miałem kontakt z różnymi przypadkami, co nawet twórcy tych systemów sami byli zdziwieni ich zachowaniem.

Dodano po 6 minutach 19 sekundach:
Wojtku, ja niestety jestem praktykiem, a nie teoretykiem większość swojej wiedzy mam z życia, a nie z książek. Czasem właśnie to jest problem, bo wielu teoretyków nie wierzy w te praktyki. A mój problem ze nie mam teorii do pewnych praktyk, która za pewne ty masz.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Błędy "check"

Post autor: wszim » 30 lip 2019, o 22:49

Ja za to jestem zaciętym diagnostykiem i nie odpuszczam póki nie znajdę wytłumaczenia objawu. W moim "służbowym ogródku" już wszyscy moi współpracownicy wiedzą, że nie przyjmuję do wiadomości rozwiązania - coś zmieniłem i już działa ok, ale nie wiem dlaczego. NIE MA TAKIEJ OPCJI ! Wada dopiero wtedy jest uznana za usuniętą, gdy jest poznana przyczyna i ta przyczyna jest świadomie wyeliminowana i potwierdzona testem. Nie ma znaczenia czy to dotyczy błędu w software, schemacie elektroniki czy wadzie fabrycznej zastosowanego komponentu.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
TheOne
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 24 wrz 2018, o 20:45
Reputacja: 0
Imię: TheOne
Samochód: Evanda
Silnik: 2.0 131KM
LPG: BRC
Lokalizacja: Łódz
Kontakt:

Re: Błędy "check"

Post autor: TheOne » 1 sie 2019, o 09:52

Witam a co panowie myślą o zaworze EGR prawdopodobnie padł muszę odpiąć i zobaczyć jak auto będzie reagowało na jazdę z odpiętym zaworem???

Dodano po 5 minutach 37 sekundach:
wszim pisze:
30 lip 2019, o 22:49
Ja za to jestem zaciętym diagnostykiem i nie odpuszczam póki nie znajdę wytłumaczenia objawu. W moim "służbowym ogródku" już wszyscy moi współpracownicy wiedzą, że nie przyjmuję do wiadomości rozwiązania - coś zmieniłem i już działa ok, ale nie wiem dlaczego. NIE MA TAKIEJ OPCJI ! Wada dopiero wtedy jest uznana za usuniętą, gdy jest poznana przyczyna i ta przyczyna jest świadomie wyeliminowana i potwierdzona testem. Nie ma znaczenia czy to dotyczy błędu w software, schemacie elektroniki czy wadzie fabrycznej zastosowanego komponentu.
Witam a co pan myśli o zaworze EGR prawdopodobnie padł muszę odpiąć i zobaczyć jak auto będzie reagowało na jazdę z odpiętym zaworem???

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Błędy "check"

Post autor: wszim » 1 sie 2019, o 10:17

Na pewno zaświeci błąd a dodatkowo jak padł w pozycji otwartej to dobrze się jechać nie będzie.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Błędy "check"

Post autor: bubu1769 » 1 sie 2019, o 10:52

wszim pisze:
30 lip 2019, o 22:49
Ja za to jestem zaciętym diagnostykiem i nie odpuszczam póki nie znajdę wytłumaczenia objawu. W moim "służbowym ogródku" już wszyscy moi współpracownicy wiedzą, że nie przyjmuję do wiadomości rozwiązania - coś zmieniłem i już działa ok, ale nie wiem dlaczego. NIE MA TAKIEJ OPCJI ! Wada dopiero wtedy jest uznana za usuniętą, gdy jest poznana przyczyna i ta przyczyna jest świadomie wyeliminowana i potwierdzona testem. Nie ma znaczenia czy to dotyczy błędu w software, schemacie elektroniki czy wadzie fabrycznej zastosowanego komponentu.
To zapraszam do działu utrzymania ruchu, tu nie ważne co się zrobiło, ważne że maszyna jak najszybciej ruszyła :D
Jedynie to że jeśli się wie co było przyczyną i w jaki sposób usunąć usterkę to następnym razem naprawa trwa krócej.
A cuda czasami potrafią się takie dziać że nawet serwis producenta się poddaje a my i tak to naprawiamy :D

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Błędy "check"

Post autor: etac » 1 sie 2019, o 11:01

Tylko wtedy fabryka będzie stać tygodniami, a w przypadku pracy w serwisie pójdzie z torbami, bo nikt nie zapłaci za 2 tygodnie szukania usterki.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Błędy "check"

Post autor: wszim » 1 sie 2019, o 11:19

Wszystko zależy od możliwości fabryki, na co ją stać i na ile ma szeroką dywersyfikację produktu. Jak wypuścisz na rynek bubel w ilości kilkunastu tysięcy to też pójdziesz z torbami bo stracisz markę i spalisz dany model. Nie zawsze dochodzenie wymaga poświęcenia 2 tygodni, to raczej skrajność. Ale zbaczamy od tematu.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Błędy "check"

Post autor: Bunioopl » 1 sie 2019, o 13:56

Dwa tygodnie to nie skrajność. To raczej reguła. Szczególnie kiegy jest monopol. Lokomotywy po naprawach głównych potrafią stać kilka tygodni, z powodu np znalezienia opiłków metalu w paliwie. Bo serwis ma czas i przyjedzie np za trzy tygodnie.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
TheOne
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 24 wrz 2018, o 20:45
Reputacja: 0
Imię: TheOne
Samochód: Evanda
Silnik: 2.0 131KM
LPG: BRC
Lokalizacja: Łódz
Kontakt:

Re: Błędy "check"

Post autor: TheOne » 9 sie 2019, o 15:49

Witam ponownie odpięcie EGR nie pomogło, wizyta w serwisie LPG też nic nie przyniosła niby trochę mieszanka za uboga i tyle. Auto podczas jazdy jak szarpało tak szarpie nie wiem co mam zrobić???

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Błędy "check"

Post autor: wszim » 9 sie 2019, o 16:46

No ale błędu od przepustnicy nie wyeliminowaleś. Może tu problem.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
TheOne
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 24 wrz 2018, o 20:45
Reputacja: 0
Imię: TheOne
Samochód: Evanda
Silnik: 2.0 131KM
LPG: BRC
Lokalizacja: Łódz
Kontakt:

Re: Błędy "check"

Post autor: TheOne » 9 sie 2019, o 19:54

Na chwilę obecną nic nie wyskoczyło po regulacji przejechałem 200km i jak na razie cisza. Tyle że szarpie jak diabli.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Błędy "check"

Post autor: wszim » 9 sie 2019, o 22:51

Na benzynie też szarpie?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
papieju
Fachman
Posty: 2040
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 68
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Błędy "check"

Post autor: papieju » 9 sie 2019, o 23:47

A może po prostu czujnik przepustnicy jest walnięty. Kolega miał w Uno tak samo, nagrzał się jechać się nie dało. Tyle że się bujał długo bo tam jakieś inne złącze i nikt w okolicy nie miał jak podpiąć kompa. Kupił więc interfejs, odczytał, przeczyścił czujnik potraktował środkiem do potencjometrów i auto ożyło. Tymczasowo bo problem wrócił po kilku tygodniach ale już ma drugi na wymianę

ODPOWIEDZ

Wróć do „Evanda”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość