Problem po przekręceniu zapłonu

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
xogram
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 11 lip 2019, o 10:44
Reputacja: 0
Imię: Rafał
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0 VCDI 163 KM
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Problem po przekręceniu zapłonu

Post autor: xogram » 11 lip 2019, o 11:48

Mam problem z moim Orlando. Po przekręceniu kluczyka na zapłon miga bardzo szybko kontrolka silnika i cykają przekaźniki. Męczę się z problemem już jakiś czas i nie mogę dojść co jest grane. Czasem sytuacja się ustabilizuje i przez pewien krótki czas jest ok, zazwyczaj po nocy.
Przekaźniki są sprawne, główny kabel masowy sprawdzony. Próbowałem podać oddzielnie masę na komputer silnika ale to również nic nie daje. Cykanie ustaje kiedy wyciągnę bezpiecznik od zasilania komputera. Podejrzewam komputer. Czy ktoś miał podobny przypadek i mógłby coś doradzić?
Nagrałem filmik: https://youtu.be/UwcK4kbc0to

Bunioopl
Fachman
Posty: 4992
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Problem po przekręceniu zapłonu

Post autor: Bunioopl » 11 lip 2019, o 11:55

A odczytałeś błędy.?
A odpala tobie silnik.?

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


szaffior
Świeżak
Posty: 37
Rejestracja: 24 maja 2019, o 11:31
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: orlando
Silnik: 2,0 163 KM
Lokalizacja: Olkusz/witeradów
Kontakt:

Re: Problem po przekręceniu zapłonu

Post autor: szaffior » 11 lip 2019, o 15:54

viewtopic.php?t=6482 zabacz ten link

xogram
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 11 lip 2019, o 10:44
Reputacja: 0
Imię: Rafał
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0 VCDI 163 KM
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Problem po przekręceniu zapłonu

Post autor: xogram » 11 lip 2019, o 17:15

Mam podstawowy interfejs do odczytu błędów i pokazuje, że błędów nie ma. Jest to diesel, więc problem z wypadającymi zapłonami odpada. Silnik nie odpala, ogólnie samochód kupiłem z uszkodzonym silnikiem, był przestawiony na rozrządzie, wszystko jest teraz ustawione dobrze, ale przez ten błąd nie mogę odpalić.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23824
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 254
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem po przekręceniu zapłonu

Post autor: etac » 11 lip 2019, o 17:44

Aku do wymiany.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5794
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 340
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Problem po przekręceniu zapłonu

Post autor: bubu1769 » 11 lip 2019, o 17:50

Albo przynajmniej trzeba zmierzyć napięcie na nim, może po prostu jest wyładowany.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2019, o 18:03 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: usunięto zapis z CYTUJ

xogram
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 11 lip 2019, o 10:44
Reputacja: 0
Imię: Rafał
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0 VCDI 163 KM
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Problem po przekręceniu zapłonu

Post autor: xogram » 11 lip 2019, o 18:38

Akumulator jest sprawny, to nie tutaj leży problem.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23824
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 254
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem po przekręceniu zapłonu

Post autor: etac » 11 lip 2019, o 18:40

na podstawie czego twierdzisz, ze jest sprawny?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

xogram
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 11 lip 2019, o 10:44
Reputacja: 0
Imię: Rafał
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0 VCDI 163 KM
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Problem po przekręceniu zapłonu

Post autor: xogram » 11 lip 2019, o 21:34

Testowałem na nowym markowym akumulatorze 100 Ah.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23824
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 254
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem po przekręceniu zapłonu

Post autor: etac » 11 lip 2019, o 21:38

rozbierz tą skrzynkę z bezpiecznikami i sprawdź stan złączy, kabli i samej płytki. Może była zalana.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5794
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 340
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Problem po przekręceniu zapłonu

Post autor: bubu1769 » 11 lip 2019, o 21:39

To że jest nowy nie gwarantuje że jest sprawny.
Sprawdź jego napięcie, bez obciążania oraz po przekręceniu kluczyka.

krzych1b
Fachman
Posty: 3052
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Problem po przekręceniu zapłonu

Post autor: krzych1b » 11 lip 2019, o 23:10

Aku najlepiej sprawdzić opornicą , każdy sklep z akumulatorami posiada taki przyrząd .To że ma napięcie jeszcze nie oznacza , że ma pojemność .Jak ma korki , to sprawdzamy areometrem gęstość elektrolitu ,może mieć też zwarcie wewnętrzne. Przy próbie odpalania auta , światła gasną?
Dziwne , że na nowym aku są takie objawy. Może wina leży po stronie rozrusznika? Na stole będzie kręcił a po zamontowaniu do auta, może się klinować np. na tulejce od strony koła zamachowego. Jest jeszcze możliwość uszkodzonego Bendiksa , po prostu nie wyrzuca do końca (podpalona zwora w automacie).Kontrolki będą mrugać i będzie słychać cykanie .
Moja rada , najpierw sprawdzić rozrusznik ,a później brać się za komputer i resztę elektryki.
W dieslach musi być sprawny rozrusznik , dobry akumulator oraz pewne połączenia na przewodach + ,- Warto sprawdzić wieniec na kole zamachowym, czy ma niewytarte zęby.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

xogram
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 11 lip 2019, o 10:44
Reputacja: 0
Imię: Rafał
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0 VCDI 163 KM
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Problem po przekręceniu zapłonu

Post autor: xogram » 15 lip 2019, o 11:43

Akumulator wyjąłem z drugiego auta, 3 litrowego diesla i tam nie było żadnych problemów z paleniem, zawsze kręci jak wściekły, nawet jak stoi tydzień bez odpalania. Rozrusznik był wymontowany z auta, a problem z migającą kontrolką dalej ten sam, więc to nie rozrusznik. Poza tym po "zapięciu" przekaźnika kręci bardzo ładnie. Skrzynkę z bezpiecznikami rozbierałem, wszystko wygląda ok, żadnych śladów zalania ani przepaleń.

xogram
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 11 lip 2019, o 10:44
Reputacja: 0
Imię: Rafał
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0 VCDI 163 KM
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Problem po przekręceniu zapłonu

Post autor: xogram » 15 lip 2019, o 18:03

Wygląda na to, że 3 wtryskiwacze są uszkodzone. Po odpięciu wtyczek od nich i przekręceniu zapłonu kontrolka silnika nie miga, przekaźniki nie cykają, pompa paliwa działa i rozrusznik kręci, ale z wiadomych względów samochód nie odpala. Będę szukał nowych wtryskiwaczy.

Foremka
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 25 sie 2016, o 22:36
Reputacja: 0
Imię: Krzys
Samochód: Orlando 2.0 163km
Silnik:
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Re: Problem po przekręceniu zapłonu

Post autor: Foremka » 18 lip 2019, o 21:57

Jeżeli to Delphi, to nie są popsute, tylko zablokowane - wyjąć i odblokować na stanowisku.

xogram
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 11 lip 2019, o 10:44
Reputacja: 0
Imię: Rafał
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0 VCDI 163 KM
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Problem po przekręceniu zapłonu

Post autor: xogram » 20 lip 2019, o 15:49

Tak, wtryskiwacze Delphi. Będę musiał je oddać do jakiegoś speca na sprawdzenie. Napiszę jak już dowiem się co z nimi. Dzięki za podpowiedź.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem po przekręceniu zapłonu

Post autor: kochar » 20 lip 2019, o 19:20

Tylko daj do odpowiedniej firmy.
Cytat z tego tematu - viewtopic.php?f=28&t=6779&start=425

" Pamiętajcie o jednym, jeżeli kiedykolwiek będziecie chcieli regenerować wtryskiwacze CR Delphi to tylko stoły Hartridge. Wyniki z Boscha, Carbon Zapp , Eragon itd tylko poglądowo a nie jako decyzja do naprawy. Jeżeli tylko na tej podstawie warsztat chce Wam regenerować to pokażcie mu środkowy palec i zabierajcie wtryski. "
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości