Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Ostatnio natrafiłem na całkiem ciekawy temat dotyczący punktu masowego który ulega awarii, a jest znaczący dla bezbłędnego działania silnika.
Jeśli ktoś ma problemy z błędami sondy lambdy 1, czujnika MAP sensor, lub/i czujnika temperatury powietrza dolotowego (IAT) to powinien zainteresować się tym tematem.
Moim zdaniem jest to bardzo fajnie rozpisane i po skorzystaniu z translatora można śmiało czytać - https://moylacetti.ru/dergaetsya-lachetti/
Jeśli ktoś ma problemy z błędami sondy lambdy 1, czujnika MAP sensor, lub/i czujnika temperatury powietrza dolotowego (IAT) to powinien zainteresować się tym tematem.
Moim zdaniem jest to bardzo fajnie rozpisane i po skorzystaniu z translatora można śmiało czytać - https://moylacetti.ru/dergaetsya-lachetti/
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 gru 2014, o 21:47
- Reputacja: 0
- Imię: Włodek
- Samochód: Nubira 1.8
- Silnik: F18d3
- LPG: Landi Renzo
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Bardzo ciekawa jest historia założyciela strony mayalacetti,ru
W skrócie-
W wyniki działań wojennych w Donbasie jego mieszkanie i majątek zostały zniszczone.Ocalał lacetti który przez pewien czas był dla jego rodziny (jak pisze) prawdziwym domem.Żyli w tym aucie w nadziei,że wojna szybko się skończy.
Wyjechali z Donbasu, później wrócili.
Ma dwa cele w życiu, odzyskać domowe gniazdo i okiełznać laczika .
Lacetti stał się dla niego prawdziwym członkiem rodziny i postanowił,że postara się go oswoić i pomóc w tym innym.
i tak w 2014 powstała ta strona.
W skrócie-
W wyniki działań wojennych w Donbasie jego mieszkanie i majątek zostały zniszczone.Ocalał lacetti który przez pewien czas był dla jego rodziny (jak pisze) prawdziwym domem.Żyli w tym aucie w nadziei,że wojna szybko się skończy.
Wyjechali z Donbasu, później wrócili.
Ma dwa cele w życiu, odzyskać domowe gniazdo i okiełznać laczika .
Lacetti stał się dla niego prawdziwym członkiem rodziny i postanowił,że postara się go oswoić i pomóc w tym innym.
i tak w 2014 powstała ta strona.
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Fajne . Facet ma pojęcie w tym co robi z naszymi autami
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
- Reputacja: 1
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Daewoo Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: W-w/Dz-n
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Ja muszę rozbebeszyc peszle (mam druga wiązkę silnika na części) i poszukać tam analogicznego miejsca w 1.8 (jeśli jest). Ostatnio czasami wariują obroty i zauważyłem że czasam poruszenie kablami pomaga. Może być tam coś na rzeczy.
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
I znalazłeś jak idą przewody fizycznie w silniku 1.8 ?. Bo ja za chiny ludowe nie mogę znaleźć gdzie one są , a muszę znaleźć, bo mi co jakiś czas wywala błąd PO107.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 gru 2014, o 21:47
- Reputacja: 0
- Imię: Włodek
- Samochód: Nubira 1.8
- Silnik: F18d3
- LPG: Landi Renzo
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
W silniku F18D3 ten problem nie występuje.Wiązki przejrzałem i nie znalazłem takiego miejsca.
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
To jak idą te masy?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 gru 2014, o 21:47
- Reputacja: 0
- Imię: Włodek
- Samochód: Nubira 1.8
- Silnik: F18d3
- LPG: Landi Renzo
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Idą w kierunki wtyczki która jest blisko akumulatora
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Możesz zrobić zdjęcie gdzie to jest?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Mi się wydaje że chodzi o te na podlużnicy pod akumulatorem i z lewej strony po ściagnieciu lampy chyba też tam takie były one lubią rdzewieć i śniedzieć jak się zawczasu i regularnie niczym nie psika
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 gru 2014, o 21:47
- Reputacja: 0
- Imię: Włodek
- Samochód: Nubira 1.8
- Silnik: F18d3
- LPG: Landi Renzo
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Pomiędzy akumulatorem a lewym błotnikiem jest podłużna wtyczka o dług. ok 15cm (wzdłuż błotnika).
Problem 3 mas polegnie to na tym,że przewody od trzech czujników łączą się w jednej z wiązek przewodów i połączenie to powoli ''koroduje".
W silniku F18D3 te trzy przewody biegną (oddzielnie) do wspomnianej wtyczki.
Problem 3 mas polegnie to na tym,że przewody od trzech czujników łączą się w jednej z wiązek przewodów i połączenie to powoli ''koroduje".
W silniku F18D3 te trzy przewody biegną (oddzielnie) do wspomnianej wtyczki.
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Adikama , nie pisz na temat mas w silniku 1,6 jak dyskutujemy o silniku 1.8, bo się robi groch z kapustą.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1923
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 48
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Ale w 1.8 też tam idą. Mam tam też zbiegowisko i też już się utlenia chociaż problemu na razie nie mam. W wolnej chwili planuję wyczyścić i czymś siknąć dla zabezpieczenia
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 gru 2014, o 21:47
- Reputacja: 0
- Imię: Włodek
- Samochód: Nubira 1.8
- Silnik: F18d3
- LPG: Landi Renzo
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Krzych,Przeczytaj uważnie cały wątek to zrozumiesz dlaczego to napisałem.
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Wiem o co ci chodziło , ja się doczytałem i obejrzałem filmik ze strony RU .I w silniku 1,6 wiem o co biega
Myślalem , że w naszych jest tak samo i to nie był jakiś sarkazm czy coś w tym stylu.
Czyli reasumując . Masy w 1.8 łączą się tam gdzie napisałeś czyli w wiązce i potem idzie dalej jednym przewodem pod tą wtyczką ?
Zaczynam powoli być niekumaty albo mam zaćmę
Myślalem , że w naszych jest tak samo i to nie był jakiś sarkazm czy coś w tym stylu.
Czyli reasumując . Masy w 1.8 łączą się tam gdzie napisałeś czyli w wiązce i potem idzie dalej jednym przewodem pod tą wtyczką ?
Zaczynam powoli być niekumaty albo mam zaćmę
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 gru 2014, o 21:47
- Reputacja: 0
- Imię: Włodek
- Samochód: Nubira 1.8
- Silnik: F18d3
- LPG: Landi Renzo
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
W moim silniku F18d3 przewody idą tak jak opisałem czyli oddzielnie do wtyczki (nie łączą się w wiązce)
Wg mnie problem 3 mas dotyczy silnika 1.6 i może 1.4.
Wg mnie problem 3 mas dotyczy silnika 1.6 i może 1.4.
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Zgadza się .Rozkminiłem właśnie schematy elektryczne.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Wytłumaczcie, czyli Należy odpiąć tę dlugą wtyczke i popsikac czymś bo to w niej coś śniedzieje-koroduje ?
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
W silniku F18D3,czujniki mają odzielne masy i łączą się przykręcone razem do karoserii pod tą wtyczką.Trzeba zajrzeć od spodu- najlepiej z kanału.
lukaslacetti .Ty masz silnik 1,6 i w wiązce niedaleko EGR masz połączenie tych trzech mas ( trzeba znaleźć to miejsce , rozbebeszając peszle ,wyciąć zaprasowane masy i je na nowo połączyć kawałkiem przewodu-najlepiej zlutować).
lukaslacetti .Ty masz silnik 1,6 i w wiązce niedaleko EGR masz połączenie tych trzech mas ( trzeba znaleźć to miejsce , rozbebeszając peszle ,wyciąć zaprasowane masy i je na nowo połączyć kawałkiem przewodu-najlepiej zlutować).
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Narazie jestem na urlopie ale po powrocie chyba sobie sprawdze te połaczenie wg stronki u tego Rosjanina już wiem gdzie to jest ale orientuje się na którym pinie on to sprawdza w ECU tą oporność ?
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Dokładnie obejrzyj filmik . Piny 8 i 13 ale nie jestem pewien. Najlepiej zobacz schemat w TIS-ie http://autocats.ws/manual/chevrolet/tis ... ti-my.html
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1923
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 48
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Przy okazji konserwacji i wyjęciu nadkola lewego znalazłem taką wiązkę. Pięknie nieosłonięta częściowo, między kablami mokre błoto. Nie wiem czy tak ma być czy ktoś zdjął izolację ale to potencjalne miejsce problemów z wiązką, suszy się wykruszy i zaizoluję. Może tu jest pies pogrzebany z tymi błędami, chociaż u mnie jeszcze nic. Ale jak pęknie izolacja w mokrym środowisku to będzie się działo.
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Ale ci odleciało kawał osłonki.
Ja wczoraj dotarłem przypadkowo do złącza pod blachą akumulatora , też z lewej strony nadkola. I co stwierdziłem ? Jest ten przewodzik masowy od MAP-a . I tu też syfilis -naturalis, bo brak izolacji przy wtyczce . Jutro będę psikał kontaktem konektorki i jakoś zabezpieczę przed wodą.
Ja wczoraj dotarłem przypadkowo do złącza pod blachą akumulatora , też z lewej strony nadkola. I co stwierdziłem ? Jest ten przewodzik masowy od MAP-a . I tu też syfilis -naturalis, bo brak izolacji przy wtyczce . Jutro będę psikał kontaktem konektorki i jakoś zabezpieczę przed wodą.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1923
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 48
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
Nie odleciało, jeśli była ktoś zdjął. W nadkolu resztek nie ma. Znalazłem tam kilka zagubionych kiedyś drobiazgów ale nic z izolacji
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problemy z MAP sensor+czujnik temp.+sonda lambda - problem "trzech mas".
No to pewnie oszczędność materiału. Marcin sprawdź u siebie pod blachą akumulatora , czy masz to złącze ? Siedzi na wcisk z brzegu blachy od strony błotnika.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość