Próba instalacji tempomatu
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Drogie nie jest.
Ciekawi mnie tylko czy uchwyty do czujników są w zderzaku. Bo jak nie to spawać trzeba.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Ciekawi mnie tylko czy uchwyty do czujników są w zderzaku. Bo jak nie to spawać trzeba.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
-
- Specjalista
- Posty: 338
- Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik:
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Czujniki są drogie 100 za sztukę plus koszyk ok. 25 i instalacja ok 50, ale mnie się trafiło zderzak kupić razem z czujnikami i instalacją za 200 stówki z przesyłką.
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
na 100% nie ma.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 16:10
- Reputacja: 2
- Imię: Ping
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Musiał bym poszukać po numerach części.
Myślę że dołożyć można, ale sporo z tym roboty. I musisz jeszcze znaleźć przycisk do włączenia bo inaczej bedziesz mógł je wlaczaczyc tylko po wbiciu wstecznego.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Myślę że dołożyć można, ale sporo z tym roboty. I musisz jeszcze znaleźć przycisk do włączenia bo inaczej bedziesz mógł je wlaczaczyc tylko po wbiciu wstecznego.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Specjalista
- Posty: 338
- Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik:
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Myślę że da się to ogarnąć, tylko schemat będzie potrzebny.
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 8 paź 2018, o 21:39
- Reputacja: 0
- Imię: Darek
- Samochód: Orlando 2012
- Silnik: F18D4
- LPG: STAG + Barracudy
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Witam serdecznie forumowiczów.
Od dwóch lat jestem posiadaczem Orlka 1.8 w podstawowej wersji. Udało mi się go już dość istotnie doposażyć.
Pozostał mi jeszcze do dodania tempomat. Mam odpowiednią kierownicę, zwijak i BCM z anglika z tempomatem.
ASO odpada, odwiedziłem już 2 otrzymując odpowiedzi - nie da się.
Problemem jest przeprogramowanie modułu. Bardzo proszę o instrukcje czym programować i jak zmodyfikować wsad.
Mam w tym zakresie jakieś doświadczenie i nie boję się takiego wyzwania ale brak mi szczegółowej wiedzy.
W szczególności liczę na Panów Przemka i Mariusza jako że roztrzaskali ten temat
Pozdrawiam
(dtp4@wp.pl)
Od dwóch lat jestem posiadaczem Orlka 1.8 w podstawowej wersji. Udało mi się go już dość istotnie doposażyć.
Pozostał mi jeszcze do dodania tempomat. Mam odpowiednią kierownicę, zwijak i BCM z anglika z tempomatem.
ASO odpada, odwiedziłem już 2 otrzymując odpowiedzi - nie da się.
Problemem jest przeprogramowanie modułu. Bardzo proszę o instrukcje czym programować i jak zmodyfikować wsad.
Mam w tym zakresie jakieś doświadczenie i nie boję się takiego wyzwania ale brak mi szczegółowej wiedzy.
W szczególności liczę na Panów Przemka i Mariusza jako że roztrzaskali ten temat
Pozdrawiam
(dtp4@wp.pl)
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Eeproma kopiujesz że swojego Bcm do nowego tym programatorem.
https://allegro.pl/oferta/programator-u ... witemShare
Bez jakiejkolwiek edycji.
Jeżeli auto z którego masz bcm miało takie same wyposażenie + tempomat, to ja bym zaryzykował i go wcisnął na próbę.
Jeżeli chodzi o programowanie reszty to ja tylko robię to co Przemek mi każe. Nie wiem co Cię jeszcze interesuje. Raczej wszystko jest tutaj opisane. Oprócz programowania bcm, trzeba programować licznik i ECU. Ale jest to do zrobienia.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
https://allegro.pl/oferta/programator-u ... witemShare
Bez jakiejkolwiek edycji.
Jeżeli auto z którego masz bcm miało takie same wyposażenie + tempomat, to ja bym zaryzykował i go wcisnął na próbę.
Jeżeli chodzi o programowanie reszty to ja tylko robię to co Przemek mi każe. Nie wiem co Cię jeszcze interesuje. Raczej wszystko jest tutaj opisane. Oprócz programowania bcm, trzeba programować licznik i ECU. Ale jest to do zrobienia.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 8 paź 2018, o 21:39
- Reputacja: 0
- Imię: Darek
- Samochód: Orlando 2012
- Silnik: F18D4
- LPG: STAG + Barracudy
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Dzięki Mariusz
Wskazany przez Ciebie programator właśnie zamówiłem. Myślę że dotrze w połowie tygodnia.
Dawca BCM oprócz tego że był anglikiem miał pełne wyposażenie a mój niestety to fabrycznie LS.
Jakie może być ryzyko takiej podmianki bez programowania ?
Zastanawiam się nad programowaniem licznika i ECU.
Do tego zwykły interfejs OBDII pewnie nie wystarczy ? Potrzebne będzie jakieś MDI ?
Zgaduję że w ECU jest jakiś wpis z kodem zainstalowanego BCM i należy go podmienić na kod drugiego BCM ?
Jeśli chodzi o licznik to może chodzi o aktywację kontrolki tempomatu ?
P.S. Miałem problem z podmienionym modułem bezpieczeństwa (code 95, błąd kodowania)
Elektryk jakoś przeprogramował ten moduł na stole i chyba kodował ECU na aucie.
W sumie to dużo nie powiedział ale marudził że nie może zgadnąć 16-bitowej liczby
którą musi wpisać aby zakończyć kodowanie (65536 kombinacji)
Wskazany przez Ciebie programator właśnie zamówiłem. Myślę że dotrze w połowie tygodnia.
Dawca BCM oprócz tego że był anglikiem miał pełne wyposażenie a mój niestety to fabrycznie LS.
Jakie może być ryzyko takiej podmianki bez programowania ?
Zastanawiam się nad programowaniem licznika i ECU.
Do tego zwykły interfejs OBDII pewnie nie wystarczy ? Potrzebne będzie jakieś MDI ?
Zgaduję że w ECU jest jakiś wpis z kodem zainstalowanego BCM i należy go podmienić na kod drugiego BCM ?
Jeśli chodzi o licznik to może chodzi o aktywację kontrolki tempomatu ?
P.S. Miałem problem z podmienionym modułem bezpieczeństwa (code 95, błąd kodowania)
Elektryk jakoś przeprogramował ten moduł na stole i chyba kodował ECU na aucie.
W sumie to dużo nie powiedział ale marudził że nie może zgadnąć 16-bitowej liczby
którą musi wpisać aby zakończyć kodowanie (65536 kombinacji)
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
65536 x około 3s na kod to tylko 27 godzin klikania. Przy założeniu, że jest 50% szans trafienia w połowie tego czasu, to tylko jeden dzionek(w czerwcu długie dni). A może uda się wcześniej
Taki żart offtopikowy.
Taki żart offtopikowy.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 16:10
- Reputacja: 2
- Imię: Ping
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
To nie takie proste,
Przy security access są dwie próby, z każdą trzecia i kolejna trzeba odczekać min 10s.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Przy security access są dwie próby, z każdą trzecia i kolejna trzeba odczekać min 10s.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 16:10
- Reputacja: 2
- Imię: Ping
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Da się to zrobić szybciej, chociaż zależy to od modułu. Jest kilka sposobów.
Np w liczniku i w BCM 2-bajtowy kod zapisany jest w pamięci eeprom. Trzeba tylko wiedzieć czego szukać.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Np w liczniku i w BCM 2-bajtowy kod zapisany jest w pamięci eeprom. Trzeba tylko wiedzieć czego szukać.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 8 paź 2018, o 21:39
- Reputacja: 0
- Imię: Darek
- Samochód: Orlando 2012
- Silnik: F18D4
- LPG: STAG + Barracudy
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Cześć
Programowanie nowego BCM udało się chociaż nie bez problemów.
O ile programator świetnie radził sobie z odczytem i zapisem wylutowanej pamięci,
to już w układzie potrafił ją jedynie odczytać.
Użyłem programu CH341A - USB Programmer 1.30
Nie wydaje mi się że problem z zapisem to była wina programu, raczej układu lub programatora.
W zawartości pamięci (2kB) widać zapisany VIN auta.
W którym miejscu wsadu z BCM szukać "security access" ?
Trochę lutowania i nowy BCM ma EEPROM z wsadem z mojego cheviego
Kierownica i taśma także podmieniona.
Jak dobrze rozumiem następny krok to włożenie nowo zaprogramowanego modułu BCM do auta
i programowanie ECU i licznika w aucie ?
Programowanie nowego BCM udało się chociaż nie bez problemów.
O ile programator świetnie radził sobie z odczytem i zapisem wylutowanej pamięci,
to już w układzie potrafił ją jedynie odczytać.
Użyłem programu CH341A - USB Programmer 1.30
Nie wydaje mi się że problem z zapisem to była wina programu, raczej układu lub programatora.
W zawartości pamięci (2kB) widać zapisany VIN auta.
W którym miejscu wsadu z BCM szukać "security access" ?
Trochę lutowania i nowy BCM ma EEPROM z wsadem z mojego cheviego
Kierownica i taśma także podmieniona.
Jak dobrze rozumiem następny krok to włożenie nowo zaprogramowanego modułu BCM do auta
i programowanie ECU i licznika w aucie ?
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 16:10
- Reputacja: 2
- Imię: Ping
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Eeprom to nie jedyne co trzeba zmienić w BCM.
Trzeba też przeprogramowac procesor aby obsługiwał to co potrzeba. Do tego przekonfugurowanie ecu silnika i licznik.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Trzeba też przeprogramowac procesor aby obsługiwał to co potrzeba. Do tego przekonfugurowanie ecu silnika i licznik.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 8 paź 2018, o 21:39
- Reputacja: 0
- Imię: Darek
- Samochód: Orlando 2012
- Silnik: F18D4
- LPG: STAG + Barracudy
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Hmm, to już pewnie wszystko na aucie ?
Jak do tego się zabrać ?
Jak do tego się zabrać ?
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 16:10
- Reputacja: 2
- Imię: Ping
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Musisz zrobić programowanie SPS. Połączenie z serwerem GM, płatne 35Eur za 2h dostępu. Do programowania silnika muaisz mieć konto o podwyższonych uprawnieniach. Do tego potrzebny jest VIN auta które ma taką samą konfigurację jak ty + wspomniany tempomat.
No i oczywiście interfejs który umożliwia programowania czyli MDI albo VXDIAG GM.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
No i oczywiście interfejs który umożliwia programowania czyli MDI albo VXDIAG GM.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 8 paź 2018, o 21:39
- Reputacja: 0
- Imię: Darek
- Samochód: Orlando 2012
- Silnik: F18D4
- LPG: STAG + Barracudy
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Auto z którego jest BCM miało pełne wyposażenie, mój minimalne więc takiego VIN-u nie mam.
VXDIAG GM ~700zł, MDI dużo więcej, sam dostęp min 150zł, jeszcze założyć konto o podwyższonych uprawnieniach...
wygląda jak kompletnie nieopłacalna zabawa
Może jest jakiś sposób żeby zmieścić się w kwocie np. 500 zł ?
VXDIAG GM ~700zł, MDI dużo więcej, sam dostęp min 150zł, jeszcze założyć konto o podwyższonych uprawnieniach...
wygląda jak kompletnie nieopłacalna zabawa
Może jest jakiś sposób żeby zmieścić się w kwocie np. 500 zł ?
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 16:10
- Reputacja: 2
- Imię: Ping
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Jest sposób który był tutaj opisywany
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Napisz do Pinga, to jest jedyne rossądne wyjście.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7704
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
A ja się spytam, 16 stron nie chce mi się wertować, czy można przełożyć same przyciski i to pokrętło od tempomatu w kierownicy ? Mam w sumie pokrętło lekko zdewastowane i chciałem to doprowadzić do normalnego stanu.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Tak
Albo cały komplet.
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-t ... e=facebook
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Albo cały komplet.
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-t ... e=facebook
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4170
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 104
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
To Wy macie to identyczne jak ja?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Nie. Ty masz podświetlane na czerwono. A my na niebieski. Taki inny niebieski.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7704
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
No i wsio pasi, o to mi chodzi. Ten moduł zespolony, bo u mnie jest lekko zużyty.Bunioopl pisze: ↑22 wrz 2019, o 21:44Tak
Albo cały komplet.
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-t ... e=facebook
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4170
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 104
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Ja mam podświetlane? ale to że po zmroku? to masz na myśli? to tak- mam diablo-czerwone
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości