Problem z odpalaniem po długim postoju (brak testu przy zapłonie?)
- sthEn
- Aktywny
- Posty: 90
- Rejestracja: 26 wrz 2016, o 14:17
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Problem z odpalaniem po długim postoju (brak testu przy zapłonie?)
Witam,
jak w temacie - od 2 miesięcy mam problem z odpalaniem po długim postoju. Jak raz odpali, cały dzień mogę odpalać na dotyk. Postoi noc (lub kilka godzin w ciągu dnia - kwiczy).
Filmik: https://www.youtube.com/watch?v=T2MdfRGVC8w
Pytanie - czy "diagnostyka" powinna się robić w momencie zapłonu, czy po odpaleniu? Chodzi o ten moment, kiedy wskazówki sobie lecą do końca i wracają. Przysiągłbym, że kiedyś robiło to przed odpaleniem (na filmiku widać jak to jest teraz). Mechanik stwierdził, że pompa paliwa nie dostaje zasilania dopóki nie zaczynam kręcić (nie z tym oddałem auto do niego, na to tylko przy okazji miął czas dosłownie zerknąć), czy to może być problem? W co zerknąć w pierwszej kolejności?
W ostatnim czasie wymieniane świece, olej, rozrząd i KZFR, ale działo się tak już przed, więc to raczej wykluczam
Problem może być błahy Bezpiecznik? Odłączenie akumulatora, żeby zresetować kompa?
jak w temacie - od 2 miesięcy mam problem z odpalaniem po długim postoju. Jak raz odpali, cały dzień mogę odpalać na dotyk. Postoi noc (lub kilka godzin w ciągu dnia - kwiczy).
Filmik: https://www.youtube.com/watch?v=T2MdfRGVC8w
Pytanie - czy "diagnostyka" powinna się robić w momencie zapłonu, czy po odpaleniu? Chodzi o ten moment, kiedy wskazówki sobie lecą do końca i wracają. Przysiągłbym, że kiedyś robiło to przed odpaleniem (na filmiku widać jak to jest teraz). Mechanik stwierdził, że pompa paliwa nie dostaje zasilania dopóki nie zaczynam kręcić (nie z tym oddałem auto do niego, na to tylko przy okazji miął czas dosłownie zerknąć), czy to może być problem? W co zerknąć w pierwszej kolejności?
W ostatnim czasie wymieniane świece, olej, rozrząd i KZFR, ale działo się tak już przed, więc to raczej wykluczam
Problem może być błahy Bezpiecznik? Odłączenie akumulatora, żeby zresetować kompa?
Chevrolet Cruze 1.8 LPG 2012 LT Sedan
-
- Profesjonalista
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
- Reputacja: 20
- Imię: Szczepan
- Samochód: FORD S-Max
- Silnik: 2.0 Ecoblue
- Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem po długim postoju (brak testu przy zapłonie?)
"Diagnostyka" u mnie jest po odpaleniu. Widze ze masz gaz. Pojeździj na benzynie ze 2 dni. U mnie było podobnie jak się reduktor skończył. Przepuszczał gaz i auto odpalało na mieszance paliwowo-gazowej. Dopiero jak się pokreciło trochę i zassał powietrza to odpalał.Sporo było o tym pisane na forum.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem po długim postoju (brak testu przy zapłonie?)
Też podejrzewam klasykę z gatunku zagazowanych silników czyli nieszczelność na reduktorze i przesączanie się gazu do kolektora na postoju. Wątków o tym multum. Wyłączyć gaz i jeździć na benzynie, gdy problem ustąpi jak ręką odjął to masz reduktor LPG do wymiany.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- sthEn
- Aktywny
- Posty: 90
- Rejestracja: 26 wrz 2016, o 14:17
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem po długim postoju (brak testu przy zapłonie?)
No dobra, to dzisiaj dotankowanie pod korek i zobaczę.
Do gaziarza i tak za ~2 tygodnie jadę, to do tego czasu na PB pojeżdżę. Nie zbiednieję z moimi przebiegami
Do gaziarza i tak za ~2 tygodnie jadę, to do tego czasu na PB pojeżdżę. Nie zbiednieję z moimi przebiegami
Chevrolet Cruze 1.8 LPG 2012 LT Sedan
-
- Bywalec
- Posty: 114
- Rejestracja: 22 wrz 2016, o 12:41
- Reputacja: 0
- Imię: Staszek
- Samochód: CRUZE LS+ 1.8 Pb
- Silnik: 1.8 (2H0) benz. + LPG
- LPG: BRC SEQUENT 24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem po długim postoju (brak testu przy zapłonie?)
Szybki test to po skończonej jeździe na LPG ściągasz wężyk podciśnienia z reduktora (mały wężyk 5-6 mm) i patrzysz czy ulatnia się gaz (np za pomocą pianki testującej szczelność instalacji LPG lub wody z mydłem - czy robią się bąbelki). Jak się ulatnia to reduktor do wymiany (MB1200 -MB1500 to ok 400 PLN plus wymiana - ok 150-200 PLN) alternatywnie zestaw do regeneracji - ok 50-80 PLN ale gazownicy wolą wymieniać na nówkę na gwarancji niż się bawić w czyszczenie i regulacje.
- sthEn
- Aktywny
- Posty: 90
- Rejestracja: 26 wrz 2016, o 14:17
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem po długim postoju (brak testu przy zapłonie?)
No jakoś tak wyszło, że dwa tygodnie na benzynie, w sumie marne 200km przejechane bo rzadko ostatnio ruszam auto, i bez zmian. Za wcześnie, czy to jednak nie reduktor? Na serwis LPG jadę w czwartek tak czy inaczej, ale sam już nie wiem.
Nie włączyłem gazu nawet na sekundkę, ale z drugiej strony też nie nie wyjeździłem go przed próbą z benzyną (nie wiem, czy to ma znaczenie, raczej nie).
Nie włączyłem gazu nawet na sekundkę, ale z drugiej strony też nie nie wyjeździłem go przed próbą z benzyną (nie wiem, czy to ma znaczenie, raczej nie).
Chevrolet Cruze 1.8 LPG 2012 LT Sedan
-
- Bywalec
- Posty: 114
- Rejestracja: 22 wrz 2016, o 12:41
- Reputacja: 0
- Imię: Staszek
- Samochód: CRUZE LS+ 1.8 Pb
- Silnik: 1.8 (2H0) benz. + LPG
- LPG: BRC SEQUENT 24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem po długim postoju (brak testu przy zapłonie?)
Nie musisz gazu wyjeździć na zero. Ważne żebyś nie przełączał na LPG podczas testu. Skoro przez te 200 km jest bez zmian to oprócz reduktora może być sprawa nie trzymającego elektrozaworu. Sprawdź czy pojawia się gaz na wężyku podciśnienia pomimo zakończonej jazdy.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem po długim postoju (brak testu przy zapłonie?)
A ja bym określił, że w tym przypadku to nie wina LPG. Test temu zaprzeczył. Nawet jak elektrozawór nie trzyma to teoretycznie powinno wyssać resztki podczas tego przebiegu. Mało prawdopodobne żeby nie trzymały wszystkie elektrozawory i reduktor równocześnie. Zatem w tym przypadku jakiś kłopot z dostarczeniem NoPB przy rozruchu.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- sthEn
- Aktywny
- Posty: 90
- Rejestracja: 26 wrz 2016, o 14:17
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem po długim postoju (brak testu przy zapłonie?)
No mechanik już wspominał, że to problem z pb przy rozruchu, ale nie był w stanie sprecyzować na szybko.
Co mogę zrobić, żeby cokolwiek zdiagnozować?
Co mogę zrobić, żeby cokolwiek zdiagnozować?
Chevrolet Cruze 1.8 LPG 2012 LT Sedan
- sthEn
- Aktywny
- Posty: 90
- Rejestracja: 26 wrz 2016, o 14:17
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem po długim postoju (brak testu przy zapłonie?)
Zaktualizuję, żeby nie było.
Oczywiście była to wina LPG. Regeneracja reduktora załatwiła temat.
Oczywiście była to wina LPG. Regeneracja reduktora załatwiła temat.
Chevrolet Cruze 1.8 LPG 2012 LT Sedan
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem po długim postoju (brak testu przy zapłonie?)
Czyli jednak klasyka gatunku.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 46
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 08:13
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8
- LPG: BRC
- Lokalizacja: katowice
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem po długim postoju (brak testu przy zapłonie?)
Hej, podepnę się przed utworzeniem nowego tematu. Czy uważacie że u mnie to ten sam problem? Nieszczelność na reduktorze? Najczęściej po nocy, po dłuższym niejeżdżeniu po zapaleniu czasem pojawia sie ten dziwny dźwięk (z reguły krócej niż na moim filmie). Po chwili ustępuje i wszystko działa jak należy. Mój filmik: https://youtu.be/n1YzZz20goA Gas serwisuje w czakramie w Mysłowicach. Czy oni będą to w stanie w 100% zdiagnozować?
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem po długim postoju (brak testu przy zapłonie?)
sam zdiagnozuj. Zakręć gaz na 2 dni i zobaczysz różnicę.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem po długim postoju (brak testu przy zapłonie?)
Tak.Tak.elkolendo pisze: ↑21 paź 2019, o 19:35Hej, podepnę się przed utworzeniem nowego tematu. Czy uważacie że u mnie to ten sam problem? Nieszczelność na reduktorze? Najczęściej po nocy, po dłuższym niejeżdżeniu po zapaleniu czasem pojawia sie ten dziwny dźwięk (z reguły krócej niż na moim filmie). Po chwili ustępuje i wszystko działa jak należy. Mój filmik: https://youtu.be/n1YzZz20goA Gas serwisuje w czakramie w Mysłowicach. Czy oni będą to w stanie w 100% zdiagnozować?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 46
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 08:13
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8
- LPG: BRC
- Lokalizacja: katowice
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem po długim postoju (brak testu przy zapłonie?)
Na regenerowanym 350, na nowym 600. Ktoś ma doświadczenie, czy te regenerowane wytrzymują choć połowę czasu nówki?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem po długim postoju (brak testu przy zapłonie?)
Ale że co? O co pytasz?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Profesjonalista
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
- Reputacja: 20
- Imię: Szczepan
- Samochód: FORD S-Max
- Silnik: 2.0 Ecoblue
- Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem po długim postoju (brak testu przy zapłonie?)
Chyba że naprawa tyle kosztuje...polski to jednak ciężki język, trudno w nim coś zrozumieć...
-
- Świeżak
- Posty: 46
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 08:13
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8
- LPG: BRC
- Lokalizacja: katowice
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem po długim postoju (brak testu przy zapłonie?)
Tak, naprawy tyle kosztują. Chciałem zapytać, czy ktoś wymieniał na zregenerowaną część, czy warto oszczędzić prawie połowę ceny i czy problem nie powrócił szybko.
Przepraszam, jesli niejasno się wyraziłem.
Przepraszam, jesli niejasno się wyraziłem.
-
- Profesjonalista
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
- Reputacja: 20
- Imię: Szczepan
- Samochód: FORD S-Max
- Silnik: 2.0 Ecoblue
- Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem po długim postoju (brak testu przy zapłonie?)
Ja wymieniałem na nowy, 2,5 roku temu przy przebiegu 81 tys. Do tej pory na wymienionym zrobiłem 51 tys. Nie wiem niestety jaki przebieg mozna na regenerownym uzyskać.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem po długim postoju (brak testu przy zapłonie?)
Ja tam niezbyt słyszę co to za odgłos na filmiku, ale:
Jeżeli po nocy, po dłuższym postoju masz problemy z rozruchem, kręcisz rozrusznikiem i dopiero po sekundzie lub kilku silnik załączy się. (Ewidentnie dłużej niż w ciągu dnia po krótkich postojach) to jest więcej niż podejrzane, że reduktor przepuszcza gaz.
Jeżeli sam potrafisz wymienić to koszt kilku dych jest wart regeneracji.
Jeżeli robi to serwis BRC za 300-400 zł to warto się zastanowić, czy nie lepiej zainwestować w nowy reduktor. Taka moja filozofia.
ps. Powinno się brać pod uwagę ile lat, ile km ma reduktor nalatane. Mój ostatnio robiłem sam, są gdzieś moje wpisy na forum.
Jeżeli po nocy, po dłuższym postoju masz problemy z rozruchem, kręcisz rozrusznikiem i dopiero po sekundzie lub kilku silnik załączy się. (Ewidentnie dłużej niż w ciągu dnia po krótkich postojach) to jest więcej niż podejrzane, że reduktor przepuszcza gaz.
Jeżeli sam potrafisz wymienić to koszt kilku dych jest wart regeneracji.
Jeżeli robi to serwis BRC za 300-400 zł to warto się zastanowić, czy nie lepiej zainwestować w nowy reduktor. Taka moja filozofia.
ps. Powinno się brać pod uwagę ile lat, ile km ma reduktor nalatane. Mój ostatnio robiłem sam, są gdzieś moje wpisy na forum.
-
- Świeżak
- Posty: 46
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 08:13
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8
- LPG: BRC
- Lokalizacja: katowice
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem po długim postoju (brak testu przy zapłonie?)
1 Z tego co zrozumiałem, to oni nie regenerują mojego, tylko wkładają zregenerowany (cała operacja w jednym dniu się zamyka)
2 Samemu się nie podejmę, więc i chyba wejdę w nówkę, umówiony jestem na 4go.
3 Mam jeszcze jeden problem jak się okazuje - przewody hamulcowe, któryś tył przepuszcza, zauważyłem ubytek płynu, dusiłem długo pedał i zauważyłem mniej więcej w połowie auta, że kapie, także tym się zajmę w pierwszej kolejności. Auto ma 5 lat, w poprzednim Fiacie! przewody były do wymiany chyba po 10ciu.
2 Samemu się nie podejmę, więc i chyba wejdę w nówkę, umówiony jestem na 4go.
3 Mam jeszcze jeden problem jak się okazuje - przewody hamulcowe, któryś tył przepuszcza, zauważyłem ubytek płynu, dusiłem długo pedał i zauważyłem mniej więcej w połowie auta, że kapie, także tym się zajmę w pierwszej kolejności. Auto ma 5 lat, w poprzednim Fiacie! przewody były do wymiany chyba po 10ciu.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem po długim postoju (brak testu przy zapłonie?)
Że co? Przewody hamulcowe w Cruze szlag trafił po pięciu latach? To jest nieprawdopodobne w żadnym normalnym aucie. Do tej pory nikt o czymś takim tu nie pisał. Jeżeli tak jest, to przyczyny muszą być specyficzne dla przypadku.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 46
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 08:13
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8
- LPG: BRC
- Lokalizacja: katowice
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem po długim postoju (brak testu przy zapłonie?)
Tak jak napisałem, zauważyłem ubytek w zbiorniczku, stanąłem na suchym miejscu parkingowych, kilkanaście razy mocno naciskałem hamulec i namierzyłem, zę kapie, gdzieś w połowie, bliżej przodu auta z podłużnicy w podwoziu (nomenklatura możę nie być fachowa;) )
Jutro rano jadę do serwisu, jak będę coś wiedział to dam znać. Tylko temat nie ten troszkę już
PS i pomyliłem się, 6 lat ma auto
Jutro rano jadę do serwisu, jak będę coś wiedział to dam znać. Tylko temat nie ten troszkę już
PS i pomyliłem się, 6 lat ma auto
Ostatnio zmieniony 23 paź 2019, o 20:59 przez elkolendo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem po długim postoju (brak testu przy zapłonie?)
wszim - może mechanicznie uszkodzone...
elkolendo - powymieniałem w godzinę co trzeba. Nawet nie wymontowywałem z układu. Taki zregenerowany co piszesz, to powinna być regeneracja kompleksowa.
Przy puszczaniu gazu, chodzi tak naprawdę o jedną membranę.
Pytanie: z jakiego stanu przebiegu była wykonana ta regeneracja. Reduktor, powinien trzymać parametry, ale Genius 1200 to nie jest skomplikowane urządzenie.
Ja uważałem, że po 60k km wymiana reduktora na nowy, to trochę przesada.
elkolendo - powymieniałem w godzinę co trzeba. Nawet nie wymontowywałem z układu. Taki zregenerowany co piszesz, to powinna być regeneracja kompleksowa.
Przy puszczaniu gazu, chodzi tak naprawdę o jedną membranę.
Pytanie: z jakiego stanu przebiegu była wykonana ta regeneracja. Reduktor, powinien trzymać parametry, ale Genius 1200 to nie jest skomplikowane urządzenie.
Ja uważałem, że po 60k km wymiana reduktora na nowy, to trochę przesada.
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4202
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 107
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Problem z odpalaniem po długim postoju (brak testu przy zapłonie?)
W internetach piszą że jak są słabe to są to tanie części używane na pierwszy montaż w samochodach budżetowych. No ale chyba nie GM. Może kolega ma wrogów i mu pomogli Łukasz, jesteś wysoko ubezpieczony na życie? kto jest uposażonym? żona? sorry, ale tylko tak mi się jakoś ta sytuacja skojarzyła albo jeździsz cholercia wie gdzie i o coś zaczepiłeś
Ja takowe przewody wymieniałam pierwszy raz w poprzednim aucie jak miało 11 lat.
Ja takowe przewody wymieniałam pierwszy raz w poprzednim aucie jak miało 11 lat.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości