Problem z akumulatorem
- zzzz
- Wymiatacz
- Posty: 1585
- Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
- Reputacja: 33
- Imię: Zbyszek
- Samochód: Cruze HB LT+
- Silnik: 1.8
- LPG: BRC
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem z akumulatorem
A ten miernik na pewno mierzy prąd stały?
-
- Fachman
- Posty: 5011
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Problem z akumulatorem
No właśnie, jako jeden z niewielu mierzy.
Miernik służbowy. Tylko mało dokładny. Ale zawsze przewodowym można dokładniej pomierzyć.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Miernik służbowy. Tylko mało dokładny. Ale zawsze przewodowym można dokładniej pomierzyć.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
- zzzz
- Wymiatacz
- Posty: 1585
- Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
- Reputacja: 33
- Imię: Zbyszek
- Samochód: Cruze HB LT+
- Silnik: 1.8
- LPG: BRC
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem z akumulatorem
To ja, dla sprawdzenia, zapiąłbym oba i porównał wskazania. Sprawdził bym też czy pozycja (położenie względem przewodu mierzonego) tego bezprzewodowego miernika ma wpływ na jego wskazania.
-
- Fachman
- Posty: 5011
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Problem z akumulatorem
Już sprawdzałem. Wachania są pomiędzy 0,04 - 0,07A na przewodowym. Czyli wygląda na ok. Na cęgowym sprawdzam tylko, czy czasem jakiś zjadacz akumulatora mi się nie połączył.
Co do położenia miernika względem przewodu, to faktycznie jest różnica. Jak go mam normalnie to pokazuje w plusie, jak odwrócę to w minusie.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Co do położenia miernika względem przewodu, to faktycznie jest różnica. Jak go mam normalnie to pokazuje w plusie, jak odwrócę to w minusie.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2019, o 09:21 przez Sebastian, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Cęgowym
Powód: Cęgowym
-
- Wymiatacz
- Posty: 1096
- Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti 2.0TCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Wawa Tarcho
- Kontakt:
Re: Problem z akumulatorem
tylko pytanie czy ten miernik mierzy na cęgach tzw. prąd stały nie zmienny, bo ten wynik śmierdzi mi przełączaniem wyniku na wyświetlaczu na niepodłączonym mierniku, innymi słowy na cęgach pomiar tylko amperażu prądu zmiennego - tętniącego, weź normalnie, jak bóg przykazał, włącz miernik w szereg
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339
VIN KL1NF35UJ7K644339
-
- Fachman
- Posty: 5011
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Problem z akumulatorem
Pany!! Jak ktoś jeszcze nie wie to z wykształcenia jestem elektronikiem. W elektryczniaku miałem przedmiot miernictwo. Potrafię pomierzyć chyba wszystko. Rozumiem, że martwcie się o mnie i o mój pomiar. Spoko. Jedyne dla czego wynik na cęgach wychodzi po przecinku, to tylko dla tego, że nie do końca nadaje się do pomiaru tak małych prądów. Bo 50mA to trochę za małe prądy dla mojego miernika. Tylko jeżeli aku został rozładowany w naście minut, to jaki musiał płynąć prąd? Myślę, że jakieś 25-30A. A takie prądy miernik mierzy znakomicie.
Ale mogę nagrać filmik jak by jeszcze ktoś nie wierzył w moje umiejętności. (sam czasami nie wierzę).
Do rzeczy, kolejna przejażdżka i kolejne wyniki obserwacji.
Chyba wszystko powróciło do normy.
Odpalam auto napięcie leci do 14,8V, by potem pomału spadać do 12,7V.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Ale mogę nagrać filmik jak by jeszcze ktoś nie wierzył w moje umiejętności. (sam czasami nie wierzę).
Do rzeczy, kolejna przejażdżka i kolejne wyniki obserwacji.
Chyba wszystko powróciło do normy.
Odpalam auto napięcie leci do 14,8V, by potem pomału spadać do 12,7V.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
-
- Wymiatacz
- Posty: 1096
- Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti 2.0TCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Wawa Tarcho
- Kontakt:
Re: Problem z akumulatorem
Ja nie poddaję w wątpliwość Twoje wykształcenie, tylko jakość - możliwości miernika, nie każdy miernik cęgowy mierzy cęgami prąd stały, powiem więcej, większość tanich mierników nie posiada takiej funkcjonalności, a odnoszę się do tego pomiaru 0,0 i 0,1 bo często po odpięciu mierzydła od źródła pomiarowego, jak coś innego robię/robiłem i nie wyłączę/wyłączyłem to niepodłączony DT 908 tak sobie "pływa" z cyferkami na wyświetlaczu, zresztą nie tylko on
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339
VIN KL1NF35UJ7K644339
-
- Fachman
- Posty: 5011
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Problem z akumulatorem
Jak by ktoś wątpił w mój miernik oto jego fotki.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
-
- Fachman
- Posty: 5011
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Problem z akumulatorem
Chyba znalazłem, mój problem. Mimo, że aku jest,, sprawne, to jest nie sprawne. ''. Podczas testów przechodził je. Ale prawdopodobnie ma jakąś upływność i małą pojemność.
Aby to sprawdzić zamieniłem się akumulatorami z Fordem.
Tydzień czasu i chevi odpala bez problemu. Mimo, że wiele nie jeździ.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Aby to sprawdzić zamieniłem się akumulatorami z Fordem.
Tydzień czasu i chevi odpala bez problemu. Mimo, że wiele nie jeździ.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15467
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Problem z akumulatorem
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Fachman
- Posty: 5011
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Problem z akumulatorem
Wiem Wojtku. Dla mnie też. Ale Pan mierzył. I to mnie przekonało. Tylko upływność chyba tak na szybko nie da rady zmierzyć
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
-
- Wymiatacz
- Posty: 1096
- Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti 2.0TCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Wawa Tarcho
- Kontakt:
Re: Problem z akumulatorem
Na YouTube był nawet filmik gościa, jak zawyżają parametry akumulatorów za pomocą fałszowania naklejek
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339
VIN KL1NF35UJ7K644339
-
- Fachman
- Posty: 5011
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Problem z akumulatorem
Tylko naklejka nie ma nic do tego, że akumulator sam siě rozładowuje. Zaraz po ładowaniu, wydajność prądowa była ok. Ale jak powstał godzinę, to jak by brakowało mu kilku amperogodzin.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
-
- Wymiatacz
- Posty: 1096
- Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti 2.0TCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Wawa Tarcho
- Kontakt:
-
- Fachman
- Posty: 5011
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Problem z akumulatorem
Raczej upływność. Napięcia były ok.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
-
- Stały bywalec
- Posty: 202
- Rejestracja: 28 lis 2018, o 12:45
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: Chevrolet orlando
- Silnik: 1.8, 141KM, benz.
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Problem z akumulatorem
Jaki powinien mieć pojemność akumulator do Orlando 1.8?
Potrzebuje kupić akumulator, więc może macie jakieś propozycje?
Potrzebuje kupić akumulator, więc może macie jakieś propozycje?
-
- Wymiatacz
- Posty: 1520
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 79
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem z akumulatorem
Tu piszą że Ah 60 viewtopic.php?f=76&t=6050&p=104853&hili ... do#p104853
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Bywalec
- Posty: 154
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
- Reputacja: 8
- Imię: Adam
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Turek
- Kontakt:
Re: Problem z akumulatorem
Kupiłem ostatnio Vartę Blue Dynamic 60Ah 540A i jest ok. Poprzedni był jakiś niemarkowy 63Ah i 600A.
Ogólnie Pojemność powinna być w przedziale 60-63Ah i prąd od 540 do 610A.
Ogólnie Pojemność powinna być w przedziale 60-63Ah i prąd od 540 do 610A.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości