Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8
-
- Świeżak
- Posty: 26
- Rejestracja: 12 paź 2018, o 08:35
- Reputacja: 0
- Imię: Arkadiusz
- Samochód: CRUZE LS+ 2011r
- Silnik: 1.8 benzyna
- LPG: LPG BRC
- Lokalizacja: Rzuchowa
- Kontakt:
Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8
Rodzaj paliwa nie ma znaczenia - objaw ten sam. Taką samą opinię wyrazili dwaj wspominani mechanicy. Drugi z resztą nie uznaje gazu w autach i raczej przeprowadza testy na benzynie.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5057
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 71
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8
Ja miałem taki problem że silnik dusił się między 3000 a około 3300 obrotów, po przekroczeniu 3500 szedł już bez problemu.
Winnym była pierwsza sonda.
Winnym była pierwsza sonda.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Świeżak
- Posty: 26
- Rejestracja: 12 paź 2018, o 08:35
- Reputacja: 0
- Imię: Arkadiusz
- Samochód: CRUZE LS+ 2011r
- Silnik: 1.8 benzyna
- LPG: LPG BRC
- Lokalizacja: Rzuchowa
- Kontakt:
Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8
No to u mnie niestety problem trwa dłużej, bo do około 4000 rpm... Szukam jakiegoś elektryka, który zna te silniki.
W jaki sposób można sprawdzić poprawność sondy?
W jaki sposób można sprawdzić poprawność sondy?
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5057
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 71
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8
Tylko dobrym oscyloskopem ELM327 do tego się nie nadaje. Za wolne próbkowanie.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8
Dlaczego się nie nadaje? Wg mnie nadaje się w zupełności.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5057
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 71
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8
Sinus bardzo ładnie się rysuje ale problem jest w szybkości reakcji, której za pomocą ELM nie zobaczymy.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8
Ale zmienność przebiegu pierwszej sondy nie jest szybsza niż kilka Hz, bez problemu torque da z tym radę. Jedynie rejestracja z pluginem nagrywającym do pliku video powoduje problem z właściwym samplowaniem, ale w zwykłej obserwacji przebiegu sondy torque daje radę. Do oceny prawidłowości działania wystarczające. Reakcja sondy do ok 1Hz uważana jest za prawidłową. Przede wszystkim ważne są wartości napięć, bo wyeksploatowana sonda zaczyna kuleć i nie osiągać napięć np powyżej 0,5V.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 26
- Rejestracja: 12 paź 2018, o 08:35
- Reputacja: 0
- Imię: Arkadiusz
- Samochód: CRUZE LS+ 2011r
- Silnik: 1.8 benzyna
- LPG: LPG BRC
- Lokalizacja: Rzuchowa
- Kontakt:
Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8
Podrzucicie jakiś dobrej jakości model sondy? Jakie to są koszty?
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8
Oczywiscie ze Torque daje sobie z tym rade ale polecam pokasowac wszystkie wskazania i zostawic tylko sondę. Program dziala wtedy bardzo szybko. Ja zalozylem sondę Bosch, czyli taką jaka jest w oryginale w silniku 1.4t.
Nie chce tutaj przekreslac naszego koncenru Lotos ale on sie chyba nie lubi z naszymi autami. Rok temu zatankowalem na Lotosie a po 5km wywalilo blad sondy i poszla do wymiany. W grudniu przez caly miesiac tankowalem na Lotosie bo akurat zmienilem miejsce zamieszkania, a ta stacja byla pod nosem a do tego ceny byly bardzo konkurencyjne. Efekt? Auto sie strasznie zamulilo. Wrocilem na Orlen i nie to auto. 170 koni ożyło...
Nie chce tutaj przekreslac naszego koncenru Lotos ale on sie chyba nie lubi z naszymi autami. Rok temu zatankowalem na Lotosie a po 5km wywalilo blad sondy i poszla do wymiany. W grudniu przez caly miesiac tankowalem na Lotosie bo akurat zmienilem miejsce zamieszkania, a ta stacja byla pod nosem a do tego ceny byly bardzo konkurencyjne. Efekt? Auto sie strasznie zamulilo. Wrocilem na Orlen i nie to auto. 170 koni ożyło...
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8
Z tym Orlenem to raczej Placebo.
Ja mam tak z Lotosem. Może dlatego, że mam kartę rabatową Lotos.
Wracając do tematu. Trzeba sprawdzić. Elektrozawory sterujące ZFR, luzy zaworowe. Przynajmniej na początek.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Ja mam tak z Lotosem. Może dlatego, że mam kartę rabatową Lotos.
Wracając do tematu. Trzeba sprawdzić. Elektrozawory sterujące ZFR, luzy zaworowe. Przynajmniej na początek.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 18 mar 2019, o 21:10 przez wszim, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: dla tego -> dlatego
Powód: dla tego -> dlatego
-
- Świeżak
- Posty: 26
- Rejestracja: 12 paź 2018, o 08:35
- Reputacja: 0
- Imię: Arkadiusz
- Samochód: CRUZE LS+ 2011r
- Silnik: 1.8 benzyna
- LPG: LPG BRC
- Lokalizacja: Rzuchowa
- Kontakt:
Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8
Czyli nie bawić się na razie w sprawdzanie sondy? Piszą, że uszkodzenie sondy pogarsza również spalanie - czego u mnie nie ma (7,5-8 l/100km benzyny).
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8
Zacznij od sprawdzenia błędów. Dobrym skanerem. Sondę zostaw sobie na trochę później.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 26
- Rejestracja: 12 paź 2018, o 08:35
- Reputacja: 0
- Imię: Arkadiusz
- Samochód: CRUZE LS+ 2011r
- Silnik: 1.8 benzyna
- LPG: LPG BRC
- Lokalizacja: Rzuchowa
- Kontakt:
Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8
Co znaczy dobrym skanerem? Rozumiem, podpinam OBDII - i co dalej? Co polecacie?
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8
Dobry czyli taki co czyta wszystkie błędy
Ja mam ELM327 i OPL DTC Reader.
Ale ważne..... ELM 327musi być naprawdę dobry.
Albo koledzy może polecą coś innego.
Albo ASO
Ja mam ELM327 i OPL DTC Reader.
Ale ważne..... ELM 327musi być naprawdę dobry.
Albo koledzy może polecą coś innego.
Albo ASO
-
- Świeżak
- Posty: 26
- Rejestracja: 12 paź 2018, o 08:35
- Reputacja: 0
- Imię: Arkadiusz
- Samochód: CRUZE LS+ 2011r
- Silnik: 1.8 benzyna
- LPG: LPG BRC
- Lokalizacja: Rzuchowa
- Kontakt:
Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8
Cześć,
Zakupiłem ELM 327 Vgate iCar2, zainstalowałem OPL DTC Reader - ale tam mało co jest... Raptem odczyt błędów z silnika i hamulców...
Auto czeka cierpliwie na wizytę u specjalisty od chevroletów - ale wstępne podejrzenia to właśnie rozrząd...
Zakupiłem ELM 327 Vgate iCar2, zainstalowałem OPL DTC Reader - ale tam mało co jest... Raptem odczyt błędów z silnika i hamulców...
Auto czeka cierpliwie na wizytę u specjalisty od chevroletów - ale wstępne podejrzenia to właśnie rozrząd...
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8
Ja mam jeszcze wspomaganie i bcm. Bcm chyba też powinieneś mieć. Jakie błędy były?
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 26
- Rejestracja: 12 paź 2018, o 08:35
- Reputacja: 0
- Imię: Arkadiusz
- Samochód: CRUZE LS+ 2011r
- Silnik: 1.8 benzyna
- LPG: LPG BRC
- Lokalizacja: Rzuchowa
- Kontakt:
Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8
Właśnie - BCM tez jest.
Po południu będę miał dostęp do auta, to wrzucę jakieś info. Ale w samym silniku brak błędów. BCM wszystkie ze statusem "historyczny". Ostatni błąd jaki był, to z czujnika poziomu paliwa w baku - raz na jakiś czas wskazówka spada na 0 i wyskakuje błąd. Po kilku godz. wszystko wraca do normy.
Po południu będę miał dostęp do auta, to wrzucę jakieś info. Ale w samym silniku brak błędów. BCM wszystkie ze statusem "historyczny". Ostatni błąd jaki był, to z czujnika poziomu paliwa w baku - raz na jakiś czas wskazówka spada na 0 i wyskakuje błąd. Po kilku godz. wszystko wraca do normy.
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8
Błąd wskaźnika paliwa to standard przy LPG.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8
Nie dotyczy auta w opcji KL7.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8
Ja miałem KL7 błąd wyskakuje.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8
Od początku wyskakiwał czy po twoich wymianach oprogramowania i BCM?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8
Od początku. Jak tylko trochę więcej km przejechałem na gazie.
Błąd związany z opadającą wskazówką paliwa.
Błąd związany z opadającą wskazówką paliwa.
-
- Świeżak
- Posty: 26
- Rejestracja: 12 paź 2018, o 08:35
- Reputacja: 0
- Imię: Arkadiusz
- Samochód: CRUZE LS+ 2011r
- Silnik: 1.8 benzyna
- LPG: LPG BRC
- Lokalizacja: Rzuchowa
- Kontakt:
Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8
U mnie pojawia się to z częstotliwością 1/miesiąc, więc nie jest to uciążliwy błąd.
-
- Świeżak
- Posty: 26
- Rejestracja: 12 paź 2018, o 08:35
- Reputacja: 0
- Imię: Arkadiusz
- Samochód: CRUZE LS+ 2011r
- Silnik: 1.8 benzyna
- LPG: LPG BRC
- Lokalizacja: Rzuchowa
- Kontakt:
Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8
Drodzy koledzy, przedstawiona mi została oficjalna przyczyna braku mocy. Otóż mechanik, który ma już doświadczenie z chevroletem, po jeździe próbnej stwierdził, że to auto w ogóle nie jedzie - a nie tylko w określonym zakresie obrotów (cóż - ja nie byłem tego w stanie określić, z powodu braku odniesienia). Na wstępie znalazł rozjechane dawkowania paliwa (podobno ustawione - cytuję: "... jak dla Seicento". Brnąc nadal w temat dotarł aż do czujnika sprzęgła, który podawał wartość wciśnięcia pedału w 60% w trakcie jazdy, co powodowało ograniczenie parametrów mieszanki. Czujnik został wymieniony za 110 zł. Auto pozostaje jeszcze w warsztacie, w celu sprawdzenia sondy lambda oraz niższej temperatury czynnika (około 96 stopni).
Wrażenia z jazdy przedstawię prawdopodobnie jutro.
Wrażenia z jazdy przedstawię prawdopodobnie jutro.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Brak mocy w zakresie 3000-4000 rpm LPG/Benzyna 1.8
Dziwne. Jeżeli system decyduje o ograniczeniu mocy silnika to jest to wejście w tzw tryb awaryjny. Wtedy raczej na pewno powinna zaświecić się na desce kontrolka check engine.
Dodano po 10 minutach 24 sekundach:
A jednak było, sam sugerowałem
To chodzi o ustawienia instalacji LPG. Dziwne, że nie zasugerowaliśmy wcześniej zabawy w "jazda tylko na NoPB" , z reguły w takich przypadkach to pierwsze co się robi. Odłączenie LPG i wyjechanie kilkudziesięciu..kilkuset km żeby mapy wtrysku się ponownie ułożyły. Jak auto odzyskuje moc to wiadomo gdzie przyczyna. Być może nałożyły się na siebie 2 problemy.Na wstępie znalazł rozjechane dawkowania paliwa (podobno ustawione - cytuję: "... jak dla Seicento".
Dodano po 10 minutach 24 sekundach:
A jednak było, sam sugerowałem
wszim pisze: ↑8 mar 2019, o 14:34O kurcze dopiero teraz zauważyłem, że w temacie jest LPG. Warto doddać ten fakt do podpisu lub w polu opisu posiadanego auta. Skoro jest lubryfikacja zapewne silnik bez opcji KL7, czyli nie przystosowany do LPG, więc luz zaworowy do pomierzenia i to szybciutko. Równolegle wyłączyć LPG i zweryfikować po kilkudziesięciu km czy problem ustąpił (o ile to nie jest objaw skasowanych luzów zaworowych).
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość