P069E - błąd
- adorosh
- Aktywny
- Posty: 91
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 09:38
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Captiva 2.4 + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
P069E - błąd
Hej, czy ktoś z Was miał problem z błędem P069E?
Z tego co udało mi się wygooglać, błąd dotyczy instalacji gazowej https://www.obd-codes.com/p069e
Błąd nie jest krytyczny, ale zapalony check jest wkurzający.
Ktoś? Coś?
Z tego co udało mi się wygooglać, błąd dotyczy instalacji gazowej https://www.obd-codes.com/p069e
Błąd nie jest krytyczny, ale zapalony check jest wkurzający.
Ktoś? Coś?
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: P069E - błąd
https://www.autocats.ws/manual/chevrole ... va140.html
DTC P069E: Żądanie zapalenia MIL z modułu sterującego pompy paliwa
Opis obwodu/układu
Moduł sterujący pompy paliwa za pomocą szeregowej sieci danych sygnalizuje modułowi sterującemu silnika (ECM), że moduł sterujący pompy paliwa wymaga zapalenia lampki MIL (informującej o usterce). DTC znajduje się w module sterującym pompy paliwowej, zaś komenda podświetlenia MIL zostaje wysłana, gdy moduł sterujący pompy paliwowej stwierdzi, iż w systemie sterowania pompy paliwowej nastąpiła awaria wpływająca na poziom emisji. Gdy moduł ECM otrzymuje komunikat z modułu sterującego pompy paliwa, w ECM zostanie ustawiony kod DTC P069E.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
DTC P069E: Żądanie zapalenia MIL z modułu sterującego pompy paliwa
Opis obwodu/układu
Moduł sterujący pompy paliwa za pomocą szeregowej sieci danych sygnalizuje modułowi sterującemu silnika (ECM), że moduł sterujący pompy paliwa wymaga zapalenia lampki MIL (informującej o usterce). DTC znajduje się w module sterującym pompy paliwowej, zaś komenda podświetlenia MIL zostaje wysłana, gdy moduł sterujący pompy paliwowej stwierdzi, iż w systemie sterowania pompy paliwowej nastąpiła awaria wpływająca na poziom emisji. Gdy moduł ECM otrzymuje komunikat z modułu sterującego pompy paliwa, w ECM zostanie ustawiony kod DTC P069E.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
- adorosh
- Aktywny
- Posty: 91
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 09:38
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Captiva 2.4 + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: P069E - błąd
A jak się tego pozbyć?
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: P069E - błąd
Warunki generowania DTC
Zapłon jest włączony lub silnik pracuje ponad 3 s.
Warunki ustawień DTC
Moduł sterujący pompy paliwa wysyła żądanie do ECM, aby zapalić lampkę MIL.
Działania podejmowane podczas ustawiania DTC
• DTC P069E jest kodem DTC typu A.
• DTC P069E pozostanie aktualny lub aktywny tak długo, jak długo moduł sterujący pompy paliwa wymagać będzie zapalenia lampki MIL.
Warunki kasowania DTC
DTC P069E jest kodem DTC typu A.
Pomoc diagnostyczna
Kody komunikacyjne, kody U oraz kody układu napędowego, kody P generowane w module sterującym pompy paliwa spowodują żądanie wygenerowania przez moduł sterujący pompy paliwa kodu usterki DTC P069E w module ECM.
Informacje referencyjne
Odnośnik typu DTC
Definicje rodzajów diagnostycznych kodów usterek układu napędowego (DTC)
Odnośnik do testera diagnostycznego
Informacje dotyczące testera diagnostycznego można znaleźć w Odnośniki modułu sterującego
Weryfikacja obwodu/układu
Zalecenie: Przed zdiagnozowaniem kodów DTC modułu sterującego pompy paliwa naprawić wszystkie kody DTC elementów sterowania silnika i łączności.
Kod DTC P069E jest kodem informacyjnym. Jeśli nie ma żadnych kodów DTC zespołu sterowania silnika i łączności, przejść do Lista diagnostycznych kodów usterek (DTC) - Pojazd w celu zdiagnozowania kodów DTC modułu sterującego pompy paliwa. Nie wymieniać modułu ECM w przypadku tego kodu DTC.
Obsługiwać pojazd w zakresie Warunków utworzenia kodu DTC w celu zweryfikowania, czy kod DTC nie jest generowany ponownie. Można również obsługiwać pojazd w zakresie warunków stwierdzonych na podstawie Danych zamrożonych/Rejestru usterki.
Instrukcje napraw
Wykonać Weryfikacja diagnostyczna naprawy po zakończeniu procedury diagnostycznej.
Skasuj i zobacz czy pojawi się ponownie
Auto jeździ na Pb, czy tylko LPG?
Zapłon jest włączony lub silnik pracuje ponad 3 s.
Warunki ustawień DTC
Moduł sterujący pompy paliwa wysyła żądanie do ECM, aby zapalić lampkę MIL.
Działania podejmowane podczas ustawiania DTC
• DTC P069E jest kodem DTC typu A.
• DTC P069E pozostanie aktualny lub aktywny tak długo, jak długo moduł sterujący pompy paliwa wymagać będzie zapalenia lampki MIL.
Warunki kasowania DTC
DTC P069E jest kodem DTC typu A.
Pomoc diagnostyczna
Kody komunikacyjne, kody U oraz kody układu napędowego, kody P generowane w module sterującym pompy paliwa spowodują żądanie wygenerowania przez moduł sterujący pompy paliwa kodu usterki DTC P069E w module ECM.
Informacje referencyjne
Odnośnik typu DTC
Definicje rodzajów diagnostycznych kodów usterek układu napędowego (DTC)
Odnośnik do testera diagnostycznego
Informacje dotyczące testera diagnostycznego można znaleźć w Odnośniki modułu sterującego
Weryfikacja obwodu/układu
Zalecenie: Przed zdiagnozowaniem kodów DTC modułu sterującego pompy paliwa naprawić wszystkie kody DTC elementów sterowania silnika i łączności.
Kod DTC P069E jest kodem informacyjnym. Jeśli nie ma żadnych kodów DTC zespołu sterowania silnika i łączności, przejść do Lista diagnostycznych kodów usterek (DTC) - Pojazd w celu zdiagnozowania kodów DTC modułu sterującego pompy paliwa. Nie wymieniać modułu ECM w przypadku tego kodu DTC.
Obsługiwać pojazd w zakresie Warunków utworzenia kodu DTC w celu zweryfikowania, czy kod DTC nie jest generowany ponownie. Można również obsługiwać pojazd w zakresie warunków stwierdzonych na podstawie Danych zamrożonych/Rejestru usterki.
Instrukcje napraw
Wykonać Weryfikacja diagnostyczna naprawy po zakończeniu procedury diagnostycznej.
Skasuj i zobacz czy pojawi się ponownie
Auto jeździ na Pb, czy tylko LPG?
- adorosh
- Aktywny
- Posty: 91
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 09:38
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Captiva 2.4 + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: P069E - błąd
Błąd pojawia się w kółko, średnio po przejechaniu 100km, auto jeździ przeważnie na LPG, czasem przerzucam na Pb żeby nie zapominało jak smakuje Pb
- MrFabulous
- Specjalista
- Posty: 487
- Rejestracja: 17 lis 2013, o 18:59
- Reputacja: 14
- Imię: Conradus
- Samochód: Malibu | Orlando
- Silnik: LE9 | A14NET
- LPG: BRC SQ32 | BRC SQ32
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
- adorosh
- Aktywny
- Posty: 91
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 09:38
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Captiva 2.4 + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: P069E - błąd
Nie mam pojęcia... Jak to sprawdzić?
- MrFabulous
- Specjalista
- Posty: 487
- Rejestracja: 17 lis 2013, o 18:59
- Reputacja: 14
- Imię: Conradus
- Samochód: Malibu | Orlando
- Silnik: LE9 | A14NET
- LPG: BRC SQ32 | BRC SQ32
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
Re: P069E - błąd
Zasięgnij informacji u gazowników, którzy montowali.
Po wrzuceniu kodu błędu w Google wyskakują tematy dotyczące Opla z instalacją LPG, tam piszą o emulatorze ciśnienia paliwa. Co prawda jak czytałem to chodziło konkretnie o złe podłączenie ale jego brak też spowoduje błąd.
Przed montażem gazu w Malibu od razu powiedziano nam, że emulator będzie potrzebny do tego silnika. Co prawda panowie coś źle podłączyli, bo już pierwszego dnia wywaliło błąd, ale po godzinnej wizycie w warsztacie sprawę załatwili i nic nie świeci do tej pory.
Po wrzuceniu kodu błędu w Google wyskakują tematy dotyczące Opla z instalacją LPG, tam piszą o emulatorze ciśnienia paliwa. Co prawda jak czytałem to chodziło konkretnie o złe podłączenie ale jego brak też spowoduje błąd.
Przed montażem gazu w Malibu od razu powiedziano nam, że emulator będzie potrzebny do tego silnika. Co prawda panowie coś źle podłączyli, bo już pierwszego dnia wywaliło błąd, ale po godzinnej wizycie w warsztacie sprawę załatwili i nic nie świeci do tej pory.
- adorosh
- Aktywny
- Posty: 91
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 09:38
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Captiva 2.4 + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: P069E - błąd
Dzięki za wyjaśnienie, zapytam swojego gazownika
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 paź 2020, o 19:41
- Reputacja: 0
- Imię: BEATA
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 167KM
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: P069E - błąd
Witam pojawia.mi się ten sam błąd gdzie znajdę ten sterownik pompy paliwa w captivie2 2011 2.4 168 KM nigdzie nie mogę znaleźć informacji z góry dziekuje
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: P069E - błąd
jaki sterownik, nikt nie wspominał że przyczyna jest w sterowniku pompy paliwa.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 paź 2020, o 19:41
- Reputacja: 0
- Imię: BEATA
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 167KM
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: P069E - błąd
Jeśli chodzi o gaz to tak .silnik zaczyna pracować na gazie pompa zwiększa ciśnienie na frp powyżej 500 wtryski pb zamknięte ciśnienie rosnie i wyskakuje błąd p069e.dlatego montuje się emoulatory ciśnienie paliwa .ale w swojejej captivie nie mogę znaleźć i szukam pomocy
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: P069E - błąd
my na tym forum staramy się pisać po polsku
Czego nie możesz znaleźć, bo błąd nie generuje pompa, a czujnik ciśnienia.
Czego nie możesz znaleźć, bo błąd nie generuje pompa, a czujnik ciśnienia.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 paź 2020, o 19:41
- Reputacja: 0
- Imię: BEATA
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 167KM
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: P069E - błąd
Nie wiem gdzie jest umiejscowiny sterownik pompy paliwa w mojej Captivie szukam pomocy bo juz brak mi sil. Do strownika pompy paliwa podłącza się emulator cisnienia po to żeby nie wyskakiwał ten błąd P069E..Jestem tu nowa i po raz pierwszy udzielam się na forum .postaram się pisać po polsku
Dodano po 1 minucie 48 sekundach:
Zaznacze ze captiva jezdzi tez na LPG i właśnie wtedy kiedy się przejdzie na paliwoLpg po kilku kilometrach zapala się ten błąd
Dodano po 1 minucie 48 sekundach:
Zaznacze ze captiva jezdzi tez na LPG i właśnie wtedy kiedy się przejdzie na paliwoLpg po kilku kilometrach zapala się ten błąd
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 paź 2020, o 19:41
- Reputacja: 0
- Imię: BEATA
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 167KM
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: P069E - błąd
Bardzo przepraszam szukam pomocy i chciałabym aby mi ktoś pomógł może jakiś schemat gdzie ten sterownik może sie znajdować ?
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: P069E - błąd
Na podłodze w bagażniku, pod wypraską/wkładką bagażnika
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 paź 2020, o 19:41
- Reputacja: 0
- Imię: BEATA
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 167KM
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: P069E - błąd
2012 model 167KM byl zdjęte tylne fotele wraz z wykładziną i niebylo żadnego sterownika .dl tego sie pytam gdzie mozna go znaleźć
Dodano po 1 godzinie 4 minutach 14 sekundach:
Byłabym wdzięczna może jakaś fotka schemat z umiejscowieniem sterownika pompy paliwa
Dodano po 1 godzinie 4 minutach 14 sekundach:
Byłabym wdzięczna może jakaś fotka schemat z umiejscowieniem sterownika pompy paliwa
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: P069E - błąd
według TIS tam ma być, w rogu przy lampie, na podłodze.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 paź 2020, o 19:41
- Reputacja: 0
- Imię: BEATA
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 167KM
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: P069E - błąd
Witam bardzo dziękuję sterownik jest z prawej strony na nadkolu.zamontowany emulator problem znikł
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość