światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: Robbo » 28 sie 2015, o 13:05

Po wielu trudach :/ i wątpliwościach :ocochodzi:
przeglądania dokumentacji serwisowej oraz dopytywania na forum {:/
pełen sukces po zamontowaniu modułu borusa jest pełna kontrola nad funkcją tz świateł skandynawskich :ok:
Warsztaty w moim rejonie ( Mazowsze) wymiękły chcieli kasę ale nie potrafili wykonać tej usługi.

Tera następny etap co domontować :ocochodzi:
jakie światła dzienne aby wygląd homologacja i funkcjonalność była spełniona :cry:

Montaż w miejscu świateł przeciw mgielnych to dość mocna ingerencja w lampy fabryczne Osram
Wmontowanie okrągłych leadów - RING LED OKRĄGŁY SMD 2835 DZIENNE RINGI 12v
http://allegro.pl/ring-led-okragly-smd- ... 13104.html
- konieczność wymontowania i rozklejenia lamp to masa roboty i będzie bez homologacji
lub
Pojedyncze DRL LED po 5 sztuk na stronę ale są z homologacją ŚWIATŁA DZIENNE DRL LED OKRĄGŁE NSSC 502 HP
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-drl-l ... 02793.html :zastanawiasie:
A jakie są wasze propozycje
Nadmieniam żę samochód po gwarancji :pomoc:

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: konradoo » 28 sie 2015, o 14:34

O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: wszim » 29 sie 2015, o 00:39

Robbo pisze:Po wielu trudach :/
Im większy trud tum bardziej efekt smakuje.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

kristover
Świeżak
Posty: 35
Rejestracja: 22 sty 2019, o 22:24
Reputacja: 0
Imię: Kris
Samochód: Orlando LTZ 2.0 2013
Silnik: 2.0 198KM diesel
Lokalizacja: OW
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: kristover » 6 lut 2019, o 16:08

Robbo pisze:
28 sie 2015, o 13:05
"....przeglądania dokumentacji serwisowej ..."
Posiadasz link do tej dokumentacji serwisowej...? Będę wdzięczny.

Bunioopl
Fachman
Posty: 4995
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: Bunioopl » 6 lut 2019, o 18:34


kristover
Świeżak
Posty: 35
Rejestracja: 22 sty 2019, o 22:24
Reputacja: 0
Imię: Kris
Samochód: Orlando LTZ 2.0 2013
Silnik: 2.0 198KM diesel
Lokalizacja: OW
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: kristover » 6 lut 2019, o 19:02

no faktycznie, kurcze myślałem że jest coś nowszego, dzięki

Bunioopl
Fachman
Posty: 4995
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: Bunioopl » 6 lut 2019, o 19:36

Nowszego? Przecież masz rocznik 2012 i tam jest rocznik 2012. To poco nowsze?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: wszim » 6 lut 2019, o 21:14

Zwłaszcza, że nowsze to tylko w chińskich krzaczkach dostępne.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23835
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: brak
Silnik: brak
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: etac » 6 lut 2019, o 21:34

Nowsze wersje mają lepsze informacje, więcej danych i nowsze schematy
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: wszim » 6 lut 2019, o 22:28

I dostępne są?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: Robbo » 7 lut 2019, o 00:09

kristover pisze:
6 lut 2019, o 16:08
Robbo pisze:
28 sie 2015, o 13:05
"....przeglądania dokumentacji serwisowej ..."
Posiadasz link do tej dokumentacji serwisowej...? Będę wdzięczny.
Ja zamontowałem do świateł układ barusa
viewtopic.php?f=139&t=1873

Awatar użytkownika
Mandrol
Specjalista
Posty: 471
Rejestracja: 30 wrz 2016, o 15:55
Reputacja: 1
Imię: Marek
Samochód: było Orlando 2.0D AT
Silnik: 2.0D Z20D1 190KM AT
Lokalizacja: Czernica
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: Mandrol » 7 lut 2019, o 03:08

Wybaczcie że doleję oliwy do ognia ale czy ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć zasadność operacji montażu dziennych w Orlando?

Miałem Olka, MY2012 w wersji LTZ i chciałem też LEDy żeby odciążyć samochód podczas holowania mojej przyczepki, gdzie jest stado dodatkowych obrysówek. Niestety kilka lat temu nikt nie był w stanie mi pomóc i bardzo dobrze się wtedy stało bo zaoszczędziłem sporo kasy. Same LEDy Osram to był wydatek tysiąca złotych, kody w ASO jakieś 400zł i ogarnięty elektryk/elektronik, który by to zapodał też by swoje skasował. Koniec końców olałem sprawę i bardzo się z tego cieszę bo przez 6 lat jazdy Orlanderem zmieniłem 2 razy żarówkę H4- prawą przy 32,5 tyś. km za 69NOK (zaszalałem w Norwegii :D ) i lewą przy 49,6 tyś. km za całe 11zł. Przy 69 tyś. km zmieniłem obydwie na jakieś Powertec za całe 25zł! I jeżdżą do teraz.
Ktoś pewnie powie, że klosze się niszczą. Szczerze- nie zauważyłem, żeby przez te 6 lat i 85,8 tyś. km coś się z nimi podziało. Pewnie jeszcze pojeżdżą drugie tyle albo i więcej...

Do mojego L200 skusiłem się na LEDy- dałem jakoś 520zł wraz z montażem i po chyba 3 miesiącach musiałem jednego reklamować. Wozidło 11-letnie z przebiegiem 95,7 tyś. km- żarówki H4 zmienione 4 razy w dotychczasowym żywocie tego auta, klosze w idealnym stanie. Może wymienię te normalne H4 na jakieś lepsze o jaśniejszej barwie światła. Jedyny plus zamontowania LEDów to taki, że manetka włącznika świateł jest rzadziej używana :D) No i jest respect na dzielni :lol: :lol: :lol: Ale z przyczepą i tak jeżdżę na światłach mijania bo niektórzy są w stanie nie zauważyć 6,5-metrowej przyczepy za moim holownikiem :lol:

Disco Sport ma już fabryczne LEDy do dziennej jazdy ale po podłączeniu przyczepy fabryczny moduł od razu załącza światła w przyczepie, pewnie dla lepszej widoczności całego zestawu i bezpieczeństwa wszystkich kierujących. W końcu jak ktoś ma prawie 5-metrowego holownika i do tego prawie 9-metrową przyczepkę to się nam robi prawie jak zestaw ciągnik siodłowy z naczepą :tak:

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23835
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: brak
Silnik: brak
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: etac » 7 lut 2019, o 06:07

wszim pisze:
6 lut 2019, o 22:28
I dostępne są?
Tak.

ASO korzysta z nich na bieżąco :D)
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: wszim » 7 lut 2019, o 08:13

Mandrol pisze:
7 lut 2019, o 03:08
Wybaczcie że doleję oliwy do ognia ale czy ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć zasadność operacji montażu dziennych w Orlando?
- przyjemność z fajnego wyglądu
- przyjemność z montażu
- przyjemność z dyskusji o lampach i o montażu
- przyjemność z faktu, że choć minimalnie ale jednak oszczędzamy klosze, żarówki, akumulator, powietrze
- przyjemność z nabytej wiedzy

a życie nabiera sens gdy składa się z przyjemności
:tak:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Bunioopl
Fachman
Posty: 4995
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: Bunioopl » 7 lut 2019, o 09:17

Dodam coś od siebie.
Przyjemność posiadania automatu do świateł. W moim przypadku w wersji LT+ nie było automatycznych świateł. A teraz mam. Dzienne w kierunkach i kontrolka na liczniku i automat od Wojtka. Jedna z lepszych modyfikacji.

kristover
Świeżak
Posty: 35
Rejestracja: 22 sty 2019, o 22:24
Reputacja: 0
Imię: Kris
Samochód: Orlando LTZ 2.0 2013
Silnik: 2.0 198KM diesel
Lokalizacja: OW
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: kristover » 8 lut 2019, o 17:35

Bunioopl pisze:
6 lut 2019, o 19:36
Nowszego? Przecież masz rocznik 2012 i tam jest rocznik 2012. To poco nowsze?
Końcówka 2013 roku z blokadą wyłączenia świateł mijania :)

Dodano po 6 minutach 39 sekundach:
wszim pisze:
7 lut 2019, o 08:13
Mandrol pisze:
7 lut 2019, o 03:08
Wybaczcie że doleję oliwy do ognia ale czy ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć zasadność operacji montażu dziennych w Orlando?
- przyjemność z fajnego wyglądu
- przyjemność z montażu
- przyjemność z dyskusji o lampach i o montażu
- przyjemność z faktu, że choć minimalnie ale jednak oszczędzamy klosze, żarówki, akumulator, powietrze
- przyjemność z nabytej wiedzy

a życie nabiera sens gdy składa się z przyjemności
:tak:
Zgadzam się z Tobą w 100%. U mnie jeśli coś jest na pokładzie to ma działać, a nie udawać automat świateł. Obecnie walczę, powoli ale jednak. Jeśli wyczerpię wszelkie możliwości i polegnę to trudno.
Będę miał chwilę to planuję zgrać wsad BCM i zobaczyć co w trawie piszczy.

Ping
Bywalec
Posty: 165
Rejestracja: 30 sty 2017, o 16:10
Reputacja: 2
Imię: Ping
Samochód: Opel Insignia
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: Ping » 8 lut 2019, o 18:42

Jak chcesz to mogę podesłać Ci cały wsad. Tzn w częściach, bo podzielony jest na pliki odpowiadające konkretnym obszarom pamięci flash i dotyczą one ustawień/funkcji konkretnych elementów.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka



Bunioopl
Fachman
Posty: 4995
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: Bunioopl » 8 lut 2019, o 18:47

W epromie za wiele nie znajdziesz. A światła mijania chyba w każdym aucie po 2012 włączają się automatycznie po odpaleniu silnika. Zastanawia mnie tylko czy jak przełączysz na postojówki, to dale się świecą mijania?
Powinienem też gdzieś mieć mój wsad, ale bez podziału😀

Ping
Bywalec
Posty: 165
Rejestracja: 30 sty 2017, o 16:10
Reputacja: 2
Imię: Ping
Samochód: Opel Insignia
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: Ping » 8 lut 2019, o 20:15

Ja nie pisałem o eeprom tylko o programie który siedzi we flashu.


Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Bunioopl
Fachman
Posty: 4995
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: Bunioopl » 8 lut 2019, o 21:01

No dobra. Mój błąd. 😀

kristover
Świeżak
Posty: 35
Rejestracja: 22 sty 2019, o 22:24
Reputacja: 0
Imię: Kris
Samochód: Orlando LTZ 2.0 2013
Silnik: 2.0 198KM diesel
Lokalizacja: OW
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: kristover » 14 lut 2019, o 21:28

Bunioopl pisze:
8 lut 2019, o 18:47
W epromie za wiele nie znajdziesz. A światła mijania chyba w każdym aucie po 2012 włączają się automatycznie po odpaleniu silnika. Zastanawia mnie tylko czy jak przełączysz na postojówki, to dale się świecą mijania?
Powinienem też gdzieś mieć mój wsad, ale bez podziału😀
Chwilowo czasu brak na działania.
Jeśli mogę poproszę wsad na priv. Sumy kontrolne były ruszane z tego wsadu ?
Co do postojówek...jeśli przełączę na postojówki to świecą tylko one. Jednak nie mogę wyłączyć wszystkich świateł całkowicie mimo trzymania na OFF nawet przez kilka sekund (gdzieś taką poradę też wyczytałem )

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23835
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: brak
Silnik: brak
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: etac » 14 lut 2019, o 21:58

Zrób dwa szybkie wyłączenia. Takie cyk, cyk w lewo
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

kristover
Świeżak
Posty: 35
Rejestracja: 22 sty 2019, o 22:24
Reputacja: 0
Imię: Kris
Samochód: Orlando LTZ 2.0 2013
Silnik: 2.0 198KM diesel
Lokalizacja: OW
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: kristover » 10 mar 2019, o 10:54

barus pisze:
8 lip 2015, o 20:42
wszim pisze: Czyli wszystkie które nie mają fabrycznego czujnika i wyłącznika auto da się metodami skandynawię wyłączyć. Modele wypasione nie chcą się temu poddać.
Piszesz, że w modelach wypasinych nie da się wyłączyć Skandynawii a przecież w MY12 i starszych da się to zrobić.
W nowszych MY13 a automatyką świateł podobno się nie da wyłączyć. Czy we wszystkich tych modelach tak jest jak u etaka tego nie wiem, bo nie sprawdzałem?
U mnie w MY13 dwuklik nie działa. "Skandynawia" nie daje sie wyłączyć.

Waks80
Bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 14 lut 2021, o 19:16
Reputacja: 9
Imię: Krzysztof
Samochód: Chevrolet Orlando
Silnik: 2.0 vcdi 163 km
Inny samochód: Renault Scenic 1,9 dti
Lokalizacja: Podhale
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: Waks80 » 6 maja 2021, o 09:08

Czy ktoś z Was doradzi mi do jakiego bezpiecznika pod maską wpiąć się przy pomocy adaptera z przewodem podtrzymującym od świateł dziennych philips daylight 9. Sprawa wygląda tak że podpiąłem zgodnie z instrukcją do + - i do żarówki pozycyjnej a dodatkowy kabelek dla auta z systemem start stop i hybryd został luzem. I wszystko było fajnie dopóki jeździłem mało i aku cały czas po uruchomieniu silnika był ładowany. Ale jak zrobiłem trasę i naładowało aku do pełna a w konsekwencji inteligentny system ładowania zaczął odłączać ładowanie w czasie jazdy, światła zaczęły gasnąć bo automat sterujący "myślał" że silnik jest wyłączany. Jest na to rada, trzeba ten dodatkowy kabelek podłączyć do "KL15 or ACC POLE". Ja nie za bardzo ogarniam co to oznacza, kupiłem adapter ale nie chcę czegoś spaprać dlatego pytanie do Was czy to chodzi o jakiś konkretny bezpiecznik? Czy obojętnie który tylko 15 i żeby był tam prąd pod przekręceniu stacyjki na ACC?
Ostatnio zmieniony 6 maja 2021, o 18:06 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: orto

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: wszim » 6 maja 2021, o 09:58

https://www.philips.pl/c-p/12831WLEDX1/ ... -led/pomoc

https://www.manualslib.com/manual/12901 ... =17#manual

Dodano po 16 minutach 26 sekundach:
Instrukcja jest lakoniczna i słabo zrozumiała. Ale wg schematów żaden kabelek nie może zostać luzem. W klasycznym rozwiązaniu niebieski łączysz do masy a tutaj trzeba jak dla start stop, wg mojej oceny podłączyć niebieski do +12V który jest dostępny po włączeniu zapłonu/przekręceniu stacyjki.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości