[Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5075
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
[Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
Wymiana klocków jest bardzo prosta pod warunkiem że mamy dobre narzędzia i około 2h wolnego czasu.
Uwaga dla tych,co szybko czytają: NIE DA SIĘ COFNĄĆ tłoczka tylnego zacisku bez jednoczesnego obracania - 'wkręcania' go w zacisk. Zignorowanie tego ostrzeżenia grozi nieodwracalnym uszkodzeniem zacisku!
Jeżeli chodzi o numer katalogowy klocków to LP2167 (DELPHI, których nie polecam bo strasznie piszczą), klocki pasują do samochodów z felgami 17". Producenci na klockach oznaczają do kół 15 (benzynowce) i 16 calowych (diesle).
Jeżeli chodzi o wymianę i narzędzia (z chińskimi kluczami nie ma co zaczynać) to potrzebne będą:
- klucz płaski 18
- nasadki 10, 15
- grzechotka
- ścisk stolarski
- klucz żabka
- wąska szczotka druciana,
- kawałek drutu żeby podwiesić jarzmo.
Na początku standardowo, odkręcamy koło i pokazuje się tarcza z klockami.
Z tyłu śruby (10) które odkręcamy w pierwszej kolejności.
Później z tyłu są śruby (15) które widoczne są od środkowej części samochodu.
Na początek proponuję się zaopatrzyć w kawałek rury lub inną przedłużkę bo wszystkie śruby są zakręcone w taki sposób że bez tych prymitywnych przedmiotów nie damy rady.
Po odkręceniu 4 śrub możemy zrzucić jarzmo ze starymi klockami i podwiesić je za pomocą drutu np. do sprężyn.
Po wyciągnięciu starych klocków czyścimy zacisk za pomocą szczotki drucianej, głównie prowadnice (blaszki). Niektóre firmy jak przeglądałem katalogi online to blaszki dodawały razem z klockami, Delphi na tym elemencie oszczędził i nie dorzucił do kompletu. Przed założeniem nowych możemy delikatnie posmarować smarem wyczyszczone blaszki.
Za pomocą klucza Torx 30 odkręcamy śrubę zabezpieczającą tarczę
Porównanie tarcz
Po ściągnięciu tarczy przechodzimy to czyszczenia piast
Po dokładnym oczyszczeniu montujemy tarczę i zabezpieczamy śrubą (torx 30)
Przechodzimy do wciskania tłoczka. Wiem, że niektórzy używają do tego łomu lub rury. Dla mnie najlepsza metodą jest użycie ścisku stolarskiego i klucza żabki. Przy pierwszym kole nie musiałem używać żabki ponieważ ściskając tłoczek końcówka ścisku także go skręcała dlatego zrobiłem to mając założone jarzmo na kole. Przy drugim kole musiałem podczas ściskania używać żabki i kręcić tłoczkiem.
Można także ściskać mając wszystko ściągnięte.
Całość skręcamy w odwrotnej kolejności. Po uruchomieniu silnika najpierw naciskamy kilka razy hamulec żeby dobrze docisnąć tłoczek oraz klocki do tarczy, dopiero później ruszamy samochodem.
Nowa tarcza z nowymi klockami
Podczas drugiej wymiany okazało się, że zacisk lub klocek się zablokował bo z jednej strony klocki były OK natomiast z lewej klocek był zjechany do blachy
Numery części jakie zostały użyte
Uwaga dla tych,co szybko czytają: NIE DA SIĘ COFNĄĆ tłoczka tylnego zacisku bez jednoczesnego obracania - 'wkręcania' go w zacisk. Zignorowanie tego ostrzeżenia grozi nieodwracalnym uszkodzeniem zacisku!
Jeżeli chodzi o numer katalogowy klocków to LP2167 (DELPHI, których nie polecam bo strasznie piszczą), klocki pasują do samochodów z felgami 17". Producenci na klockach oznaczają do kół 15 (benzynowce) i 16 calowych (diesle).
Jeżeli chodzi o wymianę i narzędzia (z chińskimi kluczami nie ma co zaczynać) to potrzebne będą:
- klucz płaski 18
- nasadki 10, 15
- grzechotka
- ścisk stolarski
- klucz żabka
- wąska szczotka druciana,
- kawałek drutu żeby podwiesić jarzmo.
Na początku standardowo, odkręcamy koło i pokazuje się tarcza z klockami.
Z tyłu śruby (10) które odkręcamy w pierwszej kolejności.
Później z tyłu są śruby (15) które widoczne są od środkowej części samochodu.
Na początek proponuję się zaopatrzyć w kawałek rury lub inną przedłużkę bo wszystkie śruby są zakręcone w taki sposób że bez tych prymitywnych przedmiotów nie damy rady.
Po odkręceniu 4 śrub możemy zrzucić jarzmo ze starymi klockami i podwiesić je za pomocą drutu np. do sprężyn.
Po wyciągnięciu starych klocków czyścimy zacisk za pomocą szczotki drucianej, głównie prowadnice (blaszki). Niektóre firmy jak przeglądałem katalogi online to blaszki dodawały razem z klockami, Delphi na tym elemencie oszczędził i nie dorzucił do kompletu. Przed założeniem nowych możemy delikatnie posmarować smarem wyczyszczone blaszki.
Za pomocą klucza Torx 30 odkręcamy śrubę zabezpieczającą tarczę
Porównanie tarcz
Po ściągnięciu tarczy przechodzimy to czyszczenia piast
Po dokładnym oczyszczeniu montujemy tarczę i zabezpieczamy śrubą (torx 30)
Przechodzimy do wciskania tłoczka. Wiem, że niektórzy używają do tego łomu lub rury. Dla mnie najlepsza metodą jest użycie ścisku stolarskiego i klucza żabki. Przy pierwszym kole nie musiałem używać żabki ponieważ ściskając tłoczek końcówka ścisku także go skręcała dlatego zrobiłem to mając założone jarzmo na kole. Przy drugim kole musiałem podczas ściskania używać żabki i kręcić tłoczkiem.
Można także ściskać mając wszystko ściągnięte.
Całość skręcamy w odwrotnej kolejności. Po uruchomieniu silnika najpierw naciskamy kilka razy hamulec żeby dobrze docisnąć tłoczek oraz klocki do tarczy, dopiero później ruszamy samochodem.
Nowa tarcza z nowymi klockami
Podczas drugiej wymiany okazało się, że zacisk lub klocek się zablokował bo z jednej strony klocki były OK natomiast z lewej klocek był zjechany do blachy
Numery części jakie zostały użyte
Ostatnio zmieniony 25 mar 2019, o 22:18 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: uzupełnienie o ostrzeżenie
Powód: uzupełnienie o ostrzeżenie
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
Jeśli ktoś nie miał do czynienia z takim typem zacisków ze zintegrowanym 'ręcznym", warto podkreślić, że NIE DA SIĘ COFNĄĆ tłoczka bez jednoczesnego 'wkręcania' go w zacisk. Mechanicy mają do tego specjalne przyrządy, ale można sobie poradzić sposobem, jaki zaproponował huri, wkręcając tłoczek żabką i jednocześnie wciskając go ściskiem stolarskim.
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 13 mar 2016, o 12:43
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
po ilu kilometrach wymieniłeś tarcze i klocki a używałeś jakiegoś smaru do tłoczków a przód już tez wymieniałeś
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5075
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
Tarcze z tyłu wymieniałem po około 130 kkm, klocki wymieniałem już 2 raz.
Żadnego smaru do tłoczków nie używałem jedynie smarowałem prowadnice.
Żadnego smaru do tłoczków nie używałem jedynie smarowałem prowadnice.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 13 mar 2016, o 12:43
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
a z jak silą przykręcałeś tarcze a śruby zacisków tłoczków bo chodzi mi o te tłoczki gdzie się przykręca śrubę zacisku bo niekiedy ten smar się zużywa albo tłoczek ciężko chodzi nie miałeś żadnych problemów i nic nie dawałeś smaru?
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5075
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
Tarcze przykręcasz śrubami z felgi, tam jest tylko jedna śrubka żeby tarcze nie spadły przy wymianie felg.
Natomiast nie dawałem żadnego smaru na tłoczek bo chodzi prawidłowo i nie mam żadnego problemu.
Jedynie smar uzupełniłem na prowadnicy zacisku.
Natomiast nie dawałem żadnego smaru na tłoczek bo chodzi prawidłowo i nie mam żadnego problemu.
Jedynie smar uzupełniłem na prowadnicy zacisku.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
Widać,że prowadnice zblokowały,może dlatego delphi piszczało? Klocek nie odpuszczał i się przypaliła okładzina,a każda spalona okładzina będzie piszczeć.
Jak zdjąłeś wszystko,to trzeba było prysnąć tarcze kotwiczne by ich dalej ruda nie smakowała.
Do wciskania tłoczków to za 40 jednostronny zestaw kupisz,więc jeśli ktoś lubi robić to prowizorki nie trzeba uskuteczniać
Jak zdjąłeś wszystko,to trzeba było prysnąć tarcze kotwiczne by ich dalej ruda nie smakowała.
Do wciskania tłoczków to za 40 jednostronny zestaw kupisz,więc jeśli ktoś lubi robić to prowizorki nie trzeba uskuteczniać
O partsy pisz PW.
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
Panowie odświeżam temat - dziś w trasie zablokował się klocek z tyłu (za kierowcą) albo prowadnicą - generalnie piszczało i felga się rozgrzała dość mocno. Pewnie jak wrócę do domu okaże się, że klocki będą zjechane do zera - teraz pytanie - jakie tarcze polecacie? Nie ukrywam, że mam oryginały * przelot 141kkm) i chciałbym wymienić tarcze + klocki (przód pewnie też) dlatego zależy mi na najwyższej jakości - kasa jest sprawą drugorzędną. Na przód myślę o tarczach nawiercanych..... co polecacie? Może kolega konradoo coś podpowie - może da mi na pw jakąś dobrą ofertę?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5075
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
ATE, nigdy się nie zawiodłem. Dzisiaj wymieniam klocki z tyłu, niestety nie będzie fotek bo będzie ciemno i wrócę dopiero wieczorem.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Świeżak
- Posty: 32
- Rejestracja: 23 paź 2016, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Adam
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
Pierwszy raz wymienilem po 35 tys przebiegu na ate i wyyrzymaly do przebiegu 70 tys i teraz wymienilem na delphi i nic nie piszczy a tłoczek smaruje za każdym razem jak zmieniam klocki tak profilaktycznie.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 8 lut 2018, o 16:33
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
http://allegro.pl/zestaw-do-wyciskania- ... 81450.html ????????? czy spasuje któryś do Cruze ?
- kemoiz
- Wymiatacz
- Posty: 1327
- Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
- Reputacja: 1
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze HB LT+ MY14
- Silnik: 1.8, 141KM, Pb
- LPG: BRC 24.11
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6427457485
Ten na pewno podchodzi. Ten mniejszy pewnie też ale ja sobie nie dam ręki uciąć.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Ten na pewno podchodzi. Ten mniejszy pewnie też ale ja sobie nie dam ręki uciąć.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 8 lut 2018, o 16:33
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
chyba najlepiej będzie sie w sklepie zapytać
- C77
- Fachman
- Posty: 2310
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 8
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Provinz Posen
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
Czy ktoś w międzyczasie zidentyfikował dokładną tarcz wtykowąkemoiz pisze: ↑22 lut 2018, o 16:09http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6427457485
Ten na pewno podchodzi. Ten mniejszy pewnie też ale ja sobie nie dam ręki uciąć.
(podany rodzaj, numer, opis - z tych zestawów do wyciskania)
kompatybilną z naszymi cruzakowymi tłoczkami hamulcowymi?
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
- C77
- Fachman
- Posty: 2310
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 8
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Provinz Posen
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
Dobra, w międzyczasie sam organoleptycznie zidentyfikowałem potrzebny do Cruzak adapter
(średnica, wielkość, głębokość i rozmieszczenie bolców).
Co ciekawe nie jest to żaden z tych opisywanych jako podchodzący do GM, lecz:
1-21/32” podwójna tarcza wtykowa dedykowana dla
Nissan Primera, Bluebird, Silvia,
VW- Golf IV,Gti, Jetta, Synchro, Jetta Gti, Passat CL, GL, GT, Corrado, Scirocco, GTX, Audi 80,90,V8,100, Coupe E (R),
Range Rover 800, Subaru L, Z (R), Ford Sierra, Granada, Scorpio (R),
Peugeot 405,1.9Gi, Gro, Sri,Gtxi, Ml, 2.0 Sri (R), Toyota Celica, Corolla, GT, MR2 (R)
Występuje ona praktycznie we wszystkich zestawach, często nawet w dwóch sztukach.
Toteż na wyżej postawione pytanie "czy spasuje któryś do Cruze ?" (mały zestaw 12. el)
odpowiedź jest: SPASUJE
gdyż do Cruze potrzebna nam jest jedynie :
praska prawoskrętna + adapter 1-21/32” (podwójna tarcza wtykowa) + standardowa płytka (matryca)
a wszystkie te elementy zawierają najmniejsze podstawowe zestawy.
Reasumując za niecałe 30 PLN możemy zrobić to jak należy, tudzież "po ludzku"
(średnica, wielkość, głębokość i rozmieszczenie bolców).
Co ciekawe nie jest to żaden z tych opisywanych jako podchodzący do GM, lecz:
1-21/32” podwójna tarcza wtykowa dedykowana dla
Nissan Primera, Bluebird, Silvia,
VW- Golf IV,Gti, Jetta, Synchro, Jetta Gti, Passat CL, GL, GT, Corrado, Scirocco, GTX, Audi 80,90,V8,100, Coupe E (R),
Range Rover 800, Subaru L, Z (R), Ford Sierra, Granada, Scorpio (R),
Peugeot 405,1.9Gi, Gro, Sri,Gtxi, Ml, 2.0 Sri (R), Toyota Celica, Corolla, GT, MR2 (R)
Występuje ona praktycznie we wszystkich zestawach, często nawet w dwóch sztukach.
Toteż na wyżej postawione pytanie "czy spasuje któryś do Cruze ?" (mały zestaw 12. el)
odpowiedź jest: SPASUJE
gdyż do Cruze potrzebna nam jest jedynie :
praska prawoskrętna + adapter 1-21/32” (podwójna tarcza wtykowa) + standardowa płytka (matryca)
a wszystkie te elementy zawierają najmniejsze podstawowe zestawy.
Reasumując za niecałe 30 PLN możemy zrobić to jak należy, tudzież "po ludzku"
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
-
- Aktywny
- Posty: 98
- Rejestracja: 25 cze 2018, o 14:49
- Reputacja: 0
- Imię: daniel
- Samochód: Cruze 2009
- Silnik: 1.8, 141KM, benzyna
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
Czy po wymianie powinienem z powrotem wykręcić tłoczek?Regulus pisze: ↑22 maja 2016, o 23:46Jeśli ktoś nie miał do czynienia z takim typem zacisków ze zintegrowanym 'ręcznym", warto podkreślić, że NIE DA SIĘ COFNĄĆ tłoczka bez jednoczesnego 'wkręcania' go w zacisk. Mechanicy mają do tego specjalne przyrządy, ale można sobie poradzić sposobem, jaki zaproponował huri, wkręcając tłoczek żabką i jednocześnie wciskając go ściskiem stolarskim.
zacisk tył.JPG
Bo po wymianie mam jakoś słabszy ręczny.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
Nie.
Jak nie wymieniłeś tarcz to będzie słabszy, aż się klocek do tarcz dopasuje.
Jak nie wymieniłeś tarcz to będzie słabszy, aż się klocek do tarcz dopasuje.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Aktywny
- Posty: 98
- Rejestracja: 25 cze 2018, o 14:49
- Reputacja: 0
- Imię: daniel
- Samochód: Cruze 2009
- Silnik: 1.8, 141KM, benzyna
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
Wymieniłem tarcze i klocki dlatego zdziwiłem się, że ręczny jest słabszy myślałem że będzie trochę lepszy. Ale może faktycznie musi się dopasować.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
Zaciągnij ręczny kilka razy, luz sam się wykasuje (tłoczek wykręci się ile potrzeba).
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
A może tłoczek zacisku tylnego nie przylega do klocka który z tego powodu jest przekoszony ?
Raz tak miałem po usłudze "fachowca"
Raz tak miałem po usłudze "fachowca"
- Mitko
- Bywalec
- Posty: 108
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Mitko
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI
- Silnik: 2.0, 163 KM, diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
Panowie, bez żadnych ściskaczy tłok zacisku tylnego można swobodnie cofnąć tylko wkręcając w prawo przy użyciu szczypców (takie małe chudsze kombinerki). Na początku wkręcania jest duży opór ale po jednym obrocie idzie już lekko. Trzeba uważać na początku aby szczypce nie wyskoczyły z wgłębień tłoka i nie uszkodziły osłony gumowej tłoka (można ją delikatnie wyczyścić szczoteczką np. zębów i posmarować jakimś smarem do hamulców (guma też się starzeje od wody i błota). Druga sprawa, w komplecie klocków (4 szt.) tylko dwa mają blaszki sygnalizujące zużycie feroda. Po każdej stronie dajemy od wewnątrz ten klocek z blaszką, a na zewnątrz bez blaszki. Trzecia sprawa, zanim użyjemy szczotki drucianej warto niewielkim młotkiem obić delikatnie z rdzy istotne powierzchnie zacisku hamulcowego, potem jeszcze powierzchnie gdzie wchodzą blaszki z nierdzewki poskrobać nożem i na koniec szczotka druciana. Przed założeniem blaszek warto te powierzchnie posmarować smarem do zacisków np. z K2 Cera.. coś tam (tubka) bo nie narośnie tak szybko rdza pod blaszkami, więc mniejsze prawdopodobieństwo zablokowania się klocka hamulcowego.
-
- Aktywny
- Posty: 50
- Rejestracja: 16 sty 2017, o 00:26
- Reputacja: 0
- Imię: Leszek
- Samochód: Cruz 1,6 91kw
- Silnik:
- Lokalizacja: K- ca.
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
Witam. Z mojego doświadczenia pasuje lub można dopasować bez szczególnych problemów klucz od wymiany tarcz do szlifierek kątowych(na końcach tego klucza są bolczyki które wpasujemy w nacięcia na tłoczku). Ja musiałem trochę pod szlifować, ale po dopasowaniu wystarczyło tylko kręcić kluczem i delikatnie dociskać tłoczek.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
Ciekawy pomysł racjonalizatorski
-
- Profesjonalista
- Posty: 844
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 25
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
Dodatkowa ważna uwaga dla wszystkich którzy wymieniają klocki i tarcze-warto odkręcić tarczę i przy okazji zabezpieczyć osłonę bo tak jak w lacetti,jest nie wymienialna,a przy odkręcaniu śruby ustalającej (t0rx 30)bez zakrętarki udarowej nie ma co kombinować bo na pewno obrobicie śrubę- ona jest dłuższa i końcówka wystaje w piaście i rdzewieje.
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości