Witam
Problem polega na tym, że przy wypalaniu DPF pojawia mi się zestaw błędów jak w temacie. Z tego co sprawdziłem dotyczą one czujnika temperatury spalin (EGT). Ciekawy jest fakt, że pojawiają się jedynie podczas wypalania DPF, a po jego wypaleniu i kilku przejazdach kasują znikają. Wypalenie DPFa trwa dłużej, innych negatywnych objawów pracy auta nie zaobserwowałem. Problem jest powtarzalny, zaobserwowałem trzykrotni jak dotąd. Czy możliwe, żeby ten czujnik normalnie nie pracował, a aktywował się tylko podczas wypalanie DPF?
Zadziwia mnie też pewien zbieg okoliczności. Błąd pojawił się po raz pierwszy tuż po mojej wizycie w warsztacie celem wymiany zużytego sprzęgła. Jako, że nie wierzę w takie zbiegi okoliczności, podejrzewam przypadkowe uszkodzenie przewodu, bądź poluzowanie wtyczki od tego czujnika. Czy możliwa jest ta przyczyna jako wywołująca wspomniane błędy?
Czy jest tam tylko jeden czujnik EGT czy więcej? Ile może kosztować tan czujnik, jakby okazało się, że jest on uszkodzony?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Błędy P2033, P2084 i P20e2 przy wypalaniu DPF
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 12 kwie 2017, o 12:50
- Reputacja: 0
- Imię: Vlad
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0TD
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błędy P2033, P2084 i P20e2 przy wypalaniu DPF
Sprawdź czy węże od turbo są dobrze poodkręcane i całe.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Błędy P2033, P2084 i P20e2 przy wypalaniu DPF
Masz dwa czujniki temperatury spalin (jeden z takim króćcem kątowym, drugi prosty) oraz jeden czujnik ciśnienia DPF. Przejrzyj moje tematy na orgu, bo nie pamiętam kodów błędów, ale ja miałem problem chyba z pierwszym czujnikiem (EGT 1), tym zaraz za kolektorem wydechowym. U mnie błędy się pojawiały co jakiś czas bez względu czy się DPF wypalał czy nie. Mam fioła na punkcie kontrolki CHECK, więc od razu kasowałem błędy, ale po 2 dniach CHECK się znów pojawiał. Wiązki elektryczne były sprawdzone, na bank był problem z samym czujnikiem i jego przekłamaniami (sprawdzał elektromechanik, przebieg wtedy coś koło 200kkm). Jedyną wadą tego, że ten czujnik nie działał poprawnie, było wypalanie DPFa co 300-400 km zamiast co ok. 1000 jak wcześniej. Czy trwało dłużej? Tego nie zauważyłem, na pewno sporo częściej. Nowy czujnik w potaku pamiętam, że kosztował okrągłe 500 zł, więc postanowiłem wyciąć chwasta za 600 zł + CT itd. Zapomniałem już co to znaczy wypalanie DPFa
Są na allegro jakieś zamienniki za ok. 250 zł, ale opinie są różne. Więc jak miałbym się decydować w wymianę EGT, to tylko oryginał za 5 stówek, bo inaczej coś czuję, że kosztowałoby mnie to pewnie 750 zł...
Są na allegro jakieś zamienniki za ok. 250 zł, ale opinie są różne. Więc jak miałbym się decydować w wymianę EGT, to tylko oryginał za 5 stówek, bo inaczej coś czuję, że kosztowałoby mnie to pewnie 750 zł...
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 12 kwie 2017, o 12:50
- Reputacja: 0
- Imię: Vlad
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0TD
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
Re: Błędy P2033, P2084 i P20e2 przy wypalaniu DPF
U mnie wydaje się, że problem został już rozwiązany. Winna była najprawdopodobniej pompa paliwa w baku i nieszczelny układ paliwowy.
Nie warto kupować do diesla wkładów pompy z allegro za 90/100zł - u mnie wytrzymała niecałe pół roku, a zanim padła na amen powodowała takie dziwne akcje z błędami.
Nie warto kupować do diesla wkładów pompy z allegro za 90/100zł - u mnie wytrzymała niecałe pół roku, a zanim padła na amen powodowała takie dziwne akcje z błędami.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości