Problem z hamulcami po wymianie klocków
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 186
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Captiva 2,2D AWD
- Silnik:
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Problem z hamulcami po wymianie klocków
Tak jak w tytule mam drobny problem z hamulcami po wymianie klocków z przodu.
Objawy są takie, że przy mocniejszym hamowaniu pedał hamulca jest mięki tak jak przy zapowietrzonym układzie. Klocki z przodu wymieniałem osobiście przy zastowaniu ściągacza. Ponieważ zacisk przedni jest dwutłoczkowy wciskałem najpierw jeden tłoczek, a następnie drugi. Być może w tym jest przyczyna. Do wepchnięcia tłoków nie rozczelniałem układu.
Może ktoś miał podobny problem i wie jak temu zaradzić. Nadmieniam, że przed wymianą klocków hamulce były jak brzytwa.
Objawy są takie, że przy mocniejszym hamowaniu pedał hamulca jest mięki tak jak przy zapowietrzonym układzie. Klocki z przodu wymieniałem osobiście przy zastowaniu ściągacza. Ponieważ zacisk przedni jest dwutłoczkowy wciskałem najpierw jeden tłoczek, a następnie drugi. Być może w tym jest przyczyna. Do wepchnięcia tłoków nie rozczelniałem układu.
Może ktoś miał podobny problem i wie jak temu zaradzić. Nadmieniam, że przed wymianą klocków hamulce były jak brzytwa.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Problem z hamulacami po wymianie klocków
Jak tarcze nie były zmieniane to trwa chwilę dopasowanie się klocków do tarcz. Przez ten czas hamulec będzie słabszy.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- zzzz
- Wymiatacz
- Posty: 1582
- Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
- Reputacja: 33
- Imię: Zbyszek
- Samochód: Cruze HB LT+
- Silnik: 1.8
- LPG: BRC
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem z hamulacami po wymianie klocków
A odtłuściłeś tarcze? Nie upaprałeś klocków smarem?
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 186
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Captiva 2,2D AWD
- Silnik:
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków
Tarcze są stare auto ma dopiero 100 kkm. Nic nie upaprałem smarem ( nie pierwszy raz robię wymianę klocków - chociaż pierwszy raz przy dwutłoczkowych zaciskach.
Może zle opisałem - pedał zachowuje się tak jakby były zapowietrzone hamulce, na początku jest miękki, twardnieje po ponownym naciśnięciu hamulca.
Może zle opisałem - pedał zachowuje się tak jakby były zapowietrzone hamulce, na początku jest miękki, twardnieje po ponownym naciśnięciu hamulca.
- etac
- Prezes
- Posty: 23852
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: brak
- Silnik: brak
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków
a płyn hamulcowy kiedy wymieniałeś?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Captiva 2,4 B
- Świeżak
- Posty: 35
- Rejestracja: 12 lip 2018, o 17:45
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva 2,4
- Silnik:
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków
Spokojnie. Już moderator powiedział bardzo prawdopodobną przyczynę. Po wymianie klocków, muszą się one dopasować do tarczy. Zaleca się, żeby w początkowej fazie docierania nie hamować ostro, jeśli nie trzeba. Potrwa to z tydzień, może więcej i będzie dobrze.
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 186
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Captiva 2,2D AWD
- Silnik:
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków
Z tym docieraniem to nie jestem pewien auto od wymiany zrobiło trasę około 550 kilometrów i problem się nie zmienił.
Zastanawiam się czy podczas wciskania tłoczków nie popełniłem jakiegoś błędy typ wciśnięcie najpierw jednego, a następnie drugiego. Jak wspomniałem na wstępie nigdy nie wymieniałem klocków w aucie z zaciskiem dwutłoczkowym i nie jestem pewien czy tłoczków nie trzeba wciskać jednocześnie
albo małymi skokami.
Zastanawiam się czy podczas wciskania tłoczków nie popełniłem jakiegoś błędy typ wciśnięcie najpierw jednego, a następnie drugiego. Jak wspomniałem na wstępie nigdy nie wymieniałem klocków w aucie z zaciskiem dwutłoczkowym i nie jestem pewien czy tłoczków nie trzeba wciskać jednocześnie
albo małymi skokami.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków
Wg mnie nie ma znaczenia czy system jedno czy dwutłoczkowy, kilometraż też zdecydowanie wystarczający do ułożenia się klocków. Sytuacja więc sugeruje wadę wykonania. Blokuje się jarzmo, klocki, któryś z tłoczków(rant utworzony z osadu), zapowietrzony układ, stary spieniony lub zawilgocony płyn. Przy wymianie klocków badałeś sprawność prowadnic jarzma, szczelność osłon, stan blaszek prowadzących klocki, prawidłowość przesuwania się w nich klocków?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków
Lub przegrzany płyn
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Captiva 2,0 Man2006
- Silnik: Z20S 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków
Panowie, jak pisze autor auto ma 100kkm, czyli to już co najmniej druga wymiana klocków. Nie wierzę, że tarcze nie mają po 100kkm rantu na 2-3 mm. Poza tym pytanie właśnie o płyn, jak można nie wymienić płynu razem z klockami.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków
Powinno się wymienić. Z drugiej strony właściwości płynu nie mogły się zmienić skokowo, że dobry był przed wymianą i hamulce hamowały a nagle po wymianie zły. Raczej problem mechaniczny.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- bart82
- Bywalec
- Posty: 151
- Rejestracja: 28 kwie 2018, o 22:55
- Reputacja: 0
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 4WD
- LPG: Lovato Smart
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków
Jak wymieniłeś klocki hamulcowe to sprawdziłeś czy mają pewien luz w jarzmie?
Prowadnice nie są zatarte?
Tloczki zacisku hamulcowego pracują w innym położeniu sprawdziłeś czy poruszają się swobodnie?
Jak ściskałeś tłoczki szło lekko czy z oporem? Mogłeś jednocześnie obydwa najlepiej przy odkręconym korku zbiorniczka z płynem hamulcowym.
Prowadnice nie są zatarte?
Tloczki zacisku hamulcowego pracują w innym położeniu sprawdziłeś czy poruszają się swobodnie?
Jak ściskałeś tłoczki szło lekko czy z oporem? Mogłeś jednocześnie obydwa najlepiej przy odkręconym korku zbiorniczka z płynem hamulcowym.
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 186
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Captiva 2,2D AWD
- Silnik:
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków
Klocki chodziły bez problemów, prowadnice zostały oczyszczone. ranty na tarczach są niezauważalne.
Mechanik mi powiedział że przyczyną może być płyn lub zapowietrzona pompa hamulcowa, podobno to dość częsty przypadek podczas wciskania tłoczków.
Mechanik mi powiedział że przyczyną może być płyn lub zapowietrzona pompa hamulcowa, podobno to dość częsty przypadek podczas wciskania tłoczków.
-
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Captiva 2,0 Man2006
- Silnik: Z20S 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków
Sorki, ale po 100kkm jak ranty są niezauważalne to znaczy, że przejechał 100kkm bez hamowania - magia.
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 186
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Captiva 2,2D AWD
- Silnik:
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków
Auto w przeważnie używane w trasie. Wymienione klocki były jeszcze fabryczne. To nie magia tylko spokojna jazda, ponadto gabaryty auta (szczególnie wysokość) oraz jego masa niezbyt zachęcają do ostrej jazdy. W innym aucie tj Citroenie C5 tarcze wymieniałem po przejechaniu 230 kkm i tylko z powodu zablokowania się hamulca ręcznego na przednim zacisku (w C5 ręczny jest na przód) co spowodowało zwichrowanie tarczy.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków
Tak bardzo delikatne używanie hamulca świadczy o rozsądku kierowcy w strefie bezpieczeństwa i ekonomii ale niestety ma swoje złe strony. Sadzę, że płyn nie był wymieniany od nowości. Wtedy od wnętrza tłoków tworzą się twarde osady w kształcie pierścieni.
Nic to nie przeszkadza póki tłok jednostajnie przesuwa się do przodu wraz z zużyciem klocków. Jaja są przy wymianie klocka. Tłoczek cofnięty przesuwając się i pracując po osadzie ma zwiększony opór lub gubi szczelność. Jeżeli nie znajdziesz żadnych innych mechanicznych przyczyn problemu (które sugerowałem) to może masz hamulce do kapitalnego remontu. Co tylko tak brzmi groźnie, bo to nie silnik. Potrzebna pełna rozbiórka, wymiana elementów gumowych, wyglancowanie powierzchni tłoków i cylindrów, nowy płyn, odpowietrzenie i hamulce jak nowe.
Kiedyś ten temat przerabiałem bo sam jeżdżę prawie bez używania hamulca i niestety ma to konsekwencje.
http://astra.myto.pl/dzial-techniczny/n ... imitstart=
Nic to nie przeszkadza póki tłok jednostajnie przesuwa się do przodu wraz z zużyciem klocków. Jaja są przy wymianie klocka. Tłoczek cofnięty przesuwając się i pracując po osadzie ma zwiększony opór lub gubi szczelność. Jeżeli nie znajdziesz żadnych innych mechanicznych przyczyn problemu (które sugerowałem) to może masz hamulce do kapitalnego remontu. Co tylko tak brzmi groźnie, bo to nie silnik. Potrzebna pełna rozbiórka, wymiana elementów gumowych, wyglancowanie powierzchni tłoków i cylindrów, nowy płyn, odpowietrzenie i hamulce jak nowe.
Kiedyś ten temat przerabiałem bo sam jeżdżę prawie bez używania hamulca i niestety ma to konsekwencje.
http://astra.myto.pl/dzial-techniczny/n ... imitstart=
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 186
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Captiva 2,2D AWD
- Silnik:
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków
W przyszłym tygodniu będę miał chwilę czasu to spróbuję coś poradzić na te dolegliwości. zacznę od wymiany płynu hamulcowego i odpowietrzenia wszystkich zacisków oraz pompy.
-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków
A jak będziesz odpowietrzał? Mechanicznie czy będziesz wysysał.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 186
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Captiva 2,2D AWD
- Silnik:
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków
Na początku mechaniczne.
-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków
To może spróbuj przelewowo.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 186
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Captiva 2,2D AWD
- Silnik:
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków
Przelewowo - to znaczy jak?
Ja chcę to zrobić przy pomocy zestawu do odpowietrzania układu hamulcowego i wymiany płynu oraz kompresora.
Ja chcę to zrobić przy pomocy zestawu do odpowietrzania układu hamulcowego i wymiany płynu oraz kompresora.
-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: Problem z hamulcami po wymianie klocków
Czyli nie mechanicznie. Mechanicznie znaczy ze jeden dyma „dźwignią” hamulca, a drugi w odpowiednim momencie popuszcza oraz zakręca odpowietrznik.
Natomiast przelewowo znaczy ze podłączasz podciśnienie do odpowietrznika i wysysasz stary płyn zastępując go nowym. W obu metodach zwracasz uwagę na poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Oba sposoby możesz samemu przeprowadzić, lecz pierwszym sposobem robiąc dobrze jednak mieć dodatkową parę rąk. Koledzy mogą coś dopowiedzieć ze swojego doświadczenia.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Natomiast przelewowo znaczy ze podłączasz podciśnienie do odpowietrznika i wysysasz stary płyn zastępując go nowym. W obu metodach zwracasz uwagę na poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Oba sposoby możesz samemu przeprowadzić, lecz pierwszym sposobem robiąc dobrze jednak mieć dodatkową parę rąk. Koledzy mogą coś dopowiedzieć ze swojego doświadczenia.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości