Układ wspomagania - ssps/maglownica/pompa
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Układ wspomagania - ssps/maglownica/pompa
Witam
Pytanie czy jest jakaś możliwość kalibracji/regulacji/programowania/poprawności działania systemu ssps, czy czegoś podobnego?
Ewentualnie poprawności działania (ciśnienie) bo błędów nie ma.
Ostatnio miałem okazje przejechać sie inna captivą taki sam silnik itp, tylko rocznik starszy i od razu co zauważyłem to lekkość działania układu wspomagania
na postoju(z uruchomionym silnikiem oczywiście) u mnie jest wyczuwalnie ciężej.
Sam układ ssps jako tako działa bo gdy wyciągnę bezpiecznik i odpale auto to czuć ze wspomaganie ciężej chodzi, a jak włożę bezpiecznik to jest lżej czyli system ssps działa.
Teraz pytanie jak to jest realizowane, z tego co wyczytałem to ma związek ze zmiana ciśnienia oleju jakie jest podawane na maglownice.
jest jakaś możliwość sprawdzenia ciśnienia jakie pompa podaje?
po podpięciu do jakiegoś interfejsu diagnostycznego można odczytać jakieś wartości ciśnienia w układzie wspomagania czy mieszczą sie w normie ?
Jest jeszcze opcja ze ktoś za mocno skręcił śrubę od kasowania luzu na maglownicy i dlatego jest ciężej.
Pytanie czy jest jakaś możliwość kalibracji/regulacji/programowania/poprawności działania systemu ssps, czy czegoś podobnego?
Ewentualnie poprawności działania (ciśnienie) bo błędów nie ma.
Ostatnio miałem okazje przejechać sie inna captivą taki sam silnik itp, tylko rocznik starszy i od razu co zauważyłem to lekkość działania układu wspomagania
na postoju(z uruchomionym silnikiem oczywiście) u mnie jest wyczuwalnie ciężej.
Sam układ ssps jako tako działa bo gdy wyciągnę bezpiecznik i odpale auto to czuć ze wspomaganie ciężej chodzi, a jak włożę bezpiecznik to jest lżej czyli system ssps działa.
Teraz pytanie jak to jest realizowane, z tego co wyczytałem to ma związek ze zmiana ciśnienia oleju jakie jest podawane na maglownice.
jest jakaś możliwość sprawdzenia ciśnienia jakie pompa podaje?
po podpięciu do jakiegoś interfejsu diagnostycznego można odczytać jakieś wartości ciśnienia w układzie wspomagania czy mieszczą sie w normie ?
Jest jeszcze opcja ze ktoś za mocno skręcił śrubę od kasowania luzu na maglownicy i dlatego jest ciężej.
-
- Stały bywalec
- Posty: 226
- Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
- Reputacja: 3
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.4B, 2007
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Układ wspomagania - ssps/maglownica/pompa
Łożyska mcpersona mogą mieć wpływ na opory podczas kręcenia.
Ale z ciśnieniem w pompie też jestem zainteresowany jak to sprawdzić.
Zastanawiam się czy jeden z zaworów na maglownicybmoże generować mniejsze ciśnienie przez co maglownica ściąga samochód w prawo.
Ale z ciśnieniem w pompie też jestem zainteresowany jak to sprawdzić.
Zastanawiam się czy jeden z zaworów na maglownicybmoże generować mniejsze ciśnienie przez co maglownica ściąga samochód w prawo.
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Układ wspomagania - ssps/maglownica/pompa
hmm z tym łożyskiem to ciekawy trop
Jakieś sugestie jak można sprawdzić czy rzeczywiście łożysko przyciera?
Jakieś sugestie jak można sprawdzić czy rzeczywiście łożysko przyciera?
-
- Stały bywalec
- Posty: 226
- Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
- Reputacja: 3
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.4B, 2007
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Układ wspomagania - ssps/maglownica/pompa
Chyba na podnośniku można obracać kolumną w prawo i lewo. Najlepiej odkręcić drazki kierownicze i wtedy mamy pełny wgląd w ruch obrotowy mcpersona.
Ja mam do wymiany łożysko amortyzatora ponieważ słychać stuki i chrobotanie podczas kręcenia kierownicą. Dźwięk słychać u góry pod maską więc nie może być nic innego. Ale nie zauważyłem żeby ciężej kierownica chodziła. Na wszelki wypadek będę wymieniał obie poduszki.
Ale trzaski to jedno a zatarte łożysko to drugie. Podobno ta pompa jest tak mocna że radzi sobie z zatartym łożyskiem mcpersona. Gdzieś tak wyczytalem. Więc jedź na diagnostykę i skontroluj zawieszenie. Koszt jaki płaciłem to 25zl.
Maglownice regenerowalem w styczniu.
Ja mam do wymiany łożysko amortyzatora ponieważ słychać stuki i chrobotanie podczas kręcenia kierownicą. Dźwięk słychać u góry pod maską więc nie może być nic innego. Ale nie zauważyłem żeby ciężej kierownica chodziła. Na wszelki wypadek będę wymieniał obie poduszki.
Ale trzaski to jedno a zatarte łożysko to drugie. Podobno ta pompa jest tak mocna że radzi sobie z zatartym łożyskiem mcpersona. Gdzieś tak wyczytalem. Więc jedź na diagnostykę i skontroluj zawieszenie. Koszt jaki płaciłem to 25zl.
Maglownice regenerowalem w styczniu.
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Układ wspomagania - ssps/maglownica/pompa
aktualizacja :
Dzisiaj postawiłem auto na klocki kola pozdejmowane i sprawdzanie czy coś ciężko chodzi/przeskakuje/wydaje jakieś dźwięki.
Wydaje się że wszystko jest ok czyli mcpersony, sworzeń wahacza, końcówki drążków itp
Ale podczas prób zauważyłem coś ciekawego:
Zaraz po odpaleniu auta i kręceniu kierownicą lewo/prawo ( jak przy małym slalomie) czuć ze kierownica chodzi lekko
po kilku takich ruchach pojawia się jakiś większy opór podczas kręcenia
Po tych kilku ruchach (czasowo około 8-10 sekund) kierownica chodzi ciężej i w sumie tak już zostaje cały czas bez zmian (ani lżej ani ciężej)
Po zgaszeniu auta odczekaniu chwili i ponownym uruchomieniu jest to samo, na początku jest lekko a po chwili ciężko
Zwiększanie obrotów silnika nie ma żadnych wpływów na prace kierownicy.
Dzisiaj postawiłem auto na klocki kola pozdejmowane i sprawdzanie czy coś ciężko chodzi/przeskakuje/wydaje jakieś dźwięki.
Wydaje się że wszystko jest ok czyli mcpersony, sworzeń wahacza, końcówki drążków itp
Ale podczas prób zauważyłem coś ciekawego:
Zaraz po odpaleniu auta i kręceniu kierownicą lewo/prawo ( jak przy małym slalomie) czuć ze kierownica chodzi lekko
po kilku takich ruchach pojawia się jakiś większy opór podczas kręcenia
Po tych kilku ruchach (czasowo około 8-10 sekund) kierownica chodzi ciężej i w sumie tak już zostaje cały czas bez zmian (ani lżej ani ciężej)
Po zgaszeniu auta odczekaniu chwili i ponownym uruchomieniu jest to samo, na początku jest lekko a po chwili ciężko
Zwiększanie obrotów silnika nie ma żadnych wpływów na prace kierownicy.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Układ wspomagania - ssps/maglownica/pompa
A problemów z prędkościomierzem nie zauważyłeś?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Układ wspomagania - ssps/maglownica/pompa
problemy z prędkościomierzem miałem jak szwankował czujnik abs, wszystko opisane w tym temacie viewtopic.php?f=96&t=6305
od czasu wymiany czujnika abs czyli od maja nic sie nie dzieje z prędkościomierzem
Teraz to wygląda tak jakby pompa po chwili podawała mniejsze ciśnienie na magiel, ewentualnie ten cały system ssps po prostu sterował błędnie tym ciśnieniem i zmniejszał silę wspomagania.
Ktoś wie jak dokładnie działa regulacja ciśnienia przez moduł ssps? jest jakiś elektroniczy zawór regulacyjny ?
Najgorsze jest to że nie jestem w stanie powiedzieć od kiedy to występuje, gdybym nie miał okazji przejechania sie inną captiva to pewnie nawet nie było by tego tematu
Może jakiś tutejszy znawca od diagnostyki/interfejsów samochodowych jest w stanie podpowiedzieć jak sprawdzić/zdiagnozowac czy system ssps działa prawidłowo.
Bo obawiam sie ze jak gdzieś podjadę to będzie od razu, panie pompa do wymiany, magiel do regeneracji i zacznie sie generowanie niepotrzebnych kosztów.
Czy najlepiej podjechać do aso żeby to zdiagnozowali?
od czasu wymiany czujnika abs czyli od maja nic sie nie dzieje z prędkościomierzem
Teraz to wygląda tak jakby pompa po chwili podawała mniejsze ciśnienie na magiel, ewentualnie ten cały system ssps po prostu sterował błędnie tym ciśnieniem i zmniejszał silę wspomagania.
Ktoś wie jak dokładnie działa regulacja ciśnienia przez moduł ssps? jest jakiś elektroniczy zawór regulacyjny ?
Najgorsze jest to że nie jestem w stanie powiedzieć od kiedy to występuje, gdybym nie miał okazji przejechania sie inną captiva to pewnie nawet nie było by tego tematu
Może jakiś tutejszy znawca od diagnostyki/interfejsów samochodowych jest w stanie podpowiedzieć jak sprawdzić/zdiagnozowac czy system ssps działa prawidłowo.
Bo obawiam sie ze jak gdzieś podjadę to będzie od razu, panie pompa do wymiany, magiel do regeneracji i zacznie sie generowanie niepotrzebnych kosztów.
Czy najlepiej podjechać do aso żeby to zdiagnozowali?
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Układ wspomagania - ssps/maglownica/pompa
Mały update:
Poniżej film na którym zaraz po odpaleniu samochodu wspomaganie działa jednym palcem, przytrzymuje kierownice na skręconych kołach (oczywiście koła na glebie) w jednej pozycji i po chwili 14 sec filmu widać ze kierownica tak jakby odbija (słabnie siła wspomagania wspomaganie dalej jest bo można kierownicą kręcić w miejscu ale wymaga wyczuwalnie większej siły niż zaraz po odpaleniu) gaszę auto, czekam chwile i znowu na początku lekko i w 43 sec filmu znowu lekkie odbicie
Poniżej film na którym zaraz po odpaleniu samochodu wspomaganie działa jednym palcem, przytrzymuje kierownice na skręconych kołach (oczywiście koła na glebie) w jednej pozycji i po chwili 14 sec filmu widać ze kierownica tak jakby odbija (słabnie siła wspomagania wspomaganie dalej jest bo można kierownicą kręcić w miejscu ale wymaga wyczuwalnie większej siły niż zaraz po odpaleniu) gaszę auto, czekam chwile i znowu na początku lekko i w 43 sec filmu znowu lekkie odbicie
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Układ wspomagania - ssps/maglownica/pompa
Pytanie, orientuje się ktoś co jest podłączone wtyczką do maglownicy ?
widoczne na zdjęciach na tej archiwalnej aukcji
https://allegro.pl/maglownica-przekladn ... 14001.html
widoczne na zdjęciach na tej archiwalnej aukcji
https://allegro.pl/maglownica-przekladn ... 14001.html
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Układ wspomagania - ssps/maglownica/pompa
Jako że nie mogę edytować to kolejny raz pisze posta pod postem.
Z tego co udało mi sie ustalić to magiczna wtyczka przy maglownicy to tzw. MAGNETIC COIL cewka magnetyczna do której moduł SPS wysyła sygnał o różnym natężeniu prądu i w jakiś sposób reguluje siłą wspomagania
Kolory przewodów dochodzących do wtyczki to fioletowy i jasnoniebieski(od wtyczki do maglownicy chyba czarny i czerwony), takie same jak wychodzą z modułu wspomagania (pierwsze dwa od lewej)
Z tego co udało mi sie ustalić to magiczna wtyczka przy maglownicy to tzw. MAGNETIC COIL cewka magnetyczna do której moduł SPS wysyła sygnał o różnym natężeniu prądu i w jakiś sposób reguluje siłą wspomagania
Kolory przewodów dochodzących do wtyczki to fioletowy i jasnoniebieski(od wtyczki do maglownicy chyba czarny i czerwony), takie same jak wychodzą z modułu wspomagania (pierwsze dwa od lewej)
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Układ wspomagania - ssps/maglownica/pompa
Aktualizacja:
Dzisiaj przyszedł nowy(używany) moduł wspomagania, i objawy dokładnie takie same jak na starym, czyli na poczatku wspomaganie jest ok a po chwili słabnie.
Albo jest coś nie tak z czymś innym, albo znając mojego pecha to trafił mi się uszkodzony moduł, hmm, jak by tak popatrzeć w przeszłość to żadna nowość z tym pechem
Jeszcze jedna uwaga po wypieciu z samej wtyczki przewodu doprowadzającego sygnał o predkości od modułu ABS, moduł wspomagania zachowuje sie dokładnie tak samo po wypieciu jak i przed wypieciem
Dzisiaj przy pomocy multimetr gorszego od marketowych porobiłem jakieś tam pomiary opisane na schemacie:
Dzisiaj przyszedł nowy(używany) moduł wspomagania, i objawy dokładnie takie same jak na starym, czyli na poczatku wspomaganie jest ok a po chwili słabnie.
Albo jest coś nie tak z czymś innym, albo znając mojego pecha to trafił mi się uszkodzony moduł, hmm, jak by tak popatrzeć w przeszłość to żadna nowość z tym pechem
Jeszcze jedna uwaga po wypieciu z samej wtyczki przewodu doprowadzającego sygnał o predkości od modułu ABS, moduł wspomagania zachowuje sie dokładnie tak samo po wypieciu jak i przed wypieciem
Dzisiaj przy pomocy multimetr gorszego od marketowych porobiłem jakieś tam pomiary opisane na schemacie:
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Układ wspomagania - ssps/maglownica/pompa
Siema
Ma ktoś możliwość sprawdzenia czy moduł wspomagania od Captivy po lifcie podejdzie do wersji przedliftowej ?
u mnie jest coś takiego: https://allegro.pl/oferta/modul-sterown ... 7136829174
a wersja po lifcie ma coś takiego: https://allegro.pl/oferta/captiva-lift- ... 8385025264
Ma ktoś możliwość sprawdzenia czy moduł wspomagania od Captivy po lifcie podejdzie do wersji przedliftowej ?
u mnie jest coś takiego: https://allegro.pl/oferta/modul-sterown ... 7136829174
a wersja po lifcie ma coś takiego: https://allegro.pl/oferta/captiva-lift- ... 8385025264
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Układ wspomagania - ssps/maglownica/pompa
Chodzi mi o sprawdzenie po nr czesci/ vinie lub inaczej;)
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 mar 2020, o 16:24
- Reputacja: 0
- Imię: Michal
- Samochód: Captiva
- Silnik: 3.2 230
- LPG: Tak
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Kontakt:
Re: Układ wspomagania - ssps/maglownica/pompa
Cześć, mam ten sam problem.... Pojawił się po wymianie łożyska koła z przodu, udało Ci się rozwiązać temat?
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Układ wspomagania - ssps/maglownica/pompa
Siema wiem że trochę późno ale jakoś mi umknęło
Jeszcze nie rozwiązałem problemu, kupiłem w sumie 4 moduły SSPS na allegro i na każdym to samo.
Pompa i cały układ jest sprawny tylko nie działa tak jak należy.
A skąd wiem ze jest sprawny? Miałem przypadek ze siadło mi ładowanie aku, i próbowałem dojechać na resztkach "Voltów" do domu i wtedy zegary zaczęły świrować przygasać/zaświecać się dosłownie resztki voltów z akumulatora pobierały systemy i wtedy podczas przygasania miałem tak zajebiste wspomaganie ze szok.
Wspomaganie było wtedy aż za duże. nie dało prowadzić auta, wspomaganie działało na maksa, tak jak powinno działać na parkingu czyli można wywnioskować że:
-pompa daje odpowiednie ciśnienie
-cewka magnetyczna w maglownicy działa tylko po prostu w moim przypadku nie ma odpowiedniego wysterowania i puszcza za mało ciśnienia na maglownice.
Musze się zebrać i sprawdzić połączenie modułu SSPS z modułem ABS czy nie ma gdzieś przerwy.
Jeszcze nie rozwiązałem problemu, kupiłem w sumie 4 moduły SSPS na allegro i na każdym to samo.
Pompa i cały układ jest sprawny tylko nie działa tak jak należy.
A skąd wiem ze jest sprawny? Miałem przypadek ze siadło mi ładowanie aku, i próbowałem dojechać na resztkach "Voltów" do domu i wtedy zegary zaczęły świrować przygasać/zaświecać się dosłownie resztki voltów z akumulatora pobierały systemy i wtedy podczas przygasania miałem tak zajebiste wspomaganie ze szok.
Wspomaganie było wtedy aż za duże. nie dało prowadzić auta, wspomaganie działało na maksa, tak jak powinno działać na parkingu czyli można wywnioskować że:
-pompa daje odpowiednie ciśnienie
-cewka magnetyczna w maglownicy działa tylko po prostu w moim przypadku nie ma odpowiedniego wysterowania i puszcza za mało ciśnienia na maglownice.
Musze się zebrać i sprawdzić połączenie modułu SSPS z modułem ABS czy nie ma gdzieś przerwy.
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Układ wspomagania - ssps/maglownica/pompa
Siema, dzisiaj sprawdziłem ciągłość przewodu od modułu ABS do SSPS przewód zielony z białym paskiem jest ok
cewka w maglownicy -3 ohmy
Sytuacja taka sama jak wcześniej zaraz po odpaleniu auta moduł SSPS podaje na cewkę maglownicy 8V i wspomaganie jest ok, po kilkunastu sekundach napięcie na cewce około 5 V i jest ciężko na kierownicy
cewka w maglownicy -3 ohmy
Sytuacja taka sama jak wcześniej zaraz po odpaleniu auta moduł SSPS podaje na cewkę maglownicy 8V i wspomaganie jest ok, po kilkunastu sekundach napięcie na cewce około 5 V i jest ciężko na kierownicy
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 sty 2022, o 10:08
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Captiva 4WD
- Silnik: 2.0 150 KM
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Układ wspomagania - ssps/maglownica/pompa
Hej!
Czy udało Ci się rozwiązać problem? Ja mam podobne objawy...
A konkretnir, to po regeneracji przekładni ciężko zaczęło chodzić wspomaganie. Po odpięciu wtyczki od maglownicy działa lekko (jak przed regeneracją), ale wyświetla się błąd. Po zapieciu wtyczki błąd się nie świeci, ale kierwonica ciężko się kręci. Mechanik, który regenerował przekładnie rozłożył ręce i powiedział, że elektryką się nie zajmuje :-/
Czy udało Ci się rozwiązać problem? Ja mam podobne objawy...
A konkretnir, to po regeneracji przekładni ciężko zaczęło chodzić wspomaganie. Po odpięciu wtyczki od maglownicy działa lekko (jak przed regeneracją), ale wyświetla się błąd. Po zapieciu wtyczki błąd się nie świeci, ale kierwonica ciężko się kręci. Mechanik, który regenerował przekładnie rozłożył ręce i powiedział, że elektryką się nie zajmuje :-/
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Układ wspomagania - ssps/maglownica/pompa
założyłem inny modu ssps na którym trochę lżej kierownica działa ale wydaje mi się ze dalej nie jest to co powinno być
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 30 mar 2024, o 22:32
- Reputacja: 0
- Imię: Dawid
- Samochód: Captiva
- Silnik: 3.2 230km
- LPG: Tak
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Układ wspomagania - ssps/maglownica/pompa
Cześć Panowie, czy udało się wam coś jeszcze rozgryźć w tym temacie ? U mnie po regeneracji maglownicy również kierownica chodzi ciężko, zdarza się, że w prawo kręci się jednym palcem, a w lewo trzeba użyć sporo siły...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości