2.0VCDi błąd P253F

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
iktorn83
Aktywny
Posty: 98
Rejestracja: 7 cze 2018, o 12:06
Reputacja: 0
Imię: Wiktor
Samochód: Epica
Silnik: 2.0 VCDI
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

2.0VCDi błąd P253F

Post autor: iktorn83 » 16 wrz 2018, o 21:57

Witam, dziś mi wyskoczyła kontrolka "CHANGE OIL SOON", mimo że olej wymieniałem 5k km temu, więc wpiąłem się ELMem pod interfejs i wypluło błąd P253F, czyli z tego co rozczytałem o kiepskiej ilości oleju - przelało ropę do oleju. Auto normalnie pracuje, ale jednak mnie to martwi. Czy to oznacza, że DPF jest do wyciągnięcia i czyszczenia czy raczej do wycięcia? Olej już zmienić czy poczekać? Dodam, że ostatnio DPF zaczął się wypalać co jakieś 300/400km, ale auto głównie jeździło na krótkich trasach ~30km, nie było przerwane wypalanie chyba ani razu, jeździłem do czasu aż obroty wróciły do normy, albo czekałem na parkingu aż opadną.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23774
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 249
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: 2.0VCDi błąd P253F

Post autor: etac » 16 wrz 2018, o 21:59

no czekając na parkingu zalałeś olej silnikowy prze ON.

Niestety na postoju ON nie wypala się i spływa po ściankach do misy olejowej.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

iktorn83
Aktywny
Posty: 98
Rejestracja: 7 cze 2018, o 12:06
Reputacja: 0
Imię: Wiktor
Samochód: Epica
Silnik: 2.0 VCDI
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 2.0VCDi błąd P253F

Post autor: iktorn83 » 16 wrz 2018, o 22:05

Więc co teraz zrobić z tym DPF? Bo chyba nie powinien tak często się wypalać, zwłaszcza że auto nie było zamulane, bo raz w tygodniu trasa 100km większą szybkością. Opłaca się go oddać do regeneracji czy lepiej od razu wyciąć i wyprogramować? Olej rozumiem, że do wymiany na już?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23774
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 249
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: 2.0VCDi błąd P253F

Post autor: etac » 16 wrz 2018, o 22:06

Jak robisz 30 km dziennie to te 300-400 km jest dobrym wynikiem na DPF
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

iktorn83
Aktywny
Posty: 98
Rejestracja: 7 cze 2018, o 12:06
Reputacja: 0
Imię: Wiktor
Samochód: Epica
Silnik: 2.0 VCDI
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 2.0VCDi błąd P253F

Post autor: iktorn83 » 16 wrz 2018, o 22:08

No to teraz czeka mnie wymiana oleju 3 razy w roku? :nerwy

magda621
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 24 sie 2018, o 14:27
Reputacja: 0
Imię: Magda
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 2.0VCDi błąd P253F

Post autor: magda621 » 17 wrz 2018, o 14:52

Ja tak samo, już drugi raz w tym roku mam zapchany dpf. Wypalanie już nic nie pomaga, próbowałam sama i na warsztacie. Mi już tylko regeneracja dpf została albo zakup nowego. :|

lukaszbozyk
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 6 paź 2016, o 16:46
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Epica 2.0 D
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2.0VCDi błąd P253F

Post autor: lukaszbozyk » 17 wrz 2018, o 23:57

Wypalanie co 300 - 400 km na krótkich trasach to dobry wynik, mi zaczyna się wypalać co 200 bo czasem podjadę tylko z dzieckiem do szkoły więc czeka mnie płukanie w środkach rozpuszczających popioły i myjka na gorąco ( sprawdzone i działa wypalanie po zabiegu co ok 500 ). Ale mi wcześniej wypalał się 4 razy dziennie co 20 km a przyczyną były wtryski więc myślę że zawsze najpierw należy sprawdzić przyczynę próba przelewowa nie kosztuje dużo a od razu będzie widać.

iktorn83
Aktywny
Posty: 98
Rejestracja: 7 cze 2018, o 12:06
Reputacja: 0
Imię: Wiktor
Samochód: Epica
Silnik: 2.0 VCDI
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 2.0VCDi błąd P253F

Post autor: iktorn83 » 18 wrz 2018, o 02:44

Próba przelewowa była robiona w maju, zaraz po zakupie auta i wyszło książkowo, tak samo kompresja, turbo, geometria itp. Co nie zmienia faktu, że właśnie po 4 miesiącach mam olej do wymiany. Nawet jak wyczyszczę DPF to znów tak się może stać, czy to za miesiąc czy za rok, tak?

magda621
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 24 sie 2018, o 14:27
Reputacja: 0
Imię: Magda
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 2.0VCDi błąd P253F

Post autor: magda621 » 18 wrz 2018, o 09:47

lukaszbozyk pisze:
17 wrz 2018, o 23:57
Wypalanie co 300 - 400 km na krótkich trasach to dobry wynik, mi zaczyna się wypalać co 200 bo czasem podjadę tylko z dzieckiem do szkoły więc czeka mnie płukanie w środkach rozpuszczających popioły i myjka na gorąco ( sprawdzone i działa wypalanie po zabiegu co ok 500 ). Ale mi wcześniej wypalał się 4 razy dziennie co 20 km a przyczyną były wtryski więc myślę że zawsze najpierw należy sprawdzić przyczynę próba przelewowa nie kosztuje dużo a od razu będzie widać.
Ja muszę oddać do regeneracji ale znalazłam artykuł że mozna samemu to wypalić https://www.filtry-dpf-fap.pl/aktualnos ... ek-stalych ale czy to jest skuteczne?

lukaszbozyk
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 6 paź 2016, o 16:46
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Epica 2.0 D
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2.0VCDi błąd P253F

Post autor: lukaszbozyk » 19 wrz 2018, o 08:52

Ja nie oddawałem na wypalanie bo nie ma 100% pewności że to da efekt a myjką można to zrobić w warunkach domowych - ja robiłem sam.
http://www.otomatic.pl/technologia-ogolnie/
A po wymianie oleju skasowałeś kontrolkę wymiany oleju? Mi tez się czasem zapali wcześniej ale możesz ją sam skasować kluczykiem i pedału gazu lub hamulca naciskając 3 razy, jeżeli poziom nie jest zbyt wysoki to nic nie wymieniaj.

milyjarek
Profesjonalista
Posty: 829
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 09:45
Reputacja: 5
Imię: Jarosław
Samochód: Epica , Malibu LTZ
Silnik: 2.0 Diesel , 150KM
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 2.0VCDi błąd P253F

Post autor: milyjarek » 19 wrz 2018, o 12:53

Potwierdzam post wyżej. Nie usuwaj filtra. Jedz do serwisu na zgaszenie kontrolki lub zrób to sam jak kolega pisze wyżej. Kontrolka zapala się co 15 tys km. U mnie po wymianie oleju bywało tak że kontrolka się zapaliła, jechałem tylko do serwisu i bezpłatnie mi ją kasowali i był spokój na kolejne 15 tys.km. Działanie jest prawidłowe

iktorn83
Aktywny
Posty: 98
Rejestracja: 7 cze 2018, o 12:06
Reputacja: 0
Imię: Wiktor
Samochód: Epica
Silnik: 2.0 VCDI
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 2.0VCDi błąd P253F

Post autor: iktorn83 » 19 wrz 2018, o 15:04

Kontrolka zapaliła się po niecałych 5k od wymiany, a kasowałem inspekcję na wymianie, poziom oleju jest na max a był idealnie po środku, śmierdzi spalinami, ma brzydki kolor i pojawia się znów błąd o niskiej jakości oleju. Jutro jadę na wycięcie DPF i wyprogramowanie, a w weekend pora wymienić olej i filtr.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1506
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 76
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: 2.0VCDi błąd P253F

Post autor: kochar » 19 wrz 2018, o 19:29

iktorn83 pisze:
18 wrz 2018, o 02:44
Próba przelewowa była robiona w maju, zaraz po zakupie auta i wyszło książkowo, tak samo kompresja, turbo, geometria itp. Co nie zmienia faktu, że właśnie po 4 miesiącach mam olej do wymiany. Nawet jak wyczyszczę DPF to znów tak się może stać, czy to za miesiąc czy za rok, tak?
Próba przelewowa świadczy tylko o stanie zaworków zwrotnych a nie o o kondycji całego wtrysku, zaworek może być ok a wtrysk może lać.
iktorn83 pisze:
19 wrz 2018, o 15:04
Jutro jadę na wycięcie DPF i wyprogramowanie, a w weekend pora wymienić olej i filtr.
Nie zdziwiłbym się jak po wycięciu auto będzie kopcić jak stary Ikarus, tak było w moim przypadku.
Dopóty filtr nie jest stopiony lub zapchany na amen ja bym nie usuwał tylko szukał przyczyn w.w. problemów.
1. DPF szybko się zapełnia bo... leją wtryski lub dolot jest nie teges.
2. DPF szybko się zapełnia bo się skurczył, a się skurczył bo... patrz punkt 1.
No ale decyzja zapadła napisz jak po wycince.
:piwo3:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

iktorn83
Aktywny
Posty: 98
Rejestracja: 7 cze 2018, o 12:06
Reputacja: 0
Imię: Wiktor
Samochód: Epica
Silnik: 2.0 VCDI
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 2.0VCDi błąd P253F

Post autor: iktorn83 » 20 wrz 2018, o 00:24

Źle się wysłowiłem, był robiony przelew i jeszcze test wtryskiwaczy na maszynie bodajże Bosch EPS200, bo po zakupie auta było kompleksowe sprawdzenie, wtryski, świece żarowe, turbo. Nie chce mi się szukać teraz wydruku, ale wszystko wyszło książkowo, więc szczerze wątpię w wersję z lejącym wtryskiem, a co do wycięcia DPF to podobno na dobrze ustawionej mapie i zdrowym silniku nie ma prawa zakopcić bardziej, niż z filtrem, wszakże EGR i katalizator zostają bez zmian. Dam znać po weekendzie, jak już ogarnę auto.

milyjarek
Profesjonalista
Posty: 829
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 09:45
Reputacja: 5
Imię: Jarosław
Samochód: Epica , Malibu LTZ
Silnik: 2.0 Diesel , 150KM
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 2.0VCDi błąd P253F

Post autor: milyjarek » 20 wrz 2018, o 02:42

Ja bym szukał przyczyny gdzie indziej , skoro stan oleju tobie wzrasta. Jednak nie usuwał bym DPF-u bo w przyszłym roku lub za dwa będziesz kupował i zakładał ponownie. Już jest pewne że na przeglądzie będą mieli możliwość wykrycia czy jest filtr czy nie ma jego. W ostatnim czasie częściej się o tym pisze i wejście w życie jest zaplanowane w najbliższym czasie.

iktorn83
Aktywny
Posty: 98
Rejestracja: 7 cze 2018, o 12:06
Reputacja: 0
Imię: Wiktor
Samochód: Epica
Silnik: 2.0 VCDI
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 2.0VCDi błąd P253F

Post autor: iktorn83 » 20 wrz 2018, o 16:43

Rano pojechałem autem na serwis, był plan żeby jednak wyczyścić - sam właściciel serwisu zaproponował, że lepiej wyczyścić, ale po demontażu jednogłośnie doszliśmy do wniosku, że tu nie ma co czyścić za bardzo, tylko trzeba ciąć. Auto nie kopci ani na ciepłym ani na zimnym, przy redukcji i pałowaniu też, zrobiłem 200km i nie zauważyłem różnicy, moc nie spadła, spalanie takie samo. Na postoju, w garażu, zapach jest taki sam, bardziej śmierdzi i dymi ojca 1.5dCi. Temat do zamknięcia.

lukaszbozyk
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 6 paź 2016, o 16:46
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Epica 2.0 D
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2.0VCDi błąd P253F

Post autor: lukaszbozyk » 20 wrz 2018, o 22:22

Ile taka przyjemność - podnosiłeś moc?

iktorn83
Aktywny
Posty: 98
Rejestracja: 7 cze 2018, o 12:06
Reputacja: 0
Imię: Wiktor
Samochód: Epica
Silnik: 2.0 VCDI
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 2.0VCDi błąd P253F

Post autor: iktorn83 » 23 wrz 2018, o 11:18

800zł wycięcie+wyprogramowanie. Nie podnosiłem mocy, ale raczej odwiedzę ten serwis na wiosnę, żeby cośtam zmotać. Właściciel popatrzył po parametrach na odczytach czasu rzeczywistego i jeszcze parę rzeczy sobie posprawdzał po czym stwierdził, że silnik jest w dobrym stanie i jest z czego rzeźbić. Na chwilę obecną zrobione 500km i nie zauważyłem żadnych skutków ubocznych.

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 929
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 6
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: 2.0VCDi błąd P253F

Post autor: KonradMaster » 24 wrz 2018, o 11:55

Decyzja jak najbardziej słuszna. Ja mam jeszcze u siebie do tego zaślepiony EGR (w razie "W") oraz zrobiony mały CT. Moc na 180 KM i MO na 370 NM samymi zmianami w mapowaniu, bez żadnych dodatkowych box'ów. Nie dość, że problem z wypalaniem minął, to mam więcej mocy i momentu oraz nie martwię się o kondycję silnika przez przybywający olej napędowy w misce olejowej silnika. Auto zakopci delikatnie dopiero przy odcięciu (4k+ obr/min). Końcówka rury wydechowej zadymiona podobnie jak to miało miejsce w czasach kiedy jeszcze jeździłem z filtrem. Chociaż teraz przynajmniej nie ma za mną "siwego dymu" podczas wypalania tego ustrojstwa.
Zrobiłem to wszystko przeszło dwa lata temu za jednym podejściem, dzięki czemu zapłaciłem tylko 1100 zł za całość. Z przeglądami nie ma problemu, 2 lata temu był robiony test spalin na moje życzenie i wynik był w granicach normy EURO 4.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Epica Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość