Wysokie Spalanie oraz code 84
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 cze 2018, o 16:33
- Reputacja: 0
- Imię: Mirosław
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: SIEMIANOWICE
- Kontakt:
Wysokie Spalanie oraz code 84
Witam Serdecznie
Posiadam chevrolet cruze 2.0 vcdi 163 km od jakiegoś czasu spadła mi moc silnika do 140 km a gdy jadę dłużej na jakimś biegu z wyższymi obrotami to wyskakuje błąd 84 którego z czytałem "zakres/funkcje obwodu "A" masy lub objętości przepływu powietrza P0101" , ponad to auto pali 11 l/100km. Czy ktoś z was miał podobny przypadek.
Dodatkowo sprawdzone zostały: DPF - sprawny, EGR - sprawny, wtryski sprawdzone - sprawne, turbo - sprawne, przepływomierz - nowy
Posiadam chevrolet cruze 2.0 vcdi 163 km od jakiegoś czasu spadła mi moc silnika do 140 km a gdy jadę dłużej na jakimś biegu z wyższymi obrotami to wyskakuje błąd 84 którego z czytałem "zakres/funkcje obwodu "A" masy lub objętości przepływu powietrza P0101" , ponad to auto pali 11 l/100km. Czy ktoś z was miał podobny przypadek.
Dodatkowo sprawdzone zostały: DPF - sprawny, EGR - sprawny, wtryski sprawdzone - sprawne, turbo - sprawne, przepływomierz - nowy
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wysokie Spalanie oraz code 84
Przecież masz konkretny błąd, więc trzeba wykonać konkretne działania. Wymień przepływomierz
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 15 paź 2015, o 20:29
- Reputacja: 0
- Imię: sebastian
- Samochód: cruze
- Silnik: 2.0 163KM
- Lokalizacja: szczecin
- Kontakt:
Re: Wysokie Spalanie oraz code 84
Miałem ostatnio podobny problem, błędy te same. Sprawdź szczelność całego dolotu. Wszystkie gumowe rury zaczynając do filtra powietrza. U mnie powodem zapalania się błędów oraz ograniczenia mocy była dziura w kolanku gumowym przy wyjściu z intercooolera. Po wymianie wszystko wróciło do normy, i spalanie i moc.
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 cze 2018, o 16:33
- Reputacja: 0
- Imię: Mirosław
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: SIEMIANOWICE
- Kontakt:
Re: Wysokie Spalanie oraz code 84
Przepływomierz wymieniłem i dalej to samo
Dodano po 24 sekundach:
Sprawdzę układ dolotowy
Dodano po 24 sekundach:
Sprawdzę układ dolotowy
-
- Bywalec
- Posty: 102
- Rejestracja: 27 mar 2018, o 17:04
- Reputacja: 0
- Imię: Mirek
- Samochód: Orlando 163km autom.
- Silnik:
- Lokalizacja: Świebodzin
- Kontakt:
Re: Wysokie Spalanie oraz code 84
Blackcruze
I jak tam auto ? Doszedłeś do tego co było to przyczyną ? Mam podobny problem i szukam rozwiązania
Przepływomierz wymieniony
I dalej bez zmian
I jak tam auto ? Doszedłeś do tego co było to przyczyną ? Mam podobny problem i szukam rozwiązania
Przepływomierz wymieniony
I dalej bez zmian
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wysokie Spalanie oraz code 84
Czyli ... nie miał racji.blackcruze pisze: ↑20 sie 2018, o 11:36Przepływomierz wymieniłem i dalej to samo
Dodano po 24 sekundach:
Sprawdzę układ dolotowy
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 8 cze 2017, o 00:39
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Cruze LS 2.0 163km
- Silnik:
- Lokalizacja: Choszczno
- Kontakt:
Re: Wysokie Spalanie oraz code 84
A jak przyspieszasz nie slyszysz takiego... gwizdania jakby? Jak sie turbina załącza?
- mariuszg008
- Specjalista
- Posty: 430
- Rejestracja: 2 gru 2014, o 18:38
- Reputacja: 7
- Imię: Mariusz
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0 ON 163KM
- Inny samochód: Astra J 1.4T 140KM
- Lokalizacja: Starachowice Sandomierz
- Kontakt:
Re: Wysokie Spalanie oraz code 84
I ja mam też usterkę z mocą oraz spalaniem. Auto nie chce jechać i pali z 11 litrów. Co udało mi się ustalić to nieprawidłowe sterowanie turbiną ponieważ przy dodaniu gazu węże nie puchną. Zdjąłem tę dźwigienkę od turbiny i sam ją popychałem w miarę dodawania gazu i sprężarka zaczęła pompować. Zmiana geometrii działa jakby odwrotnie bo im więcej gazu tym dźwigienka idzie tylko delikatnie do góry. Sama gruszka po odpięciu wężyków działa raczej dobrze bo strzykawką odessałem powietrze to dźwignia poszła swobodnie na dół. Nie miałem czym sprawdzić podciśnienia ale zastanawia mnie czy to zaworek odpowiada za takie zachowanie czy jest gdzieś nieszczelność czy może coś innego?
Cruze LS+ model 2012 1.6 124KM GUF od 09.03.2012 do 31.12.2023
Cruze LS model 2011 2.0 163KM GAR od 20.01.2019
Astra J model 2010 1.4T 140KM Z50B od 08.04.2021
Cruze LS model 2011 2.0 163KM GAR od 20.01.2019
Astra J model 2010 1.4T 140KM Z50B od 08.04.2021
- mariuszg008
- Specjalista
- Posty: 430
- Rejestracja: 2 gru 2014, o 18:38
- Reputacja: 7
- Imię: Mariusz
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0 ON 163KM
- Inny samochód: Astra J 1.4T 140KM
- Lokalizacja: Starachowice Sandomierz
- Kontakt:
Re: Wysokie Spalanie oraz code 84
Podmieniłem sam zaworek podciśnienia i nic się nie zmieniło. Podciśnienie z pompy vacum jest na poziomie -0.8 bara a za zaworem na biegu jałowym -0.5 i spada w miarę dodawania gazu do 0.2. Czy ktoś ma pomysł czego szukać? Dodam, że przy delikatnej jeździe auto jeździ normalnie i spala ok 5.5l ropy a na torque nie ma żadnych błędów.
Cruze LS+ model 2012 1.6 124KM GUF od 09.03.2012 do 31.12.2023
Cruze LS model 2011 2.0 163KM GAR od 20.01.2019
Astra J model 2010 1.4T 140KM Z50B od 08.04.2021
Cruze LS model 2011 2.0 163KM GAR od 20.01.2019
Astra J model 2010 1.4T 140KM Z50B od 08.04.2021
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wysokie Spalanie oraz code 84
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 sty 2017, o 01:33
- Reputacja: 0
- Imię: Darek
- Samochód: Cruze LT+ VCDI 163km
- Silnik:
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Wysokie Spalanie oraz code 84
Jeżeli rury są ok. to sprawdź czujnik powietrza na wlocie do kolektora. Wszyscy podają przepływomierz a on do przebiegu 150 tyś. km rzadko kiedy jest powodem.
Z rur dokładnie sprawdź tzw. saksofon przed intercoolerem, lubi pęknąć na zagięciu.
Z rur dokładnie sprawdź tzw. saksofon przed intercoolerem, lubi pęknąć na zagięciu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości