Wariujące parametry silnika na zapłonie
-
- Świeżak
- Posty: 27
- Rejestracja: 28 kwie 2017, o 10:01
- Reputacja: 0
- Imię: Karol
- Samochód: Lacetti 1.4Pb HB
- Silnik:
- Lokalizacja: Pomorskie
- Kontakt:
Wariujące parametry silnika na zapłonie
Witam
Po 2-dniowym postoju auto zaczęło się dusić przy odpalaniu jak i w trakcie jazdy. Po kilku kilometrach zaczął mrugać check engine, aż wreszcie zapalił się permanentnie. Kod błędu P0300 - czyli wypadanie zapłonu. Udało mi się mimo wszystko dotrzeć do domu, gdyż na wysokich obrotach auto jechało poprawnie.
Problem w tym, że godzinę po zaparkowaniu nie chce odpalić. Kręci rozrusznik, ale nie chce zaskoczyć.
Podpiąłem się pod komputer programem PCMSCAN i zastałem coś, czego nie rozumiem - parametry silnika, czyli temperatura silnika, ciśnienie, prędkość, obroty... wszystkie NA ZAPŁONIE SKACZĄ do niemożliwych wartości, np prędkość wykazuje raz 0km/h a raz 65km/h mimo, że nawet silnik nie jest zapalony! To samo z obrotami - od 0 do 8000!
Co się stało? W czym problem? Gdzie szukać?
Co zrobiłem do tej pory :
- sprawdziłem świece - czyste
- sprawdziłem, czy wtyczki kluczowych czujników są dobrze spasowane
- odpiąłem akumulator na kilka minut i ponownie podłączyłem
Lacetti HB 1.4PB 2005 J200 190 000km
Auto z wymienionym rozrządem rok temu, wymieniony akumulator pół roku temu, wymienione świece, kable i uszczelka pod głowicą zaworó 1,5 roku temu, świeżo po wymianie oleju z filtrem.
Po 2-dniowym postoju auto zaczęło się dusić przy odpalaniu jak i w trakcie jazdy. Po kilku kilometrach zaczął mrugać check engine, aż wreszcie zapalił się permanentnie. Kod błędu P0300 - czyli wypadanie zapłonu. Udało mi się mimo wszystko dotrzeć do domu, gdyż na wysokich obrotach auto jechało poprawnie.
Problem w tym, że godzinę po zaparkowaniu nie chce odpalić. Kręci rozrusznik, ale nie chce zaskoczyć.
Podpiąłem się pod komputer programem PCMSCAN i zastałem coś, czego nie rozumiem - parametry silnika, czyli temperatura silnika, ciśnienie, prędkość, obroty... wszystkie NA ZAPŁONIE SKACZĄ do niemożliwych wartości, np prędkość wykazuje raz 0km/h a raz 65km/h mimo, że nawet silnik nie jest zapalony! To samo z obrotami - od 0 do 8000!
Co się stało? W czym problem? Gdzie szukać?
Co zrobiłem do tej pory :
- sprawdziłem świece - czyste
- sprawdziłem, czy wtyczki kluczowych czujników są dobrze spasowane
- odpiąłem akumulator na kilka minut i ponownie podłączyłem
Lacetti HB 1.4PB 2005 J200 190 000km
Auto z wymienionym rozrządem rok temu, wymieniony akumulator pół roku temu, wymienione świece, kable i uszczelka pod głowicą zaworó 1,5 roku temu, świeżo po wymianie oleju z filtrem.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Wariujące parametry silnika na zapłonie
Kuny nie pogryzły jakiś kabli od ECM?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 26 paź 2017, o 16:26
- Reputacja: 0
- Imię: Daniel
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6
- LPG: Tak
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Wariujące parametry silnika na zapłonie
Co do skaczących wartości, pewnie korzystasz z jakiegoś kabla ELM327. U mnie też wyskakują takie głupoty. Co do problemu sprawdź dobrze przewody wysokiego napięcia jak kolega wyżej pisze pod kątem jakiegoś pogryzienia.
-
- Świeżak
- Posty: 27
- Rejestracja: 28 kwie 2017, o 10:01
- Reputacja: 0
- Imię: Karol
- Samochód: Lacetti 1.4Pb HB
- Silnik:
- Lokalizacja: Pomorskie
- Kontakt:
Re: Wariujące parametry silnika na zapłonie
Regularnie korzystałem z kabla ELM327, ostatnio dokupiłem VAG KKL i odczyty są takie same. Wcześnie wszystko było w normie.
Auto na tą chwilę nie ma zapłonu. Na świecy nie ma iskry. Wypiąłem fajkę i połączyłem ze świecą i zrobiłem rozruch.
Rozrusznik działa. Czuć zapach paliwa.
W tygodniu oddaję do mechanika, gdyż moje możliwości się skończyły.
Mam jedynie domysły, że sterownik się wykrzaczył - stąd błędne odczyty i sygnały.
Zobaczymy...
Auto na tą chwilę nie ma zapłonu. Na świecy nie ma iskry. Wypiąłem fajkę i połączyłem ze świecą i zrobiłem rozruch.
Rozrusznik działa. Czuć zapach paliwa.
W tygodniu oddaję do mechanika, gdyż moje możliwości się skończyły.
Mam jedynie domysły, że sterownik się wykrzaczył - stąd błędne odczyty i sygnały.
Zobaczymy...
-
- Świeżak
- Posty: 27
- Rejestracja: 28 kwie 2017, o 10:01
- Reputacja: 0
- Imię: Karol
- Samochód: Lacetti 1.4Pb HB
- Silnik:
- Lokalizacja: Pomorskie
- Kontakt:
Re: Wariujące parametry silnika na zapłonie
Mały update.
Samochód stoi u drugiego mechanika. Pierwszy go sprawdził pod względem mechanicznym i wszystko ok. Niestety elektryk nie pojawiał się kilka dni, więc postanowiłem zholować auto do drugiego warsztatu. Tam stoi już dwa tygodnie. Też sprawdzili pod kątem mechaniki i wszystko ok. Elektryk potem odciął autoalarm i obszedł immobilizer - bez efektu. Wywala też błąd czujnika położenia wału korbowego, więc go wymienili na zamiennik Delphi, jednak ten ponoć się kłóci z elektryką samochodu i sterownik go nie widzi. Zakupili więc oryginalny czujnik Siemens, jednak wciąż wyrzuca błąd czujnika wału. Równocześnie wymienili sterownik silnika na używany i zero efektu. Auto dalej nie ma zapłonu. Do cewki w ogóle nie dochodzi sygnał. Panowie doszli do wniosku, że przydałoby się świeże spojrzenie kogoś innego, że być może coś przeoczyli i siłą rzeczy sami się nie sprawdzą, więc na poniedziałek umówili moje auto do kolejnego elektryka.
Jestem strasznie sfrustrowany sytuacją. Słyszałem wiele negatywnych opinii o elektronice oplowskiej, jednak przeżyć to na własnej skórze jest brutalne.
Nie chcę też poruszać kwestii kompetencji specjalistów mimo, że jestem świadom jakie to ma znaczenie.
Jutro mija miesiąc, od kiedy auto nie odpala.
Samochód stoi u drugiego mechanika. Pierwszy go sprawdził pod względem mechanicznym i wszystko ok. Niestety elektryk nie pojawiał się kilka dni, więc postanowiłem zholować auto do drugiego warsztatu. Tam stoi już dwa tygodnie. Też sprawdzili pod kątem mechaniki i wszystko ok. Elektryk potem odciął autoalarm i obszedł immobilizer - bez efektu. Wywala też błąd czujnika położenia wału korbowego, więc go wymienili na zamiennik Delphi, jednak ten ponoć się kłóci z elektryką samochodu i sterownik go nie widzi. Zakupili więc oryginalny czujnik Siemens, jednak wciąż wyrzuca błąd czujnika wału. Równocześnie wymienili sterownik silnika na używany i zero efektu. Auto dalej nie ma zapłonu. Do cewki w ogóle nie dochodzi sygnał. Panowie doszli do wniosku, że przydałoby się świeże spojrzenie kogoś innego, że być może coś przeoczyli i siłą rzeczy sami się nie sprawdzą, więc na poniedziałek umówili moje auto do kolejnego elektryka.
Jestem strasznie sfrustrowany sytuacją. Słyszałem wiele negatywnych opinii o elektronice oplowskiej, jednak przeżyć to na własnej skórze jest brutalne.
Nie chcę też poruszać kwestii kompetencji specjalistów mimo, że jestem świadom jakie to ma znaczenie.
Jutro mija miesiąc, od kiedy auto nie odpala.
-
- Stały bywalec
- Posty: 273
- Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
- Reputacja: 7
- Imię: Maciej
- Samochód: Lacetti CDX
- Silnik: 1,8 121KM f18d3 aut. Zf4hp16
- LPG: BRC SQ32
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Wariujące parametry silnika na zapłonie
Moj kolega mial problem z Cruzem. Nawet serwis Opla nie potrafił mu pomóc. Tez problemy z elektronika. Wkoncu zaprowadził auto do bosch serwis i tam mu naprawili auto.
- none7
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 20:40
- Reputacja: 7
- Imię: Karol
- Samochód: Lacetti '05
- Silnik: 1.6, F16D3, 109KM, benz.+LPG
- LPG: STAG QNEXT PLUS
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Wariujące parametry silnika na zapłonie
silnik bez podłączonego czujnika położenia wału korbowego odpali. jeżeli czujnik jest podłączony a nie jest sprawny lub przerwa czujnika do koła zębatego jest zbyt duża, wtedy nie ma iskry na świecach.
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Wariujące parametry silnika na zapłonie
Sprawdź masę do ECM, u mnie w poprzednim samochodzie zniknęła. Stanął i koniec. Po chwili udało się odpalić, dojechałem pod dom. Zgasiłem i nic się już nie dało zrobić. Silnik kręcił ale samochód nie palił. PO długim tentegesowaniu doszedłem, że padła masa od ECM. Dorobiłem zapasową z innego miejsca i samochód ożył od razu.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Wariujące parametry silnika na zapłonie
Zapytaj mechaników czy na ich skanerze też te parametry tak skaczą + czy któryś parametr na zapłonie albo podczas kręcenia nie idzie na jakiś dziwny zakres.
Oprócz tego sprawdź/niech mechanik sprawdzi:
-Czy kontrolka na drzwiach (obok tego "dzyndzla" do zamykania) nie świeci (to kontrolka IMMO!)
-Wtyczka cewki do sprawdzenia/wyczyszczenia (+sprawdzić czy dochodzi +12V!)
Bo rozumiem błędów nie ma żadnych ?
Po wymianie niektórych czujników wymagana jest zresetowanie adaptacji, przy pomocy chevrolet explorer da się to zrobić.
Oprócz tego sprawdź/niech mechanik sprawdzi:
-Czy kontrolka na drzwiach (obok tego "dzyndzla" do zamykania) nie świeci (to kontrolka IMMO!)
-Wtyczka cewki do sprawdzenia/wyczyszczenia (+sprawdzić czy dochodzi +12V!)
Bo rozumiem błędów nie ma żadnych ?
Po wymianie niektórych czujników wymagana jest zresetowanie adaptacji, przy pomocy chevrolet explorer da się to zrobić.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Świeżak
- Posty: 27
- Rejestracja: 28 kwie 2017, o 10:01
- Reputacja: 0
- Imię: Karol
- Samochód: Lacetti 1.4Pb HB
- Silnik:
- Lokalizacja: Pomorskie
- Kontakt:
Re: Wariujące parametry silnika na zapłonie
Wg elektryka prąd do cewki nie dochodzi.
Jeśli chodzi o immobilizer, to mechanik ponoć go obszedł czy odciął, nie pamiętam jego sformułowania. Ogólnie sprawdzili możliwość systemu immo jako winowajcy i to wykluczyli.
Początkowo był błąd P0300 przed wizytami u mechaników i elektryków. Po tych wizytach skasowali go i jest teraz tylko błąd czujnika położenia wału korbowego, który wyskakuje mimo podłączenia dwóch nowych czujników.
Co do adaptacji - ją się wykona przecież na odpalonym silniku, a u mnie w ogóle nie odpala! ;'(
Jeśli chodzi o immobilizer, to mechanik ponoć go obszedł czy odciął, nie pamiętam jego sformułowania. Ogólnie sprawdzili możliwość systemu immo jako winowajcy i to wykluczyli.
Początkowo był błąd P0300 przed wizytami u mechaników i elektryków. Po tych wizytach skasowali go i jest teraz tylko błąd czujnika położenia wału korbowego, który wyskakuje mimo podłączenia dwóch nowych czujników.
Co do adaptacji - ją się wykona przecież na odpalonym silniku, a u mnie w ogóle nie odpala! ;'(
- none7
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 20:40
- Reputacja: 7
- Imię: Karol
- Samochód: Lacetti '05
- Silnik: 1.6, F16D3, 109KM, benz.+LPG
- LPG: STAG QNEXT PLUS
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Wariujące parametry silnika na zapłonie
sprawdź czy odpala BEZ czujnika położenia wału podłączonego.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Wariujące parametry silnika na zapłonie
Czujnik do wymiany na choćby używkę!
Przecież sygnał z CPW (czujnik położenia walu) daje ECU informację kiedy ma nastąpić zapłon, brak tej informacji=brak iskry.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Świeżak
- Posty: 27
- Rejestracja: 28 kwie 2017, o 10:01
- Reputacja: 0
- Imię: Karol
- Samochód: Lacetti 1.4Pb HB
- Silnik:
- Lokalizacja: Pomorskie
- Kontakt:
Re: Wariujące parametry silnika na zapłonie
Sytuacja jest patowa. Elektryk nie może znaleźć SPRAWNEGO sterownika do mojego auta, numery 96395445 1AWY L4.
Dzwoniłem do warsztatu w Redzie zajmującego się regeneracją sterowników, jednak takowych nie naprawiaj.
Wrzuciłem ogłoszenie w dziale Tablica jakby ktoś coś...
Ogólnie postaram się poszukać na własną rękę jakiejś sprawnej używki. Nowy znalazłem za 715zł...
Dzwoniłem do warsztatu w Redzie zajmującego się regeneracją sterowników, jednak takowych nie naprawiaj.
Wrzuciłem ogłoszenie w dziale Tablica jakby ktoś coś...
Ogólnie postaram się poszukać na własną rękę jakiejś sprawnej używki. Nowy znalazłem za 715zł...
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1915
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 47
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Wariujące parametry silnika na zapłonie
Pamiętaj o immo, musisz albo przeprogramować czyli zrobić klona ze swoim, albo odciąć immo, albo kupić cały kit typu ecu immo kluczyk. Ktoś już na forum niedawno robił manewr z klonowaniem po tym jak jego ecu straciło szczelność i wilgoć zrobiła swoje.
-
- Specjalista
- Posty: 387
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 33
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Wariujące parametry silnika na zapłonie
może to trochę niemożliwe , ale kiedyś w fabi radio blaupunkta dawało mi takie objawy - błyskoteka na tablicy zegarów + samoistne otwieranie drzwi . tydzień szukałem przyczyny ....
kable do d...y to dobry trop.
kable do d...y to dobry trop.
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Wariujące parametry silnika na zapłonie
Co do immobilizera można też przelutować układ scalony od niego. Ktoś już tu coś takiego robił.
Co do obejścia immo to wątpię by takie coś dał radę zrobić byle elektryk.
"W przypadku użycia poprawnego kluczyka do ECM wysyłany jest komunikat zezwalający, a dioda LED sygnalizuje, że kluczyk jest poprawny. W przypadku użycia niepoprawnego kluczyka, ECM blokuje obwód wtrysku paliwa i ustawia kod usterki (DTC).
Powyższy stan utrzymuje się po wyłączeniu zapłonu.
Modułu ECM bez modułu sterującego immobilizera nie można wymienić na ECM przystosowany do pracy z modułem sterującym immobilizerem. Moduł sterujący immobilizera i moduł ECM muszą mieć zgodny identyfikator. Kodowanie identyfikatora i kluczyków odbywa się przy użyciu narzędzia Scanner-100 (czytnika)."
Co do obejścia immo to wątpię by takie coś dał radę zrobić byle elektryk.
"W przypadku użycia poprawnego kluczyka do ECM wysyłany jest komunikat zezwalający, a dioda LED sygnalizuje, że kluczyk jest poprawny. W przypadku użycia niepoprawnego kluczyka, ECM blokuje obwód wtrysku paliwa i ustawia kod usterki (DTC).
Powyższy stan utrzymuje się po wyłączeniu zapłonu.
Modułu ECM bez modułu sterującego immobilizera nie można wymienić na ECM przystosowany do pracy z modułem sterującym immobilizerem. Moduł sterujący immobilizera i moduł ECM muszą mieć zgodny identyfikator. Kodowanie identyfikatora i kluczyków odbywa się przy użyciu narzędzia Scanner-100 (czytnika)."
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość