Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
-
- Stały bywalec
- Posty: 277
- Rejestracja: 4 cze 2015, o 13:50
- Reputacja: 1
- Imię: Paweł
- Samochód: Cruze1,8/Spark1,0
- Silnik: Chyba jest jakiś?
- Lokalizacja: Chwilowo Pyrlandia
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Za 1200 kupiłem miesiąc temu na Allegro komplet do Cruza: dwa solenoidy i dwa koła zmiennych faz rozrządu ze śrubami. W ASO za same koła chcieli że zniżkami ponad 1000 zyli. Odpuściłbym sobie ceny z ASO
Ostatnio zmieniony 13 maja 2018, o 23:34 przez berpa, łącznie zmieniany 1 raz.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Cena szok za taki mały elektrozawór. A u Potaka? Albo używkę za dwie dychy?
-
- Stały bywalec
- Posty: 277
- Rejestracja: 4 cze 2015, o 13:50
- Reputacja: 1
- Imię: Paweł
- Samochód: Cruze1,8/Spark1,0
- Silnik: Chyba jest jakiś?
- Lokalizacja: Chwilowo Pyrlandia
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Szkoda, że nie dostałem wcześniej informacji bo dzisiaj wyrzuciłem swoje stare solenoidy
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5058
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 72
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Niestety, szarpanie mimo zamienionych miejscami solenoidów powróciło.
Podpinam komputer i litania w tym czasie nie jeździłem na LPG, większość błędów dotyczy sondy, którą wymieniłem. Jedynie błąd 0661 może mieć coś wspólnego z solenoidami i KZFR.
Lista Błędów
P0171
System too Lean (Bank 1)
P2297
O2 Sensor Out of Range During Deceleration Bank 1 Sensor 1
P0661
Intake Manifold Tuning Valve Control Circuit Low Bank 1
P0130
Opis: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 -circuit malfunction
P0135
Opis: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1, heater control circuit malfunction
Czytam TISa i prawdopodobnie mam gdzieś wiązkę ukruszoną lub uwalony "moduł elektroniczny silnika K20."
Pytanie gdzie znajduje się moduł K20 ? Czy to sterownik, który jest przy akumulatorze ?
Podpinam komputer i litania w tym czasie nie jeździłem na LPG, większość błędów dotyczy sondy, którą wymieniłem. Jedynie błąd 0661 może mieć coś wspólnego z solenoidami i KZFR.
Lista Błędów
P0171
System too Lean (Bank 1)
P2297
O2 Sensor Out of Range During Deceleration Bank 1 Sensor 1
P0661
Intake Manifold Tuning Valve Control Circuit Low Bank 1
P0130
Opis: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 -circuit malfunction
P0135
Opis: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1, heater control circuit malfunction
Czytam TISa i prawdopodobnie mam gdzieś wiązkę ukruszoną lub uwalony "moduł elektroniczny silnika K20."
Pytanie gdzie znajduje się moduł K20 ? Czy to sterownik, który jest przy akumulatorze ?
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Tak. K20 to jest o ile dobrze pamiętam główny ECM silnika. Wygląda jakby szwankowało tym elementom zasilanie tj grzałce sondy i solenoidom.
Dodano po 1 minucie 51 sekundach:
Kolega giwlak miał podobny problem, nie pamiętam jak to się zakończyło.
viewtopic.php?f=28&t=3496&p=69384&hilit=P0661#p69384
Dodano po 1 minucie 51 sekundach:
Kolega giwlak miał podobny problem, nie pamiętam jak to się zakończyło.
viewtopic.php?f=28&t=3496&p=69384&hilit=P0661#p69384
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 lut 2018, o 02:10
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Cruze 1.8 LPG 2012
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Panowie mam kilka pytań odnośnie KZFR, przestudiowałem wszystkie wątki (szkoda że dopiero teraz )
Pacjent: 1.8 LPG 2012 polift, 173 tyś. na liczniku.
A więc tak, od pewnego czasu słyszałem w swoim autku przy odpalaniu ciche, słynne "dislowanie". Trwało to 2 sekundy maksymalnie a później żadnych niepokojących odgłosów z okolic silnika. Zignorowałem ten problem, pomyślałem "ten typ tak pewnie ma".
Minął jakiś czas (może miesiąc, max dwa) i oprócz dizlowania po rozgrzaniu silnika pojawił się systematyczny dźwięk stukania. "try try try try <przerwa sekunde> try try try try <przerwa sekunde> . Sprawdzałem poziom oleju, był w normie. Dało mi to już do myślenia więc dzwonie do polecanego mechanika czy ma terminy żeby zerknąć. Pech, termin za 2/3 tygodnie. Kij, poczekam i będę jeździł dalej. Z biegiem czasu coraz głośniejsze stukania.
Pewnego dnia moim oczom ukazała się kontrolka check engine. Po podpięciu do prostego programu diagnostycznego na smartfona pokazało mi błąd P0011. Pogrzebałem w necie co ten błąd może wskazywać i padło na ZKFR.
Jestem w tym momencie świeżo po wymianie obu KZFR, przy okazji zrobiłem rozrząd. Na ten moment nie słyszę nic niepokojącego (może dlatego że przejechałem dopiero 10km ) i moje pytanie brzmi:
-Czy przy wymianie KZFR należy wymienić także elektrozawory na nowe? Mechanik mówi że jest to zalecana procedura podczas wymiany KZFR.
-Jeżeli tak, to czy brać oryginały GM czy może są jakieś dostępne polecane zamienniki? (troszkę uszczupliła mi kieszeń wymiana kół i rozrządu)
-Czy zdejmować sitka z nowych elektrozaworów przed ewentualnym montażem, czy chwile pojeździć na nich a później zdjąć?
Żałuje że nie zerknąłem pierw na elektrozawory czy są zdjęte sitka, tylko od razu z problemem zabrałem się za sugerowanie wymiany KZFR. Może wystarczyło tylko przyglądnąć się zaworkom i zdjąć trefne sitka? A może już było za późno? Przyznam się że do teraz nie sprawdziłem czy są ściągnięte czy nie. Zapewne zrobię to w dniu jutrzejszym. Liczę na szybką odpowiedź,
Pozdrawiam
Pacjent: 1.8 LPG 2012 polift, 173 tyś. na liczniku.
A więc tak, od pewnego czasu słyszałem w swoim autku przy odpalaniu ciche, słynne "dislowanie". Trwało to 2 sekundy maksymalnie a później żadnych niepokojących odgłosów z okolic silnika. Zignorowałem ten problem, pomyślałem "ten typ tak pewnie ma".
Minął jakiś czas (może miesiąc, max dwa) i oprócz dizlowania po rozgrzaniu silnika pojawił się systematyczny dźwięk stukania. "try try try try <przerwa sekunde> try try try try <przerwa sekunde> . Sprawdzałem poziom oleju, był w normie. Dało mi to już do myślenia więc dzwonie do polecanego mechanika czy ma terminy żeby zerknąć. Pech, termin za 2/3 tygodnie. Kij, poczekam i będę jeździł dalej. Z biegiem czasu coraz głośniejsze stukania.
Pewnego dnia moim oczom ukazała się kontrolka check engine. Po podpięciu do prostego programu diagnostycznego na smartfona pokazało mi błąd P0011. Pogrzebałem w necie co ten błąd może wskazywać i padło na ZKFR.
Jestem w tym momencie świeżo po wymianie obu KZFR, przy okazji zrobiłem rozrząd. Na ten moment nie słyszę nic niepokojącego (może dlatego że przejechałem dopiero 10km ) i moje pytanie brzmi:
-Czy przy wymianie KZFR należy wymienić także elektrozawory na nowe? Mechanik mówi że jest to zalecana procedura podczas wymiany KZFR.
-Jeżeli tak, to czy brać oryginały GM czy może są jakieś dostępne polecane zamienniki? (troszkę uszczupliła mi kieszeń wymiana kół i rozrządu)
-Czy zdejmować sitka z nowych elektrozaworów przed ewentualnym montażem, czy chwile pojeździć na nich a później zdjąć?
Żałuje że nie zerknąłem pierw na elektrozawory czy są zdjęte sitka, tylko od razu z problemem zabrałem się za sugerowanie wymiany KZFR. Może wystarczyło tylko przyglądnąć się zaworkom i zdjąć trefne sitka? A może już było za późno? Przyznam się że do teraz nie sprawdziłem czy są ściągnięte czy nie. Zapewne zrobię to w dniu jutrzejszym. Liczę na szybką odpowiedź,
Pozdrawiam
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Instrukcja serwisowa nic nie mowi o wymianie elektrozaworów razem z KZFR, ale ze względu na przebieg miałoby to sens (żeby chronić inwestycje w nowe koła).
O zamiennikach nie słyszałem. Sitka nie sąpotrzebne, podobno miały chronić KZFR przed ew. opiłkami powstającymi podczas docierania.
Dodano po 7 minutach 52 sekundach:
Jest mnóstwo zamienników, wygoogluj 55567050
O zamiennikach nie słyszałem. Sitka nie sąpotrzebne, podobno miały chronić KZFR przed ew. opiłkami powstającymi podczas docierania.
Dodano po 7 minutach 52 sekundach:
Jest mnóstwo zamienników, wygoogluj 55567050
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Sugestia wymiany solenoidów razem z kzfr jest intrygująca . Do tej pory nie padła na forum, ale całkiem logiczne jest, że przyczynkiem awarii kzfr może być niedomaganie któregoś z nich. Nie mam pojęcia ile one kosztują, ale zalecenie jak najbardziej ma sens.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Zamienniki 160- 200 zł/szt.
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 lut 2018, o 02:10
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Cruze 1.8 LPG 2012
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Myślicie że zamiennik zaworów firmy INA (nowe kółka także INA), będzie sensownym zamiennikiem? Słyszałem raczej pochlebne opinie o tej firmie ale zawsze wolę się dopytać ludzi związanych z owym tematem
- C77
- Fachman
- Posty: 2304
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 8
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Provinz Posen
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Jest tylko INA i nic więcej, kolory kartoników możesz sobie wybrać.
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 lut 2018, o 02:10
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Cruze 1.8 LPG 2012
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Czyli każdy zamiennik będzie zaworem INA pakowanym pod różnymi firmami?
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Tak: Febi, SWAG, Pierburg to tylko "pakowacze"
Tak trudno zrobić ctrl+c na podanym numerze i ctrl+v do google???
Bierz INA, najtańsze i jakościowo ok.
Tak trudno zrobić ctrl+c na podanym numerze i ctrl+v do google???
Bierz INA, najtańsze i jakościowo ok.
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 lut 2018, o 02:10
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Cruze 1.8 LPG 2012
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Dzięki wielkie za odp. Mam nadzieje że do zobaczenia kiedyś na jakimś zlociku. Póki co musze jeszcze poznać dobrze nowy nabytek jakim jest cruze
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Auto przejechało niemało, więc miały go prawo dopaść te usterki, niemniej lekceważyć objawów i błędów nie należy - masz szczęście że rozrząd wytrzymał, bo mógł po 150 000 puścić Jeszcze chłodniczka oleju ma prawo paść, jeśli uszczelki nie były wymieniane (zobaczysz 'masełko' w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego).
Ale teraz to już tylko lać lpg i cieszyć się z taniego podróżowania
Ale teraz to już tylko lać lpg i cieszyć się z taniego podróżowania
- C77
- Fachman
- Posty: 2304
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 8
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Provinz Posen
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Dokładnie. Oryginały GM też.
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Ktoś nie zrozumiał sarkazmu.
- C77
- Fachman
- Posty: 2304
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 8
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Provinz Posen
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Ktoś tu bajki opowiada
To zamów zobaczymy co dostaniesz
To zamów zobaczymy co dostaniesz
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Sam zamów, jak nie wierzysz. Górna fotka to produkt Rheinmetall (Pierburg). Jak Ci przyślą INA to, będziesz mógł zniszczyć Niemca za oszukiwanie konsumentów z UE
-
- Stały bywalec
- Posty: 277
- Rejestracja: 4 cze 2015, o 13:50
- Reputacja: 1
- Imię: Paweł
- Samochód: Cruze1,8/Spark1,0
- Silnik: Chyba jest jakiś?
- Lokalizacja: Chwilowo Pyrlandia
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Na Alledrogo komplet do Cruza: 2 koła KZFR, śruba do rozrządu i 2 solenoidy razem 1129 zł
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 lut 2018, o 02:10
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Cruze 1.8 LPG 2012
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Witam, świeżo po wymianie solenoidów.
Firma: INA
Kod produktu: 427 0014 10
Numer OEM: 55567050
Koszt: 2x 172 PLN = 344 PLN
Dla potomnych wysyłam zdjęcia oryginałów a zdjęcie zamiennika INA
Oryginał:
"Zamiennik" firmy INA (po ściągnięciu sitek) :
Jak widać zawory wyglądają praktycznie identycznie więc tak jak mówiliście, pakować zamiennik a nie przepłacać za logo GM.
I dziwna sprawa, w sumie nie mam pojęcia z czego to wynika. (może poprzedni właściciel wymieniał jeden zawór chociaż wątpie) ale po delikatnym przeczyszczeniu, oba zawory mega się różnią śladami zużycia.
Po wymianie (nie wiem czy sobie wmawiam czy tak jest serio ) odczuwam różnice, płynniejszą pracę silnika.
Firma: INA
Kod produktu: 427 0014 10
Numer OEM: 55567050
Koszt: 2x 172 PLN = 344 PLN
Dla potomnych wysyłam zdjęcia oryginałów a zdjęcie zamiennika INA
Oryginał:
"Zamiennik" firmy INA (po ściągnięciu sitek) :
Jak widać zawory wyglądają praktycznie identycznie więc tak jak mówiliście, pakować zamiennik a nie przepłacać za logo GM.
I dziwna sprawa, w sumie nie mam pojęcia z czego to wynika. (może poprzedni właściciel wymieniał jeden zawór chociaż wątpie) ale po delikatnym przeczyszczeniu, oba zawory mega się różnią śladami zużycia.
Po wymianie (nie wiem czy sobie wmawiam czy tak jest serio ) odczuwam różnice, płynniejszą pracę silnika.
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 3 wrz 2018, o 23:17
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Witam wszystkich użytkowników,
mój cruze 1.6 124km 2012 rok, hatcback
chce włączyć się w temat awarii wariatora zmiennych faz rozrządu, samochód nabyłem rok temu, zapalony check, kody P0171, P2096, szukałem przedmuchów w wydechu - nie ma, póżna jesień problem z rozruchem silnika, wizyta w ASO skasowanie błędów i brak diagnozy, po trzech dniach ponowna wizyta i diagnoza - podparte trzy zawory wydechowe, urwany element wałka rozrządu ( ktoś próbował blokować wałek śrubokrętem) wstępna wycena 6 tysi- odpuściłem sobie ASO.
Naprawa z szwagrem, wypożyczenie blokady rozrządu 30złi tu zonk blokada -cały zestaw nikak nie pasuje, blokada wałków zadługa, blokady koła zamachowego czy napinacza nie pasują, złożyliśmy rozrząd i jakoś chodzi, ale te jakoś. Po dłuższych przemyśleniach dochodzę do wniosku, że podstawowym problemem są koła ZFR(połamane elementy, wytarte bieżnie, czy nawet zblokowanie koła rozrządu) i następuje wypalanie gniazd zaworowych.
Pytanie - czy ktoś wie jaki jest symbol tego silnika i czy jest dostępna blokada rozrządu dla tego modelu
mój cruze 1.6 124km 2012 rok, hatcback
chce włączyć się w temat awarii wariatora zmiennych faz rozrządu, samochód nabyłem rok temu, zapalony check, kody P0171, P2096, szukałem przedmuchów w wydechu - nie ma, póżna jesień problem z rozruchem silnika, wizyta w ASO skasowanie błędów i brak diagnozy, po trzech dniach ponowna wizyta i diagnoza - podparte trzy zawory wydechowe, urwany element wałka rozrządu ( ktoś próbował blokować wałek śrubokrętem) wstępna wycena 6 tysi- odpuściłem sobie ASO.
Naprawa z szwagrem, wypożyczenie blokady rozrządu 30złi tu zonk blokada -cały zestaw nikak nie pasuje, blokada wałków zadługa, blokady koła zamachowego czy napinacza nie pasują, złożyliśmy rozrząd i jakoś chodzi, ale te jakoś. Po dłuższych przemyśleniach dochodzę do wniosku, że podstawowym problemem są koła ZFR(połamane elementy, wytarte bieżnie, czy nawet zblokowanie koła rozrządu) i następuje wypalanie gniazd zaworowych.
Pytanie - czy ktoś wie jaki jest symbol tego silnika i czy jest dostępna blokada rozrządu dla tego modelu
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Przyczyna podparcia i wypalenia gniazd zaworowych bardziej kojarzy się z brakiem prawidłowego luzu zaworowego a nie z KZFR. Nie piszesz czy masz LPG, czy regulowałeś ten luz. Jeżeli doszło do podparcia i uszkodziło/wyżarzyło przylgnie to generalnie cała głowica jest do remontu lub wymiany.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 3 wrz 2018, o 23:17
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Samochód ma przebieg 230 tkm, z czego 200 na gazie, na pewno ja pierwszy zrobiłem w nim regulację luzu zaworów, piszę tak ponieważ szklanki miały nominalny wymiar. Zastanawiałem się czy zepsute koło zfr wydechu nie może spowodować wypalania gniazd zaworowych.
Powtarzam pytanie o blokadę rozrządu do tego modelu, ponieważ zamierzam wymienić koła zfr ponieważ przy uruchamianiu nieżle tłucze przez 2-3 sekundy, elektrozawory sprawne.
Powtarzam pytanie o blokadę rozrządu do tego modelu, ponieważ zamierzam wymienić koła zfr ponieważ przy uruchamianiu nieżle tłucze przez 2-3 sekundy, elektrozawory sprawne.
-
- Stały bywalec
- Posty: 277
- Rejestracja: 4 cze 2015, o 13:50
- Reputacja: 1
- Imię: Paweł
- Samochód: Cruze1,8/Spark1,0
- Silnik: Chyba jest jakiś?
- Lokalizacja: Chwilowo Pyrlandia
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Po mojemu lepiej kupić zestaw kół zfr razem z elektrozaworami. Wyjdzie ok. 1100 zyli.
Bo jak padnie solenoid to może uszkodzić droższe koła.
Bo jak padnie solenoid to może uszkodzić droższe koła.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości