Odpala na LPG, a na benzynie nie.
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 47
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.
Otóż to. Wygląda na uszkodzony ecu. Nie musiał paść na amen stąd coś tam działa
-
- Aktywny
- Posty: 60
- Rejestracja: 18 kwie 2018, o 12:27
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Nubira III 1.6 kombi
- Silnik:
- Lokalizacja: Opolskie
- Kontakt:
Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.
Sprawdzę jeszcze ECU. Pierwsze wrażenie takie że czujnik położenia wału nie pomógł, choć czekam na znajomego żebyśmy to sprawdzili w dwóch (jeden będzie trzymał świecę opartą o silnik, drugi kręcił rozrusznikiem).
Kolejne pytanie: lacetti ma bezpiecznik/wyłącznik wstrząsowy? Wiem że w samochodach francuskich montują takie cuś i wtedy samochód zachowuje się podobnie co mój aktualnie.
Sprawdzę jeszcze tego kompa czy coś wody tam mu nie nalazło.
Kolejne pytanie: lacetti ma bezpiecznik/wyłącznik wstrząsowy? Wiem że w samochodach francuskich montują takie cuś i wtedy samochód zachowuje się podobnie co mój aktualnie.
Sprawdzę jeszcze tego kompa czy coś wody tam mu nie nalazło.
- none7
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 20:40
- Reputacja: 7
- Imię: Karol
- Samochód: Lacetti '05
- Silnik: 1.6, F16D3, 109KM, benz.+LPG
- LPG: STAG QNEXT PLUS
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.
ale wiesz ze chwilkę musisz poczekać az się torque pro połączy oraz tel z ELM skonfigurować hasłem? oczywiście zapłon też przekręcony być musi
-
- Aktywny
- Posty: 60
- Rejestracja: 18 kwie 2018, o 12:27
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Nubira III 1.6 kombi
- Silnik:
- Lokalizacja: Opolskie
- Kontakt:
Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.
ELM327 i telefon są sparowane, torque pro ma połączenie z ELM'em, ale nie ma połączenia z ECU. Zapłon załączony. Nie jestem 60-latkiem nie ogarniającym e-maila, spokojnie
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.
Fabrycznie powinien być. Ten egzemplarz zdecydowanie nie jest, być może był już serwisowany i otwierany.Sebastian pisze: ↑18 cze 2018, o 14:11Powinien być, ale czy jest... http://forum.chevroletteampoland.com/vi ... =58&t=6680
Dodano po 2 godzinach 56 minutach 6 sekundach:
Jak dla mnie z tym uszkodzeniem ECM/ECU to ślepa uliczka. Skoro paliło na gazie to nie może być uszkodzony ECM, bo on nie wybiera sobie rodzaju paliwa. Jak już to zalany sterownik LPG i z czasem kolejne tego konsekwencje. A może sterownik LPG jest podłączony do OBD2 i dlatego nie ma możliwości komunikacji ELM327 bo już kanał zajęty?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Aktywny
- Posty: 60
- Rejestracja: 18 kwie 2018, o 12:27
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Nubira III 1.6 kombi
- Silnik:
- Lokalizacja: Opolskie
- Kontakt:
Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.
Takie zajęcie kanału nie byłoby pewnego rodzaju druciarstwem? Koniec końców to instalacja fabryczna (dealerska)
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.
Jeżeli komunikuje się po CAN to nie powinien nic blokować chyba, że zalany wodą i zwiera całą magistralę. Jedynie komunikacja z OBD2 interfejsem typu K-L-LINE zajmuje interfejs i tylko jedno urządzenie może się z ECM komunikować. Nie wiem jakie tu jest rozwiązanie, czy nubira posiada CANa do komunikacji z ECM i czy ten sterownik PRINS jest podłączany do OBD2, bo zależy to od jego wersji i na dodatek nie jest obligatoryjne.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Aktywny
- Posty: 60
- Rejestracja: 18 kwie 2018, o 12:27
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Nubira III 1.6 kombi
- Silnik:
- Lokalizacja: Opolskie
- Kontakt:
Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.
Winny był sterownik PRINS, gazownik pokazywał, musiał dostać jakiegoś zwarcia bo miał lekko przypaloną płytkę. Wpakowałem więc stag'a gofast (osobiście stagi preferuję bo można chociażby awaryjnie odpalić, nie odpala się z automatu na LPG jak jest ciepły tylko na pb i dopiero wskakuje na gaz).
Autko więc ,,uzdrowione" - co nie zmienia faktu że nawet gazownik nie mógł połączyć się z OBD2 jakimiś interfejsami za kilka tysięcy. Co to może być że interfejs ma połączenie, ale nie z ECU? Bo szczerze mnie to ciekawi
Autko więc ,,uzdrowione" - co nie zmienia faktu że nawet gazownik nie mógł połączyć się z OBD2 jakimiś interfejsami za kilka tysięcy. Co to może być że interfejs ma połączenie, ale nie z ECU? Bo szczerze mnie to ciekawi
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.
Czyli pierwsze sugestie tutaj podane były trafione.
Do ECU masz osobne piny w gnieździe. Zobacz czy są obsadzone , nieuszkodzone.
Do ECU masz osobne piny w gnieździe. Zobacz czy są obsadzone , nieuszkodzone.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Aktywny
- Posty: 60
- Rejestracja: 18 kwie 2018, o 12:27
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Nubira III 1.6 kombi
- Silnik:
- Lokalizacja: Opolskie
- Kontakt:
Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.
Posprawdzam. Czytałem coś że jeśli OBD2 byłby wyłączony z użytku (czy jak to nazwać) tzn. gdyby był zajęty np. przez instalację LPG to nie zapalałby się CHECK ENGINE przy przekręcaniu kluczyka na zapłon. Ogólnie nie jest mi to jakoś szczególnie potrzebne, ale lubię mieć możliwość posprawdzania ewentualnych błędów itd. w swoich samochodach.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.
To coś co jest podłączone do gniazda obd2 nie może mieć wplywu na lampkę check engine. Piszemy o samym podłączeniu. Jeżeli jednak ustrojstwo dokonuje aktywnego kasowania błędów, to fakt, że błędów nie zobaczymy. Centralka LPG powinna jednak jedynie nasluchiwać/odczytywać dane potrzebne jej do jakiś swoich korekt, nie powinna ingerować w ważne dla stanu silnika treści. Czy tak jest do końca nie wiem, być może są instalacje, które umożliwiają instalatorowi aktywować automatyczne kasowanie błędów silnika, gdy nie potrafi prawidłowo zestroić LPG i w ten sposób ukrywa przed użytkownikiem swoją indolencję.
Sama zajętość kanału komunikacji z ECM zależy od typu interfejsu i bardzo często z tylko jednym urządzeniem na raz jest w stanie ECM nawiązywać łączność. I wtedy gdy jest podłączone do obd2 LPG to nie da się równocześnie skomunikować np skanera serwisowego.
Sama zajętość kanału komunikacji z ECM zależy od typu interfejsu i bardzo często z tylko jednym urządzeniem na raz jest w stanie ECM nawiązywać łączność. I wtedy gdy jest podłączone do obd2 LPG to nie da się równocześnie skomunikować np skanera serwisowego.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Aktywny
- Posty: 60
- Rejestracja: 18 kwie 2018, o 12:27
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Nubira III 1.6 kombi
- Silnik:
- Lokalizacja: Opolskie
- Kontakt:
Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.
Tak samo to wygląda na kompie, dwa inne kable obd2 i różne aplikacje
-
- Stały bywalec
- Posty: 273
- Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
- Reputacja: 7
- Imię: Maciej
- Samochód: Lacetti CDX
- Silnik: 1,8 121KM f18d3 aut. Zf4hp16
- LPG: BRC SQ32
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.
Spróbuj na wyjetym bezpieczniku od lpg który jest przy akumulatorze.
-
- Aktywny
- Posty: 60
- Rejestracja: 18 kwie 2018, o 12:27
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Nubira III 1.6 kombi
- Silnik:
- Lokalizacja: Opolskie
- Kontakt:
Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.
Ok, dzisiaj będę ogarniał. Dodatkowo ma ktoś może schemat tego OBD2? Tzn. który kabel w kostce jest od czego?
-
- Aktywny
- Posty: 60
- Rejestracja: 18 kwie 2018, o 12:27
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Nubira III 1.6 kombi
- Silnik:
- Lokalizacja: Opolskie
- Kontakt:
Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.
Dobra, chyba znalazłem schemat na stronce gdzie jest masa wskazówek i schematów do Nubiry/Lacetti itp. Wychodzi z niego że PIN ,,7" w złączu OBD2 odpowiedzialny jest za komunikację z ECM, zarówno w wersji z immo (immo jest pomiędzy ECU a OBD2) jak i bez niej (wtedy prosta droga ECM - DLC). Będę sprawdzał multimetrem czy coś się zmienia na tym pinie po załączeniu zapłonu, odpaleniu itd. Może być tak że komunikacja pomiędzy ECM a IMMO jest sprawna, ale połączenie IMMO - DLC (obd2) przez które przechodzi sygnał z ECM już takie sprawne nie jest. Nie mam pojęcia czy to ogarnę, ale postaram się
Dodano po 7 minutach 53 sekundach:
P.S. PIN w gnieździe IMMO do OBD2 to pin nr. 5. Z tego co widzę wszystko tak samo w każdej wersji silnikowej.
Dodano po 1 godzinie 45 minutach 17 sekundach:
Grubsza sprawa.
Wychodzi na to że mam bypass immobilizera. Po jego wyciągnięciu i odłączeniu samochód zachowuje się tak jak zawsze, normalnie odpala. Żeby OBD2 dostawało sygnał z ECU musi przejść przez IMMO, a ono jest pominięte. Pewnie poprzedniemu właścicielowi padło i nie chciał naprawiać (400-500zł) więc wolał pominąć. Nie zrobił tego jednak dokładnie bo zrobił tylko tak żeby autko odpalało, a na diagnostyce poprzed złącze OBD2 postawił krzyżyk. Teraz nie wiem czy szukać schematów ,,lacetti bez immo" i puścić kabel do przewodu fioletowego pin5 (immo) -> pin7 (obd2) bezpośrednio z ECU czy kupić komplet naprawczy czyli komplet immo, moduł centralki, klucze itd.
Zrobię chyba tak że najpierw postaram się puścić kabel ECU-OBD2, a jak to nie da efektu to będę musiał kupić zestaw. I tak oto dręcząca mnie pierdoła czyli chęc wbicia się w diagnostykę ukazała mi pewnego rodzaju druciarstwo w moim samochodzie. Wiem że podchodzi to pod wadę ukrytą i autko mógłbym oddać, ale za długo już je mam by teraz jechać 300km+ w jedną stronę i się kłócić. Będę informował o postępach!
Dodano po 7 minutach 53 sekundach:
P.S. PIN w gnieździe IMMO do OBD2 to pin nr. 5. Z tego co widzę wszystko tak samo w każdej wersji silnikowej.
Dodano po 1 godzinie 45 minutach 17 sekundach:
Grubsza sprawa.
Wychodzi na to że mam bypass immobilizera. Po jego wyciągnięciu i odłączeniu samochód zachowuje się tak jak zawsze, normalnie odpala. Żeby OBD2 dostawało sygnał z ECU musi przejść przez IMMO, a ono jest pominięte. Pewnie poprzedniemu właścicielowi padło i nie chciał naprawiać (400-500zł) więc wolał pominąć. Nie zrobił tego jednak dokładnie bo zrobił tylko tak żeby autko odpalało, a na diagnostyce poprzed złącze OBD2 postawił krzyżyk. Teraz nie wiem czy szukać schematów ,,lacetti bez immo" i puścić kabel do przewodu fioletowego pin5 (immo) -> pin7 (obd2) bezpośrednio z ECU czy kupić komplet naprawczy czyli komplet immo, moduł centralki, klucze itd.
Zrobię chyba tak że najpierw postaram się puścić kabel ECU-OBD2, a jak to nie da efektu to będę musiał kupić zestaw. I tak oto dręcząca mnie pierdoła czyli chęc wbicia się w diagnostykę ukazała mi pewnego rodzaju druciarstwo w moim samochodzie. Wiem że podchodzi to pod wadę ukrytą i autko mógłbym oddać, ale za długo już je mam by teraz jechać 300km+ w jedną stronę i się kłócić. Będę informował o postępach!
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 47
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.
Jeśli uda się bez zestawu a wystarczy puścić kabelek to byłoby zacnie, immo można olać bo i tak tego nikt nie kradnie, wręcz omijają z daleka Wtedy poproszę o manual, sam chętnie się pozbędę bo wtedy dorobię kluczyk za ludzkie pieniądze
-
- Aktywny
- Posty: 60
- Rejestracja: 18 kwie 2018, o 12:27
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Nubira III 1.6 kombi
- Silnik:
- Lokalizacja: Opolskie
- Kontakt:
Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.
Prawie o tym temacie zapomniałem. Tak więc nie, nie da się wbić żadnym interfejsem w OBD2, jest bypass immo. Jedyne wyjście to zestaw startowy. Chcę to kupić bo chcę mieć mozliwość diagnozowania swojego pojazdu.
Żeby wszystko zadziałało wystarczy komputer (te same oznaczenia(mam M4)), i moduł immo przy stacyjce (no i stacyjka + kluczyk)? Tyle wystarczy? Wiadomo że jeszcze przydałyby się zamki drzwi itd. ale teraz się skupiam na tym co jest potrzebne do przełożenia żeby diagnostyka zaczeła działać. Wszystko (o ile kupię dobre) będzie pasować na zasadzia plug&play? Bez żadnego kodowania, kombinowania?
Kolejna sprawa, nadajnik immo jest w grocie klucza czy na płytce elektronicznej wewnątrz plastikowej części klucza? Jeśli w plastiku to nie ma problemu z zamkami drzwi/stacyjką, wtedy tylko moduł immo i komp...?
Żeby wszystko zadziałało wystarczy komputer (te same oznaczenia(mam M4)), i moduł immo przy stacyjce (no i stacyjka + kluczyk)? Tyle wystarczy? Wiadomo że jeszcze przydałyby się zamki drzwi itd. ale teraz się skupiam na tym co jest potrzebne do przełożenia żeby diagnostyka zaczeła działać. Wszystko (o ile kupię dobre) będzie pasować na zasadzia plug&play? Bez żadnego kodowania, kombinowania?
Kolejna sprawa, nadajnik immo jest w grocie klucza czy na płytce elektronicznej wewnątrz plastikowej części klucza? Jeśli w plastiku to nie ma problemu z zamkami drzwi/stacyjką, wtedy tylko moduł immo i komp...?
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.
Pastylka jest w plastikowej obudowie wraz z elektroniką kluczyka.
Nie lepiej znaleźć kogoś kto wprogramuje "nowy" sterownik ?
Nie lepiej znaleźć kogoś kto wprogramuje "nowy" sterownik ?
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Aktywny
- Posty: 60
- Rejestracja: 18 kwie 2018, o 12:27
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Nubira III 1.6 kombi
- Silnik:
- Lokalizacja: Opolskie
- Kontakt:
Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.
Niestety ale coś jest mechanicznie uszkodzone/przelutowane...
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 47
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.
Chodzi mu o kupno sterownika i zrobienie klona ze starego
-
- Aktywny
- Posty: 60
- Rejestracja: 18 kwie 2018, o 12:27
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Nubira III 1.6 kombi
- Silnik:
- Lokalizacja: Opolskie
- Kontakt:
Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.
Czy jest to konieczne? Centralkę i tak mam nieoryginalną, a takie rozwiązanie wyjdzie drożej. Tu kupuję tylko zestaw i sam montuję (nic nie trzeba programować??), opcja z ,,sklonowaniem" starego kompa na nowy to niestety dodatkowy koszt - oddanie tego specowi, oraz dodatkowa strata czasu (nie wiem na jakich mechaników/elektroników trafiałem całe życie, ale staram się unikać fachowców jak tylko się da i większość robić samemu. Wymiana rozrządu + nabicie klimy = auto w warsztacie 2,5 tygodnia...
-
- Aktywny
- Posty: 60
- Rejestracja: 18 kwie 2018, o 12:27
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Nubira III 1.6 kombi
- Silnik:
- Lokalizacja: Opolskie
- Kontakt:
Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.
No i leci, diagnostyka zwykłym ELM327 na Bluetooth
Musiałem tylko na nowo puścić wiązkę z pinu 56 (komp) do 7 w OBD2 bo nie szło napięcie, teraz tam mam jakieś 5V i wszystko śmiga. Odczytałem i skasowałem błąd, coś związanego z Immo. Na 99% będę okazyjnie opychał stary komp (M4) z odbiornikiem Immo i stacyjką z kluczykiem, okazyjnie bo immo ma bypass'a i diagnostyka ni chu chu nie zadziała, ale autko na tym może jeździć bez problemu
Musiałem tylko na nowo puścić wiązkę z pinu 56 (komp) do 7 w OBD2 bo nie szło napięcie, teraz tam mam jakieś 5V i wszystko śmiga. Odczytałem i skasowałem błąd, coś związanego z Immo. Na 99% będę okazyjnie opychał stary komp (M4) z odbiornikiem Immo i stacyjką z kluczykiem, okazyjnie bo immo ma bypass'a i diagnostyka ni chu chu nie zadziała, ale autko na tym może jeździć bez problemu
-
- Specjalista
- Posty: 389
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 33
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
-
- Aktywny
- Posty: 60
- Rejestracja: 18 kwie 2018, o 12:27
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Nubira III 1.6 kombi
- Silnik:
- Lokalizacja: Opolskie
- Kontakt:
Re: Odpala na LPG, a na benzynie nie.
Przeklinam tego kto go zrobił, więc to nie ja, tak go kupiłem, przez to musiałem wymieniać komputer, box immo, stacyjkę i zestaw kluczyków
Gdy immo ma bypass w lacetti nie można go diagnozować za pomocą OBD2 co bardzo cenię w samochodach. Podjechałem z tym do naprawdę dobrych elektromechaników, nawet do K-sport w Opolu i nic, jedyne wyjście to inny komp który nie ma bypass'a. Poza bypassem na płytce kompa przecięty był kabel pin 56 przy kompie i pin 7 w OBD2. Połączenie go nie dawało jednak napięcia, właśnie przez bypass.
Gdy immo ma bypass w lacetti nie można go diagnozować za pomocą OBD2 co bardzo cenię w samochodach. Podjechałem z tym do naprawdę dobrych elektromechaników, nawet do K-sport w Opolu i nic, jedyne wyjście to inny komp który nie ma bypass'a. Poza bypassem na płytce kompa przecięty był kabel pin 56 przy kompie i pin 7 w OBD2. Połączenie go nie dawało jednak napięcia, właśnie przez bypass.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość