DPF-wycięcie

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
kochar
Wymiatacz
Posty: 1506
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 76
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

DPF-wycięcie

Post autor: kochar » 16 maja 2018, o 10:35

Jakie mogą być konsekwencje wycięcia DPF tylko mechaniczne bez ingerencji w sterownik?
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

dessal
Wymiatacz
Posty: 1096
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti 2.0TCDI
Silnik:
Lokalizacja: Wawa Tarcho
Kontakt:

Re: DPF-wycięcie

Post autor: dessal » 16 maja 2018, o 10:45

sterownik pewnie zgłupieje i będzie lał paliwo w dużych ilościach do silnika żeby "wypalać" nie istniejący DPF, ale to moja hipoteza, równie dobrze sterownik może wejść w tryb awaryjny
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 25
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: DPF-wycięcie

Post autor: Regulus » 16 maja 2018, o 13:09

A w przypadku kiepskiej ingerencji w sterownik awaria turbiny najpierw od strony zimnej, a potem gorącej - przypadek ostatnio opisywany na forum.

Awatar użytkownika
papieju
Wymiatacz
Posty: 1915
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 47
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: DPF-wycięcie

Post autor: papieju » 16 maja 2018, o 16:19

No i diagności zaczynają się dobierać do 4 liter, sprzedaję graty do Astry na grupie na FB i często jak się tylko pojawia auto na części to pierwszym pytaniem jest czy ma katalizator. No przecież nie powiecie mi że nagle wszyscy chcą być eko, po prostu diagności przestali patrzeć przez palce - innego wytłumaczenia nie widzę

kochar
Wymiatacz
Posty: 1506
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 76
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: DPF-wycięcie

Post autor: kochar » 16 maja 2018, o 17:39

dessal pisze:
16 maja 2018, o 10:45
sterownik pewnie zgłupieje i będzie lał paliwo w dużych ilościach do silnika żeby "wypalać" nie istniejący DPF, ale to moja hipoteza, równie dobrze sterownik może wejść w tryb awaryjny
Dlaczego ma zgłupieć, przecież wszystkie sondy, czujnik są i działają a żeby rozpoczął się proces wypalania sterownik musi dostać sygnał o dużej różnicy ciśnienia wejście-wyjście. :zastanawiasie:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
mario78
Profesjonalista
Posty: 592
Rejestracja: 15 sie 2013, o 06:40
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: CRUZE Black Roof
Silnik:
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: DPF-wycięcie

Post autor: mario78 » 16 maja 2018, o 17:50

Pewnie wywali błąd że zbyt mała różnica ciśnienia przed i za. I gdzieś słyszałem że co jakiś czas (albo co ileś km) profilaktycznie się wypala.
Chevrolet Cruze 192KM/443Nm & BMW F30 320d AT8 & BMW F11 530d AT8Obrazek

kochar
Wymiatacz
Posty: 1506
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 76
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: DPF-wycięcie

Post autor: kochar » 16 maja 2018, o 19:40

Czytałem o tym wypalaniu co 1200 km. w innych markach ale to CHEVROLET :D .
A tak na poważnie czytałem też na forach innych ... że EGR nie wystarczy tylko zaślepić ale trzeba go wyłączyć w sterowniku bo wywala błędy, ja tylko zaślepiłem i nic nie wywala :D wniosek z tego że sterownik sterownikowi nie równy.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

dessal
Wymiatacz
Posty: 1096
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti 2.0TCDI
Silnik:
Lokalizacja: Wawa Tarcho
Kontakt:

Re: DPF-wycięcie

Post autor: dessal » 16 maja 2018, o 22:35

Wytnij to się dowiesz, na tą chwilę to wróżymy z fusów, raczej wszyscy co wycinali ingerowali w sterownik
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339

kochar
Wymiatacz
Posty: 1506
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 76
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: DPF-wycięcie

Post autor: kochar » 17 maja 2018, o 13:57

No właśnie liczyłem na jakiegoś praktyka a tu sami wróżbici. ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
kemoiz
Wymiatacz
Posty: 1327
Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
Reputacja: 1
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze HB LT+ MY14
Silnik: 1.8, 141KM, Pb
LPG: BRC 24.11
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: DPF-wycięcie

Post autor: kemoiz » 17 maja 2018, o 18:18

Bo nikt nie jest na tyle szurnięty żeby wycinać DPF na żywca ;)

Tnowy
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 17 maja 2018, o 08:33
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Szukam EPICY
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: DPF-wycięcie

Post autor: Tnowy » 17 maja 2018, o 18:36

Proponuje poczytać w necie i pogadać podczas przeglądu .
http://mobile.innpoland.pl/127077,cwani ... -paragonow .
Można spróbować wyczyścić . Znajomy miał diagnozę że DPF padł i jest do niczego tylko wymiana , albo wycięcie .
Wyczyścił w firmie zajmująca się regeneracja i teraz śmiga, kosztowało go 400zł.
http://www.regeneracja-dpf.eu/?gclid=EA ... gK-OPD_BwE

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23775
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 249
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: DPF-wycięcie

Post autor: etac » 17 maja 2018, o 18:38

kochar pisze:
16 maja 2018, o 17:39
dessal pisze:
16 maja 2018, o 10:45
sterownik pewnie zgłupieje i będzie lał paliwo w dużych ilościach do silnika żeby "wypalać" nie istniejący DPF, ale to moja hipoteza, równie dobrze sterownik może wejść w tryb awaryjny
Dlaczego ma zgłupieć, przecież wszystkie sondy, czujnik są i działają a żeby rozpoczął się proces wypalania sterownik musi dostać sygnał o dużej różnicy ciśnienia wejście-wyjście. :zastanawiasie:
ale różnice odczytuje w obie strony. Jak dostanie te same ciśnienia to uzna to za awarie. Po drugie wypalanie nie następuje tylko w wyniku zapchania się filtra, ale także samoistnie po na przykład 1200 km, wiec zysk będzie połowiczny, bo paliwo pójdzie w rure ale nie będzie mieć na czym się spalić.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

kochar
Wymiatacz
Posty: 1506
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 76
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: DPF-wycięcie

Post autor: kochar » 17 maja 2018, o 20:35

Jesteś pewien o tym samoistnym wypalaniu co ileś tam km w ORLANDO czy powielasz teksty z netu. Różnica ciśnień jakaś tam będzie bo jest jeszcze katalizator, ale błędy może wywali ważne żeby nie przeszedł w tryb serwisowy.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23775
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 249
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: DPF-wycięcie

Post autor: etac » 17 maja 2018, o 21:20

Tak jestem pewien, jest to opisane w serwisówce GM. Co tez zgłaszają użytkownicy monitorujący zapełnienie DPF, ze wypala przy nawet 15%
Czujnik ciśnienia masz za katalizatorem, a przed DPF i za DPF,

Na 100% będzie zapalona kontrolka MIL.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

kochar
Wymiatacz
Posty: 1506
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 76
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: DPF-wycięcie

Post autor: kochar » 17 maja 2018, o 22:19

Dzięki, wreszcie jakieś konkrety :piwo3:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości