Wymiana świec zapłonowych Spark 1.2 M300

czyli jak samemu coś naprawić, coś usprawnić
ODPOWIEDZ
konrad2017
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 16 gru 2017, o 14:07
Reputacja: 1
Imię: Konrad
Samochód: Spark 1.2 LT+
Silnik:
Kontakt:

Wymiana świec zapłonowych Spark 1.2 M300

Post autor: konrad2017 » 17 gru 2017, o 18:19

Witam. Tak wymieniałem świece w Spark'u.

Obrazek
Zaznaczyłem za zdjęciu powyżej gdzie odpiąć przewody, lub odkręcić śruby przy kolektorze.
Jedno kółeczko jest niebieskie, nie dałem sobie rady z odpięciem tego kolanka (próbowałem wyciągnąć ale nie szarpałem, coby nie urwać niczego :)), jednak kolektor i tak powędrował na bok, i w niczym to nie przeszkodziło.

Ale to potem, zacząłem od rury powietrza i przepustnicy.


Obrazek
Na tej fotce, zaznaczyłem które śruby, opaski i czujnik odpiąć/ odkręcić.
Czytałem na forum, jak ktoś radził żeby, odkręcić przepustnice razem z rurą powietrza ale, mnie wygodniej było zdjąć samą rurę, i wtedy miałem dobry dostęp do śrub przepustnicy. Więc, wystarczy odpiąć czujnik, poluzować dwie obejmy i gotowe.


Obrazek
Tak to wygląda po zdjęciu rury, teraz miałem łatwy dostęp do śrub przepustnicy, odkręciłem i gotowe.


Obrazek
Po odkręceniu i "podwieszeniu" przepustnicy, trzeba jeszcze odkręcić dwie śruby, które znajdują się pod nią.
Następnie wziąłem się za odkręcanie pozostałych śrub i przewodów, które są zaznaczone na pierwszym zdjęciu.


Obrazek
Odkręciłem pokrywę :)


Obrazek
I dopiero wziąłem się za odpinanie kabli, miałem lepszy dostęp, a te spinki i zatrzaski niech coś trafi :)
A wystarczy od strony świecy, małym płaskim śrubokrętem odgiąć czerwony zatrzask i wypchnąć tą "wsuwkę", i jeszcze jeden, czarny zatrzask pod nim też małym płaskim :)
Obrazek
Nie wiedziałem jak się te zatrzaski układają na początku, to sobie pozwoliłem wyjąć kabel z paluchem.
Obrazek
Trzeba spokojnie sprawdzić, bo można bardzo łatwo złamać te czerwone zabezpieczenia.


Obrazek
Chyba to wszystko, kable odpięte, nic nie połamane :), kropla oleju na gwint nowej świecy i wkręcać :)
Świece założyłem Denso XU22TT, dokręciłem kluczem dynamometrycznym 20 Nm. Chociaż producent świecy zaleca 17, lecz czytałem na forum że w sparkach kręcić 20, nie wiem czy 3 Nm to duża różnica, mam nadzieje że doświadczeni użytkownicy się wypowiedzą.

Jak widać na fotkach, czas rozkręcania i wymiany to jakaś godzina, dla takiego amatora jak ja, składanie trochę szybciej, bo już wiadomo o co kaman :)

Pozdrawiam i powodzenia. :piwo3:

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 25
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wymiana świec zapłonowych Spark 1.2 M300

Post autor: Regulus » 18 gru 2017, o 01:08

Witamy!
No piękny debiut na forum, przejrzysty i konkretny manual! Super.
btw dowiedziałem się, ze 1.0 i 1.2 różnią się bardziej niż myślałem - nie tylko średnicą cylindrów ale i konstrukcją zapłonu - na osobnych cewkach dla każdej świecy :wilekiedzieki: .

konrad2017
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 16 gru 2017, o 14:07
Reputacja: 1
Imię: Konrad
Samochód: Spark 1.2 LT+
Silnik:
Kontakt:

Re: Wymiana świec zapłonowych Spark 1.2 M300

Post autor: konrad2017 » 18 gru 2017, o 11:15

Regulus pisze:
18 gru 2017, o 01:08
Witamy!
No piękny debiut na forum, przejrzysty i konkretny manual! Super.
btw dowiedziałem się, ze 1.0 i 1.2 różnią się bardziej niż myślałem - nie tylko średnicą cylindrów ale i konstrukcją zapłonu - na osobnych cewkach dla każdej świecy :wilekiedzieki: .
Dziękuję za miły komentarz :)
Mnie pomogły przy wymianie, właśnie artykuły na forum, tak więc, może i ten komuś pomoże :)
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
kemoiz
Wymiatacz
Posty: 1327
Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
Reputacja: 1
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze HB LT+ MY14
Silnik: 1.8, 141KM, Pb
LPG: BRC 24.11
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wymiana świec zapłonowych Spark 1.2 M300

Post autor: kemoiz » 18 gru 2017, o 11:49

Czy siła dokręcania nie powinna być w Nm? 20kN to 200Nm. Żeby ktoś nieświadomy nie urwał przy dokręcaniu.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 25
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wymiana świec zapłonowych Spark 1.2 M300

Post autor: Regulus » 18 gru 2017, o 12:29

Racja, poprawiłem w manualu

konrad2017
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 16 gru 2017, o 14:07
Reputacja: 1
Imię: Konrad
Samochód: Spark 1.2 LT+
Silnik:
Kontakt:

Re: Wymiana świec zapłonowych Spark 1.2 M300

Post autor: konrad2017 » 18 gru 2017, o 12:58

kemoiz pisze:
18 gru 2017, o 11:49
Czy siła dokręcania nie powinna być w Nm? 20kN to 200Nm. Żeby ktoś nieświadomy nie urwał przy dokręcaniu.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Racja, błąd :oops:

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 25
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wymiana świec zapłonowych Spark 1.2 M300

Post autor: Regulus » 18 gru 2017, o 13:52

W dostępnym online TIS 09/2011 nie występuje wersja silnika z oddzielnymi cewkami, widać to późniejsza modyfikacja. Stąd moje zaskoczenie.

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wymiana świec zapłonowych Spark 1.2 M300

Post autor: endriu333 » 7 sty 2018, o 19:47

Mój 1.2 jest na oddzielnych cewkach a to MY2010/2011. Widziałem, że te silniki zamiennie są na niskim i wysokim napięciu...nie wiem od czego to jest zależne
..co ciekawe te cewki tez są w różnych wersjach-Aso nie wie czemu a różnica jest w cenie i to zauważalna bo na 1 szt. To chyba coś około 200zł...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

marcin1991
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 14 lis 2021, o 13:23
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: M300
Silnik: 1.0
LPG: LPG
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Wymiana świec zapłonowych Spark 1.2 M300

Post autor: marcin1991 » 14 lis 2021, o 13:27

Cześć czy w tym sparku reguluje się luzy zaworowe czy wymienia elementy jakieś w razie luzów za dużych??? Pomoc help
Chodzi o sparka m300 1.0 16v LPG benz

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5792
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 340
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Wymiana świec zapłonowych Spark 1.2 M300

Post autor: bubu1769 » 14 lis 2021, o 13:33

viewtopic.php?f=136&t=5449&p=98996&hili ... ark#p98996
Luzy reguluje się poprzez wymianę/szlifowanie szklanek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Spark Manuale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości