Ogrzewanie
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 wrz 2017, o 08:35
- Reputacja: 0
- Imię: Gendarth
- Samochód: Rezzo
- Silnik:
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Ogrzewanie
Witam, mam problem z Rezzo mechanicy a byłem już u kilku nie wiedzą jak to rozwiązać może ktoś z was miał coś podobnego
Wymieniłem nagrzewnicę i termostat (2 razy) i nadal nie ma ogrzewania
Podczas jazdy wskazówka od temperatury silnika podnosi się i spada
Climatronic raczej dobrze pracuje przynajmniej jego test wyszedł OK
Rocznik 2006 - 1,6 + LPG
Idzie zima ogrzewanie by się przydało w tamtym roku skrobałem szyby od środka aby gdziekolwiek dojechać
Pozdrawiam
Wymieniłem nagrzewnicę i termostat (2 razy) i nadal nie ma ogrzewania
Podczas jazdy wskazówka od temperatury silnika podnosi się i spada
Climatronic raczej dobrze pracuje przynajmniej jego test wyszedł OK
Rocznik 2006 - 1,6 + LPG
Idzie zima ogrzewanie by się przydało w tamtym roku skrobałem szyby od środka aby gdziekolwiek dojechać
Pozdrawiam
- xlord
- Bywalec
- Posty: 199
- Rejestracja: 23 cze 2015, o 11:48
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Rezzo 1.6 Comfort
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Ogrzewanie
Ale nie nagrzewa się silnik, czy tylko nie masz ciepłego powietrza w kratkach nawiewowych?
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 wrz 2017, o 08:35
- Reputacja: 0
- Imię: Gendarth
- Samochód: Rezzo
- Silnik:
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Ogrzewanie
Witam,
Auto oddane do kolejnego mechanika
tym razem padło podejrzenie na pompę wody lub na jakąś uszczelkę - zobaczymy
Generalnie to wygląda tak (przykład z zeszłej zimy przy -20)
Jak auto dłużej postoi przy włączonym silniku (jakieś 20-30 min) to zacznie wiać ciepłym powietrzem z kratek
Jednak jak tylko zacznie jechać to automatycznie temperatura spada i wieje zimno
Po jakiś 10 minutach jazdy mogę na nowo skrobać szyby od środka
pozdrawiam
Auto oddane do kolejnego mechanika
tym razem padło podejrzenie na pompę wody lub na jakąś uszczelkę - zobaczymy
Generalnie to wygląda tak (przykład z zeszłej zimy przy -20)
Jak auto dłużej postoi przy włączonym silniku (jakieś 20-30 min) to zacznie wiać ciepłym powietrzem z kratek
Jednak jak tylko zacznie jechać to automatycznie temperatura spada i wieje zimno
Po jakiś 10 minutach jazdy mogę na nowo skrobać szyby od środka
pozdrawiam
-
- Profesjonalista
- Posty: 844
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 25
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: Ogrzewanie
W dziale Evanda kolega miał podobny problem winna była pompa -zobacz.
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
- xlord
- Bywalec
- Posty: 199
- Rejestracja: 23 cze 2015, o 11:48
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Rezzo 1.6 Comfort
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Ogrzewanie
Jak dla mnie termostat.
Stoisz - nie ma nawiewu na chłodnicę.
Jedziesz - na chłodnicę masz nawiew powietrza.
Stoisz - nie ma nawiewu na chłodnicę.
Jedziesz - na chłodnicę masz nawiew powietrza.
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 wrz 2017, o 08:35
- Reputacja: 0
- Imię: Gendarth
- Samochód: Rezzo
- Silnik:
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Ogrzewanie
Pompa sprawna - łopatki też wszystkie są
Termostat - sprawdzony i działa poprawnie
Dostałem informacje z warsztatu że trzeba będzie wszystko jeszcze raz rozebrać wyczyścić i znowu wymienić nagrzewnicę
Termostat - sprawdzony i działa poprawnie
Dostałem informacje z warsztatu że trzeba będzie wszystko jeszcze raz rozebrać wyczyścić i znowu wymienić nagrzewnicę
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 851
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Ogrzewanie
Napisałeś, że podczas jazdy wskazówka od temperatury silnika podnosi się i spada - a mechanik chce wymieniać nagrzewnicę... gdzie tu logika?
Najlepiej jakbyś podłączył się Elmem i sprawdził jaką masz faktyczną temperaturę w danym momencie.
Najlepiej jakbyś podłączył się Elmem i sprawdził jaką masz faktyczną temperaturę w danym momencie.
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Ogrzewanie
Dokładnie nagrzewnica ma racje bytu w kontekście ogrzewania kabiny a nie temperatury cieczy chłodzącej ktora jest pokazana na wskaźnikach.
Jak Ci plywa wskazówka temperatury to zrób prosty test, jak silnik leci na dużym obiegu to podczas jazdy wskazówka będzie plywac, najbardziej na 5tym biegu przy około 1800 obrotów.
Wynika to z tego że pęd powietrza (zimnego z dworu) dodatkowo będzie chodził chlodnice i bilans cieplny bedzie niekorzystny ponieważ silnik będzie miał niskie obroty, pewnie będzie koło 70oC czyli za nisko.
Jak staniesz na postoju to temperatura raczej podskoczy ze względu na brak dopływu zimnego powietrza z zewnątrz a silnik będzie na tyle dogrzany że podniesie temperaturę.
Ogólnie temperatura i tak będzie za niska, pewnie nie osiągnie docelowego 89oC ale będzie wyższa niż podczas jazdy.
Piszę w kontekście analizy tego w moim Cruze w którym będę wymieniał termostat bo otwiera się zbyt szybko, takie są obserwacje przy użyciu ELM.
Nie wiem też jak dziala u Ciebie wskazówka temperatury, w Cruze właściwa temperature pokazuje już przy 77oC a do 90oC to jeszcze wtedy jest daleko.
Poniżej poprawnej temperatury spada dopiero przy 76oC co można zaobserwować na wskaźniku.
W ogóle nie wiedziałem że mam problem z termostatem, dopiero gdy w serwisie powiedzieli że widzą jakiś błąd w komputerze którego torque nie czyta związany z termostatem zacząłem to obserwować z torquem (temperaturę cieczy chłodzącej) i widzę że trzeba wymienić termostat na nowy z otwarciem przy 89oC tak jak w TIS.
Na allegro jest mase termostatow niby co Cruze a wartości otwarcia.zupełnie inne, np 102oC.
Mówię w kontekście mojego samochodu ale u Ciebie dokładnie ta sama forma diagnozy odpowie na wszystkie pytania dotyczące przyczyny usterki.
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Jak Ci plywa wskazówka temperatury to zrób prosty test, jak silnik leci na dużym obiegu to podczas jazdy wskazówka będzie plywac, najbardziej na 5tym biegu przy około 1800 obrotów.
Wynika to z tego że pęd powietrza (zimnego z dworu) dodatkowo będzie chodził chlodnice i bilans cieplny bedzie niekorzystny ponieważ silnik będzie miał niskie obroty, pewnie będzie koło 70oC czyli za nisko.
Jak staniesz na postoju to temperatura raczej podskoczy ze względu na brak dopływu zimnego powietrza z zewnątrz a silnik będzie na tyle dogrzany że podniesie temperaturę.
Ogólnie temperatura i tak będzie za niska, pewnie nie osiągnie docelowego 89oC ale będzie wyższa niż podczas jazdy.
Piszę w kontekście analizy tego w moim Cruze w którym będę wymieniał termostat bo otwiera się zbyt szybko, takie są obserwacje przy użyciu ELM.
Nie wiem też jak dziala u Ciebie wskazówka temperatury, w Cruze właściwa temperature pokazuje już przy 77oC a do 90oC to jeszcze wtedy jest daleko.
Poniżej poprawnej temperatury spada dopiero przy 76oC co można zaobserwować na wskaźniku.
W ogóle nie wiedziałem że mam problem z termostatem, dopiero gdy w serwisie powiedzieli że widzą jakiś błąd w komputerze którego torque nie czyta związany z termostatem zacząłem to obserwować z torquem (temperaturę cieczy chłodzącej) i widzę że trzeba wymienić termostat na nowy z otwarciem przy 89oC tak jak w TIS.
Na allegro jest mase termostatow niby co Cruze a wartości otwarcia.zupełnie inne, np 102oC.
Mówię w kontekście mojego samochodu ale u Ciebie dokładnie ta sama forma diagnozy odpowie na wszystkie pytania dotyczące przyczyny usterki.
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
- xlord
- Bywalec
- Posty: 199
- Rejestracja: 23 cze 2015, o 11:48
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Rezzo 1.6 Comfort
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Ogrzewanie
Problem jest taki, że termostat w Rezzo w ogóle nie jest widziany przez komputer, bo nie jest do niego podpięty ---> w Rezzo nie ma czegoś takiego, jak błędy na OBDII z termostatu, więc ani Torque, ani żaden inny program nie odczyta. Otwarcie termostatu sprawdza się organoleptycznie.
Czujnik temperatury silnika w przypadku Rezzo umieszczony jest za kolektorem dolotowym i nie pokazuje rzeczywistej temperatury silnika, a coś pomiędzy nią, a temperaturą dolotu.
Ja temperaturę i działanie termostatu mierzyłem w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego --> i jest ona wyższa o około 8-10 stopni od tego co pokazuje Torque.
Czujnik temperatury silnika w przypadku Rezzo umieszczony jest za kolektorem dolotowym i nie pokazuje rzeczywistej temperatury silnika, a coś pomiędzy nią, a temperaturą dolotu.
Ja temperaturę i działanie termostatu mierzyłem w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego --> i jest ona wyższa o około 8-10 stopni od tego co pokazuje Torque.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 8 wrz 2017, o 16:16
- Reputacja: 0
- Imię: Daniel
- Samochód: Tacuma
- Silnik:
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
Re: Ogrzewanie
U mnie tez wskaźnik zima "plywa z wartoscia" ale grzanie w środku jest że aż parzy w ręce. Proforma w tamtym roku wymieniłem termostat ale bez zmian. Widocznie tak ma być. A szybek nie skrobie bo zaraz po zakupie zamontowalem webasto
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość