Wymiana rozrusznika
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 25 wrz 2017, o 21:36
- Reputacja: 0
- Imię: Romuald
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Wymiana rozrusznika
Witam
W najbliższym czasie czeka mnie wymiana rozrusznika ponieważ szfankuje w nim elektromagnes.
Moja Captiva to rocznik 2012 po lifcie 2,2 D 184KM z napędem 4AWD.
Mam pytanie czy wymiana rozrusznika w tym modelu to prosta operacja czy skomplikowana ?
Po wstępnych oględzinach zauważyłem bardzo trudny dostęp do rozrusznika. Czy podczas wymiany trzeba demontować następujące elementy tj.: skrzynkę rozdzielczą tylnego napędu , półoś prawą , tylny wspornik przekładni, wał napędu tylnego ?. Proszę osoby które wymieniały rozrusznik w tym modelu Captivy o informację o sposobie demontażu oraz miejscu gdzie mógłbym zakupić rozrusznik.
W najbliższym czasie czeka mnie wymiana rozrusznika ponieważ szfankuje w nim elektromagnes.
Moja Captiva to rocznik 2012 po lifcie 2,2 D 184KM z napędem 4AWD.
Mam pytanie czy wymiana rozrusznika w tym modelu to prosta operacja czy skomplikowana ?
Po wstępnych oględzinach zauważyłem bardzo trudny dostęp do rozrusznika. Czy podczas wymiany trzeba demontować następujące elementy tj.: skrzynkę rozdzielczą tylnego napędu , półoś prawą , tylny wspornik przekładni, wał napędu tylnego ?. Proszę osoby które wymieniały rozrusznik w tym modelu Captivy o informację o sposobie demontażu oraz miejscu gdzie mógłbym zakupić rozrusznik.
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymiana rozrusznika
Producent zaleca wymianę rozrusznika połączyć z demontażem skrzynki rozdzielczej i ramy dolnej silnika. Czas na wymianę to 1,5 godziny.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 25 wrz 2017, o 21:36
- Reputacja: 0
- Imię: Romuald
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Wymiana rozrusznika
A czy jest możliwość wymiany rozrusznika bądź samego elektromagnesu bez demontażu skrzynki rozdzielczej napędu ?
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 21 wrz 2018, o 12:40
- Reputacja: 0
- Imię: Bartek
- Samochód: CAPTIVA LTZ
- Silnik:
- Lokalizacja: WROCŁAW
- Kontakt:
Re: Wymiana rozrusznika
Witaj. W mojej Captivie takiej samej jak twoja rok 2012 184 KM 4AWD LTZ padł rozrusznik dokładnie 1 listopada na parkingu przy cmentarzu. Nic się nie dało zrobić bo rozrusznik mocno schowany za silnikiem pozostała tylko laweta na drugi dzień. We Wrocławiu u fachowców którzy regenerują rozruszniki zapłaciłem 550 zł wymiana elektromagnesu i innych pierdół - będzie lepiej niż nowy. Jedyna wada wymiany to że warsztat musi być przygotowany na odkręcenie silnika z łap trzymających bo inaczej trudny dostęp i stąd trochę wyższa cena wymiany. Ja polecam regeneracje po za nowy to min 1000 zł. i jeszcze będą chcieli pół auta wymienić. Pzdr.
-
- Aktywny
- Posty: 96
- Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
- Reputacja: 2
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Captiva 2.2D 2012r
- Silnik:
- Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
- Kontakt:
Re: Wymiana rozrusznika
Cewkę da się wymienić bez demontażu rozrusznika ( często się topią od wadliwej wiązki) wystarczy torx 20 i około 0,5 metra przedłużek oby od strony koła kierowcy to odkręcić.
-
- Świeżak
- Posty: 30
- Rejestracja: 17 maja 2021, o 21:55
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2, 187KM, diesel
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
Re: Wymiana rozrusznika
Odświeżę temat... niestety. Jest możliwy demontaż rozrusznika bez demontażu skrzynki rozdzielczej i bez opuszczania sanek silnika. Co prawda dojście jest beznadziejne ale demontaż jest możliwy.
Po pierwsze trzeba zdemontować wydech, później odkręcić łapę skrzyni biegów. Niestety nie jest ona dzielona jak we wcześniejszych modelach i nie ma możliwości jej wyjęcia bez demontażu poduszki - tu dostęp jest najgorszy. Po tych zabiegach można wymontować rozrusznik.
Zdobyłem tę wiedzę bo niestety u mnie także wysiadł elektromagnes. Myślałem, że winna jest wiązka. Trochę się zdziwiłem kiedy zadzwoniłem do opla i po sprawdzeniu pokazało się, że moje auto przeszło naprawę wiązki - akcja serwisowa - w 2015 roku.
Winowajcą uszkodzonego rozrusznika nie okazała się jednak wiązka a nakrętka, którą przykręcony był kabel do rozrusznika. Nakrętka bez żadnych podkładek, kontry dała się odkręcić palcami ...
Po pierwsze trzeba zdemontować wydech, później odkręcić łapę skrzyni biegów. Niestety nie jest ona dzielona jak we wcześniejszych modelach i nie ma możliwości jej wyjęcia bez demontażu poduszki - tu dostęp jest najgorszy. Po tych zabiegach można wymontować rozrusznik.
Zdobyłem tę wiedzę bo niestety u mnie także wysiadł elektromagnes. Myślałem, że winna jest wiązka. Trochę się zdziwiłem kiedy zadzwoniłem do opla i po sprawdzeniu pokazało się, że moje auto przeszło naprawę wiązki - akcja serwisowa - w 2015 roku.
Winowajcą uszkodzonego rozrusznika nie okazała się jednak wiązka a nakrętka, którą przykręcony był kabel do rozrusznika. Nakrętka bez żadnych podkładek, kontry dała się odkręcić palcami ...
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymiana rozrusznika
Czyli problem z kampanii, której GM w Polsce nie chce już.robic.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 30
- Rejestracja: 17 maja 2021, o 21:55
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2, 187KM, diesel
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
Re: Wymiana rozrusznika
Naprawa zakończona. Niestety zakupem nowego rozrusznika. Stary po rozkręceniu okazał się kompletnie wypalony. .. wirnik, stojan, elektromagnes. Okazało się przy okazji, że te małe prądy ładowania alternatora /skakało od 13,7 do 11 v / to nie sprawa sterowania i poboru ale niedokręcone nakrętka na rozruszniku. Kabel do latka jest przykręcany razem z plusem na elektromagnesie rozrusznika. Teraz jest stabilne ponad 13 v.
Dla zainteresowanych, kupiłem rozrusznik - zamiennik - nowy za 550 pln
Dla zainteresowanych, kupiłem rozrusznik - zamiennik - nowy za 550 pln
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 19 wrz 2022, o 11:16
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Captiva
- Silnik: 4x4, 2.2 diesel, 184km
- Lokalizacja: Dęblin
- Kontakt:
Re: Wymiana rozrusznika
Kolego a ten zamiennik daje radę ? Captiva 2.2, 4x4, 2012 r., No kur. . w mojej okolicy (Puławy) to mają problem,bo trzeba demontować sanki i się ślizgam z tematem co chwilę ..
-
- Świeżak
- Posty: 30
- Rejestracja: 17 maja 2021, o 21:55
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2, 187KM, diesel
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
Re: Wymiana rozrusznika
Tak, zamiennik jeździ już drugi rok i nic się nie dzieje. Profilaktycznie tylko przy okazji wymiany oleju sprawdzam dokręcenie przewodów do rozrusznika
- BART O.
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 14 wrz 2019, o 22:51
- Reputacja: 0
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2, LNQ, 184KM, diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Wymiana rozrusznika
.
Cześć,
___Opiszę mój przypadek. Dotyczy on modelu Captiva 2.2D, AWD, 2012r. Rozrusznik w moim aucie udało mi się wymienić dzięki informacjom dostępnym w Internecie (poniżej zamieszczam linki do napraw).
___Rozrusznik mieści się między akumulatorem, a skrzynką rozdzielczą, patrząc tak trochę po przekątnej. Dla wymiany rozrusznika nie trzeba nic demontować oprócz przednich kół, osłon przeciwbryzgowych w nadkolach i środkowej dolnej łapy skrzyni biegów (po odkręceniu wystarczy ją tylko odchylić do tyłu, w stronę kabiny, bez wyciągania) .
___Oprócz typowych narzędzi, do samego odkręcenia rozrusznika potrzebne były jeszcze przedłużki. Nakrętki rozrusznika są w dość znacznym oddaleniu od nadkola. Ja miałem przedłużki 2x25cm i 1x15cm. Czyli razem, potrzebne było przedłużenie wynoszące 65cm (to było minimum).
___Jedną śrubę rozrusznika musiałem odkręcić przez nadkole po stronie kierowcy (bez żadnego odkręcania tacy akumulatora). Zrobiłem to z nasadką przegubową. Ciężko było, ale dałem radę. Resztę śrub odkręciłem przez nadkole po stronie pasażera. Po drodze przydało się też odkręcenie przewodu masy, który był podłączony do obudowy prawej półosi napędowej.
____Wszystko wykonałem na parkingu, pod blokiem. A sam rozrusznik dałem tak naprawdę do regeneracji. Natomiast, jeśli chodzi o wiązkę rozrusznika, to była to wiązka nowego typu, czyli niedzielona. Więc albo była ona taka od nowości, albo wymieniono ją w akcji serwisowej. Bo według VIN-u samochód mój łapał się właśnie do takiej akcji.
___Poniższe linki mogą być do różnych wersji napędowych, ale każdy z nich jest pomocny. Linki ułożone są w kolejności według ważności i przydatności z punktu widzenia naprawy:
1. Holden Captiva 2.2 diesel turbo engine side view https://www.youtube.com/watch?v=09lVtVWUI6M
2. Holden Captiva, EASIEST Starter Motor REMOVAL! https://www.youtube.com/watch?v=uaWL4QJVdKw
3. Chevrolet Captiva 2.2 Diesel .Stopiony rozrusznik demontaż.Cz.4 (i pozostałe części) https://www.youtube.com/watch?v=Rl8eAU48b6c
4. FWD holden captiva II starter motor changing https://www.youtube.com/watch?v=-Ra_qou2SPo
5. Опель Антара 2 2 дизель как снять стартер https://www.youtube.com/watch?v=WxhygZbB8JI
6. Captiva Starter motor issue 2.2 Diesel https://www.youtube.com/watch?v=M8pPOCz43Hw
7. Holden Captiva Diesel - How to replace starter motor https://www.youtube.com/watch?v=2WN-NbPPIfM
Pozdrawiam
Bartek
Cześć,
___Opiszę mój przypadek. Dotyczy on modelu Captiva 2.2D, AWD, 2012r. Rozrusznik w moim aucie udało mi się wymienić dzięki informacjom dostępnym w Internecie (poniżej zamieszczam linki do napraw).
___Rozrusznik mieści się między akumulatorem, a skrzynką rozdzielczą, patrząc tak trochę po przekątnej. Dla wymiany rozrusznika nie trzeba nic demontować oprócz przednich kół, osłon przeciwbryzgowych w nadkolach i środkowej dolnej łapy skrzyni biegów (po odkręceniu wystarczy ją tylko odchylić do tyłu, w stronę kabiny, bez wyciągania) .
___Oprócz typowych narzędzi, do samego odkręcenia rozrusznika potrzebne były jeszcze przedłużki. Nakrętki rozrusznika są w dość znacznym oddaleniu od nadkola. Ja miałem przedłużki 2x25cm i 1x15cm. Czyli razem, potrzebne było przedłużenie wynoszące 65cm (to było minimum).
___Jedną śrubę rozrusznika musiałem odkręcić przez nadkole po stronie kierowcy (bez żadnego odkręcania tacy akumulatora). Zrobiłem to z nasadką przegubową. Ciężko było, ale dałem radę. Resztę śrub odkręciłem przez nadkole po stronie pasażera. Po drodze przydało się też odkręcenie przewodu masy, który był podłączony do obudowy prawej półosi napędowej.
____Wszystko wykonałem na parkingu, pod blokiem. A sam rozrusznik dałem tak naprawdę do regeneracji. Natomiast, jeśli chodzi o wiązkę rozrusznika, to była to wiązka nowego typu, czyli niedzielona. Więc albo była ona taka od nowości, albo wymieniono ją w akcji serwisowej. Bo według VIN-u samochód mój łapał się właśnie do takiej akcji.
___Poniższe linki mogą być do różnych wersji napędowych, ale każdy z nich jest pomocny. Linki ułożone są w kolejności według ważności i przydatności z punktu widzenia naprawy:
1. Holden Captiva 2.2 diesel turbo engine side view https://www.youtube.com/watch?v=09lVtVWUI6M
2. Holden Captiva, EASIEST Starter Motor REMOVAL! https://www.youtube.com/watch?v=uaWL4QJVdKw
3. Chevrolet Captiva 2.2 Diesel .Stopiony rozrusznik demontaż.Cz.4 (i pozostałe części) https://www.youtube.com/watch?v=Rl8eAU48b6c
4. FWD holden captiva II starter motor changing https://www.youtube.com/watch?v=-Ra_qou2SPo
5. Опель Антара 2 2 дизель как снять стартер https://www.youtube.com/watch?v=WxhygZbB8JI
6. Captiva Starter motor issue 2.2 Diesel https://www.youtube.com/watch?v=M8pPOCz43Hw
7. Holden Captiva Diesel - How to replace starter motor https://www.youtube.com/watch?v=2WN-NbPPIfM
Pozdrawiam
Bartek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość