Strona 1 z 1

Sygnalizator awarii, oraz kontrolka wymaganego przeglądu

: 5 sie 2017, o 17:42
autor: jacuzo
Witam.
W czasie jazdy zapaliła mi się kontrolka wskaźnika wymaganego przeglądu(obrazek samochodu z kluczem). Po ponownym uruchomieniu auta problem znikał. Taka sytuacja miała miejsce kilka razy. Później w czasie jazdy zapaliła się ponownie, a wraz z nią kontrolka sygnalizująca awarię (obrazek silnika) i teraz obie świecą cały czas. Dodatkowo auto straciło moc, jedzie ale jest bardzo słabe. Według instrukcji jest to usterka w elementach i podsystemach układu kontroli emisji spalin. Jestem umówiony na diagnostykę dopiero we wtorek i w związku z tym mam pytanie. Czy może któryś z kolegów przerabiał podobny temat i czy mogę jeździć autem, czy raczej się wstrzymać do diagnozy?

Re: Sygnalizator awarii, oraz kontrolka wymaganego przeglądu

: 5 sie 2017, o 18:45
autor: huri_khan
Bez diagnozy (kodu błędu) nic nie wiemy.

Re: Sygnalizator awarii, oraz kontrolka wymaganego przeglądu

: 5 sie 2017, o 19:14
autor: jacuzo
Ok. W takim razie muszę poczekać do wtorku. Odezwę się po diagnostyce.

Re: Sygnalizator awarii, oraz kontrolka wymaganego przeglądu

: 5 sie 2017, o 21:56
autor: endriu333
Cewka?

Re: Sygnalizator awarii, oraz kontrolka wymaganego przeglądu

: 9 sie 2017, o 14:27
autor: jacuzo
Jestem już po diagnostyce i pokazało dwa błędy;
P0200A
P02263
Mechanik twierdzi, że generalnie jest problem z doładowaniem, a przyczyn tego zjawiska może być wiele. Niestety na konkretne szukanie problemu umówiony jestem z nim dopiero na 22 sierpnia. Jak uporam się z problemem to dam znać co było tego przyczyną. A być może któryś z kolegów ma jakieś sugestie?

Re: Sygnalizator awarii, oraz kontrolka wymaganego przeglądu

: 9 sie 2017, o 15:53
autor: Kosiu67
Znalazłem coś takiego

DTC P2263 00: Działanie układu wspomagania turbosprężarki
Opis obwodu/układu
Czujnik ciśnienia turbosprężarki reaguje na zmiany ciśnienia w kolektorze dolotowym. Zmiany ciśnienia są uwarunkowane obciążeniem silnika oraz doładowaniem turbosprężarki. Moduł sterujący silnika (ECM) doprowadza napięcie 5 V do czujnika ciśnienia turbosprężarki poprzez obwód napięcia referencyjnego 5 V. Masa z modułu ECM jest doprowadzana poprzez obwód odniesienia masy. Czujnik ciśnienia turbosprężarki dostarcza do modułu ECM sygnał poprzez obwód sygnału, którego wartość zależy od zmian ciśnienia w kolektorze.
Warunki generowania DTC
• Silnik pracuje.
• Kody DTC pojawiają się stale, gdy występują powyżej opisane warunki.
Warunki ustawień DTC
Aktualne ciśnienie doładowania turbosprężarki utrzymuje się poza żądanym zakresem przez ponad 200 s.

Re: Sygnalizator awarii, oraz kontrolka wymaganego przeglądu

: 10 sie 2017, o 12:31
autor: jacuzo
Mechanik jako jedną z głównych przyczyn wymienił właśnie czujnik ciśnienia.
Niestety ja jestem laikiem jeżeli chodzi o sprawy związane z mechaniką, czy elektryką dlatego jestem zdany całkowicie na fachowca.

Re: Sygnalizator awarii, oraz kontrolka wymaganego przeglądu

: 5 lip 2018, o 23:37
autor: Kuba Piła
Dzisiaj w trasie Też pojawił mi się ten błąd, wyczytałem że przyczyną mogę być:
-uszkodzona turbospręż
-uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania
-wadliwa kontrolka ciśnienia wtrysku
- czujnik ciśnienia wstecznego wydechu
-uszkodzony wastegate
-nieszczelność lub poluzowane przewody podciśnieniowe
-nieszczelności lub uszkodzone przewody doprowadzające olej

Umnie turbina ciągnie nawet do 5 tys obrotów ale jak jade równomiernie na 2,5 tys to zgodnie z kodem po około 200s mam check angine

Re: Sygnalizator awarii, oraz kontrolka wymaganego przeglądu

: 6 lip 2018, o 14:00
autor: Kuba Piła
Orientuje się ktoś jakie powinno być ciśnienie doładowania turbiny w Orlando 2012 rok 2.0d 163 km. U mnie mechanik zmierzył 2.5 bara