Sygnalizator awarii, oraz kontrolka wymaganego przeglądu

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
jacuzo
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 31 lip 2017, o 16:43
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: Captiva 2.2 184 KM
Silnik:
Lokalizacja: Choszczno zachodniopomorskie
Kontakt:

Sygnalizator awarii, oraz kontrolka wymaganego przeglądu

Post autor: jacuzo » 5 sie 2017, o 17:42

Witam.
W czasie jazdy zapaliła mi się kontrolka wskaźnika wymaganego przeglądu(obrazek samochodu z kluczem). Po ponownym uruchomieniu auta problem znikał. Taka sytuacja miała miejsce kilka razy. Później w czasie jazdy zapaliła się ponownie, a wraz z nią kontrolka sygnalizująca awarię (obrazek silnika) i teraz obie świecą cały czas. Dodatkowo auto straciło moc, jedzie ale jest bardzo słabe. Według instrukcji jest to usterka w elementach i podsystemach układu kontroli emisji spalin. Jestem umówiony na diagnostykę dopiero we wtorek i w związku z tym mam pytanie. Czy może któryś z kolegów przerabiał podobny temat i czy mogę jeździć autem, czy raczej się wstrzymać do diagnozy?

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5067
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 74
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Sygnalizator awarii, oraz kontrolka wymaganego przeglądu

Post autor: huri_khan » 5 sie 2017, o 18:45

Bez diagnozy (kodu błędu) nic nie wiemy.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

jacuzo
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 31 lip 2017, o 16:43
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: Captiva 2.2 184 KM
Silnik:
Lokalizacja: Choszczno zachodniopomorskie
Kontakt:

Re: Sygnalizator awarii, oraz kontrolka wymaganego przeglądu

Post autor: jacuzo » 5 sie 2017, o 19:14

Ok. W takim razie muszę poczekać do wtorku. Odezwę się po diagnostyce.

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Sygnalizator awarii, oraz kontrolka wymaganego przeglądu

Post autor: endriu333 » 5 sie 2017, o 21:56

Cewka?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

jacuzo
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 31 lip 2017, o 16:43
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: Captiva 2.2 184 KM
Silnik:
Lokalizacja: Choszczno zachodniopomorskie
Kontakt:

Re: Sygnalizator awarii, oraz kontrolka wymaganego przeglądu

Post autor: jacuzo » 9 sie 2017, o 14:27

Jestem już po diagnostyce i pokazało dwa błędy;
P0200A
P02263
Mechanik twierdzi, że generalnie jest problem z doładowaniem, a przyczyn tego zjawiska może być wiele. Niestety na konkretne szukanie problemu umówiony jestem z nim dopiero na 22 sierpnia. Jak uporam się z problemem to dam znać co było tego przyczyną. A być może któryś z kolegów ma jakieś sugestie?

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 186
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Reputacja: 0
Imię: Norbert
Samochód: Captiva 2,2D AWD
Silnik:
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Sygnalizator awarii, oraz kontrolka wymaganego przeglądu

Post autor: Kosiu67 » 9 sie 2017, o 15:53

Znalazłem coś takiego

DTC P2263 00: Działanie układu wspomagania turbosprężarki
Opis obwodu/układu
Czujnik ciśnienia turbosprężarki reaguje na zmiany ciśnienia w kolektorze dolotowym. Zmiany ciśnienia są uwarunkowane obciążeniem silnika oraz doładowaniem turbosprężarki. Moduł sterujący silnika (ECM) doprowadza napięcie 5 V do czujnika ciśnienia turbosprężarki poprzez obwód napięcia referencyjnego 5 V. Masa z modułu ECM jest doprowadzana poprzez obwód odniesienia masy. Czujnik ciśnienia turbosprężarki dostarcza do modułu ECM sygnał poprzez obwód sygnału, którego wartość zależy od zmian ciśnienia w kolektorze.
Warunki generowania DTC
• Silnik pracuje.
• Kody DTC pojawiają się stale, gdy występują powyżej opisane warunki.
Warunki ustawień DTC
Aktualne ciśnienie doładowania turbosprężarki utrzymuje się poza żądanym zakresem przez ponad 200 s.

jacuzo
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 31 lip 2017, o 16:43
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: Captiva 2.2 184 KM
Silnik:
Lokalizacja: Choszczno zachodniopomorskie
Kontakt:

Re: Sygnalizator awarii, oraz kontrolka wymaganego przeglądu

Post autor: jacuzo » 10 sie 2017, o 12:31

Mechanik jako jedną z głównych przyczyn wymienił właśnie czujnik ciśnienia.
Niestety ja jestem laikiem jeżeli chodzi o sprawy związane z mechaniką, czy elektryką dlatego jestem zdany całkowicie na fachowca.

Kuba Piła

Re: Sygnalizator awarii, oraz kontrolka wymaganego przeglądu

Post autor: Kuba Piła » 5 lip 2018, o 23:37

Dzisiaj w trasie Też pojawił mi się ten błąd, wyczytałem że przyczyną mogę być:
-uszkodzona turbospręż
-uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania
-wadliwa kontrolka ciśnienia wtrysku
- czujnik ciśnienia wstecznego wydechu
-uszkodzony wastegate
-nieszczelność lub poluzowane przewody podciśnieniowe
-nieszczelności lub uszkodzone przewody doprowadzające olej

Umnie turbina ciągnie nawet do 5 tys obrotów ale jak jade równomiernie na 2,5 tys to zgodnie z kodem po około 200s mam check angine

Kuba Piła

Re: Sygnalizator awarii, oraz kontrolka wymaganego przeglądu

Post autor: Kuba Piła » 6 lip 2018, o 14:00

Orientuje się ktoś jakie powinno być ciśnienie doładowania turbiny w Orlando 2012 rok 2.0d 163 km. U mnie mechanik zmierzył 2.5 bara

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości