Sygnalizator awarii, oraz kontrolka wymaganego przeglądu
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 31 lip 2017, o 16:43
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: Captiva 2.2 184 KM
- Silnik:
- Lokalizacja: Choszczno zachodniopomorskie
- Kontakt:
Sygnalizator awarii, oraz kontrolka wymaganego przeglądu
Witam.
W czasie jazdy zapaliła mi się kontrolka wskaźnika wymaganego przeglądu(obrazek samochodu z kluczem). Po ponownym uruchomieniu auta problem znikał. Taka sytuacja miała miejsce kilka razy. Później w czasie jazdy zapaliła się ponownie, a wraz z nią kontrolka sygnalizująca awarię (obrazek silnika) i teraz obie świecą cały czas. Dodatkowo auto straciło moc, jedzie ale jest bardzo słabe. Według instrukcji jest to usterka w elementach i podsystemach układu kontroli emisji spalin. Jestem umówiony na diagnostykę dopiero we wtorek i w związku z tym mam pytanie. Czy może któryś z kolegów przerabiał podobny temat i czy mogę jeździć autem, czy raczej się wstrzymać do diagnozy?
W czasie jazdy zapaliła mi się kontrolka wskaźnika wymaganego przeglądu(obrazek samochodu z kluczem). Po ponownym uruchomieniu auta problem znikał. Taka sytuacja miała miejsce kilka razy. Później w czasie jazdy zapaliła się ponownie, a wraz z nią kontrolka sygnalizująca awarię (obrazek silnika) i teraz obie świecą cały czas. Dodatkowo auto straciło moc, jedzie ale jest bardzo słabe. Według instrukcji jest to usterka w elementach i podsystemach układu kontroli emisji spalin. Jestem umówiony na diagnostykę dopiero we wtorek i w związku z tym mam pytanie. Czy może któryś z kolegów przerabiał podobny temat i czy mogę jeździć autem, czy raczej się wstrzymać do diagnozy?
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5067
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Sygnalizator awarii, oraz kontrolka wymaganego przeglądu
Bez diagnozy (kodu błędu) nic nie wiemy.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 31 lip 2017, o 16:43
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: Captiva 2.2 184 KM
- Silnik:
- Lokalizacja: Choszczno zachodniopomorskie
- Kontakt:
Re: Sygnalizator awarii, oraz kontrolka wymaganego przeglądu
Ok. W takim razie muszę poczekać do wtorku. Odezwę się po diagnostyce.
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Sygnalizator awarii, oraz kontrolka wymaganego przeglądu
Cewka?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 31 lip 2017, o 16:43
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: Captiva 2.2 184 KM
- Silnik:
- Lokalizacja: Choszczno zachodniopomorskie
- Kontakt:
Re: Sygnalizator awarii, oraz kontrolka wymaganego przeglądu
Jestem już po diagnostyce i pokazało dwa błędy;
P0200A
P02263
Mechanik twierdzi, że generalnie jest problem z doładowaniem, a przyczyn tego zjawiska może być wiele. Niestety na konkretne szukanie problemu umówiony jestem z nim dopiero na 22 sierpnia. Jak uporam się z problemem to dam znać co było tego przyczyną. A być może któryś z kolegów ma jakieś sugestie?
P0200A
P02263
Mechanik twierdzi, że generalnie jest problem z doładowaniem, a przyczyn tego zjawiska może być wiele. Niestety na konkretne szukanie problemu umówiony jestem z nim dopiero na 22 sierpnia. Jak uporam się z problemem to dam znać co było tego przyczyną. A być może któryś z kolegów ma jakieś sugestie?
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 186
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Captiva 2,2D AWD
- Silnik:
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Sygnalizator awarii, oraz kontrolka wymaganego przeglądu
Znalazłem coś takiego
DTC P2263 00: Działanie układu wspomagania turbosprężarki
Opis obwodu/układu
Czujnik ciśnienia turbosprężarki reaguje na zmiany ciśnienia w kolektorze dolotowym. Zmiany ciśnienia są uwarunkowane obciążeniem silnika oraz doładowaniem turbosprężarki. Moduł sterujący silnika (ECM) doprowadza napięcie 5 V do czujnika ciśnienia turbosprężarki poprzez obwód napięcia referencyjnego 5 V. Masa z modułu ECM jest doprowadzana poprzez obwód odniesienia masy. Czujnik ciśnienia turbosprężarki dostarcza do modułu ECM sygnał poprzez obwód sygnału, którego wartość zależy od zmian ciśnienia w kolektorze.
Warunki generowania DTC
• Silnik pracuje.
• Kody DTC pojawiają się stale, gdy występują powyżej opisane warunki.
Warunki ustawień DTC
Aktualne ciśnienie doładowania turbosprężarki utrzymuje się poza żądanym zakresem przez ponad 200 s.
DTC P2263 00: Działanie układu wspomagania turbosprężarki
Opis obwodu/układu
Czujnik ciśnienia turbosprężarki reaguje na zmiany ciśnienia w kolektorze dolotowym. Zmiany ciśnienia są uwarunkowane obciążeniem silnika oraz doładowaniem turbosprężarki. Moduł sterujący silnika (ECM) doprowadza napięcie 5 V do czujnika ciśnienia turbosprężarki poprzez obwód napięcia referencyjnego 5 V. Masa z modułu ECM jest doprowadzana poprzez obwód odniesienia masy. Czujnik ciśnienia turbosprężarki dostarcza do modułu ECM sygnał poprzez obwód sygnału, którego wartość zależy od zmian ciśnienia w kolektorze.
Warunki generowania DTC
• Silnik pracuje.
• Kody DTC pojawiają się stale, gdy występują powyżej opisane warunki.
Warunki ustawień DTC
Aktualne ciśnienie doładowania turbosprężarki utrzymuje się poza żądanym zakresem przez ponad 200 s.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 31 lip 2017, o 16:43
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: Captiva 2.2 184 KM
- Silnik:
- Lokalizacja: Choszczno zachodniopomorskie
- Kontakt:
Re: Sygnalizator awarii, oraz kontrolka wymaganego przeglądu
Mechanik jako jedną z głównych przyczyn wymienił właśnie czujnik ciśnienia.
Niestety ja jestem laikiem jeżeli chodzi o sprawy związane z mechaniką, czy elektryką dlatego jestem zdany całkowicie na fachowca.
Niestety ja jestem laikiem jeżeli chodzi o sprawy związane z mechaniką, czy elektryką dlatego jestem zdany całkowicie na fachowca.
Re: Sygnalizator awarii, oraz kontrolka wymaganego przeglądu
Dzisiaj w trasie Też pojawił mi się ten błąd, wyczytałem że przyczyną mogę być:
-uszkodzona turbospręż
-uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania
-wadliwa kontrolka ciśnienia wtrysku
- czujnik ciśnienia wstecznego wydechu
-uszkodzony wastegate
-nieszczelność lub poluzowane przewody podciśnieniowe
-nieszczelności lub uszkodzone przewody doprowadzające olej
Umnie turbina ciągnie nawet do 5 tys obrotów ale jak jade równomiernie na 2,5 tys to zgodnie z kodem po około 200s mam check angine
-uszkodzona turbospręż
-uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania
-wadliwa kontrolka ciśnienia wtrysku
- czujnik ciśnienia wstecznego wydechu
-uszkodzony wastegate
-nieszczelność lub poluzowane przewody podciśnieniowe
-nieszczelności lub uszkodzone przewody doprowadzające olej
Umnie turbina ciągnie nawet do 5 tys obrotów ale jak jade równomiernie na 2,5 tys to zgodnie z kodem po około 200s mam check angine
Re: Sygnalizator awarii, oraz kontrolka wymaganego przeglądu
Orientuje się ktoś jakie powinno być ciśnienie doładowania turbiny w Orlando 2012 rok 2.0d 163 km. U mnie mechanik zmierzył 2.5 bara
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości