Pobór pradu

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Awatar użytkownika
Florek
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Captiva 07, Aveo 06
Silnik:
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Pobór pradu

Post autor: Florek » 1 maja 2017, o 13:00

Witam,
było pięknie ale zaczęły się schody.
Ostatnio po 3 dniach nie używania auta nie mogłem bo otworzyć z pilota odpaliłem na kable i naladowalem pomyślałem bywa może coś zostawiłem wlaczone.
Wczoraj miałem to samo tylko po 2 dniach.
Sprawdzilem Aku pokazał niecałe 8v :/ odpaliłem auto na kable po 5 min zasiłem i o dziwo odpalił normalnie.
Podłączyłem multimetr między minus od Aku i minusowa klemy po około minucie zaczyna wskazywać 0.03 z lekkimi skokami na 0.02 a czasami wyskoczy 0.04. Patrzę się na miernik od 20 min i wskazania są cały czas takie same.
Jak wyciągnąłem bezpiecznik od radia, centrali itp. to spadlo do 0.01 i tak trzymało.
Aku do wymiany czy szukać winowajcy?
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: wszim » 1 maja 2017, o 17:29

Czyli prawidłowo. Nie masz jakiś kamerek etc?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Maniek

Re: Pobór pradu

Post autor: Maniek » 1 maja 2017, o 17:40

Miałem u siebie nie dawno podobną niespodziankę i skończyło się na wymianie aku, po 6 latach eksploatacji odmówił posłuszeństwa.
Ale nic nie napisałeś o ładowaniu - sprawdzałeś ??

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Bunioopl » 1 maja 2017, o 19:53

Jak po 5 minutach odpala, to ładowanie raczej jest okay.

Wysłane z mojego SM-T533 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Florek
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Captiva 07, Aveo 06
Silnik:
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Florek » 1 maja 2017, o 22:38

Ladowanie zaraz po odpaleniu było 14,2 bądź 14,4V teraz nie pamiętam dokładnie.
Szkoda, że ten Fiamm nie dał rady nawet 3 lata :/ zobaczymy co będzie przez kilka następnych dni.
Jakiej firmy akumulator polecacie?
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.

Fazi
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 16 cze 2016, o 13:10
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze 1.8/LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Fazi » 1 maja 2017, o 22:56

Florek pisze: Sprawdzilem Aku pokazał niecałe 8v


Jeśli spada do takich wartości to jego żywot dobiegł końca. Co do marki to polecam bosch'a silver i kupowanie w sprawdzonym sklepie a omijanie różnego rodzaju marketów.

Awatar użytkownika
Florek
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Captiva 07, Aveo 06
Silnik:
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Florek » 28 cze 2017, o 13:02

Dalej mam problem z akumulatorem wsadziłem nowy 80Ah 730a i po 3 dniach nie chciał odpalić.
Sprawdzałem to auto pobiera 0,03a
Lądowanie 14,7v
U mnie jest coś nie tak czy trafiłem wadliwa baterie?
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.

anndre
Świeżak
Posty: 28
Rejestracja: 5 mar 2017, o 23:29
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: anndre » 28 cze 2017, o 14:05

Może brak masy gdzieś w połączeniach, niewydolny alternator ewentualnie rozrusznik walnięty? Do jakich wartości spada napięcie na tym nowym akumulatorze podczas rozruchu? Jeśli masz możliwość to przetestuj go w innym aucie... albo sprawdzaj poziom naładowania podczas jazdy (przez obd+smartfon lub miernik podłączony do np. gniazda zapalniczki) ostatnio znajomy zakończył podróż w połowie drogi do domu na nowym akumulatorze winowajcą okazał się alternator.

Awatar użytkownika
Florek
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Captiva 07, Aveo 06
Silnik:
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Florek » 28 cze 2017, o 14:36

Wczoraj ostatkiem sił odpalił po przejechaniu 3 km i 5 min stania zgasilem auto wyskoczyłem do sklepu na 15min i auto normalnie odpaliło. Jak używam auta dzień w dzień to odpala normalnie ale jak 3 dni jest na postoju to już jest problem.
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.

anndre
Świeżak
Posty: 28
Rejestracja: 5 mar 2017, o 23:29
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: anndre » 28 cze 2017, o 14:52

wygląda to na niewydolny alternator, brak masy lub czasowe zwarcie w instalacji które może być skutkiem wcześniejszych napraw np.blacharskich, mało prawdopodobne że nowy akumulator jest uszkodzony

Awatar użytkownika
Florek
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Captiva 07, Aveo 06
Silnik:
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Florek » 28 cze 2017, o 15:19

Brak masy, ale gdzie?
Jakaś podpowiedz gdzie i co sprawdzić?
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.

anndre
Świeżak
Posty: 28
Rejestracja: 5 mar 2017, o 23:29
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: anndre » 28 cze 2017, o 15:40

Nie miałem w captivie z tym do czynienia ale są to główne połączenia (grube kable) w obrębie komory silnika najczęściej zaśniedziałe połączenia przewodów, brak masy powoduje również inne problemy, przepalanie bezpieczników... ten wcześniejszy akumulator jeżeli padł po niecałych 3 latach to też dziwne. Z mojego doświadczenia 5 lat przy sprawnej instalacji wytrzymują nawet tanie aku przy dopilnowanym poziomie elektrolitu.

Awatar użytkownika
Florek
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Captiva 07, Aveo 06
Silnik:
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Florek » 28 cze 2017, o 16:13

Nie przepalały mi się bezpieczniki ani nic tego typu. Jak by zasilanie rozłączyło się nawet na chwilkę to wyzerowały by mi zegarek bądź komputer a nic takiego nie miało miejsca.
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Reputacja: 0
Imię: Norbert
Samochód: Lexus ES Hybrid
Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Kosiu67 » 29 cze 2017, o 08:06

Prosta sprawa jak nie będziesz używał auta przez ponad 2 dni to zdejmij jedną klemę z akumulatora, jeżeli po 3 dniach odpali bez problemu to wina po stronie auta, jeżeli nie to akumulator. Jeszcze przed podłączeniem proponuję sprawdzić napięcie na akumulatorze, jeżeli bez obciążenia spadnie poniżej 11,5 to akumulator do wymiany. 0,03A to nie jest natężenie które rozładuje akumulator w ciągu 2-3 dniu (to jest niecała 1 Ah na dobę) przy akumulatorze 90Ah problem powinien pojawić się po 3 miesiącach. Ponadto 0,01 - 0,03 to prąd który pobiera alarm na czuwaniu.

Awatar użytkownika
Florek
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Captiva 07, Aveo 06
Silnik:
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Florek » 29 cze 2017, o 16:37

Nie dowiedziałem się nic nowego. Nie mam w captivie alarmu ale oddam go do elektryka aby sam posprawdzałam.
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Reputacja: 0
Imię: Norbert
Samochód: Lexus ES Hybrid
Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Kosiu67 » 29 cze 2017, o 19:20

Może nie masz alarmu, ale na pewno masz chociażby centralny zamek na pilota, gdzie czujnik podczerwieni pobiera podobny prąd. Jeżeli chodzi o moje zdanie (pod warunkiem, że dobrze pomierzyłeś natężenie przepływającego prądu) to masz uszkodzona 1 cele w akumulatorze.

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Bunioopl » 29 cze 2017, o 19:42

Kosiu67 pisze:Może nie masz alarmu, ale na pewno masz chociażby centralny zamek na pilota, gdzie czujnik podczerwieni pobiera podobny prąd.
Pilot, ani odbiornik pilota nie działa na podczerwień w samochodach.

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Florek
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Captiva 07, Aveo 06
Silnik:
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Florek » 29 cze 2017, o 21:09

Brałem dzisiaj sprawdzałem to mam 0,03a a jak odłączyłem radio to 0,02-0,01a
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Reputacja: 0
Imię: Norbert
Samochód: Lexus ES Hybrid
Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Kosiu67 » 29 cze 2017, o 21:32

Masz rację w swojej mądrości nie działa na podczerwień tylko radiowo. Nie mniej nie ma to wpływu na poruszany temat. Chodzi o pobór prądu a nie na rodzaj przetwornika w centralnym zamku.

Awatar użytkownika
Florek
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Captiva 07, Aveo 06
Silnik:
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Florek » 29 cze 2017, o 21:40

Pobór prądu jest wzorcowy, alternator daje radę czyli co pech i nowy akumulator jest trafiony?
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Reputacja: 0
Imię: Norbert
Samochód: Lexus ES Hybrid
Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Kosiu67 » 29 cze 2017, o 21:41

Bunioopl pisze:
Kosiu67 pisze:Może nie masz alarmu, ale na pewno masz chociażby centralny zamek na pilota, gdzie czujnik podczerwieni pobiera podobny prąd.
Pilot, ani odbiornik pilota nie działa na podczerwień w samochodach.

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Masz rację w swojej mądrości nie działa na podczerwień tylko radiowo. Nie mniej nie ma to wpływu na poruszany temat. Chodzi o pobór prądu a nie na rodzaj przetwornika w centralnym zamku.

A teraz wracając do głównego wątku, Florek jeżeli dobrze zmierzyłeś natężenie prądu i prąd ładowania to niestety czeka Cię wydatek czyli zakup nowego akumulatora.

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Reputacja: 0
Imię: Norbert
Samochód: Lexus ES Hybrid
Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Kosiu67 » 29 cze 2017, o 21:44

Florek pisze:Pobór prądu jest wzorcowy, alternator daje radę czyli co pech i nowy akumulator jest trafiony?
Nowy to znaczy kiedy był kupiony?

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Bunioopl » 29 cze 2017, o 21:48

Może, nowy ale dwa lata na półce stał i się zasiarczył.

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Florek
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Captiva 07, Aveo 06
Silnik:
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Florek » 29 cze 2017, o 23:05

Akumulator kupiłem coś w przedziale 2 tyg. Jakiś Bars silver 80Ah.
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Pobór pradu

Post autor: Bunioopl » 30 cze 2017, o 09:43

Jaka jest data produkcji?

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Pawelm i 2 gości