Strona 1 z 1

Sterowanie z kierownicy.

: 24 lis 2016, o 22:09
autor: mar_pula
Kilka dni temu przyszła do mnie, stacja multimedialna z Chin na Androidzie.
Wszystko działa super i pięknie oprócz sterowania w kierownicy.

Niestety oryginale radio z Captiva nie miało opisu pinów (ktoś usunął naklejkę).
Może mnie ktoś poprowadzić ... pod które piny w kostce w samochodzie mam podpiąć te od radia, czyli:
Key1, Key 2 oraz GND

Re: Sterowanie z kierownicy.

: 24 lis 2016, o 22:29
autor: Avatar
Myślę że podstawowe pytanie to czy Captiva ma sterowanie z kierownicy po CAN jak Cruze i Orlando (wtedy realizuje ten zakres moduł CAN-owy który powinienes dostać razem z radyjkiem) czy ma sterowanie rezystancyjne (w co trochę wątpie).

Re: Sterowanie z kierownicy.

: 24 lis 2016, o 22:51
autor: szczuplin
wysylka dhl? jaki koszt miales ? clo i vat Cie złapało?

Re: Sterowanie z kierownicy.

: 24 lis 2016, o 23:02
autor: mar_pula
Postaram się zrobić w najbliższym czasie małą recenzję.
Stację kupiłem 11.11 ... Miałem kilka kuponów i po przeliczeniu koszt z wysyłką DHL - tylko 780 zł.
Oczywiście później VAT plus opłata dla DHL - 100 zł.

Radio 7", rozdzielczość ekranu 1200x600, Android 5.1, 1 GB / 16 GB, procesor 4x1,6 GHZ.

Obrazek

Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050L przy użyciu Tapatalka

Re: Sterowanie z kierownicy.

: 24 lis 2016, o 23:47
autor: Avatar
Rozdzielczość raczej 1024x600, 1200x600 nie spotyka się w tego typu urządzeniach przy tej przekątnej.
Zweryfikuj temat sterowania z kierownicy dla Twojego samochodu, czy jest to szyna CAN czy rezystancyjność

Re: Sterowanie z kierownicy.

: 25 lis 2016, o 05:15
autor: mar_pula
Tak, tak ... rozdzielczość ekranu to oczywiście 1024x600 (przepraszam za błąd).
A co do szyny ... Znalazłem w jednym miejscu opis sprawdzenia czy sterowanie działa poprawnie, poprzez badanie rezystancji.
Podawane były nawet odpowiednie wartości dla poszczególnych klawiszy ale bez opisu których to pinów dotyczy.

Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050L przy użyciu Tapatalka

Re: Sterowanie z kierownicy.

: 25 lis 2016, o 05:42
autor: mar_pula
Chyba coś znalazłem. Możecie sprawdzić czy rozszyfrowałem poprawnie schemat.
Obrazek

Czyli tak?:
Dwie kostki, w każdej - piny o numerze 12
Pin sygnałowy - przewód zielony
Pin masy - przewód brązowy



Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050L przy użyciu Tapatalka

Re: Sterowanie z kierownicy.

: 25 lis 2016, o 08:51
autor: etac
Tam sterowanie polega na zmianie rezystancji ukladu i ten na podstawie tego wie co chcemy od niego.

Re: Sterowanie z kierownicy.

: 25 lis 2016, o 17:39
autor: Avatar
To teraz szukać kabelkow od kierownicy albo przy kostce audio

Re: Sterowanie z kierownicy.

: 26 lis 2016, o 12:19
autor: mar_pula
Ufff. Udało się, mam sterowanie radiem z kierownicy ... Działa.
Dzięki uprzejmości jednego ze sprawców na Allegro, dostałem zdjęcie pinów z radia.

Obrazek

Chińczyk nie podłączył masy do sterowania w kostce, gdyby nie to niedopatrzenie, wszystko byłoby bez zarzut od samego początku.

Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050L przy użyciu Tapatalka

Re: Sterowanie z kierownicy.

: 14 gru 2016, o 11:03
autor: yama
Tę stacje to wkładasz zamiast radia czy nawigacji?

Re: Sterowanie z kierownicy.

: 14 gru 2016, o 12:13
autor: mar_pula
Zamiast radia ... nie miałem nawigacji
Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Re: Sterowanie z kierownicy.

: 26 mar 2017, o 11:56
autor: Florek
U mnie wyglada to podobnie tylko nie bralem konkretnie radia po Chevroleta.

Obrazek

Mam pytanko co oznaczaja kable pwm+ ,lan1 oraz lan2. Gdzie jest kabel odpowiadajacy za przyciemnienie podswietlania?
Pozdrawiam

Re: Sterowanie z kierownicy.

: 29 mar 2021, o 01:09
autor: 76magg
To ja odpowiem, bo spędziłem niedzielę na grzebaniu w radiu:
1. LAN1/2 - nie wiem, nie sprawdzałem, ale nawet nie miałbym tego do czego podłączyć.
2. PWM+ to kabel, na którym jest 12V przy zapalonych światłach, a 0V przy wyłączonych. Ale jako, że trzeba jeździć na światłach całą dobę, to raczej mało przydatny.
3. Captiva (przynajmniej moja z 2006) ma sterowanie z kierownicy sterowane rezystorowo.

I tutaj takie info:
W sterowaniu mamy STEERING SW GND i STEERING SW SIG.
W radiu, które kupiłem były dwa wejścia KEY 1 i KEY 2.
Po podłączeniu 1 do GND i 2 do SIG niestety sterowanie nie działało wcale. Ale po podłączeniu tylko jednego z tych kabli KEY do SIG, i do tego GND z tym czarnym GND z kostki (główny przewód GND co idzie obok +12V), wszystko zaczęło działać prawidłowo. To znaczy mam nadzieję, bo na razie były testy na postoju (przyjdzie mi poczekać na przejściówkę do kabla antenowego).

Re: Sterowanie z kierownicy.

: 22 maja 2021, o 22:16
autor: cichy_ludek
@mar_pula dzięki za foto
@76magg - również dzięki.
Mój adapter wtyczek z captivy do ISO miał pusty pin 12 we wtyczce z zasilaniem, ale dopasowałem kabelek z typowego zestawu do prototypowania i podkleiłem taśmą, żeby nie wypadł z gniazda. Nie chciałem nacinać kabli z oryginalnej instalacji.
W moim obecnym radiu było sporo adapterów typu KEY 1 i było też osobne wyprowadzenie GND, które to właśnie podłączyłem do 12 pinu STEERING SW GND, a SIG do KEY1 i volia - działa, przy czym radio obsługuje zarówno krótkie przytrzymanie jak i długie. Dziękuję za te posty, które naprowadziły mnie na rozwiązanie. Prawdopodobnie wystarczyłoby podpiąć faktycznie ten STEERING GND pod "zwykłą" masę do radia, ale nie chciałem nacinać kabelków, prościej było mi to podłączyć do osobnego wyprowadzenia :)
Captiva 2011.