Sterowanie z kierownicy.
-
- Aktywny
- Posty: 54
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 16:21
- Reputacja: 1
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontakt:
Sterowanie z kierownicy.
Kilka dni temu przyszła do mnie, stacja multimedialna z Chin na Androidzie.
Wszystko działa super i pięknie oprócz sterowania w kierownicy.
Niestety oryginale radio z Captiva nie miało opisu pinów (ktoś usunął naklejkę).
Może mnie ktoś poprowadzić ... pod które piny w kostce w samochodzie mam podpiąć te od radia, czyli:
Key1, Key 2 oraz GND
Wszystko działa super i pięknie oprócz sterowania w kierownicy.
Niestety oryginale radio z Captiva nie miało opisu pinów (ktoś usunął naklejkę).
Może mnie ktoś poprowadzić ... pod które piny w kostce w samochodzie mam podpiąć te od radia, czyli:
Key1, Key 2 oraz GND
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Sterowanie z kierownicy.
Myślę że podstawowe pytanie to czy Captiva ma sterowanie z kierownicy po CAN jak Cruze i Orlando (wtedy realizuje ten zakres moduł CAN-owy który powinienes dostać razem z radyjkiem) czy ma sterowanie rezystancyjne (w co trochę wątpie).
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2342
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Sterowanie z kierownicy.
wysylka dhl? jaki koszt miales ? clo i vat Cie złapało?
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
-
- Aktywny
- Posty: 54
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 16:21
- Reputacja: 1
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontakt:
Re: Sterowanie z kierownicy.
Postaram się zrobić w najbliższym czasie małą recenzję.
Stację kupiłem 11.11 ... Miałem kilka kuponów i po przeliczeniu koszt z wysyłką DHL - tylko 780 zł.
Oczywiście później VAT plus opłata dla DHL - 100 zł.
Radio 7", rozdzielczość ekranu 1200x600, Android 5.1, 1 GB / 16 GB, procesor 4x1,6 GHZ.
Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050L przy użyciu Tapatalka
Stację kupiłem 11.11 ... Miałem kilka kuponów i po przeliczeniu koszt z wysyłką DHL - tylko 780 zł.
Oczywiście później VAT plus opłata dla DHL - 100 zł.
Radio 7", rozdzielczość ekranu 1200x600, Android 5.1, 1 GB / 16 GB, procesor 4x1,6 GHZ.
Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050L przy użyciu Tapatalka
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Sterowanie z kierownicy.
Rozdzielczość raczej 1024x600, 1200x600 nie spotyka się w tego typu urządzeniach przy tej przekątnej.
Zweryfikuj temat sterowania z kierownicy dla Twojego samochodu, czy jest to szyna CAN czy rezystancyjność
Zweryfikuj temat sterowania z kierownicy dla Twojego samochodu, czy jest to szyna CAN czy rezystancyjność
-
- Aktywny
- Posty: 54
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 16:21
- Reputacja: 1
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontakt:
Re: Sterowanie z kierownicy.
Tak, tak ... rozdzielczość ekranu to oczywiście 1024x600 (przepraszam za błąd).
A co do szyny ... Znalazłem w jednym miejscu opis sprawdzenia czy sterowanie działa poprawnie, poprzez badanie rezystancji.
Podawane były nawet odpowiednie wartości dla poszczególnych klawiszy ale bez opisu których to pinów dotyczy.
Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050L przy użyciu Tapatalka
A co do szyny ... Znalazłem w jednym miejscu opis sprawdzenia czy sterowanie działa poprawnie, poprzez badanie rezystancji.
Podawane były nawet odpowiednie wartości dla poszczególnych klawiszy ale bez opisu których to pinów dotyczy.
Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050L przy użyciu Tapatalka
-
- Aktywny
- Posty: 54
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 16:21
- Reputacja: 1
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontakt:
Re: Sterowanie z kierownicy.
Chyba coś znalazłem. Możecie sprawdzić czy rozszyfrowałem poprawnie schemat.
Czyli tak?:
Dwie kostki, w każdej - piny o numerze 12
Pin sygnałowy - przewód zielony
Pin masy - przewód brązowy
Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050L przy użyciu Tapatalka
Czyli tak?:
Dwie kostki, w każdej - piny o numerze 12
Pin sygnałowy - przewód zielony
Pin masy - przewód brązowy
Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050L przy użyciu Tapatalka
- etac
- Prezes
- Posty: 23829
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Sterowanie z kierownicy.
Tam sterowanie polega na zmianie rezystancji ukladu i ten na podstawie tego wie co chcemy od niego.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Sterowanie z kierownicy.
To teraz szukać kabelkow od kierownicy albo przy kostce audio
-
- Aktywny
- Posty: 54
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 16:21
- Reputacja: 1
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontakt:
Re: Sterowanie z kierownicy.
Ufff. Udało się, mam sterowanie radiem z kierownicy ... Działa.
Dzięki uprzejmości jednego ze sprawców na Allegro, dostałem zdjęcie pinów z radia.
Chińczyk nie podłączył masy do sterowania w kostce, gdyby nie to niedopatrzenie, wszystko byłoby bez zarzut od samego początku.
Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050L przy użyciu Tapatalka
Dzięki uprzejmości jednego ze sprawców na Allegro, dostałem zdjęcie pinów z radia.
Chińczyk nie podłączył masy do sterowania w kostce, gdyby nie to niedopatrzenie, wszystko byłoby bez zarzut od samego początku.
Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050L przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 9 lis 2016, o 15:11
- Reputacja: 0
- Imię: ya
- Samochód: captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: w-wa
- Kontakt:
Re: Sterowanie z kierownicy.
Tę stacje to wkładasz zamiast radia czy nawigacji?
-
- Aktywny
- Posty: 54
- Rejestracja: 4 paź 2016, o 16:21
- Reputacja: 1
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontakt:
Re: Sterowanie z kierownicy.
Zamiast radia ... nie miałem nawigacji
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
- Florek
- Bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Captiva 07, Aveo 06
- Silnik:
- Lokalizacja: Pyrzyce
- Kontakt:
Re: Sterowanie z kierownicy.
U mnie wyglada to podobnie tylko nie bralem konkretnie radia po Chevroleta.
Mam pytanko co oznaczaja kable pwm+ ,lan1 oraz lan2. Gdzie jest kabel odpowiadajacy za przyciemnienie podswietlania?
Pozdrawiam
Mam pytanko co oznaczaja kable pwm+ ,lan1 oraz lan2. Gdzie jest kabel odpowiadajacy za przyciemnienie podswietlania?
Pozdrawiam
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.
- 76magg
- Świeżak
- Posty: 25
- Rejestracja: 15 paź 2020, o 20:29
- Reputacja: 3
- Imię: Szymon
- Samochód: Captiva 3.2
- Silnik: 3.2 Benz + Gaz
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Banino
- Kontakt:
Re: Sterowanie z kierownicy.
To ja odpowiem, bo spędziłem niedzielę na grzebaniu w radiu:
1. LAN1/2 - nie wiem, nie sprawdzałem, ale nawet nie miałbym tego do czego podłączyć.
2. PWM+ to kabel, na którym jest 12V przy zapalonych światłach, a 0V przy wyłączonych. Ale jako, że trzeba jeździć na światłach całą dobę, to raczej mało przydatny.
3. Captiva (przynajmniej moja z 2006) ma sterowanie z kierownicy sterowane rezystorowo.
I tutaj takie info:
W sterowaniu mamy STEERING SW GND i STEERING SW SIG.
W radiu, które kupiłem były dwa wejścia KEY 1 i KEY 2.
Po podłączeniu 1 do GND i 2 do SIG niestety sterowanie nie działało wcale. Ale po podłączeniu tylko jednego z tych kabli KEY do SIG, i do tego GND z tym czarnym GND z kostki (główny przewód GND co idzie obok +12V), wszystko zaczęło działać prawidłowo. To znaczy mam nadzieję, bo na razie były testy na postoju (przyjdzie mi poczekać na przejściówkę do kabla antenowego).
1. LAN1/2 - nie wiem, nie sprawdzałem, ale nawet nie miałbym tego do czego podłączyć.
2. PWM+ to kabel, na którym jest 12V przy zapalonych światłach, a 0V przy wyłączonych. Ale jako, że trzeba jeździć na światłach całą dobę, to raczej mało przydatny.
3. Captiva (przynajmniej moja z 2006) ma sterowanie z kierownicy sterowane rezystorowo.
I tutaj takie info:
W sterowaniu mamy STEERING SW GND i STEERING SW SIG.
W radiu, które kupiłem były dwa wejścia KEY 1 i KEY 2.
Po podłączeniu 1 do GND i 2 do SIG niestety sterowanie nie działało wcale. Ale po podłączeniu tylko jednego z tych kabli KEY do SIG, i do tego GND z tym czarnym GND z kostki (główny przewód GND co idzie obok +12V), wszystko zaczęło działać prawidłowo. To znaczy mam nadzieję, bo na razie były testy na postoju (przyjdzie mi poczekać na przejściówkę do kabla antenowego).
-
- Bywalec
- Posty: 104
- Rejestracja: 15 lut 2020, o 22:35
- Reputacja: 1
- Imię: Cichy
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2D 183KM 2011
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: Sterowanie z kierownicy.
@mar_pula dzięki za foto
@76magg - również dzięki.
Mój adapter wtyczek z captivy do ISO miał pusty pin 12 we wtyczce z zasilaniem, ale dopasowałem kabelek z typowego zestawu do prototypowania i podkleiłem taśmą, żeby nie wypadł z gniazda. Nie chciałem nacinać kabli z oryginalnej instalacji.
W moim obecnym radiu było sporo adapterów typu KEY 1 i było też osobne wyprowadzenie GND, które to właśnie podłączyłem do 12 pinu STEERING SW GND, a SIG do KEY1 i volia - działa, przy czym radio obsługuje zarówno krótkie przytrzymanie jak i długie. Dziękuję za te posty, które naprowadziły mnie na rozwiązanie. Prawdopodobnie wystarczyłoby podpiąć faktycznie ten STEERING GND pod "zwykłą" masę do radia, ale nie chciałem nacinać kabelków, prościej było mi to podłączyć do osobnego wyprowadzenia
Captiva 2011.
@76magg - również dzięki.
Mój adapter wtyczek z captivy do ISO miał pusty pin 12 we wtyczce z zasilaniem, ale dopasowałem kabelek z typowego zestawu do prototypowania i podkleiłem taśmą, żeby nie wypadł z gniazda. Nie chciałem nacinać kabli z oryginalnej instalacji.
W moim obecnym radiu było sporo adapterów typu KEY 1 i było też osobne wyprowadzenie GND, które to właśnie podłączyłem do 12 pinu STEERING SW GND, a SIG do KEY1 i volia - działa, przy czym radio obsługuje zarówno krótkie przytrzymanie jak i długie. Dziękuję za te posty, które naprowadziły mnie na rozwiązanie. Prawdopodobnie wystarczyłoby podpiąć faktycznie ten STEERING GND pod "zwykłą" masę do radia, ale nie chciałem nacinać kabelków, prościej było mi to podłączyć do osobnego wyprowadzenia
Captiva 2011.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości