Kontrolka serwisowa wymiany oleju
-
- Aktywny
- Posty: 86
- Rejestracja: 28 paź 2017, o 11:48
- Reputacja: 2
- Imię: Korneliusz
- Samochód: Captiva 2.0 D 4WD 07
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Kontrolka serwisowa wymiany oleju
Witam kolegów , moja Captiva 2007 rok , 2.0 diesel , 150 kM.
zaświeciła sie takowa lampka w prawym górnym rogu , symbol olejarki i coś tam obok , chyba kluczyk.
No to czas na wymianę oleju. i tak wiedząc o tym jeździłem jeszcze z tydzień , aby znależć czas na wymianę.
Nic się nie działo. A dziś wszedłem do garażu , odpalam i .... musiał zakręcić pare sekund dłużej niż zwykle. Ale wyjechałem.
Ze dwa kilometry pojechała i silnik zgasł.
Rozrusznik kręci ale nie pali.
Jestem mechanikiem ale w fachu juz nie pracuję ze 20 lat , tylko dla siebie.
Pytanie - czy taka kontrolka , nie resetowana ,ma wpływ na to ze komputer nie uruchomi np. pompy paliwa ?
Bo tak mi sie wydaje jakbym jej nie słyszał przekręcając kluczyk.
zaświeciła sie takowa lampka w prawym górnym rogu , symbol olejarki i coś tam obok , chyba kluczyk.
No to czas na wymianę oleju. i tak wiedząc o tym jeździłem jeszcze z tydzień , aby znależć czas na wymianę.
Nic się nie działo. A dziś wszedłem do garażu , odpalam i .... musiał zakręcić pare sekund dłużej niż zwykle. Ale wyjechałem.
Ze dwa kilometry pojechała i silnik zgasł.
Rozrusznik kręci ale nie pali.
Jestem mechanikiem ale w fachu juz nie pracuję ze 20 lat , tylko dla siebie.
Pytanie - czy taka kontrolka , nie resetowana ,ma wpływ na to ze komputer nie uruchomi np. pompy paliwa ?
Bo tak mi sie wydaje jakbym jej nie słyszał przekręcając kluczyk.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Kontrolka serwisowa wymiany oleju
pokaż co ci się świeci
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Profesjonalista
- Posty: 587
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Kontrolka serwisowa wymiany oleju
No nie byłoby to roztropne, żeby konstruktorzy zaprojektowali taką opcję, że jak przez tydzień nie wymienisz oleju to silnik zgaśnie w czasie jazdy, bo się pompa wyłączy...
Jest to raczej przypadek, kontrolkę możesz zgasić przez procedurę naciśnięcia bodaj 5x gazu do dechy, więc ją skasuj i podłącz kompa, zobacz jakie błędy wywala.

-
- Aktywny
- Posty: 86
- Rejestracja: 28 paź 2017, o 11:48
- Reputacja: 2
- Imię: Korneliusz
- Samochód: Captiva 2.0 D 4WD 07
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Kontrolka serwisowa wymiany oleju
Dlatego zadałem pytanie bo takiego przypadku jeszcze nie widziałem. No szczerze to więcej niz tydzień tak jezdziłem , może i miesiąc.
Zresetowałem przez 3 krotne naciśnięcie pedału gazu. Lampka zgasła , samochód odpalił.
Ale jakoś mi sie w to nie wierzy. Coś pewnie innego się nałożyło. Auto postało na słońcu z pół dnia.
Może coś było zamoknięte i wyschło?
Pożyjemy zobaczymy.
Zresetowałem przez 3 krotne naciśnięcie pedału gazu. Lampka zgasła , samochód odpalił.
Ale jakoś mi sie w to nie wierzy. Coś pewnie innego się nałożyło. Auto postało na słońcu z pół dnia.
Może coś było zamoknięte i wyschło?
Pożyjemy zobaczymy.
-
- Profesjonalista
- Posty: 587
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Kontrolka serwisowa wymiany oleju
Najlepiej odczytać błędy, bo musiało się coś pojawić, nawet jak nie widać check engine.
Mogę Cię pocieszyć, że u mnie ostatnio nie odpalił, jak przekręcałem kluczyk cisza, pompa nie pracuje, kompletnie martwy. Pojechał na lawecie do "fachowca", pompa paliwa do wymiany, no ok, logiczne. Pojeździłem tydzień, znowu to samo i znowu laweta, tym razem winny był rozrusznik - wymieniony. Za 3. razem już się wku%$$iłem i zacząłem sam kminić z czatem gpt no i tak gadamy i pytam go, a może coś z kluczykiem (immobiliser), albo stacyjka - tak bardzo możliwe, że stacyjka - "spróbuj kilka razy włożyć i wyjąć kluczyk". Jak napisał tak zrobiłem i już słyszę po którymś razie, że pompa zaskoczyła...
Także wymienili mi pompę paliwa, rozrusznik, a winna była kostka w stacyjce, koszt 150 zł i wymiana samodzielna.
Mogę Cię pocieszyć, że u mnie ostatnio nie odpalił, jak przekręcałem kluczyk cisza, pompa nie pracuje, kompletnie martwy. Pojechał na lawecie do "fachowca", pompa paliwa do wymiany, no ok, logiczne. Pojeździłem tydzień, znowu to samo i znowu laweta, tym razem winny był rozrusznik - wymieniony. Za 3. razem już się wku%$$iłem i zacząłem sam kminić z czatem gpt no i tak gadamy i pytam go, a może coś z kluczykiem (immobiliser), albo stacyjka - tak bardzo możliwe, że stacyjka - "spróbuj kilka razy włożyć i wyjąć kluczyk". Jak napisał tak zrobiłem i już słyszę po którymś razie, że pompa zaskoczyła...
Także wymienili mi pompę paliwa, rozrusznik, a winna była kostka w stacyjce, koszt 150 zł i wymiana samodzielna.
-
- Aktywny
- Posty: 86
- Rejestracja: 28 paź 2017, o 11:48
- Reputacja: 2
- Imię: Korneliusz
- Samochód: Captiva 2.0 D 4WD 07
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Kontrolka serwisowa wymiany oleju
"Także wymienili mi pompę paliwa, rozrusznik, a winna była kostka w stacyjce, koszt 150 zł i wymiana samodzielna."
cóż można na to powiedzieć - ja mam jedno zdanie- niech stoi a do wymianiacza nie pojadę
m in. ze sam jestem mechanikiem ale czasami mi się po prostu nie chce.
Wiem że to nielogiczne , w moim przypadku mam jeszcze busa i mogę jeździć własnie nim , zanim coś rozkminię sam lub za pomocą informacji z neta.
Ale ze chat gpt pomaga w takiej materii to jeszcze nie słyszałem. Dzięki za taką ważną informację. Naprawdę ważną.
Pozdrawiam serdecznie
cóż można na to powiedzieć - ja mam jedno zdanie- niech stoi a do wymianiacza nie pojadę

Wiem że to nielogiczne , w moim przypadku mam jeszcze busa i mogę jeździć własnie nim , zanim coś rozkminię sam lub za pomocą informacji z neta.
Ale ze chat gpt pomaga w takiej materii to jeszcze nie słyszałem. Dzięki za taką ważną informację. Naprawdę ważną.
Pozdrawiam serdecznie
-
- Profesjonalista
- Posty: 587
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Kontrolka serwisowa wymiany oleju
No niestety. Najgorsze jest to, że mam w okolicy chyba z 5 warsztatów i w każdym jest dokładnie to samo - przedostatnim razem stwierdzili (w najdroższym chyba, ale polecanym), że na 99,99% UpG i już mogą robić. Powiedziałem, że się zastanowię jeszcze. Zrobiłem samodzielnie testy na obecność spalin w płynie i wyszedł negatywny, nie chce mi się już rozpisywać, ale objawy były takie pół na pół. Okazało się, że chłodnica gdzieś pod intercoolerem przegnita i układ się zapowietrzał i ubywało płynu i wzrastało ciśnienie.
No i sytuacja nieco patowa, no bo co mam teraz powiedzieć? Oddawaj kasę za pompę? A on powie, ok, to montuję starą, ale starej już nie ma bo wywalił. Nowa cześć jest? Jest, no więc o co ci chodzi - w sumie może za jakiś czas byś i tak wymieniał. Nic nie zrobisz... A na wszystkim też ciężko się znać i wszystko robić na podjeździe, bez podnośnika czy nawet kanału - szczególnie w Captivie, bo tu trzeba mieć albo górę specjalistycznych narzędzi, przedłużek i innych podobnych, albo dłonie dziecka, bo wszystko tak upakowane ciasno.
No i sytuacja nieco patowa, no bo co mam teraz powiedzieć? Oddawaj kasę za pompę? A on powie, ok, to montuję starą, ale starej już nie ma bo wywalił. Nowa cześć jest? Jest, no więc o co ci chodzi - w sumie może za jakiś czas byś i tak wymieniał. Nic nie zrobisz... A na wszystkim też ciężko się znać i wszystko robić na podjeździe, bez podnośnika czy nawet kanału - szczególnie w Captivie, bo tu trzeba mieć albo górę specjalistycznych narzędzi, przedłużek i innych podobnych, albo dłonie dziecka, bo wszystko tak upakowane ciasno.
-
- Aktywny
- Posty: 86
- Rejestracja: 28 paź 2017, o 11:48
- Reputacja: 2
- Imię: Korneliusz
- Samochód: Captiva 2.0 D 4WD 07
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Kontrolka serwisowa wymiany oleju
"No i sytuacja nieco patowa, no bo co mam teraz powiedzieć? Oddawaj kasę za pompę? "
Trudna sprawa. Mechanior tez się narobil wymieniając ta pompę a że diagnoza była chwiejowa .... No była. Może powiedzieć że szklanej kuli nie ma /jeszcze /
Bo tak się obecnie naprawia. Objaw złego działania pompy jest ? jest. No to wymiana.
Tylko ze powinien podłaczyć manometr mechaniczny na wyjsciu tej pompy - łopatologiczna metoda - i widać - startuje i daje ciśnienie - znaczy ze jest dobra. Po co wymieniać. Ale do tego trzeba mieć minimum uczciwości czego w warsztatch nie uświadczysz bo ... bo nie. Klient zapłaci więc od klienta trzeba drzeć wciskając mu pozory.
Ja mam kanał i narzędzia , tylko czasami chyba wina brak , jak to spiewał Dudek z Ireneuszem
Trudna sprawa. Mechanior tez się narobil wymieniając ta pompę a że diagnoza była chwiejowa .... No była. Może powiedzieć że szklanej kuli nie ma /jeszcze /
Bo tak się obecnie naprawia. Objaw złego działania pompy jest ? jest. No to wymiana.
Tylko ze powinien podłaczyć manometr mechaniczny na wyjsciu tej pompy - łopatologiczna metoda - i widać - startuje i daje ciśnienie - znaczy ze jest dobra. Po co wymieniać. Ale do tego trzeba mieć minimum uczciwości czego w warsztatch nie uświadczysz bo ... bo nie. Klient zapłaci więc od klienta trzeba drzeć wciskając mu pozory.
Ja mam kanał i narzędzia , tylko czasami chyba wina brak , jak to spiewał Dudek z Ireneuszem

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość