Pobór prądu na postoju Captiva 2.4
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 sty 2025, o 14:09
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 benz
- LPG: Tak .AG Compact
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Pobór prądu na postoju Captiva 2.4
Witam jestem posiadaczem Captivy 2.4 mam pytanie. Jaki jest pobór prądu na postoju i po jakim czasie spada? Zauważyłem u siebie że po weekendzie auto nie chce odpalać. Spadek prądu mam 0.17 A nie wiem czy to ok? Po wyjęciu bezpiecznika f15 spada na 0.04. Akumulator mam 7 miesięcy z varty. Alternator dałem do sprawdzenia jest ok ale zauważyłem też że jak odepnę przewody z wtyczki alternatora to też spada do 0.04( kabel prądowy zostaję podłączony.). Jeszcze jak jedna wtyczkę komputera odłączę to też spada na 0.04. Może ktoś cos podpowie czemu nie chce odpalać po weekendzie?
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Pobór prądu na postoju Captiva 2.4
0,17A to za dużo, musisz sprawdzić co masz wpięte pod ten bezpiecznik F15
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 sty 2025, o 14:09
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 benz
- LPG: Tak .AG Compact
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Re: Pobór prądu na postoju Captiva 2.4
Nigdzie za bardzo nie pisze od czego to jest
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Pobór prądu na postoju Captiva 2.4
Jaka to jest Captiva C100 czy C140?
Który rocznik?
Który rocznik?
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 sty 2025, o 14:09
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 benz
- LPG: Tak .AG Compact
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Re: Pobór prądu na postoju Captiva 2.4
C100 rok 2008
Dodano po 5 minutach 18 sekundach:
Klimę odłączyłem, wentylatory też wtryski, sondy , praktycznie wszytko co ma wtyczki było odłączone tylko spada jak odłączę wtyczkę z tymi 2 kabelkami przy alternatorze albo wyciągnę ten bezpiecznik f15. No i jeszcze jak z komputera odłączę ta większą wtyczkę to też spada.
Dodano po 5 minutach 18 sekundach:
Klimę odłączyłem, wentylatory też wtryski, sondy , praktycznie wszytko co ma wtyczki było odłączone tylko spada jak odłączę wtyczkę z tymi 2 kabelkami przy alternatorze albo wyciągnę ten bezpiecznik f15. No i jeszcze jak z komputera odłączę ta większą wtyczkę to też spada.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Pobór prądu na postoju Captiva 2.4
Według schematów ten bezpiecznik powinien być zasilany z przekaźnika sterowanego z ECM, to by się zgadzało z tym czemu po odłączeniu sterownika pobór znika.
Tylko pytanie czemu ECM by podawał zasilanie na ten przekaźnik. .
Niestety ale w TIS-ie nie mam schematów do C100 2.4 benzyna, taki silnik pokazuje tylko w C140.
Tylko pytanie czemu ECM by podawał zasilanie na ten przekaźnik. .
Niestety ale w TIS-ie nie mam schematów do C100 2.4 benzyna, taki silnik pokazuje tylko w C140.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 sty 2025, o 14:09
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 benz
- LPG: Tak .AG Compact
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Re: Pobór prądu na postoju Captiva 2.4
Może być tak że ECM padł?
Dodano po 5 minutach 45 sekundach:
Bo ten komputer trochę drogoi. Jeszcze wymyśliłem tak że może jakiś wylaczniknna przekazniku zrobie żeby wyłączał ten alternator na postoju ale nie wiem czy to dobry pomysł?
Dodano po 5 minutach 45 sekundach:
Bo ten komputer trochę drogoi. Jeszcze wymyśliłem tak że może jakiś wylaczniknna przekazniku zrobie żeby wyłączał ten alternator na postoju ale nie wiem czy to dobry pomysł?
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Pobór prądu na postoju Captiva 2.4
zamień główny przekaźnik z innym
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 8 paź 2016, o 22:22
- Reputacja: 7
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Pobór prądu na postoju Captiva 2.4
Może padła dioda prostownicza na alternatorze. Tak jak u mnie, tylko u mnie dodatkowo załatwiło ECM. Po podłączeniu napięcia na Wyjście B+ lub wzbudzenie alternatora pobiera ciągle prąd( lekkie zwarcie do masy) .
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 sty 2025, o 14:09
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4 benz
- LPG: Tak .AG Compact
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Re: Pobór prądu na postoju Captiva 2.4
Alternator był w regeneracji i powiedzieli ze jest dobry tylko łożyska wymienili żeby coś zarobic:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość