Strona 1 z 1

Sterownik swiateł dziennych z drogowych - Podłączenie

: 17 paź 2024, o 14:13
autor: Roberto
Witam,

Zastanawiam się na kupnem sterownika świateł dziennych z drogowych (lub z halogenów), które to światła zmniejsza do mocy 30%.
Czy mogę kabelki ze sterownika, która mają być podłączone do +12 kabli świateł drogowych, podłączyć bezpośrednio do
bezpiecznika świateł drogowych ? W Captiva C100 ten bezpiecznik wydaje się , że jest w skrzynce bezpieczników pod maską z numerem F35.
Na schemacie , który załączam narysowałem oba kable ze sterownika wysłane do jednego bezpiecznika, bo wydaje mi się, że jest tylko jeden dla obu świateł drogowych (prawego i lewego). Generalnie...czy tak można podłączyć ? Ewentualnie czy ma znaczenie po której stronie bezpiecznika wlutuję kabel? Oczywiście w instrukcji sterownika jest napisane, że w razie jednego obwodu dla prawego i lewego światła oba kable (niebieskie) sterownika należy ze sobą połączyć.

Re: Sterownik swiateł dziennych z drogowych - Podłączenie

: 17 paź 2024, o 17:19
autor: zzzz
A w opisie tego modułu nie ma zaznaczone że każde światło musi być zasilane oddzielnie?

Re: Sterownik swiateł dziennych z drogowych - Podłączenie

: 17 paź 2024, o 21:50
autor: Roberto
Jest napisane w instrukcji tak: "
PRZEWÓD NIEBIESKI (światła drogowe reflektor prawy) podłączamy
do kabla od żarówki świateł drogowych najlepiej ze skrzynki
bezpiecznikowej w stronę reflektorów świateł. Kabel znajdujemy za pomocą
probówki 12V. Włączamy światła długie wyjmujemy bezpiecznik światła
prawego. Gaśnie prawy reflektor. Probówką sprawdzamy, na którym kablu
zabrakło +12V. Kabel, w którym brak +12V jest tym szukanym przez
nas idącym do reflektora.
PRZEWÓD NIEBIESKI (światła drogowe reflektor lewy) opis jak
wyżej.
W PRZYPADKU GDZIE ŚWIATŁA DŁUGIE PODŁĄCZONE SĄ NA JEDNYM
PRZEWODZIE ŁĄCZYMY ZE SOBĄ DWA PRZEWODY NIEBIESKIE
I PODŁĄCZMY RAZEM.

Re: Sterownik swiateł dziennych z drogowych - Podłączenie

: 25 paź 2024, o 12:38
autor: Roberto
Okazuje się, że wszystko można wpiąć bezpośrednio w aktualne bezpieczniki poprzez bypassy.
Tak więc czerwony poszedł do F1 (silnik1); 2 niebieskie do F35 (uwzględniając, że prąd płynie z modułu do
gniazda bezpiecznika w miejsce gdzie nie ma +12) ; zółty poszedł do F19 (światła pozycyjne prawa strona) a biały do masy samochodu. Moduł działa i zapala drogowe po stacyjce z 30% jasnością.